Felicia 1.9D ventil na čerpadle

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
jasanec
Nováček
Příspěvky: 3
Odpovědi: 0
Registrován: 26 čer 2011, 10:32
Bydliště: Brno

Felicia 1.9D ventil na čerpadle

Příspěvek od jasanec »

Dobrý den všem,
koupil jsem v bazaru felicii 1.9D jako pracovni auto na stavbu a na dojeti, žádná voňavka. Doteď jsem měl MPI krátkou. Všimnul jsem si, že na čerpadle byly volný tři dráty, prostě jen visely v luftě. Prodejce mi na to řekl, že je to OK, že bylo měněný čerpadlo a tyhle dráty se na novém čerpadle nezapojují. Studiem diskuzí jsem zjistil, že jsou to dráty od potenciometru zátěže. Auto jelo docela slušně i bez zapojeného potenciometru, ale raději jsem ho tam připojil, nijak jsem to nešteloval, auto jede a žádné výrazné změny jsem si nevšimnul. Naftu mám krátce a nemám s čím ji porovnat. Bohužel na čerpadle je ještě upadený jeden drát. Vede zřejmě k stop ventilu, nejsem si jist, jestli to je pravda nebo je to něco jiného?. Motor normálně jde ikdyž ten drát tam není. Od toho ventilu vede ještě jeden drát, který je ukostřený. Mám tento ventil vyměnit? Kde ho koupím? Případně jakou funkci tento ventil má (pokud to je ventil)? Na obr je vyznačen červenou šipkou. Díky za odpověď.
ObrázekObrázek
Obrázek
Felicia 1.9D
pan Lorenc
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Odpovědi: 0
Registrován: 20 črc 2010, 22:01
Bydliště: Zádolí

Příspěvek od pan Lorenc »

To není stop ventil, ten je schovaný pod držákem čerpadla. Kdyby byl z toho stop ventilu utržený drát, nešlo by ani nastartovat. Dráty ze stop ventilu vedou do tý desky pod čerpadlem a je to součást imobilizéru. Ten ventil na který ukazuje šipka má jiný účel a souvisí to pravděpodobně s regulací ale nevím jak, ještě tam je další taky pro mě záhadný.
Felinka 1,9D, Octavia 1.9TDi
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33577
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

ten snímač zátěže se šteluje nejlépe vagem, adresa naftové čerpadlo blok měřených hodnot šlapeš na pedál a měla by být hodnota +- O,4V volnoběh až 5V plný kotel, pak vymazat pamět závad čím víc tam je závad tím hůř to jede

v první řadě bych vyměnil přepadové hadičky až po čerpadlo ty stejné opletené 3.2 mm:::: 4mm tam nedávej
pan Lorenc
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Odpovědi: 0
Registrován: 20 črc 2010, 22:01
Bydliště: Zádolí

Příspěvek od pan Lorenc »

Teď jsem tento motor ale hlavně čerpadlo řešil celý týden. Koupil jsem motor za pár kaček na vrakáči do mého traktůrku. Vykostil jsem elektriku, napájení jenom stopventil a týden jsem nemohl dostat tlak z čerpadla. V zoufalství jsem koupil další čerpadlo za dvojku v domění, že půjde. Nešlo. Stejný problém. Měl jsem obě ve svěráku, přivedená nafta, +12 na stopku, odvzdušněno tak, že se přívodní hadice klepaly a zpátečkou valila nafta ale do tlaku nic. Už jsem se rosil, že dva tácy v háji a nic. Říkám houno! Zkusím to jedno trochu rozebrat, protože jsem si myslel, že je to uvnitř zalepené. Tak jsem povolil 4 šroubky u těch výstupů ke vstřikovačům, ani jsem nedýchal, když jsem to víčko oddaloval od čerpadla a ono kuk, podávací čerpadlo. Uf, tak zpět a jinak. Povolil jsem ty šroubky na horním víku a chystal se to víko nadzvednout. Hroznej strach aby na mě nevyskákalo milion pružinek a bůch ví čeho jestě. Skoro podělanej strachy opatrně milimetr po milimetru odtahuji horní víko čerpadla a malé lupnutí pružinky. Málem jsem se podělal. Zjišťuji však, že to nebude problém dát zpět a oddaluji dál až se mě část vnitřností odhaluje. Opatrným pohmatem pohyblivých dílů zjišťuji, že jedna páčka vázne ale opatrnými pohyby tam a zpět ji uvolňuji. Nic jiného v tomto prostoru nelze dělat, tak vše do kupy, odvzdušnit, točím to akučkou a pak to přišlo. Přívody se klepou. Zpátečkou valí nafta zpět. Akučka zabírá a v tom gejzírky nafty z vysokotlaku. Teď jsem se pro změnu zase málem počůral ale radostí. Montáž na motor, rozvody, poslední kontrola. Žhavím, počítám do sedmi, start a běží!!!
No tak nevím jestli to někomu pomůže. Třeba jo, když motor roky stojí a zajebe se to tou řepkou.
Felinka 1,9D, Octavia 1.9TDi
pan Lorenc
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Odpovědi: 0
Registrován: 20 črc 2010, 22:01
Bydliště: Zádolí

Příspěvek od pan Lorenc »

Docela by mě zajímalo, jakou funkci mají ty elektomagnety co jsou vidět. Už vím, že bez nich to běží taky.
Felinka 1,9D, Octavia 1.9TDi
pipo444
Přispěvovatel
Příspěvky: 535
Odpovědi: 0
Registrován: 05 led 2011, 17:55

Příspěvek od pipo444 »

Ten ventil, na ktorý ukazuje ta šípka na obrázku je N108, navyšuje predvstrek. U Lucasa je to pomocou tlaku nafty na piestik. Starý Bosch to mal mechanicky na lanko
Škoda Felícia 1.9D r.v. 11*98
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW ALH
SEAT Leon MK1 1.9TDi - 81kW ASV
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW AGR
Uživatelský avatar
Čert
Přispěvovatel
Příspěvky: 867
Odpovědi: 0
Registrován: 26 led 2006, 11:32
Bydliště: Prágl

Příspěvek od Čert »

slovacek.milos píše:

v první řadě bych vyměnil přepadové hadičky až po čerpadlo ty stejné opletené 3.2 mm:::: 4mm tam nedávej
Fotky jsou z roku 2011, tak už jsou možná vyměněný... :-D
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“