Stránka 1 z 12
vodní intercooler
Napsal: 23 pro 2006, 12:25
od skodik
ahoj měl bych několik otázek na tohle téma

jelikož sem s touhle variantou ještě nesetkal.
1- má to někdo už v autě?(myslím dodělávaný)
2- jakou to má účinnost o proti normálnímu intercooleru
3- složitost zástavby(termostaty,vrtule)
4- jestli to má vůbec smysl
jde o to že po nějakým čase se ta voda v tom okruhu musí zahřát,beru teda samostatnej okruh jen pro to chlazení vzduchu.jestli to uchladí další chladič bez vrtule nebo s vrtulí.atd,atd.Je to zajímavý ,ale nezdá se mi moc efektivní když se to masově nerozšířilo,nebo to zůstalo jen u speciálu,kde ale doba jízdy na ostra představuje malej časovej úsek.
díky
Napsal: 23 pro 2006, 13:20
od Bóďa
Masově se to nerozšířilo, protože 99% aut to nemá zapotřebí. Intercooler vzduch- vzduch je pro běžné použití plně dostačující.
Ale například u motoru vzadu tahat trubky ic 4 metry dopředu a zpět je nesmysl, takže např. u VW T3 se vodní coolery používají často.

Napsal: 23 pro 2006, 17:17
od skodik
co sem četl starší články tak to má asi největší přínos pro lodě kde tu vodu má všude okolo,nežto já bych musel dodělat celej system
Napsal: 23 pro 2006, 18:52
od Smoke
a co dat přímo za klasický IC větrák? pokud to umožní podmínky

Napsal: 23 pro 2006, 18:55
od bokaco
iTD píše:a co dat přímo za klasický IC větrák? pokud to umožní podmínky

Myslim, ze ta vode odebere daleko vice tepla nez ten vzduch, ktery by byl treba i teply od motoru.
Napsal: 23 pro 2006, 19:07
od Smoke
bokaco píše:iTD píše:a co dat přímo za klasický IC větrák? pokud to umožní podmínky

Myslim, ze ta vode odebere daleko vice tepla nez ten vzduch, ktery by byl treba i teply od motoru.
teply od motoru nemůže být, když to saje z nárazníku směrem k motoru. a když vzpomeneš na novej IC a ta práce stím a pěněz. myslím,že větrák má hodně velký průtok vzuchu, aby to uchladil dostatčně.
Napsal: 23 pro 2006, 19:25
od skodik
větrák není moc efektivní řešení,proto se používá ostřik vodou,ale co např. nevím je za jak dlouho a jak moc se zvedne teplota vody při chlazení,když vezmu že ta voda bude mít na začátku 20°C a zajímalo by mě o kolik stoupne ta teplota a na kolika ti se udrží.Když vezmeme v potaz že voda líp ochladí ale taky plus teplota v mot.prostoru. má to tady někdo vůbec namontovaný v autě?Teorie je krásná ,ale praxe kolikrát ukáže problémy

Napsal: 23 pro 2006, 19:40
od bokaco
Myslim, ze kdyby to bylo na vystupu od chladice a snad i pomocne cerpadlo, tak by byla ucinost vyborna i pri otevrenem termostatu.
Napsal: 23 pro 2006, 19:43
od skodik
to čerpadlo by tam muselo být 100% ale je důležitý ,že by tento asi menší chladič nahradil něco co je přes celej předek auta,anemusela by se třeba řezat chladičovka,ale ještě sem neviděl rozměry toho chlapáka

Napsal: 23 pro 2006, 19:44
od Bóďa
Tak to už raději vzduchem chlazený ic.

Když se chladí vodou, tak je oddělený okruh.
Napsal: 23 pro 2006, 19:46
od bokaco
Bóďa píše:Tak to už raději vzduchem chlazený ic.

Když se chladí vodou, tak je oddělený okruh.
To sem moc nepobral

Napsal: 23 pro 2006, 19:56
od Bóďa
Intercooler voda- vzduch má oddělený okruh chladící kapaliny. Voda v okruhu motoru má kdekoliv příliš vysokou teplotu, než aby se dala použít k chlazení stlačeného vzduchu.
Napsal: 23 pro 2006, 20:00
od skodik
právě proto musí mít svůj vlastní okruh s čerpadlem a chladičem aspon s malým třeba z topení aby pak vzduch neochlazoval vodu

co by právě nastalo,kdyby sito připojil na stávající vodní okruh

Napsal: 23 pro 2006, 20:00
od bokaco
Myslim si, ze z chladice zas tak tepla voda za jizdy nejde. Ta plocha je obrovska v porovnani coolerema a motor zas tolik tepla nevyda.
Napsal: 23 pro 2006, 20:03
od skodik
já nevím jestli myslíš vodní tak na čidle to ukazuje kolem 90°C tak nevím ,to je dost teplý
