ARL zodrata vacka + hydrostely KO

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

matooo
Přispěvovatel
Příspěvky: 117
Registrován: 01 dub 2009, 09:05
Odpovědi: 0
Bydliště: SVK ke

ARL zodrata vacka + hydrostely KO

Příspěvek od matooo »

ahojte potrebujem sa poradit s odbornikmi ako nadpis popisuje tak aj mna postihla tato zavada na mojom seate leon FR 1,9TDI 110kw ARL rv. 2003 auticko istu dobu poklepavalo a nevedel som prist na pricinu,
nakoniec sa zhodilo viko a problem bol na svete zhoblovana vacka a jeden predraty hydrostel malinko ale bol
moja otazka by bola ako tomuto znamemu problemu predchadzat?
olej som pouzival vacssinou 5W-30 specifikacie 507.00 menil som kazdych 10 az 15tisic km
teraz mam auto v servise s pripravenymi dielmi na vymenu VACKA + LOZISKA + HYDROSTELY
mechanik mi odporucal aby som vymenil aj olej co ma velmi netesi pretoze ten tam mam po vymene ani nie 3000km momentalne mobil ESP formula 5W-30 507.00

moja otazka je aky olej pouzit? ostat u 507.00 5W-30 alebo prejst na 505.01 5W-40?
co som si prebehol net tak dost vyrobcov uz v ponuke 5W-40 specifikacie 505.01 ani nema setci to nahradzaju 5W-30 505.01 alebo uz maju v ponuke iba 5W-30 specifikacie 507.00
presiel som celu temu mazania aj stranky tym zaoberajuce sa:
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... sti_oleju2
http://oleje.cz/index.php?left=main&pag ... sti_oleju3
ale prisiel som iba na 2 poznatky
5W-30 507.00 vydrzi +- 15000km ale ma nizku dinamicku vyskozitu HTHS 3,6
5W-40 505.01 vydrzi 7500km potom im klesa vyskozita..., dinamicka vyskozita HTHS je okolo 4,5 takze za tepla maze lepsie
:D
uvitam rady dakujem
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

nemáš vypadený zátky z čepů vahadel?
Uživatelský avatar
chiptuning
Aktivista
Příspěvky: 2519
Registrován: 23 led 2006, 19:59
Odpovědi: 0
Bydliště: plzen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chiptuning »

trochu nechapu proc vetsin lidi dava do sveho auta "lepsi" olej ktery pro dane auto ani neni urceny/ 507.00 longlife urdceny pro vozy s DPF/ a pak se divi kdyz se vydre vacka a znici hydrostosy, pro obycejne PD co mas ty je nejvhodnejsi pouzivat relativne obycejny olej s normou 505.01 a menit po 15000km , treba tento
VALVOLINE DURABLEND DIESEL SAE 5W/40 je syntetický olej vyvinutý pro vznětové motory VW. Splňuje přísné podmínky automobilky VW. Dosahuje vysoké viskozní stability. Splňuje specifikace: MB 229.1, VW 501.01, VW 505.00, Ford M2C-153E
neni drahy a urcite funguje bez problemu ;)
Drag Power
matooo
Přispěvovatel
Příspěvky: 117
Registrován: 01 dub 2009, 09:05
Odpovědi: 0
Bydliště: SVK ke

Příspěvek od matooo »

2huml: tak tuto otazku neviem zodpovedat ale poprosim ta trosku mi to pribliz co konkretne alebo na nejakej foto by to bolo najidealnejsie popisat dakujem a hned ti budem vediet odpovedat

2chiptuning: tak 507.00 je olej ktory nahradza oleje 505.01 aspon tak sa to tu fsade pise aj uzivatelnia to tak popisuju a aj pouzivaju neviem ci sa len nepochvalia ze co sa im prihodilo nasledne...
pouzival som mobil esp ktory je asi z LL olejov najlepsi ale asi sa vratim k 505.01 ke ako pises
len teraz moja otazka ktory zobrat tebou popisovany VALVOLINE DURABLEND DIESEL SAE 5W/40 mam zatial vo vybere ak ho zozeniem samozrejme ale iny 5W-40 som uz okrem castrolu u inych vyrobcov nenasiel pretoze prechadzaju na 5W-30 co som pozeral aj mobil ma nejaku novinku "SUPER 3000 XE 5W-30 505.01"
aby som zase neurobil chybu dakujem za rady
Pampaliny
Přispěvovatel
Příspěvky: 126
Registrován: 19 dub 2006, 08:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Pampaliny »

Q8 Formula Excel 5W/40
VW Passat Variant 1,9TDI 85KW, AJM, model 1999
Kakamil 4x4
Přispěvovatel
Příspěvky: 121
Registrován: 13 zář 2010, 21:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Kakamil 4x4 »

Souhlasím s tím, že je zbytečný dávat "lepší" olej do auta, když ho není potřeba. Specifikace 507.00 je "spešl" pro auto s filtry pevných částic a pokud se nemýlím, ty ho nemáš.
Druhá věc je ta, že 5W-30 je o trochu řidší než 5W-40, tudíž lépe maže za studena, ale mnohem hůř za tepla, když párkrát proletí turbem.
Třetí a dle mého zásadní věc, je zacházení s motorem po startu. Právě hlavně v zimě, když je olej tuhý a maže hůř (ať už jakýkoli olej). Prostě nastartovat a chovat se k němu prvních pár kilometrů jako k panně...zlehka, pomalu, netočit.
Možná se mýlím, ale takhle to pozoruju já. Na svým mám po 300tisících km a provozu na Valvoline 5W-40 vačky i zdvihátka bez stop otěru. A to tahám a bydlím na horách (loni ráno i -25st.C)
VW Sharan 1.9TDI 4motion (AUY 85kW) is dead :(, now Seat Alhambra 1.9TDI 4motion a Nissan Primera 2.0TD :)
Honda NT 650V Deauville
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Odpovědi: 0
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

Takhle to asi brát nejde. Měl jsem ASZ, po 270tkm na LL olej jako služebák byla vačka i hydra naprosto v pohodě. Pak jsem to prodal...
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Kakamile - je vidět, že na horách je hodně panen, to je ta panenská příroda.. :D
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

"Lepší" = pro některý motor horší, když tam nemá co dělat. Není od věci dbát doporučení výrobce motoru.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Uživatelský avatar
1pavel
Aktivista
Příspěvky: 2166
Registrován: 01 pro 2007, 15:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od 1pavel »

jen otázečku , v čem se liší vačka s hydrama u nových motorů s dpf , podle mě jen v hrbolku va vačce pro vstřik kuli regeneraci , jinak jsou naprosto stejné
A5 3.0 TDI 210 KW pracovní
škoda 120 L zábava
G7 GTD
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3866
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

No já bych v oleji problém nehledal.Do služebních aut lejeme pouze tohle: http://www.portal-maziva.cz/index.php?s ... c=40&rq_1= výměny po 30tkm a některé motory maj najeto hodně přes 200tkm a nikdy se nikdo na hydra,vačku vstřiky atd..nedíval.A motory šlapou jako švýcary.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

50700 tam může být bez problémů
Uživatelský avatar
chiptuning
Aktivista
Příspěvky: 2519
Registrován: 23 led 2006, 19:59
Odpovědi: 0
Bydliště: plzen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chiptuning »

Huml píše:50700 tam může být bez problémů
vyrobce urcite v prirucce k autu bude doporucovat normu 505.01 a vyssi , ale dle meho nazoru je to zbytecne a i drazsi
Drag Power
misoVW
Aktivista
Příspěvky: 8061
Registrován: 24 říj 2007, 08:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Západné Slovensko, blízko PN

Příspěvek od misoVW »

podla mna bude problem vo povrchovych vlastnostiach hydra vs. vacka. V prvom rade ale skontroluj tie zaslepky, co pise Huml. Ja do vsetkych PD lejem Valvoline co spomina chiptuning a zatial som nemal problem.
Tiguan CBAB
Polaris 455 diesel 4x4
Harley Davidson V-rod
BMW R1200R
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

do motoru ARL se dá lít 506.01 0W30, tyto oleje mají snížený HTHS (2,9-3,5), oleje 50700 už mají min. 3,5 a větší, takže v tomto bych chybu určitě nehledal
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“