Stránka 1 z 2

jaký olejový chladič

Napsal: 29 srp 2010, 19:10
od redleon
chci se poradit jak velký olejový chladič?

je lepší větší chladič než menší i když celkové množství vzduchu bude stále stejné? jsem limitován otvorem v nárazníku, všechen vzduch bude veden k chladiči a jde mi o to jestli stačí menší, nebo je lepší větší. dík za názory a postřehy

Napsal: 29 srp 2010, 19:37
od Ladas
na jaký auto a jakou motorizaci kolik máš koní atd...

Re: jaký olejový chladič

Napsal: 29 srp 2010, 21:30
od Zdeněk M
redleon píše:chci se poradit jak velký olejový chladič?

je lepší větší chladič než menší i když celkové množství vzduchu bude stále stejné? jsem limitován otvorem v nárazníku, všechen vzduch bude veden k chladiči a jde mi o to jestli stačí menší, nebo je lepší větší. dík za názory a postřehy
Bohate postací, seriovej s ASZ, je to vymenik voda olej, pri studeným oleji se zahriva od vody, po zahratí zas obracene. Naporovej když stojis ti je prd platnej, navic tahas hadice, vic spoju v okruhu, pravdepodobnost netesnosti atd.......

Napsal: 29 srp 2010, 22:24
od Vici
jj výměník je moc fajn věc.
krom toho chladič aby byl k čemu by musel být s "termostatem" aby do něj šel olej jen když je třeba jej chladit... od doby co se začly používat výměníky jsou chladiče oleje na osobák asi nesmysl... (neberu v potaz závodní speciály)

Napsal: 29 srp 2010, 22:25
od Markus01
I Fábie S2000 má výměník. ;)

Napsal: 29 srp 2010, 22:27
od turbo kamna power
dá se koupit i chladič oleje, co se napojí na stávající výměník ;) jinak v kombinaci se sériovým, nebo nejlíp s ASZ/ARL výměníkem musí stačit i ten nejmenší náporový chladič. Pokud s tím jezdíš vrchy nebo rally, tak si myslím že v pohodě postačí. Jestli to máš na vytrvalostní závody na okruhu, tak tam by byl možná lepšínějakej větší, ale nevím, možná bude stačit i malej, chce to vyzkoušet...

Napsal: 29 srp 2010, 23:06
od Zdeněk M
turbo kamna power píše:dá se koupit i chladič oleje, co se napojí na stávající výměník ;) jinak v kombinaci se sériovým, nebo nejlíp s ASZ/ARL výměníkem musí stačit i ten nejmenší náporový chladič. Pokud s tím jezdíš vrchy nebo rally, tak si myslím že v pohodě postačí. Jestli to máš na vytrvalostní závody na okruhu, tak tam by byl možná lepšínějakej větší, ale nevím, možná bude stačit i malej, chce to vyzkoušet...
Co jezdime vrchy s Felinou 1,6 16V 240ps :D tak tam mame vymenik 81kw a bohate stací, jelikož provozní teplota je zhruba 60, pac v tockah (6-9 tisic, max je 11000ot) s 80 stupni teploty se to už neda uchladit ;) Voda a olej ma porad stejne .

Napsal: 30 srp 2010, 06:39
od mcsolle
minuly tyzden /ziadne extremne teploty/som po cca 10min nahanacke mal na O1 ASZ 117 stupnov...

Napsal: 30 srp 2010, 09:41
od Tunerko
ja mam ARL jazdim s tym okruh
výmenník som odstavil
dal som 16 riadkový chladič
medzikus z termostatom 80stupnovým od mocalu

Ked sa presuvam olej ma cca 80stupnov
Ked jazdím okruh tak ani za 30min nakladačky sa olej neprehupne cez 110stupnov

Napsal: 30 srp 2010, 19:00
od Zdeněk M
Tunerko píše:ja mam ARL jazdim s tym okruh
výmenník som odstavil
dal som 16 riadkový chladič
medzikus z termostatom 80stupnovým od mocalu

Ked sa presuvam olej ma cca 80stupnov
Ked jazdím okruh tak ani za 30min nakladačky sa olej neprehupne cez 110stupnov
A kolik ti to ukazovalo když jsi tam mel seriovej vymenik. :roll:

Napsal: 30 srp 2010, 21:00
od Tunerko
predtym mal olej už v mestskej nahánačke cca 120stupnov
preto som zrealizoval toto riešenie a mám svaty pokoj

Napsal: 30 srp 2010, 21:05
od Zdeněk M
Tunerko píše:predtym mal olej už v mestskej nahánačke cca 120stupnov
preto som zrealizoval toto riešenie a mám svaty pokoj
Tak 110-130 stupnu je normal, vetsinou když mu pridas tak to hned pada, pres 130 trvale je už na resení. Druha vec je kde je cidlo, jestli ve vane nebo nekde ve filtru.

Napsal: 30 srp 2010, 21:10
od Tunerko
ja mam svoj motor rad a hodnota 120 stupnov sa mi už nelubila
natož to ako by to bolo ked by som mu daval 30min na okruhu bez oil coolera a z výmenníkom, a ked k tomu prirátame háklive PD na olej (ked sa seriove PD prehrieva ja na dialnici olejovo) radej veciam predchádzam ako riešim ich následky

čidlo teploty je vo vani, na filtri môže mať o trocha viac

Napsal: 30 srp 2010, 21:40
od Zdeněk M
Tunerko píše:ja mam svoj motor rad a hodnota 120 stupnov sa mi už nelubila
natož to ako by to bolo ked by som mu daval 30min na okruhu bez oil coolera a z výmenníkom, a ked k tomu prirátame háklive PD na olej (ked sa seriove PD prehrieva ja na dialnici olejovo) radej veciam predchádzam ako riešim ich následky

čidlo teploty je vo vani, na filtri môže mať o trocha viac
pokud to mas naslapaný a davas tomu, tak je tam ten naporový chladic dat.

Napsal: 31 srp 2010, 05:23
od redleon
je to na leona TDi 200koní, teplota běžně přes 120stupnu, nechce se mi dávat "jen" větší výměník, protože tomu nevěřím že to bude až takový rozdíl.
možnost netěsností je větší jako při stavbě FMIC a taky ho každej dává:)
chci k tomu dodělat náporový.

šlo mi o to jestli větší chladič bude lepší než menší jestli přes něj projde stejné množství vzduchu