olej a carbon, prechod z 10w na 5w

vše o motorových, převodových a podobných olejích - čím se miláčci namažou

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Maslo23
Přispěvovatel
Příspěvky: 732
Odpovědi: 0
Registrován: 07 led 2008, 22:00

olej a carbon, prechod z 10w na 5w

Příspěvek od Maslo23 »

zdravim, chtel bych na zimu dat 5w40 do 81kw TDI

ted ale co resim...auto jezdilo do 2008 do origo servisu v nemecku, ale nemam servisku, jen to vim od dealera vw, takze nevim co tam davali za olej, pote pod novym majtelem jezdil na 10w 40 Castrol Magnetec...jenze jak sem to tady procital, tak rikate neco ze ten magnetec je svinstvo a ted bych chtel dat 5w 40 asi od Mobilu, ale co ted? bojim se ze se usazeniny uvolni a neco pricpou...mam teda radsi zacit jinou 10w? a potom az prejit???dekuju za radu, sem z toho docela rozcarovanej

tak co ted? nechat nejaky jen chvilku??? kdyz dam 5w, uvolni se mi karbon a je to v hajzlu? ebo jaky olej s jakou normou aby k tomu nedoslo???diky za kazdou radu
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14435
Odpovědi: 0
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Pokud někdo na výměnu tý 10w40 nesral tak tam žadný karbon nebude
Maslo23
Přispěvovatel
Příspěvky: 732
Odpovědi: 0
Registrován: 07 led 2008, 22:00

Příspěvek od Maslo23 »

ja vim, jen me znepokojily ty reci o tom castrolu...jinak jak ty doporucujes prechod na plnou syntetiku??? nebo staci kvalitni polo treba tahle:

http://www.harkgroup.cz/eshop/index.php ... tail&id=92
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14435
Odpovědi: 0
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Tak Mobil jedna je prestižní značka u 10w40 bych klidně zůstal nevidím v tom problém.
Musí však splňovat normu vw 505.00!
Maslo23
Přispěvovatel
Příspěvky: 732
Odpovědi: 0
Registrován: 07 led 2008, 22:00

Příspěvek od Maslo23 »

jen ta cena se mi zda nejak mala...nevis o nejakym kvaltnim internetovym obchode? aby to nebylo z Polska
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Odpovědi: 0
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

cena se ti zdá malá? 136kč na litr, mslím že docela normál cena
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Maslo23
Přispěvovatel
Příspěvky: 732
Odpovědi: 0
Registrován: 07 led 2008, 22:00

Příspěvek od Maslo23 »

no prave ze nejmensi na netu a vse od jedny firmy pod vice adresama...ale uz sem nasel dalsi tak dam nejaky:

ELF: http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... -10W-40-4l

Agip: http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... -10W-40-4l

Agip 2: http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... -10W-40-4l

Total: http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... -10W-40-5l

Valvoline: http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... -10W-40-4l

Q8: http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... el-5W-40-4

a ted mi reknete ketrej mam z nich vzit? ten nejlevnejsi asi ne :-), jezdili jste na nejaky?
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Odpovědi: 0
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

Jezdil jsem na Magnatec 10W40 cca 250tkm a bez problémů, teď tam leju ten Total 7000 a pohoda, kamarád na tom Totalu má najeto s Pašíkem cca 650tkm a naprostá spokojenost... a za ty prachy cca 550/5l v Ekolube :D Samozřejmě TDI rotačky...

Předtím na Ventu jsem od 150tkm jezdil na GTX3, respektive sudový Protec a až s tím přestali, tak na Magnatec 10w40. Vento jsem prodal kamošovi a jeho mladá s ním jezdí dodnes na Magnatec 10W40 a nájezd cca 500tkm.
Tak nevím, kde je ten (údajný) problém Castrolu?

Myslím si, že to moc řešíš, že problém bude spíš u lidí, kteří nedodržují výměny... nebo mechanici, kteří pak nabízejí olej "bokem za super price"... kde k němu asi přišli?
Z toho seznamu si vyber co chceš a zajisté to bude v pohodě 8)
GIV Variant TDi ???kW
Maslo23
Přispěvovatel
Příspěvky: 732
Odpovědi: 0
Registrován: 07 led 2008, 22:00

Příspěvek od Maslo23 »

dekan,to sem chtel slyset...
mibfox
Přispěvovatel
Příspěvky: 63
Odpovědi: 0
Registrován: 08 čer 2008, 12:33
Bydliště: Praha

Příspěvek od mibfox »

Ohledne prechodu z polo na full syntetiku mam zkusenost takovou, ze jsem koupil 2 ojeta auta a okamzite lil full syntetiku. Absolutne bez problemu.
Ty reci o ucpani apod. si myslim jsou kecy. Ucpe se to tak jako tak, kdyz nekdo kasle na vymenu oleje. Takze je to jedno. Jen pro jistotu jsem menil olej poprve za 5 tis km. Ted normalne 10 tis km interval a stale plna syntetika.
OII kombi, BXE 1.9 tdi @ 92kw a 280nm zatim jen chip
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Odpovědi: 1
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

mibfox píše:Ohledne prechodu z polo na full syntetiku mam zkusenost takovou, ze jsem koupil 2 ojeta auta a okamzite lil full syntetiku. Absolutne bez problemu.
Ty reci o ucpani apod. si myslim jsou kecy. Ucpe se to tak jako tak, kdyz nekdo kasle na vymenu oleje. Takze je to jedno. Jen pro jistotu jsem menil olej poprve za 5 tis km. Ted normalne 10 tis km interval a stale plna syntetika.
no kecy to moc nejsou platí to spíš na benzíny a starší motory tam nebezpečí přicpání kanálku je ale v naftě moc ne protože je to taky o teplotách...
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10336
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Vždy je důležité vědět, jak na tom motor je. Pokud majitel měnil oleje pravidelně v předepsaných intervalech a používal oleje schválené, nemůže být nikdy z ničím problém.

Z hlediska používání olejů je naprosto jedno, jaká je základová složka oleje. Já v zimě jezdím na 5W/40, v létě na 10W/40 a někdy klidně i na 15W/40 - jak mi to přijde do ruky. Často dělám i to, že když potřebuju dolít, klidně do pětky doleju litr patnáctky. Nic se nemůže stát.

Souhlasím s tím, že pocitově to úplně čisté není - kdybych měl být puntičkář, doléval bych vždycky ten olej, který v motoru je, ale z hlediska funkčnosti to nemůže ničemu vadit.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

Výrobci olejů říkají něco jiného, minimálně první výměnu po změně značky/typu oleje udělat dřív, ale hodně záleží kolik má motor najeto, co do něj kdo lil, úsady nejsou jenom karbon, to že to někomu vychází neznamená že to jinému problém neudělá ;) Ale je to každého boj, ono se na problém přijde buď hned - hydroštely, časování nebo za tak dlouho, že to každý přičte na vrub něčeho úplně jiného. Kdyby měl ale Marek pravdu, nebyl by nikdy problém třeba s hydroštely po výměně oleje. U proměného časování bych byl zvlášť opatrný. :)
G3 Variant synchro
Tunerko
Přispěvovatel
Příspěvky: 756
Odpovědi: 0
Registrován: 01 lis 2006, 22:41
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Tunerko »

a čo do motora s 300tis km a viac neni lepšie liať hustejšiu 10W stále ako redšiu 5W? samozrejme obe 505.00
nebude to lepšie pre motor, menšia spotreba oleja, tichší motor??
mate skusenosti?

z tým carbonom by som sa nebál pri TDi problém je hlavne u turbobenzínov z carbonom, no ked nevieš čo tam kto lial a či to dodržoval tak by som po 5tis olej vylial a dal nový na normal uinterval 15tis.
Seat Ibiza 6K1 r.v.99 -> swap na 1,9TDi PD ASZ+bižutéria = 229PS/484Nm -> 1/4míle 13:714sec
Seat Alhambra 2.0 TDi 8v Stylance LUX 103Kw/320Nm
Uživatelský avatar
gabo00000
Aktivista
Příspěvky: 1128
Odpovědi: 0
Registrován: 13 lis 2010, 06:58
Bydliště: Košice-okolie

Příspěvek od gabo00000 »

aby ste mali problem s karbonom nemusi to byt vôbec turbobenzin..staci obycajne HTPcko...su to vsetky motory kde sa priliz tepelne namaha olej...kedze TDI ma vecsinou vymenik tu take problemi nebudu...ale ako sa spomina zalezi na tom ako sa o to starate...aj ja som s tych co neveria LL a ani servisnym inervalom...je to podla mna tah zo strany GP...
pre zaujmavost...otec ma R laguna z roku 2000, ked sme ho kupovali tak tam bolo 10W40..vyrobcu si uz nepametam. v tom case nam otcov kolega nosil 15W40 shel rimula....daval som to aj ja do kadetu aj otec do laguny...ale otec to menil kazdych 5tis km!...od jary znami olej uz nenosi tak som spustil vecer na teplom motore olej, dal dole filter a rano som nalial TOTAL 5w40 a jazdi to dodnes...
O1,1.9TDI,03, Collection,ASV,KAT OFF, EGR OFF,PP520,11mm
WWW.GTENGINES.SK
Odpovědět

Zpět na „Mazání a motorové oleje“