Stránka 1 z 3

na IV. rs padá do nouzáku a svítí kontrolka

Napsal: 01 zář 2010, 21:51
od TomasB
OI 1,9TDI 81kW, r.v. 05/2004. Při plném plynu na IV. rychlostní stupeň mezi 100-120km/h padá do nouzáku. Do toho se mi rozsvítila permanentně kontrolka elektroniky motoru. Jinak jezdí krásně. Pokud to na tu IV. neosolím a přelezu tu hranici rychlosti, tak je to OK. Na jinej rychlostní stupeň to nedělá.
Ví někdo?

Re: na IV. rs padá do nouzáku a svítí kontrolka

Napsal: 01 zář 2010, 22:31
od jear ewing
TomasB píše:OI 1,9TDI 81kW, r.v. 05/2004. Při plném plynu na IV. rychlostní stupeň mezi 100-120km/h padá do nouzáku. Do toho se mi rozsvítila permanentně kontrolka elektroniky motoru. Jinak jezdí krásně. Pokud to na tu IV. neosolím a přelezu tu hranici rychlosti, tak je to OK. Na jinej rychlostní stupeň to nedělá.
Ví někdo?
Každý jezdí trochu jinak, tak se to hůře přirovnává, když máš před sebou táhly případně prudký kopec, je zařazená 3, 1500.ot/min a dáš plný plyn umře to ?(toč to klidně do 4500. ot/min)

Napsal: 01 zář 2010, 22:38
od TomasB
ne, zkape to jen na IV. stupeň, do kopce tak na cca kilču.
Řekl bych, že poměrně klíčová může být ta permanentně svítící kontrolka elektroniky motoru.

Jinak pod plným znamená, že je plyn na podlaze, aby bylo jasno jak to myslím. Když to nechám zrychlovat pozvolna, tak no problem a jak překonám tu kritickou rychlost na IV ku, tak pak už se nic nestane.

Napsal: 01 zář 2010, 22:45
od Tomas.cz
Ideální je udělat diagnostiku, jinak můžeme jen věštit z koule :)

Napsal: 01 zář 2010, 22:51
od TomasB
tu jsem dělal už před časem, když to udělalo občas, vyhodilo to něco o regulační mezi plnícího tlaku, nepamatuju si to už. Tehdá jsem při výměně nárazníku zjistil, že jsem měl prošoupanej IC, ten se vyměnil a chvilku byl klid, tak jsem myslel, že to bylo tímto. No a nebylo, asi jsem odstranil jen část problému, což na chvilku pomohlo.

Napsal: 02 zář 2010, 06:50
od jear ewing
TomasB píše:ne, zkape to jen na IV. stupeň, do kopce tak na cca kilču.
Řekl bych, že poměrně klíčová může být ta permanentně svítící kontrolka elektroniky motoru.

Jinak pod plným znamená, že je plyn na podlaze, aby bylo jasno jak to myslím. Když to nechám zrychlovat pozvolna, tak no problem a jak překonám tu kritickou rychlost na IV ku, tak pak už se nic nestane.
Tak se zkouší logovaní turbodmychadla, jestli se lopatky pohybují, zařadit 3, mit na otáčkoměru tak 1500 ot a plný plyn to znamená, že se dotýkáš prsty převodovky a klidně do 4500.ot (ten táhlý nebo prudký kopec je důležitý)
Ale asi bych zajel k někomu kdo ma diagnostiku, ušetříš čas.

Napsal: 02 zář 2010, 12:52
od martinsidlo
Na jednom místě zakopne reg.turba,měl jsem to také ale u mě to byla ovlad.baňka.Rukou prověřit volnost chodu regul.Musí jít hodně volně.

Napsal: 02 zář 2010, 13:38
od TomasB
martinsidlo píše:Na jednom místě zakopne reg.turba,měl jsem to také ale u mě to byla ovlad.baňka.Rukou prověřit volnost chodu regul.Musí jít hodně volně.
A svítila ti kontrolka elektroniky motoru?

Napsal: 02 zář 2010, 19:04
od OťasTDi
mě zaráží ta kontrolka motoru,ta by při klasické odchylce požadovaného tlaku svítit neměla.ale jak píše tomas...vag!!!!!!!!!

Napsal: 03 zář 2010, 12:48
od martinsidlo
Kontrolka motoru se rosvítí ihned,když už se to stalo cca 4x,je-li vymazaná paměť závad,při prvním-cca třetím se nerosvítí,na 4x už hned.Mě to tak na ASV (Euro 3)ukazuje.Je zapojená asi na jakoukoli závadu typu emise apod.

Napsal: 03 zář 2010, 17:53
od OťasTDi
martinsidlo píše:Kontrolka motoru se rosvítí ihned,když už se to stalo cca 4x,je-li vymazaná paměť závad,při prvním-cca třetím se nerosvítí,na 4x už hned.Mě to tak na ASV (Euro 3)ukazuje.Je zapojená asi na jakoukoli závadu typu emise apod.
dobře,ale já mám taky ASV euro3 a když jsem měl přidřené lopatky,tak mi to spadlo do nouzáku třeba desetkrát a nic se mi nerozsvítilo.pouze na diagnostice se vypsala klasická hláška o plnícím tlaku,takže pokud má problém s tímhle,tak mě právě ta kontrolka zaráží.každopádně nevím jestli byl TomasB na vagu,ale kdyby jo,tak bysme byli moudřejší...

Napsal: 03 zář 2010, 19:08
od martinsidlo
OťasTDi píše:
martinsidlo píše:Kontrolka motoru se rosvítí ihned,když už se to stalo cca 4x,je-li vymazaná paměť závad,při prvním-cca třetím se nerosvítí,na 4x už hned.Mě to tak na ASV (Euro 3)ukazuje.Je zapojená asi na jakoukoli závadu typu emise apod.
dobře,ale já mám taky ASV euro3 a když jsem měl přidřené lopatky,tak mi to spadlo do nouzáku třeba desetkrát a nic se mi nerozsvítilo.pouze na diagnostice se vypsala klasická hláška o plnícím tlaku,takže pokud má problém s tímhle,tak mě právě ta kontrolka zaráží.každopádně nevím jestli byl TomasB na vagu,ale kdyby jo,tak bysme byli moudřejší...
Já jsem řešil regulaci(bylo to baňkou)a kontr.se rosvěcela cca 4 nouzi.Když zeslepíš EGR taky se ti rosvítí.Možná za určitých podmínek se po 10 nouzácích nerosvítí ale kdyby jsi vydržel do 11 nou.,divil by ses asi.

Napsal: 04 zář 2010, 06:19
od OťasTDi
pokud zaslepím egr,tak začne protékat víc vzduchu přes MAF a tím se u euro3 a výše samozřejmě kontrolka rozsvítí...to je známá věc,ale u té regulace mě to trochu zaráží

Napsal: 04 zář 2010, 10:20
od Tomáhek
Mě tohle dělalo taky,ještě v motoru jako lehce cuklo a rozsvítila se kontrolka el.motoru a přestalo jít turbo.Zkoušel jsem táhlo na baňce a nahoře se lehce zasekávalo,tak jsem ze shora do baňky nastříkal silikonovej sprej Sil 100 a od tý doby je to naprosto OK,nepadá do nouzáku a kontrolka se nerozsvicí

Napsal: 04 zář 2010, 17:40
od martinsidlo
OťasTDi píše:pokud zaslepím egr,tak začne protékat víc vzduchu přes MAF a tím se u euro3 a výše samozřejmě kontrolka rozsvítí...to je známá věc,ale u té regulace mě to trochu zaráží
Kdyby se mi nerozsvěcela kvůli turbu,nepsal bych to sem.To je jen,že ta kontrolka hlídá snad i uprdnutí uvnitř auta.