1.9TDI 85kW AJM rozvody po 60.000km ?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

ROpa
Nováček
Příspěvky: 18
Odpovědi: 0
Registrován: 25 črc 2006, 10:21
Bydliště: Trencin

1.9TDI 85kW AJM rozvody po 60.000km ?

Příspěvek od ROpa »

kdesi som sa docital ze tento motor pre golfa 4 ma predpisanu vymenu rozvodov po 60.000km, pritom vsetky ostatne co som pozeral maju po 90.000. Bol to len preklep alebo je to ozaj tak ? AK hej, preco ?

Dakujem ROpa
Duri999
Přispěvovatel
Příspěvky: 205
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2006, 12:45
Bydliště: Slovakia
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Duri999 »

Na tomto motore menim rozvod normalne po 90000km a este nebol problem,ale niektore sdi maju interval po 60000km zalezi podla sponovacej kladky.
Autá sú nato aby slúžili nám a nie my im.
www.retromotor.sk
Alex
Přispěvovatel
Příspěvky: 740
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 23:43
Bydliště: Martin

Příspěvek od Alex »

Nebol to jeden z uplne prvych PD? Zeby preto? Aj obyc klasika TDI bolo najprv 60 tis, a potom 90 tis km... Ale staci pouzit tie novsie rozvody pre 90 tis a uz je to OK, mozes menit po 90. Tusim ze aj Sharan PD ma len 60 tis km.
Uživatelský avatar
bubocbr
Přispěvovatel
Příspěvky: 545
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 18:32

Příspěvek od bubocbr »

Daju sa tam pouzit ine rozvody?
vlagik
Přispěvovatel
Příspěvky: 412
Odpovědi: 0
Registrován: 19 dub 2006, 14:50
Bydliště: okr. Beroun + okr. Plzeň-jih

Příspěvek od vlagik »

NApř. u Golfa IV se mění OD modelového roku 2001 po 90 tis.
Starší se mění po 60 tis.
Tohle tuším platí obecně pro motor AJM.
Ten druhý (s vyšším krouťákem 310 Nm) - jeho označení z hlavy nevím - se mění normálně po 60 tis. km.
Tyhle rozvody by měli jít do AJM taky.
ROpa
Nováček
Příspěvky: 18
Odpovědi: 0
Registrován: 25 črc 2006, 10:21
Bydliště: Trencin

Příspěvek od ROpa »

tak predsa len sme sa nieco dozvedeli, dakujem za info.

ROpa
Uživatelský avatar
chucky
Přispěvovatel
Příspěvky: 739
Odpovědi: 0
Registrován: 26 led 2006, 15:17
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chucky »

no počkat, tak když mi teď vyměnili rozvody, tak už je mám měnit po devadesáti tisících, nebo po šedesáti? Proč mají tyhle tdi po 60tis, je jiný rozvodový řemen než třeba pro ATJ? ja jsem z toho uplně jelen...
vw passat tdi pd 180ps/420nm
vlagik
Přispěvovatel
Příspěvky: 412
Odpovědi: 0
Registrován: 19 dub 2006, 14:50
Bydliště: okr. Beroun + okr. Plzeň-jih

Příspěvek od vlagik »

Modelový rok auta (a tím motoru) se mění rozvody po 60 tis km, ten nvější po 90 tkm.
Pokud použiješ dnešní nové věci (myslím origoš řemeny např. od Bosche), tak klidně měn po 90 tkm.
Záleží na opotřebení řemenu a kladek.

Nějaké NO NAME řemeny bych vúbec nedával.
koudy
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Odpovědi: 0
Registrován: 18 úno 2006, 12:46
Bydliště: Kladno

Příspěvek od koudy »

záleží jestli je tam hydr. napínák (někdo tomu taky říká hydraulický tlumič) nebo ne, podle toho se to dělí jestli po 60 nebo po 90.
Jetliže tam je tak se rozvody dávaj po 90.
Uživatelský avatar
chucky
Přispěvovatel
Příspěvky: 739
Odpovědi: 0
Registrován: 26 led 2006, 15:17
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chucky »

koudy píše:záleží jestli je tam hydr. napínák (někdo tomu taky říká hydraulický tlumič) nebo ne, podle toho se to dělí jestli po 60 nebo po 90.
Jetliže tam je tak se rozvody dávaj po 90.
a je tam nebo není?
vw passat tdi pd 180ps/420nm
ROpa
Nováček
Příspěvky: 18
Odpovědi: 0
Registrován: 25 črc 2006, 10:21
Bydliště: Trencin

Příspěvek od ROpa »

chucky píše:
koudy píše:záleží jestli je tam hydr. napínák (někdo tomu taky říká hydraulický tlumič) nebo ne, podle toho se to dělí jestli po 60 nebo po 90.
Jetliže tam je tak se rozvody dávaj po 90.
a je tam nebo není?
ja to chapem tak ze u starsich modelov od vyroby nebol, u novsich ano. Ked si tam das rozvody ktore ho maju tak menis po 90km, tie rozvody co ho nemaju su na 60tis km. Dobre ?
koudy
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Odpovědi: 0
Registrován: 18 úno 2006, 12:46
Bydliště: Kladno

Příspěvek od koudy »

no tak by to mělo být. v autodatech je to sice podle roku, ale dneska mi to potvrdili nezávisle dva další lidi
ZIMA
Nováček
Příspěvky: 2
Odpovědi: 0
Registrován: 25 pro 2006, 22:51

Příspěvek od ZIMA »

Mam r.v. 01 19TDI PD a v autorizovanem servisu mi bylo řečeno že motor pracuje s mnohem většími tlaky než klasické TDI, proto musim měnit řemen po 60000 KM i když mám hyd. šponovák.
Mitko
Sběrač informací
Příspěvky: 26
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:16
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Mitko »

Obrázek
[/img]
Passat Variant 1.9 TDi, 85kW, ATJ, r.v.2000
Uživatelský avatar
octavia_66_tdi
Přispěvovatel
Příspěvky: 183
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2006, 10:21

Příspěvek od octavia_66_tdi »

hydraulicky sponovak u PD se daval drive, ted uz je u novych PD jen poloautomaticka napinaci kladka.


Prvni motory AJM PD meli interval po 60.000,- od vyroby, dnes uz vyrobily lepsi remen co nepopraskava , tak je interval 90000
s napinaci kladkou to nema co delat

takze pri pouziti original dilu ajm 90.000
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“