jak odzkouším volnoběžku alternátoru?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

adi
Aktivista
Příspěvky: 2434
Odpovědi: 0
Registrován: 11 čer 2009, 19:02

jak odzkouším volnoběžku alternátoru?

Příspěvek od adi »

Ahoj,mám podezření na volnoběžku u alternátoru,jak se dá odzkoušet?Dá se odzkoušet na autě?Dík za rady
vw passat b5,5 1,9tdi 96kw
Vw Golf III 1.9TDi 66kw,verze sociál se švihadlama
Vw Passat 1,9TDi PD 85kw
peugeot 405 1.8td
renault thalia 1,2 16V 2009
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9182
Odpovědi: 1
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

sundej z ní řemen na jednu stranu(tam kam sní točí řemen) zabírá za alternátor a roztáčí ho tak ji roztoč rukou a pak ji podrž alternátor se musí dotočit ale kladka stojí ( funguje jako ozubený kolo tzv cvrček na šlapacím kole vzadu)
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14432
Odpovědi: 0
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Zatížit altík a pokud chrčí tak přeskakuje, nebo se taky občas zasekne úplně.
No výměnný interval je 100 000km ale málokdo ho dodržuje.
adi
Aktivista
Příspěvky: 2434
Odpovědi: 0
Registrován: 11 čer 2009, 19:02

Příspěvek od adi »

hansdob píše:sundej z ní řemen na jednu stranu(tam kam sní točí řemen) zabírá za alternátor a roztáčí ho tak ji roztoč rukou a pak ji podrž alternátor se musí dotočit ale kladka stojí ( funguje jako ozubený kolo tzv cvrček na šlapacím kole vzadu)
takze jestli jsem to dobre pochopil,tak ji roztocim tim smerem,na kterou se toci od pohonu remenu.Kdyz ji roztocim,tak chytnu za remenici a podržím jí.ramenici bych mel drzet v ruce a hridel alternatoru by se mela dotocit?Pokud se pridira tak by mela mit remenice snahu se taky tocit??
Auto ma cca 97 000km najeto.
dik za radu
vw passat b5,5 1,9tdi 96kw
Vw Golf III 1.9TDi 66kw,verze sociál se švihadlama
Vw Passat 1,9TDi PD 85kw
peugeot 405 1.8td
renault thalia 1,2 16V 2009
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9182
Odpovědi: 1
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Ano
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Ondras83
Přispěvovatel
Příspěvky: 642
Odpovědi: 0
Registrován: 12 říj 2008, 17:12
Bydliště: u HK

Příspěvek od Ondras83 »

nechej to tak, jak to mas, vem malej sroubovak, prostrc ho chladicim otvorem na altiku a za vrtuli rotoru zaber na jednu a druhou stranu, na jednu musi povolit, na druhou ne...nemusis sundavat remen a nad nicim laborovat, prace na 10 vterin :) (teda jak u kteryho tdi)
felda 1,3 72 koní ;-)..ex
OI 1,9TDI 66kW ALH>mrtvá
OI 2,0MPI LPG - top stav - prodano
favo 64kw
Fabia RS ASZ - KO - duchodce z vedlejsi
OI 1,9TDI ASV LaK
OII 2,0TDI CEGA RS
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3664
Odpovědi: 0
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Dělám to tak, jak píše Ondras, nebo tak, že jeden čučí do altíku a druhej chcípne motor. Altík by se měl svojí setrvačností dotočit, ikdyž už stojí motor.
Oct asv 2000, DieselPower
Uživatelský avatar
Sniperfm
Přispěvovatel
Příspěvky: 245
Odpovědi: 0
Registrován: 12 srp 2010, 13:25

Příspěvek od Sniperfm »

Nedá mi to položit možná stupidní otázku, ale k čemu jsou ty kazící se volnoběžky dobré? Za celou dobu mám zkušenost s klasickými dynamy i altíky bez volnoběžky, mnohdy s pořádně starými kousky na autech se solidní elektrickou výbavou a nikdy nebyl problém...

Důvod nasazení volnoběžky?
dibarbora
Přispěvovatel
Příspěvky: 497
Odpovědi: 0
Registrován: 24 zář 2009, 12:12

Příspěvek od dibarbora »

Dovod je velmi jednoduchy, stupajuce vykony alternatorov a s tym suvísiaca hmotnost rotora (zotrvacna energia). Pocas jazdy dochadza casto k dynamickym zmenam otacok (pridava sa k tomu samozrejme aj nepravidelnost chodu motora), ktore by sposobovali nadmerne zatazenie pohonu klinoveho remena razmi (sposobene zotrvacnostou rotora alternatora), vplyv alternatora teda tlmi volnobezka. Dalej pomaha silent-blok na remenici klukovky a zvysok vyzehli napinak klinoveho remena.
Passat Variant B5 99, AFN 81kW
Uživatelský avatar
Sniperfm
Přispěvovatel
Příspěvky: 245
Odpovědi: 0
Registrován: 12 srp 2010, 13:25

Příspěvek od Sniperfm »

dibarbora: Tož díky za osvětlení, logiku to má. I když dříve motory fungovaly bez problémů i se 120A altíkem bez těchto sraček, je fakt, že na materiálech se šetří a tak se hledají další cesty jak něco "ošidit" bez ztráty funkčnosti :-) Pokud byl altík na samostatném klíňáku, tak si prostě proklouzl a byl klid :-)
dibarbora
Přispěvovatel
Příspěvky: 497
Odpovědi: 0
Registrován: 24 zář 2009, 12:12

Příspěvek od dibarbora »

To by bolo idelane riesenie, kazdy spotrebic svoj pohon, len kde by sa to pod kapotu vmestilo. Zvlast u priecnych motorov je to na tesno. Aspon do passatu zmestili extra remen na klimu, aj ked to riesenie vobec nie je vyhra, vymena chce aspon 4 ruky a jamu.
Naposledy upravil(a) dibarbora dne 23 srp 2011, 09:39, celkem upraveno 1 x.
Passat Variant B5 99, AFN 81kW
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7559
Odpovědi: 0
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

další věc je že když zastavíš motor tak rotor altíku má samozřejmě snahu se točit dál a při jeho hmotnosti by to mohlo ustřihnout jeho hřídelku... s volnoběžkou se v klidu dotočí...
josef10
Aktivista
Příspěvky: 1181
Odpovědi: 0
Registrován: 29 led 2010, 22:01

Příspěvek od josef10 »

Vici píše:další věc je že když zastavíš motor tak rotor altíku má samozřejmě snahu se točit dál a při jeho hmotnosti by to mohlo ustřihnout jeho hřídelku... s volnoběžkou se v klidu dotočí...
jsem kdysi zkousel i altik bez volnobezky .... a pak odesel napinak....

volnobezka INA stoji litr a pripravek na povoleni dalsi litr.... cely novy altik 4500.... navic vymenis volnobezku a zjistis ze ti huci i lozisko... vymena altiku cca 3 hodiny je to krasna prace....
arlie
Přispěvovatel
Příspěvky: 703
Odpovědi: 0
Registrován: 01 led 2011, 21:08
Bydliště: Hnátnice

Příspěvek od arlie »

Chtěl bych se zeptat. Když zapnu klimu/zatížím řemen s altíkem, tak tam něcco vydává takové pískavé zvuky. Něco jako když prokluzuje řemen. Ten jsem ale zkoušel mazat a nepřestalo to. Může to být volnoběžka? Podle čeho se vybírá nová? Počet drážek a?
Našek jsem jich spoustu. Na moje auto píšou za nějakých 1500Kč (audi a6 afn) a třeba na oktávku 81kw za 800Kč. Pokud bude mít stejně drážek, tak tam padne?
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33566
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

vplnoběžkaumí pískat jak turbo máš ubraný plyn a ona se ještě dotáčí a hvízdá, nebo mlčí je kouslá, a nebo svítí kontrolka dobájení a visí ledabebile zavěšená v řemeni

upadla ;) taktéž někdy opustí motorový prostor ;)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“