STATISTIKA: Zrychlenie z 80-120kmh na 4ke

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

michael911
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 01 zář 2009, 21:11
Odpovědi: 0

STATISTIKA: Zrychlenie z 80-120kmh na 4ke

Příspěvek od michael911 »

Caute, robim taku mensiu statistiku. Za kolko zrychlite z 80-120kmh na 4ke. Cim viac ludi napise tym lepsie. Len ma hned neukamenujte za to ze rozne auta maju rozne prevodovky a benzin sa da podradit a ide. Mne ide o to najst nejaku rozumnu meratelnu velicinu ako porovnat vykon aut (aj starsich jazdenych).

Zatial co viem:
Seat Cordoba 1.9TDi GT 99r, motor 81kW AFN: 8,5s (moje:)
Seat Cordoba 1.9TDi GT , motor 66kW: 10s
Audi A4 1.8T 95r 110kw: 7,8s
Fiat bravo 105Jtd 00r 105kW: 10s
VW Passat B6 2.0FSI 110kW: 9s
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Golf mk3 AFN 81kw: 8,3 s
;)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Uživatelský avatar
Andy-CZ
Přispěvovatel
Příspěvky: 397
Registrován: 22 dub 2008, 18:31
Odpovědi: 0
Bydliště: Kolín a Kutná Hora

Příspěvek od Andy-CZ »

VW Golf 1.2TSI/77kW za rovných 8s. :). Auta v podpisu příště. Tak dneska sem zkusil Fabii Rs 1.9TDI/96kW ASZ za 7.1 a mám tam tu dlouhou převodovku. Docela by mě zajímalo srovnání s tou kratší, co tam dávali pozdějc. Ještě musím prohnat toho dvoulitra.
Škoda Fabia 1.9 TDI RS 96kW 5,7l/100km
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

Omega 2.2DTI za 8,9s (dve osoby, plna nadrz = spolu 1710kg).
Este mam pripomienky k meraniu:
- uviest otacky motora pri 80km/hod na 4. prevodovom stupni (moje 2200 ot/min)
- ak je to mozne, uviest celkovu hmotnost auta aj s osadkou
- je to test z ustalenej rychlosti 80km/hod? Alebo si niekto pomaha rozbehom, kedy napriklad pri rychlosti 60km/hod da plny plyn a pri dosiahnuti 80km/hod stlaci stopky a vypne ich pri 120km/hod.
- ak je to mozne, merat pri skutocnej rychlosti napriklad podla GPS a nie podla tachometra, ktory v kazdom aute inac premeriava.
Naposledy upravil(a) Csala dne 13 srp 2010, 06:27, celkem upraveno 2 x.
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Csala: no já měl při 80ti cca 2200 otáček, hmotnost do 1200kg, vystartoval jsem z ustálené rychlosti, bohužel jsem to měřil zatím jen podle tacho, podle GPS by to bylo odhaduju tak 9s ;)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
michael911
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 01 zář 2009, 21:11
Odpovědi: 0

Příspěvek od michael911 »

Cas sa mera z ustalenej rychlosti 80kmh podla tachometru po 120kmh na rovnom useku (idealne viac krat roznymy smermi aby sa vylucil vietor). Aj ked tachometer primeruje a namiesto 80kmh ide 77, tak tiez namiesto 120kmh ides 117-> 117-77=120-80=40kmh ;) Meranie podla GPS je absolutne nezmyselne, kedze odozva GPS je priblizne 1s. Hmotnost auta sa da zistit na internete, samozrejme sa rata ze sofer bol v aute sam.

Ad namerane casy, vela ludi si kupi nove auto a povie "110kW musi stacit, pojde to lepsie nez nejake stare s 81kW". Ale nikto nepozre na to ze nove auto ma 1,5t a stare iba 1,2t. :)
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Odpovědi: 0
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

Zjišťovat hmotnost auta na internetu je totální blbost, která k ničemu není. Pokud to má k něčemu být, chce to z techničáku. A zrychlování z ustálené rychlosti budeš mít taky zkreslený, protože nejvíc času mi zabere než se roztočí turbo. Naprosto nesrovnatelná reakce třeba s Véčkem. ;)
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
Uživatelský avatar
Andy-CZ
Přispěvovatel
Příspěvky: 397
Registrován: 22 dub 2008, 18:31
Odpovědi: 0
Bydliště: Kolín a Kutná Hora

Příspěvek od Andy-CZ »

Já měřil v bezvětří na D11u kolína, je to naprostá rovina. Vždy z ustálenych 80kmh do 120kmh. Fabia i s mejma 70kg 1400kg, golf 1300kg. Otáčky si bohužel nepamatuju. Mimochodem to 1.2TSI mě dost překvapuje, jak lítá. Je to fakt paráda.
Škoda Fabia 1.9 TDI RS 96kW 5,7l/100km
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Odpovědi: 0
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

Tak jsem to zkusil, auto v podpisu, jen řidič, půlka nádrže, cca 30kg v kufru, v TP 1440kg. Průměr třech pokusů 5,3 ;) Ale chudák spojka :roll:

A paradoxně pro mě bylo lepší nepatrně do kopce, abych měl na začátku roztočený turbo.
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

nogis píše:Zjišťovat hmotnost auta na internetu je totální blbost, která k ničemu není. Pokud to má k něčemu být, chce to z techničáku. A zrychlování z ustálené rychlosti budeš mít taky zkreslený, protože nejvíc času mi zabere než se roztočí turbo. Naprosto nesrovnatelná reakce třeba s Véčkem. ;)
Mne pri teste tlmicov na stolici namerali hmotnost prazdneho auta s 20 l v nadrzi 1545 kg. V technicaku je uvedena hmotnost 1670 kg Ale v technicaku by to malo byt aj s hmotnostou vodica o vahe 70 kg. Ak ma auto plnu nadrz, a plnu nadobu ostrekovaca (6l), tak to zhruba na + - 5 kg sedi.
Tachometer doporucujem "ociachovat" podla GPS pri ustalenej rychlosti. Pri 80-tke na tachometri moze GPS ukazovat napriklad 77km/hod, ale pri 120-tke na tachometri to moze byt podla GPS kludne len 113km/hod.
Velke turbo sa pomalsie roztaca, preto by bolo zaujimave uviest dva casy a to s "rozbehom" a bez rozbehu.
Myslim ze tento test je k autu celkom setrny, neprehadzuju sa rychlostne stupne a motor pracuje v normalnom pasme otacok. V realnej prevadzke je tento rezim casto pouzivany pri predbiehani napriklad kamionov na okreskach. A tu casto ide o zivot (noteeth)
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
michael911
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 01 zář 2009, 21:11
Odpovědi: 0

Příspěvek od michael911 »

Presne ako pises, netrapi sa spojka, nederu gumy pri flekovanie ako 0-100, prevodovka nedostava rany od "co najrychlejsieho radenia" a celkovo auto pracuje tak ako standardne ma. A dobre si vystihol, ze podoba sa to realnej prevadzke. Test som navrhol preto, lebo casto jazdim dlhe tarasy po okrskach, kde musim obiehat pomale kamiony.
Ukazatele ako 0-100kmh, reps 0-1000m su tak pre pubertakov co si kupia bavoraka a ohuruju s odpichom zo semaforov...na 1ke a 2ke kazde auto ide dobre a tie slabsie maju prevodovku aby po tu 100kmh ako tak isli. V reale ale treba nieco ine. Vacsina ludi podradi pri obiehani na okreske do 4ky (agresivnejsie povahy na benzinakoch aj do 3), a slapnu na plyn. A tam uz rozhoduju sekundy ked ide oproti dalsi nasraty kamionsita. :)
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Odpovědi: 0
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

No právě že spojka s tím měla dost práce. Do 2500 jsem si chvílema připadal jak v automatu. :D
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
Uživatelský avatar
fabiátor
Moderátor
Příspěvky: 1258
Registrován: 23 led 2006, 14:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Střední Čechy a Šumava

Příspěvek od fabiátor »

Ta 4kola v podpisu 90-130km za 7 sec. Vaha pres 1600 kg, presne ted nevim.

Prevodovka JLR - 6q manual
Naposledy upravil(a) fabiátor dne 20 srp 2010, 16:50, celkem upraveno 1 x.
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

... dost mozna by bylo jeste vhodne dopsat typ prevodovky pripadne alespon otacky pri zminovanych rychlostnich hodnotach.

Proc? Protoze proto: http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=301
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Ashley
Přispěvovatel
Příspěvky: 161
Registrován: 19 zář 2008, 21:41
Odpovědi: 0
Bydliště: nr

Příspěvek od Ashley »

VW Touran 8.04 s
2.0 TDI 100 kw
Prevadzkova hmotnost (TP) 1 652 kg
Pri 80 km/h na 4. prevodovom stupni okolo 2 300 ot./min
FI MPi (ame)
FIII HTP (cgpb)
O3 TSI (dada)
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“