Stránka 1 z 3
STATISTIKA: Zrychlenie z 80-120kmh na 4ke
Napsal: 09 srp 2010, 18:12
od michael911
Caute, robim taku mensiu statistiku. Za kolko zrychlite z 80-120kmh na 4ke. Cim viac ludi napise tym lepsie. Len ma hned neukamenujte za to ze rozne auta maju rozne prevodovky a benzin sa da podradit a ide. Mne ide o to najst nejaku rozumnu meratelnu velicinu ako porovnat vykon aut (aj starsich jazdenych).
Zatial co viem:
Seat Cordoba 1.9TDi GT 99r, motor 81kW AFN: 8,5s (moje:)
Seat Cordoba 1.9TDi GT , motor 66kW: 10s
Audi A4 1.8T 95r 110kw: 7,8s
Fiat bravo 105Jtd 00r 105kW: 10s
VW Passat B6 2.0FSI 110kW: 9s
Napsal: 09 srp 2010, 18:47
od turbo kamna power
Golf mk3 AFN 81kw: 8,3 s

Napsal: 10 srp 2010, 21:29
od Andy-CZ
VW Golf 1.2TSI/77kW za rovných 8s.

. Auta v podpisu příště. Tak dneska sem zkusil Fabii Rs 1.9TDI/96kW ASZ za 7.1 a mám tam tu dlouhou převodovku. Docela by mě zajímalo srovnání s tou kratší, co tam dávali pozdějc. Ještě musím prohnat toho dvoulitra.
Napsal: 12 srp 2010, 08:05
od Csala
Omega 2.2DTI za 8,9s (dve osoby, plna nadrz = spolu 1710kg).
Este mam pripomienky k meraniu:
- uviest otacky motora pri 80km/hod na 4. prevodovom stupni (moje 2200 ot/min)
- ak je to mozne, uviest celkovu hmotnost auta aj s osadkou
- je to test z ustalenej rychlosti 80km/hod? Alebo si niekto pomaha rozbehom, kedy napriklad pri rychlosti 60km/hod da plny plyn a pri dosiahnuti 80km/hod stlaci stopky a vypne ich pri 120km/hod.
- ak je to mozne, merat pri skutocnej rychlosti napriklad podla GPS a nie podla tachometra, ktory v kazdom aute inac premeriava.
Napsal: 12 srp 2010, 10:03
od turbo kamna power
Csala: no já měl při 80ti cca 2200 otáček, hmotnost do 1200kg, vystartoval jsem z ustálené rychlosti, bohužel jsem to měřil zatím jen podle tacho, podle GPS by to bylo odhaduju tak 9s

Napsal: 12 srp 2010, 10:13
od michael911
Cas sa mera z ustalenej rychlosti 80kmh podla tachometru po 120kmh na rovnom useku (idealne viac krat roznymy smermi aby sa vylucil vietor). Aj ked tachometer primeruje a namiesto 80kmh ide 77, tak tiez namiesto 120kmh ides 117-> 117-77=120-80=40kmh

Meranie podla GPS je absolutne nezmyselne, kedze odozva GPS je priblizne 1s. Hmotnost auta sa da zistit na internete, samozrejme sa rata ze sofer bol v aute sam.
Ad namerane casy, vela ludi si kupi nove auto a povie "110kW musi stacit, pojde to lepsie nez nejake stare s 81kW". Ale nikto nepozre na to ze nove auto ma 1,5t a stare iba 1,2t.

Napsal: 12 srp 2010, 11:47
od nogis
Zjišťovat hmotnost auta na internetu je totální blbost, která k ničemu není. Pokud to má k něčemu být, chce to z techničáku. A zrychlování z ustálené rychlosti budeš mít taky zkreslený, protože nejvíc času mi zabere než se roztočí turbo. Naprosto nesrovnatelná reakce třeba s Véčkem.

Napsal: 12 srp 2010, 16:47
od Andy-CZ
Já měřil v bezvětří na D11u kolína, je to naprostá rovina. Vždy z ustálenych 80kmh do 120kmh. Fabia i s mejma 70kg 1400kg, golf 1300kg. Otáčky si bohužel nepamatuju. Mimochodem to 1.2TSI mě dost překvapuje, jak lítá. Je to fakt paráda.
Napsal: 12 srp 2010, 16:53
od nogis
Tak jsem to zkusil, auto v podpisu, jen řidič, půlka nádrže, cca 30kg v kufru, v TP 1440kg. Průměr třech pokusů 5,3

Ale chudák spojka
A paradoxně pro mě bylo lepší nepatrně do kopce, abych měl na začátku roztočený turbo.
Napsal: 13 srp 2010, 06:51
od Csala
nogis píše:Zjišťovat hmotnost auta na internetu je totální blbost, která k ničemu není. Pokud to má k něčemu být, chce to z techničáku. A zrychlování z ustálené rychlosti budeš mít taky zkreslený, protože nejvíc času mi zabere než se roztočí turbo. Naprosto nesrovnatelná reakce třeba s Véčkem.

Mne pri teste tlmicov na stolici namerali hmotnost prazdneho auta s 20 l v nadrzi
1545 kg. V technicaku je uvedena hmotnost
1670 kg Ale v technicaku by to malo byt aj s hmotnostou vodica o vahe 70 kg. Ak ma auto plnu nadrz, a plnu nadobu ostrekovaca (6l), tak to zhruba na + - 5 kg sedi.
Tachometer doporucujem "ociachovat" podla GPS pri ustalenej rychlosti. Pri 80-tke na tachometri moze GPS ukazovat napriklad 77km/hod, ale pri 120-tke na tachometri to moze byt podla GPS kludne len 113km/hod.
Velke turbo sa pomalsie roztaca, preto by bolo zaujimave uviest dva casy a to s "rozbehom" a bez rozbehu.
Myslim ze tento test je k autu celkom setrny, neprehadzuju sa rychlostne stupne a motor pracuje v normalnom pasme otacok. V realnej prevadzke je tento rezim casto pouzivany pri predbiehani napriklad kamionov na okreskach. A tu casto ide o zivot

Napsal: 13 srp 2010, 10:08
od michael911
Presne ako pises, netrapi sa spojka, nederu gumy pri flekovanie ako 0-100, prevodovka nedostava rany od "co najrychlejsieho radenia" a celkovo auto pracuje tak ako standardne ma. A dobre si vystihol, ze podoba sa to realnej prevadzke. Test som navrhol preto, lebo casto jazdim dlhe tarasy po okrskach, kde musim obiehat pomale kamiony.
Ukazatele ako 0-100kmh, reps 0-1000m su tak pre pubertakov co si kupia bavoraka a ohuruju s odpichom zo semaforov...na 1ke a 2ke kazde auto ide dobre a tie slabsie maju prevodovku aby po tu 100kmh ako tak isli. V reale ale treba nieco ine. Vacsina ludi podradi pri obiehani na okreske do 4ky (agresivnejsie povahy na benzinakoch aj do 3), a slapnu na plyn. A tam uz rozhoduju sekundy ked ide oproti dalsi nasraty kamionsita.

Napsal: 13 srp 2010, 11:36
od nogis
No právě že spojka s tím měla dost práce. Do 2500 jsem si chvílema připadal jak v automatu.

Napsal: 15 srp 2010, 20:59
od fabiátor
Ta 4kola v podpisu 90-130km za 7 sec. Vaha pres 1600 kg, presne ted nevim.
Prevodovka JLR - 6q manual
Napsal: 16 srp 2010, 09:52
od Forest
... dost mozna by bylo jeste vhodne dopsat typ prevodovky pripadne alespon otacky pri zminovanych rychlostnich hodnotach.
Proc? Protoze proto:
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=301
Napsal: 16 srp 2010, 14:20
od Ashley
VW Touran 8.04 s
2.0 TDI 100 kw
Prevadzkova hmotnost (TP) 1 652 kg
Pri 80 km/h na 4. prevodovom stupni okolo 2 300 ot./min