Stránka 1 z 1
Berlingo rozvody
Napsal: 13 črc 2011, 15:20
od Bušík
Chcel by som poprosit,ci mam spravne rozvody na Berlingu r.v. 2005,9HW,1,6/55kW Hdi - aretacia vacky na kolik vlavo hore
aretacia klukovky na kolik na rozvodovom kolecku hore.
Nechce mi to nastartovat,uz som z toho zufaly. dakujem

Napsal: 14 črc 2011, 13:05
od Bušík
Zatial som nenasiel ziadnu chybu. Teraz som pri vackach-nemozem ich nastavit do spravnej polohy. Je mozne,ze by preskocila retaz?
Napsal: 14 črc 2011, 16:39
od jericho-3
To možné není, děláš to podle origo značek nebo pomocí drátu místo trysky, nebo jak?
Napsal: 14 črc 2011, 18:07
od dhfool
No... možné to je u všech řetězových motorů s hydraulickým napínákem bez zpětného jištění... takže u většiny. Stane se to, pokud se motorem, po delší době nečinosti, otočí proti směru otáčení.
Ale tady bych to na ten problém neviděl. Common Rail běží při chybě časování stále až se motor totálně rozesere.
Jaký je tlak na railu?
Napsal: 14 črc 2011, 20:54
od jericho-3
A má to kompresi . ? Jen tak mimochodem..,když je nastavená vačka,/pravítko/ staví se písty do roviny...

/všechny jsou v rovině/
Napsal: 15 črc 2011, 09:35
od Bušík
Problem udajne zacal tym,ze motor stratil vykon,zadymil.Ked prisiel ku mne,este to islo,ale motor mal nezdravy zvuk[klepanie],do otaciek isiel iba neochotne. Boli prasknute dve vahadla na vyfukovych ventiloch,rozvodovy remen nebol preskoceny.Vahadla som vymenil,ale uz som nemohol motor nastartovat.Dal som dole hlavu-bez zavad. Teraz som zistil preskocenu retaz na vackach-davam to na znacky ozubene kolesa a clanky retaze. Zo sponovaka sa ulomil taky doraz/na max vysunutie/. Retaz vydrala do dekla drazku.
Teraz nahodim naspat hlavu,v pondelok mi pride nova retaz a sponovak,tak uvidim.Inac auto ma asi 60 000km.
Palivovy system je asi v poriadku,nafta strieka.Motor nechcel ozit ani na start sprey.
Ked to nepojde,budem predavat zemiaky.

Napsal: 15 črc 2011, 10:11
od jericho-3
Já jsem měl to samé, ale měl jsem štěstí, řetěz jsem prohlížel , byl napnutý a vše bylo O.K./motor měl okolo 200000km/..Tobě se tam spadlá vahadla patrně spříčila a ulomil se ten doraz..A když jsem to dal dohromady, /měnil jsem všechna vahadla i hydra/ , motor byl téměř bez komprese, až jsem začal "propadat panice", ale pak mi tady poradili kolegové , myslím papouch 22 a dhfool , ať se uklidním ..a postupně mi komprese naběhla, až se hydra seznámila s okolím...
Motor jezdí dobře..Zemiaky Ti neutečou , tenhle motor chce dobré nervy a naditou peněženku..Aspoň z Tebe potom bude specialista , až to pojede...

Napsal: 15 črc 2011, 19:39
od Bušík
Dik za podporu,dam potom vediet,ako to dopadlo.
Napsal: 16 črc 2011, 22:04
od dhfool
Bušík píše:Problem udajne zacal tym,ze motor stratil vykon,zadymil.Ked prisiel ku mne,este to islo,ale motor mal nezdravy zvuk[klepanie],do otaciek isiel iba neochotne. Boli prasknute dve vahadla na vyfukovych ventiloch,rozvodovy remen nebol preskoceny.Vahadla som vymenil,ale uz som nemohol motor nastartovat.Dal som dole hlavu-bez zavad. Teraz som zistil preskocenu retaz na vackach-davam to na znacky ozubene kolesa a clanky retaze. Zo sponovaka sa ulomil taky doraz/na max vysunutie/. Retaz vydrala do dekla drazku.
Teraz nahodim naspat hlavu,v pondelok mi pride nova retaz a sponovak,tak uvidim.Inac auto ma asi 60 000km.
Palivovy system je asi v poriadku,nafta strieka.Motor nechcel ozit ani na start sprey.
Ked to nepojde,budem predavat zemiaky.

Tak jak stříká, tak je to dobré

Napsal: 19 črc 2011, 10:48
od Bušík
Motor uz startuje-boli to nervy- ovsem nema ziadny vykon a po pridani dymi.Vymontovane vstrekovace som dal na trubky a pekne rozprasuju,odpojil som aj katalyzator,ale nic.Uz neviem co s tym.Co mam este urobit?

Napsal: 21 črc 2011, 20:40
od Bušík
Tak to môžem konečne uzavrieť. Najlepšie to asi vystihol jericho-3,že ten motor potrebuje dobré nervy a naditou penezenku. Po všemožných a nemožných skúškach mi v hlave vrtalo už iba časovanie.Objednal som nové vačky. Priznám sa,že som v tú noc takmer nespal,lebo som mal obavy,že to k ničomu nepovedie.Ale bola to trefa do čierneho. Na výfukovej vačke bolo ozubené koleso pootočené asi o 1,5 zuba !!!
Motor už mrkoce,so štartom /ani prvým/ neboli žiadne problémy.Zajtra ho ešte prevetrám a ide do terénu.

Napsal: 21 črc 2011, 22:44
od jericho-3
No vidíš, jaký jsi borec.., aspoň nám potom poradíš..Jakmile je nějaký průser,u Tebe ten ulomený doraz , je třeba holt uložení vačkových kol a klínků zkontrolovat.To ti tam šlo v zadu pravítko a velké vačkové kolo na kolík také..?

Napsal: 22 črc 2011, 09:46
od Bušík
Keby som zaaretoval velké rozvodové koleso kolíkom,mal správne reťaz,tak drážka na výfukovej vačke by mala byť zvisle/alebo vodorovne/ ?
Nepredpokladal som,že nalisované koleso na vačke sa môže pootočiť.

Napsal: 22 črc 2011, 16:06
od jericho-3
Vodorovně, ale hlavně, že to běží..