Stránka 1 z 2
Chip-tuning - detail.
Napsal: 07 led 2007, 19:07
od Stingray
Všimnite si ten detail tvaru lúča vstrekovaného paliva. Tak takto nejak to vyzerá vo Vašom aute pri extra pridavaní nafty formou predlženia otvorenia vstrekovacej trysky.
Vstrekovací lúč je už mimo omega komorky v pieste a lezie mimo optimálneho miesta spalovania.
Tak pre toto sa oplatí radšej väčsie trysky ako malé a príliš dlho otvorené...
Napsal: 07 led 2007, 19:20
od TDIPOWER
au!
Toto je odpověď na všechny otázky ohledně navýšení výkonu čipem o 50 a více procent

Napsal: 07 led 2007, 20:58
od Huml
a z jakýho to je motoru, ten píst, jestli to prasknutí souvisí přímo s tím čipem nebo je třeba AJM nebo AUY kde to praská i bez čipu.
Napsal: 08 led 2007, 07:20
od ota1980
jo, z toho mám právě strach. Už jsem se tady na to taky ptal. Někdo říká, že nemusím mít obavy, někdo že se propálí písty. (chci bez výměny trysek ze 100 na 150ps, turbo 130ps)

Napsal: 08 led 2007, 21:53
od Kornout
pěkná fotka, normálně by mě to ani netrklo, ale když to takhle vidím, tak je to pěkný.
To Huml: Ta prasklina nevypadá od toho, myslím, že pokud by to mělo být kvůli tomu, tak by byla vidět nějaká deformace okraje komůrky. (můj názor)
Napsal: 08 led 2007, 22:23
od Huml
no já si taky myslím, že to s tím čipem nemá nic společnýho, prostě bolest 85kW motorů
Napsal: 10 led 2007, 13:15
od MirekX
Tak ta fotka je moje, poslal jsem ji kdysi Stingrajovi jako ukázku v reakci na jeho nějaký psaní.
Je to motor sharan PD 85 AUY, software origo, žádný čip atd. najeto 180 tis. km. Držel jsem ho po dálnici s vlekem do kopce na šestku někde na 1900 otáček asi 5km vkuse naplno - asi soudruzi někde udělali chybu

.
Ale jak koukám

, dá se to vysvětlit i jinak
( v menším to mám i u jména......)
Napsal: 10 led 2007, 13:32
od Stingray
MirekX píše:Tak ta fotka je moje, poslal jsem ji kdysi Stingrajovi jako ukázku v reakci na jeho nějaký psaní.
Je to motor sharan PD 85 AUY, software origo, žádný čip atd. najeto 180 tis. km. Držel jsem ho po dálnici s vlekem do kopce na šestku někde na 1900 otáček asi 5km vkuse naplno - asi soudruzi někde udělali chybu

.
Ale jak koukám

, dá se to vysvětlit i jinak
( v menším to mám i u jména......)
Jooo.....mám na stole pd 115 piesty a práve žiadne náznaky lokálneho prehriatia tak ako boli na tvojich......presne podla dráhy šírenia plamena zo vstekovača.
Napsal: 10 led 2007, 13:36
od TDIPOWER
Huml píše:a z jakýho to je motoru, ten píst, jestli to prasknutí souvisí přímo s tím čipem nebo je třeba AJM nebo AUY kde to praská i bez čipu.
Skvělý odhad

Napsal: 10 led 2007, 14:38
od váha
Stingray píše:MirekX píše:Tak ta fotka je moje, poslal jsem ji kdysi Stingrajovi jako ukázku v reakci na jeho nějaký psaní.
Je to motor sharan PD 85 AUY, software origo, žádný čip atd. najeto 180 tis. km. Držel jsem ho po dálnici s vlekem do kopce na šestku někde na 1900 otáček asi 5km vkuse naplno - asi soudruzi někde udělali chybu

.
Ale jak koukám

, dá se to vysvětlit i jinak
( v menším to mám i u jména......)
Jooo.....mám na stole pd 115 piesty a práve žiadne náznaky lokálneho prehriatia tak ako boli na tvojich......presne podla dráhy šírenia plamena zo vstekovača.
A co třeba špatný vstřik?

Napsal: 10 led 2007, 15:18
od chucky
spíš bych viděl problém v řidiči, držet pedál na podlaze = 100pro zatížení = maximalni davka paliva (pro dane otačky) a tlak turba.... a držet to několik minut.... no co na to říct...

Napsal: 10 led 2007, 16:20
od MirekX
Asi jo, měl jsem (ještě jezdí) feldu 1,3 benzín (na LPG), tu jsem držel klidně půl hodiny na podlaze, s vlekem stejně těžkým a jediná věc, co mě donutila někdy ubrat byla v létě teplota motoru, když lezla přes 110.
Najeto má skoro 400 tisíc, olej nebere, motor OK
Koupím VW 2001, najeto 160 tis, nejdřív řeším těsnění pod hlavou, pak ho podržím do jednoho kopce na dálnici (1900 ot - max. kr. moment a minimální měrná spotřeba - maximálně to bylo 3 minuty) a prdne píst
Mimochodem, kamarádovi v Golfu 85kW taky píst prasknul. Je to asi opravdu vada pístů, přece můžu jet snad chvíli naplno, v návodu k autu to aspoň zakázaný není.

Napsal: 10 led 2007, 16:44
od chucky
ale tak třeba to tím nebylo...

Napsal: 10 led 2007, 21:56
od Kornout
chucky píše:spíš bych viděl problém v řidiči, držet pedál na podlaze = 100pro zatížení = maximalni davka paliva (pro dane otačky) a tlak turba.... a držet to několik minut.... no co na to říct...

Tak to nevím, nevím, já když předloni jel Toledem 1,9TD, 5 lidí v autě, naloženej kufr, zaplachtovanej vlek, v něm nová Honda CBR a spousta jinejch krámů + kanystry s naftou a jel jsem takto ze Stutgartu, víc jak 120km/h jsem z toho nevytáhl a v kopcích plnej knedlik, kolikrát a víc jak 3min a vše v pohodě. Takže tím to asi nebude.
A pokud přeci, tak to pak všichni, co jim praskl píst u 85kW jely 3min na plnej plyn?
Napsal: 10 led 2007, 22:18
od MirekX
Ty prasklý písty se stylem jízdy opravdu nemají moc společnýho.
Jak psal Huml, tak je to problém v pístech. Tyto motory mají nejmenší kompresní poměr ze všech TDI (jen 18:1) To znamená největší prostor v pístu ale taky tím asi nejslabší dno pístu
Aspoň tak si to vysvětluju já.
Když jsem to dával dohromady, tak jsem koupil starší celý motor AUY a přeházel jsem jen písty. Ale ty písty byly jiný, měly od pohledu silnější dno a taky vážily o 10g víc (10 gramů hliníkové slitiny už musí být trochu znát) Tryskou to asi taky nebylo, po výměně pístů jsem najel ještě asi 30 tisíc na ty trysky, co tam byly a OK.
Prostě smůla, no. Snad mám vybráno
Jo, ještě si tak vzpomínám, že ten kopec jsem vyjel vpohodě a přišlo mi, že ten píst snad prasknul, až když jsem na kopci ubral. Kdybych ho držel dál, tak to třeba vydržel
