Přefiltrovaný RO na zimu,auto bez přestavby.

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Petr.C
Přispěvovatel
Příspěvky: 146
Registrován: 25 kvě 2010, 16:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Olomouc, Hradec Králové

Přefiltrovaný RO na zimu,auto bez přestavby.

Příspěvek od Petr.C »

Ahoj.Chci se zeptat,máte někdo zkušenost s přefiltrovaným RO v zimě?V jakém poměru ředíte,nebo jestli v zimě ho nelejete vůbec.
Ford Mondeo,1,8TD 1999,čerpadlo Lucas
Uživatelský avatar
Stewa
Přispěvovatel
Příspěvky: 510
Registrován: 13 kvě 2010, 07:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Re: Přefiltrovaný RO na zimu,auto bez přestavby.

Příspěvek od Stewa »

Petr.C píše:Ahoj.Chci se zeptat,máte někdo zkušenost s přefiltrovaným RO v zimě?V jakém poměru ředíte,nebo jestli v zimě ho nelejete vůbec.
Zima je ještě daleko, ale já bych se do auta bez předehřevu bál nalít RO v jakémkoli poměru s naftou. A taky to neudělám ;-)
Možná by pomohly zimní příměsi do paliva (zimní VIF třeba), ale i s tím bych se bál, že ráno nenastartuju..
Mercedes-Benz W210 300D
iridium
Přispěvovatel
Příspěvky: 67
Registrován: 29 bře 2010, 13:25
Odpovědi: 0
Bydliště: JM

Re: Přefiltrovaný RO na zimu,auto bez přestavby.

Příspěvek od iridium »

No a co na zimu přidávat do oleje letecký petrolej JET A1, deklarují u něj bod tuhnutí -50 C. Stejně v klasické naftě je petroleje habaděj. A trochu nějakého aditiva a je to. (cenu jsem před chvílí poptal tak dám vědět.)
Oct 1.9TDI 66kW 2001
Petr.C
Přispěvovatel
Příspěvky: 146
Registrován: 25 kvě 2010, 16:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Olomouc, Hradec Králové

Příspěvek od Petr.C »

No teď na to koukám letecký benzín má až -60°C http://www.leteckapaliva.cz/ a že to bude suchý by jsem neměl strach,RO a kór ten přefiltrovaný bude mít dost tuku.A ceník je tady http://www.leteckapaliva.cz/cenik/prodej-na-letistich/ jen by chtělo zjistit poměr.
Musí se to ještě probádat .Jo a zima přeje připraveným:).
Ford Mondeo,1,8TD 1999,čerpadlo Lucas
iridium
Přispěvovatel
Příspěvky: 67
Registrován: 29 bře 2010, 13:25
Odpovědi: 0
Bydliště: JM

Příspěvek od iridium »

Petr.C píše:No teď na to koukám letecký benzín má až -60°C http://www.leteckapaliva.cz/ a že to bude suchý by jsem neměl strach,RO a kór ten přefiltrovaný bude mít dost tuku.A ceník je tady http://www.leteckapaliva.cz/cenik/prodej-na-letistich/ jen by chtělo zjistit poměr.
Musí se to ještě probádat .Jo a zima přeje připraveným:).
Jj to je krásná cena 32,76 vč DPH+SPD :) No poměr vyzkouším mám 2L křišťálovýho vyfritu doma právě za tímto účelem tak vyptám 2L A1 a hokus pokus uvidíme. Myslím že 20-30% by to mohlo spravit až se zima zeptá.
Oct 1.9TDI 66kW 2001
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2489
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

zajímavý téma chlapi,pak dejte vědět,hlavní je si všechno spočítat aby to bylo vubec vyhodny!
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Petr.C
Přispěvovatel
Příspěvky: 146
Registrován: 25 kvě 2010, 16:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Olomouc, Hradec Králové

Příspěvek od Petr.C »

iridium píše:
Petr.C píše:No teď na to koukám letecký benzín má až -60°C http://www.leteckapaliva.cz/ a že to bude suchý by jsem neměl strach,RO a kór ten přefiltrovaný bude mít dost tuku.A ceník je tady http://www.leteckapaliva.cz/cenik/prodej-na-letistich/ jen by chtělo zjistit poměr.
Musí se to ještě probádat .Jo a zima přeje připraveným:).
Jj to je krásná cena 32,76 vč DPH+SPD :) No poměr vyzkouším mám 2L křišťálovýho vyfritu doma právě za tímto účelem tak vyptám 2L A1 a hokus pokus uvidíme. Myslím že 20-30% by to mohlo spravit až se zima zeptá.
JJ,vyzkoušej to,ten petrolej bude lepší ta cena vyhází líp a ten teplotní rozdíl není zas tak velkej.Já by jsem se spíš klonil k těm 30%-40% ,aby jsi se dostal na -20°C
A není problém s koupí,prodaj ho každýmu,máš stím nějaký zkušenosti?
Ford Mondeo,1,8TD 1999,čerpadlo Lucas
iridium
Přispěvovatel
Příspěvky: 67
Registrován: 29 bře 2010, 13:25
Odpovědi: 0
Bydliště: JM

Příspěvek od iridium »

Tak cena je základ, ale za předpokladu že za vyfrit dávám 2,-/L je docela velký prostor na úspory. A koupit co jsem četl se dá minimálně na kdejakým letišti, když člověk odevzdá nenažranýmu úřednímu šimlu SPD a DPH tak nevidím kde by mohl být problém.
Oct 1.9TDI 66kW 2001
Petr.C
Přispěvovatel
Příspěvky: 146
Registrován: 25 kvě 2010, 16:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Olomouc, Hradec Králové

Příspěvek od Petr.C »

zero1724 píše:zajímavý téma chlapi,pak dejte vědět,hlavní je si všechno spočítat aby to bylo vubec vyhodny!
I kdyby jsi se měl dostat na poměr 1:1 ,tak tě to vyjde na 17 Kč pokud máš přefiltrovaný olej zadarmo.
Jak jsem to tak zhruba ,,počítal,, ,tak 1:1 je asi -23°C ,pokud počítám tuhnutí oleje 5°C ,ale je to můj odhad.
Ford Mondeo,1,8TD 1999,čerpadlo Lucas
Petr.C
Přispěvovatel
Příspěvky: 146
Registrován: 25 kvě 2010, 16:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Olomouc, Hradec Králové

Příspěvek od Petr.C »

iridium píše:Tak cena je základ, ale za předpokladu že za vyfrit dávám 2,-/L je docela velký prostor na úspory. A koupit co jsem četl se dá minimálně na kdejakým letišti, když člověk odevzdá nenažranýmu úřednímu šimlu SPD a DPH tak nevidím kde by mohl být problém.
Tak to vyzkoušej a dej hned vědět,ať jsme na zimu připraveni.
Ford Mondeo,1,8TD 1999,čerpadlo Lucas
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

Kazdopadne, na samotny JET A-1 to jede velmi dobre :-)))
iridium
Přispěvovatel
Příspěvky: 67
Registrován: 29 bře 2010, 13:25
Odpovědi: 0
Bydliště: JM

Příspěvek od iridium »

radluk píše:Kazdopadne, na samotny JET A-1 to jede velmi dobre :-)))
No to je slovo do pranice :D
Oct 1.9TDI 66kW 2001
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Registrován: 13 črc 2006, 10:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pavel »

Sice nepoužívám přefiltrovaný olej ale poměr 50:50 při -20°C bezproblémově bez předehřevu s geniálním a jedinečným motorem od Mercedes - Benz. Vyzkoušeno již mnoho zim. ;) Standart 70% RO při typických zimních ranních teplotách cca -10°C, každodenní provoz a nikdy jsem předehřev nepotřeboval.
iridium
Přispěvovatel
Příspěvky: 67
Registrován: 29 bře 2010, 13:25
Odpovědi: 0
Bydliště: JM

Příspěvek od iridium »

Pavel píše:Sice nepoužívám přefiltrovaný olej ale poměr 50:50 při -20°C bezproblémově bez předehřevu s geniálním a jedinečným motorem od Mercedes - Benz. Vyzkoušeno již mnoho zim. ;) Standart 70% RO při typických zimních ranních teplotách cca -10°C, každodenní provoz a nikdy jsem předehřev nepotřeboval.
Jaký olej používáš ?
Oct 1.9TDI 66kW 2001
Uživatelský avatar
Stewa
Přispěvovatel
Příspěvky: 510
Registrován: 13 kvě 2010, 07:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Stewa »

Pavel píše:Sice nepoužívám přefiltrovaný olej ale poměr 50:50 při -20°C bezproblémově bez předehřevu s geniálním a jedinečným motorem od Mercedes - Benz. Vyzkoušeno již mnoho zim. ;) Standart 70% RO při typických zimních ranních teplotách cca -10°C, každodenní provoz a nikdy jsem předehřev nepotřeboval.
A do jakýho medvěda to liješ, trošku se rozepiš... jak ti to v zimě čadí, při kolika °C pod nulou jsi nenastartoval, jak se chová motor za studena...
Mercedes-Benz W210 300D
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“