olej a carbon, prechod z 10w na 5w
Moderátoři: šulda, Moderátoři
olej a carbon, prechod z 10w na 5w
zdravim, chtel bych na zimu dat 5w40 do 81kw TDI
ted ale co resim...auto jezdilo do 2008 do origo servisu v nemecku, ale nemam servisku, jen to vim od dealera vw, takze nevim co tam davali za olej, pote pod novym majtelem jezdil na 10w 40 Castrol Magnetec...jenze jak sem to tady procital, tak rikate neco ze ten magnetec je svinstvo a ted bych chtel dat 5w 40 asi od Mobilu, ale co ted? bojim se ze se usazeniny uvolni a neco pricpou...mam teda radsi zacit jinou 10w? a potom az prejit???dekuju za radu, sem z toho docela rozcarovanej
tak co ted? nechat nejaky jen chvilku??? kdyz dam 5w, uvolni se mi karbon a je to v hajzlu? ebo jaky olej s jakou normou aby k tomu nedoslo???diky za kazdou radu
ted ale co resim...auto jezdilo do 2008 do origo servisu v nemecku, ale nemam servisku, jen to vim od dealera vw, takze nevim co tam davali za olej, pote pod novym majtelem jezdil na 10w 40 Castrol Magnetec...jenze jak sem to tady procital, tak rikate neco ze ten magnetec je svinstvo a ted bych chtel dat 5w 40 asi od Mobilu, ale co ted? bojim se ze se usazeniny uvolni a neco pricpou...mam teda radsi zacit jinou 10w? a potom az prejit???dekuju za radu, sem z toho docela rozcarovanej
tak co ted? nechat nejaky jen chvilku??? kdyz dam 5w, uvolni se mi karbon a je to v hajzlu? ebo jaky olej s jakou normou aby k tomu nedoslo???diky za kazdou radu
ja vim, jen me znepokojily ty reci o tom castrolu...jinak jak ty doporucujes prechod na plnou syntetiku??? nebo staci kvalitni polo treba tahle:
http://www.harkgroup.cz/eshop/index.php ... tail&id=92
http://www.harkgroup.cz/eshop/index.php ... tail&id=92
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Odpovědi: 0
no prave ze nejmensi na netu a vse od jedny firmy pod vice adresama...ale uz sem nasel dalsi tak dam nejaky:
ELF: http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... -10W-40-4l
Agip: http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... -10W-40-4l
Agip 2: http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... -10W-40-4l
Total: http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... -10W-40-5l
Valvoline: http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... -10W-40-4l
Q8: http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... el-5W-40-4
a ted mi reknete ketrej mam z nich vzit? ten nejlevnejsi asi ne
, jezdili jste na nejaky?
ELF: http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... -10W-40-4l
Agip: http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... -10W-40-4l
Agip 2: http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... -10W-40-4l
Total: http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... -10W-40-5l
Valvoline: http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... -10W-40-4l
Q8: http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... el-5W-40-4
a ted mi reknete ketrej mam z nich vzit? ten nejlevnejsi asi ne

-
- Aktivista
- Příspěvky: 4580
- Registrován: 09 lis 2007, 15:48
- Bydliště: Slavkov u Brna
Odpovědi: 0
Jezdil jsem na Magnatec 10W40 cca 250tkm a bez problémů, teď tam leju ten Total 7000 a pohoda, kamarád na tom Totalu má najeto s Pašíkem cca 650tkm a naprostá spokojenost... a za ty prachy cca 550/5l v Ekolube
Samozřejmě TDI rotačky...
Předtím na Ventu jsem od 150tkm jezdil na GTX3, respektive sudový Protec a až s tím přestali, tak na Magnatec 10w40. Vento jsem prodal kamošovi a jeho mladá s ním jezdí dodnes na Magnatec 10W40 a nájezd cca 500tkm.
Tak nevím, kde je ten (údajný) problém Castrolu?
Myslím si, že to moc řešíš, že problém bude spíš u lidí, kteří nedodržují výměny... nebo mechanici, kteří pak nabízejí olej "bokem za super price"... kde k němu asi přišli?
Z toho seznamu si vyber co chceš a zajisté to bude v pohodě

Předtím na Ventu jsem od 150tkm jezdil na GTX3, respektive sudový Protec a až s tím přestali, tak na Magnatec 10w40. Vento jsem prodal kamošovi a jeho mladá s ním jezdí dodnes na Magnatec 10W40 a nájezd cca 500tkm.
Tak nevím, kde je ten (údajný) problém Castrolu?
Myslím si, že to moc řešíš, že problém bude spíš u lidí, kteří nedodržují výměny... nebo mechanici, kteří pak nabízejí olej "bokem za super price"... kde k němu asi přišli?
Z toho seznamu si vyber co chceš a zajisté to bude v pohodě

GIV Variant TDi ???kW
Ohledne prechodu z polo na full syntetiku mam zkusenost takovou, ze jsem koupil 2 ojeta auta a okamzite lil full syntetiku. Absolutne bez problemu.
Ty reci o ucpani apod. si myslim jsou kecy. Ucpe se to tak jako tak, kdyz nekdo kasle na vymenu oleje. Takze je to jedno. Jen pro jistotu jsem menil olej poprve za 5 tis km. Ted normalne 10 tis km interval a stale plna syntetika.
Ty reci o ucpani apod. si myslim jsou kecy. Ucpe se to tak jako tak, kdyz nekdo kasle na vymenu oleje. Takze je to jedno. Jen pro jistotu jsem menil olej poprve za 5 tis km. Ted normalne 10 tis km interval a stale plna syntetika.
OII kombi, BXE 1.9 tdi @ 92kw a 280nm zatim jen chip
no kecy to moc nejsou platí to spíš na benzíny a starší motory tam nebezpečí přicpání kanálku je ale v naftě moc ne protože je to taky o teplotách...mibfox píše:Ohledne prechodu z polo na full syntetiku mam zkusenost takovou, ze jsem koupil 2 ojeta auta a okamzite lil full syntetiku. Absolutne bez problemu.
Ty reci o ucpani apod. si myslim jsou kecy. Ucpe se to tak jako tak, kdyz nekdo kasle na vymenu oleje. Takze je to jedno. Jen pro jistotu jsem menil olej poprve za 5 tis km. Ted normalne 10 tis km interval a stale plna syntetika.
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Vždy je důležité vědět, jak na tom motor je. Pokud majitel měnil oleje pravidelně v předepsaných intervalech a používal oleje schválené, nemůže být nikdy z ničím problém.
Z hlediska používání olejů je naprosto jedno, jaká je základová složka oleje. Já v zimě jezdím na 5W/40, v létě na 10W/40 a někdy klidně i na 15W/40 - jak mi to přijde do ruky. Často dělám i to, že když potřebuju dolít, klidně do pětky doleju litr patnáctky. Nic se nemůže stát.
Souhlasím s tím, že pocitově to úplně čisté není - kdybych měl být puntičkář, doléval bych vždycky ten olej, který v motoru je, ale z hlediska funkčnosti to nemůže ničemu vadit.
Z hlediska používání olejů je naprosto jedno, jaká je základová složka oleje. Já v zimě jezdím na 5W/40, v létě na 10W/40 a někdy klidně i na 15W/40 - jak mi to přijde do ruky. Často dělám i to, že když potřebuju dolít, klidně do pětky doleju litr patnáctky. Nic se nemůže stát.
Souhlasím s tím, že pocitově to úplně čisté není - kdybych měl být puntičkář, doléval bych vždycky ten olej, který v motoru je, ale z hlediska funkčnosti to nemůže ničemu vadit.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Výrobci olejů říkají něco jiného, minimálně první výměnu po změně značky/typu oleje udělat dřív, ale hodně záleží kolik má motor najeto, co do něj kdo lil, úsady nejsou jenom karbon, to že to někomu vychází neznamená že to jinému problém neudělá
Ale je to každého boj, ono se na problém přijde buď hned - hydroštely, časování nebo za tak dlouho, že to každý přičte na vrub něčeho úplně jiného. Kdyby měl ale Marek pravdu, nebyl by nikdy problém třeba s hydroštely po výměně oleje. U proměného časování bych byl zvlášť opatrný. 


G3 Variant synchro
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 756
- Registrován: 01 lis 2006, 22:41
- Bydliště: Bratislava
Odpovědi: 0
a čo do motora s 300tis km a viac neni lepšie liať hustejšiu 10W stále ako redšiu 5W? samozrejme obe 505.00
nebude to lepšie pre motor, menšia spotreba oleja, tichší motor??
mate skusenosti?
z tým carbonom by som sa nebál pri TDi problém je hlavne u turbobenzínov z carbonom, no ked nevieš čo tam kto lial a či to dodržoval tak by som po 5tis olej vylial a dal nový na normal uinterval 15tis.
nebude to lepšie pre motor, menšia spotreba oleja, tichší motor??
mate skusenosti?
z tým carbonom by som sa nebál pri TDi problém je hlavne u turbobenzínov z carbonom, no ked nevieš čo tam kto lial a či to dodržoval tak by som po 5tis olej vylial a dal nový na normal uinterval 15tis.
Seat Ibiza 6K1 r.v.99 -> swap na 1,9TDi PD ASZ+bižutéria = 229PS/484Nm -> 1/4míle 13:714sec
Seat Alhambra 2.0 TDi 8v Stylance LUX 103Kw/320Nm
Seat Alhambra 2.0 TDi 8v Stylance LUX 103Kw/320Nm
- gabo00000
- Aktivista
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 13 lis 2010, 06:58
- Bydliště: Košice-okolie
Odpovědi: 0
aby ste mali problem s karbonom nemusi to byt vôbec turbobenzin..staci obycajne HTPcko...su to vsetky motory kde sa priliz tepelne namaha olej...kedze TDI ma vecsinou vymenik tu take problemi nebudu...ale ako sa spomina zalezi na tom ako sa o to starate...aj ja som s tych co neveria LL a ani servisnym inervalom...je to podla mna tah zo strany GP...
pre zaujmavost...otec ma R laguna z roku 2000, ked sme ho kupovali tak tam bolo 10W40..vyrobcu si uz nepametam. v tom case nam otcov kolega nosil 15W40 shel rimula....daval som to aj ja do kadetu aj otec do laguny...ale otec to menil kazdych 5tis km!...od jary znami olej uz nenosi tak som spustil vecer na teplom motore olej, dal dole filter a rano som nalial TOTAL 5w40 a jazdi to dodnes...
pre zaujmavost...otec ma R laguna z roku 2000, ked sme ho kupovali tak tam bolo 10W40..vyrobcu si uz nepametam. v tom case nam otcov kolega nosil 15W40 shel rimula....daval som to aj ja do kadetu aj otec do laguny...ale otec to menil kazdych 5tis km!...od jary znami olej uz nenosi tak som spustil vecer na teplom motore olej, dal dole filter a rano som nalial TOTAL 5w40 a jazdi to dodnes...
O1,1.9TDI,03, Collection,ASV,KAT OFF, EGR OFF,PP520,11mm
WWW.GTENGINES.SK
WWW.GTENGINES.SK