přechod z Long na pevný int.

vše o motorových, převodových a podobných olejích - čím se miláčci namažou

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Boban
Přispěvovatel
Příspěvky: 259
Odpovědi: 0
Registrován: 28 led 2006, 10:07

přechod z Long na pevný int.

Příspěvek od Boban »

Zdravím všechny, vím že se to tu řešilo už několikrát co se týče olejů a mazání, a nej olej atd.
Mám Oct.I 66KW ALH 160t KM, od začátku to jezdila na Long, před rokem jsem to nechal přeprogramovat na pevný int. ale olej jsem tam dal opět Long Castrol ( byl za lepší cenu :-D ). Ted mám před výměnou 15tis a uvažuji tam dát 5W40 značka ? :? Trochu mi toho longu už papá.
Měl bych se držet stejné značky oleje ( Castrol ) na co jezdilo už začátku nebo tam dát jiný od Mobilu nebo Shellu ?
Mimo mísu co znám techniky od Škodovky tak si tam lejou 505 01, že je ten olej lepší a maže lépe kliku, nevím co je na tom pravdy nebo zase nějaké chytré řeči (crazy)
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4287
Odpovědi: 0
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

když bude mít příslušnou normu tak na značce nezáleží (noteeth)
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

Jarda S. píše:když bude mít příslušnou normu tak na značce nezáleží (noteeth)
Ale záleží, nebo vlastně ne , auto jako auto, všechna mají 4 kola a pokud mají technickou, můžou na silnici (noteeth)
G3 Variant synchro
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10335
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Dodržel bych specifikaci VW 505.00 a značku si vyber sám (já jezdím na Mogul).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Sprite
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Odpovědi: 0
Registrován: 15 lis 2010, 15:55

Příspěvek od Sprite »

Chtěl bych se zeptat. Koupil jsem nedávno starší O1, TDI 81KW a z výroby je nastaven long life interval oleje. Já ho ted ale chci měnívat po 10-12tis km. Musím to někde nechat změnit? A co všechno se tím změní, nebo zkrátka co se stane když to nezměním ale olej budu měnívat častěji? Má to vliv jen na to, že se nebude rozvěcet na budíkách interval výměny? Moc děkuji
Boban
Přispěvovatel
Příspěvky: 259
Odpovědi: 0
Registrován: 28 led 2006, 10:07

Příspěvek od Boban »

Sprite píše:Chtěl bych se zeptat. Koupil jsem nedávno starší O1, TDI 81KW a z výroby je nastaven long life interval oleje. Já ho ted ale chci měnívat po 10-12tis km. Musím to někde nechat změnit? A co všechno se tím změní, nebo zkrátka co se stane když to nezměním ale olej budu měnívat častěji? Má to vliv jen na to, že se nebude rozvěcet na budíkách interval výměny? Moc děkuji



Je lepší si nechat přeprogramovat jednotku na pevný interval až budeš měnit olej. Začne ti to počítat km a pak ti to vědět. Také jsem to tak udělal a nalil long ale zjišťuji, že ho musim dolejvat protože je řídkej a trochu si ho bere. Proto přecházim na 5W40 je hustější a snad i lépe maže :-D
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10335
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Při přechodu z LongLife na pevný interval je vhodné překódovat jednotku z QG1 na QG2. Při načtení adresy 17 "Přístrojový panel" se mimo jiné objeví pětimístný kód ŘJ přístrojů. Čtvrtá číslice kódu je jednička. Musíš kód zadat tak, aby tato čtvrtá číslice byla dvojka. Takže operací 07 "Kódování ŘJ" zadáš stejné pětimístné číslo, jen na jeho čtvrtém místě místo té jedničky zadáš dvojku. Potvrdíš OK a po vypnutí a zapnutí klíčku je to tam.

Jednodušší možnost (pokud to jde) je vymazat hlášku na přístrojích knoflíky na tachometru. Tím se sice kódování ŘJ nezmění, ale olej se bude počítat na pevný interval. Je to ale taková prasárna, lepší je VAGem změnit kód jednotky.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Odpovědět

Zpět na „Mazání a motorové oleje“