Stránka 1 z 1

Přechod z 10W/40 na 5W/40

Napsal: 02 čer 2011, 23:03
od Pacey
Zdar chlapi,

vím, že tohle téma je už hodně ohraný, ale přece jenom bych potřeboval znát názor několika znalejch lidí. Chtěl bych přejít z 10W/40 na 5W/40. Konkrétně by se jednalo o Mobil Super 3000 X1 5W/40.
Auto posledních 9 000 km jelo na 10W/40 polosyntetiku. Na co jezdilo předtím, to už nezjistím... Jedná se o Octavii 1.9 TDI 81 kW r.v. 2001. Nyní má nalítáno 180 000 km, ale jestli to je pravda, to taky už nezjistím...
Co myslíte, můžu tam ten Mobil nalít? Poslední dobou jezdím spíš město, v blízké době ale dostane asi delší trasy. Hodně jsem načetl, že by se mohly poškodit hydroštely a podobný věci, někdo zase psal, že se tomu nic nestane, někdo pak psal, že se můžou uvolnit karbonový nánosy... tak fakt nevím, potřeboval bych nějakej objektivní rozumnej názor, kterej mi aspoň na 80 % zajistí, že se s autem nic vážnýho nestane.

Díky za rady a Rudovi (Christianu Karlu Dieselovi) zdar

Napsal: 02 čer 2011, 23:16
od turbo kamna power
a proč zbytečně vyhazovat prachy za 5w40, když tomu ten 10w40 v pohodě stačí...?

Napsal: 03 čer 2011, 09:12
od Pacey
5W/40 je syntetika, tak by ten olej měl být kvalitnější, měl by líp mazat... nevím, su v tomhle celkem laik, ale přece to nevyrábí jen tak pro ni za nic... nějakej smysl to musí mít...

Napsal: 03 čer 2011, 09:30
od Marek77
Nikde není psáno, že syntetické oleje jsou kvalitnější než minerální. To je pouze reklamní trik.

Napsal: 03 čer 2011, 11:21
od houmik
Ja teda jednoznacne volim 5W40, auto je o dost tizsi nez s 10W40. I kdyz se svezu OI, ktera jezdi na 10W40, tak je to znat. Potvrdil to i kamarad, kteryho jsem vezl, ze je moje o dost kultitovanejsi. A to mam jednou tolik najeto. Prvni rok, co jsem OI dovezl, mi tam nalili 10W40, od dalsi vymeny az do ted leju 5W40. :) Do 250.000 km auto jezdilo na longlife. Kdyz jsem se tenkrat ptal, jestli je treba udelat vyplach, tak prej zbytecny. Ted mam najeto 340.000 km, auto jezdi uplne paradne a bere na 10.000 km tak 0,2 l oleje. Motor ASV, vymeneny trysky za Sprint 764 + lehky chip na ca. 105 kW. ;) Tot muj osobni nazor. Nechci se s nikym prit nebo hadat.

Co to bylo za 10W40 nevim, pak 3 roky Q8 a ted naposled Castrol Edge.

Napsal: 03 čer 2011, 11:41
od Marek77
Já si naopak myslím, že pro rotačky je pětka zbytečný luxus.

Napsal: 03 čer 2011, 12:17
od houmik
Kdybych ten prechod sam nezazil a do ted jezdil na 10W40, mozna bych to napsal taky.

A Castrol Edge 5 litru za 980 Kc - nebylo co resit. :)

Napsal: 03 čer 2011, 13:28
od Pacey
No OK, já to teda asi taky vyzkouším. Šlo mi hlavně o to, abych tam tu 5W/40 vůbec mohl nalít. Jinak, jestli to je přílišnej luxus - jako rozdíl 300 kč (na 5 l) už tak neřeším, 1000 kč už by bylo moc, ale když je to pár stovek, tak do toho půjdu. Hlavně chcu mít jistotu, že autu bude dodána kvalitní náplň, která zajistí optimální chod motoru (aspoň v to doufám teda).

Napsal: 03 čer 2011, 17:10
od houmik
Pokud chces pro svoje auto neco vic, tak tam dej 5W40. Ja rozdil poznal. Ale dalsich 100 lidi ti rekne 100 nazoru, jak sam vidis.

Napsal: 03 čer 2011, 18:43
od bobG3
Marek77 píše:Nikde není psáno, že syntetické oleje jsou kvalitnější než minerální. To je pouze reklamní trik.
Záleží na tom jak definuješ kvalitu.
Technicky má plná syntetika, popř. to co renomovaný výrobce jako syntetiku označuje lepší tepelnou odolnost, mazivost, oxidační parametry atd atd. Je to zde rozvedeno hodněkrát a i přes jasné informace na netu někteří tvrdí stále totéž. Já taky. Problém je, že kvalitu oleje měřit je dost nákladné, takže radši po tom co jsem měřil se spoléhám na renomované výrobce a mám klid, který mě za těch pár korun navíc stojí :-D

Napsal: 03 čer 2011, 19:38
od turbo kamna power
já teda jezdím už asi 100tis. km na 10w-40 a motor je na "starý" tdi krásně tichej. Ale i kdyby byl s tou 5w-40 ještě tišší, tak stejně zůstanu u 10w, protože dávat 400kč nebo 1000kč za olej je rozdíl, kterej se mi u takhle starýho auta prostě nevyplatí ;) Když bych to zaved do extrému, tak je to, jako kdybys lil do zrezlýho favorita olej 10w-60 a tankoval třeba OMV Carrera 95. Je to sice hezký, ale jsou to vyhozený peníze, který jsi mohl vložit třeba do rodiny nebo podnikání :)

Napsal: 03 čer 2011, 22:20
od Alficek
Kdybych se rozhodoval před zimou, dal bych 5w-40 - rychleji se ti promaže motor při nízkých teplotách.
Pokud to budeš měnit teď a do zimy bys stihl další výměnu, tak klidně 10w-40.

Napsal: 04 čer 2011, 18:36
od houmik
Tak to je zase kravina, nezlobte se na me. :)

Jestli se rozhodne pro 5W-40, tak at uz ho tam pak dava porad. Ale aby daval na leto 10W-40 a na zimu 5W-40... Kvuli 400 Kc? (LOL)

Napsal: 05 čer 2011, 16:57
od Alficek
Tim jsem chtel rict, ze ted tu vymenu z 10w za 5w mozna ani nepociti, ale v zime to bude podle me ke prospechu veci ....
Takovy ty reci ohledne uvolnovani karbonu jsou taky podle me nemysl, kazdej lepsi olej uz by mel obsahovat detergenty zabranujici usazeninam...

Napsal: 06 čer 2011, 06:58
od Marek77
turbo kamna power píše:já teda jezdím už asi 100tis. km na 10w-40 a motor je na "starý" tdi krásně tichej. Ale i kdyby byl s tou 5w-40 ještě tišší, tak stejně zůstanu u 10w, protože dávat 400kč nebo 1000kč za olej je rozdíl, kterej se mi u takhle starýho auta prostě nevyplatí ;) Když bych to zaved do extrému, tak je to, jako kdybys lil do zrezlýho favorita olej 10w-60 a tankoval třeba OMV Carrera 95. Je to sice hezký, ale jsou to vyhozený peníze, který jsi mohl vložit třeba do rodiny nebo podnikání :)
Tohle vidím naprosto stejně.