Stránka 1 z 2

jak odzkouším volnoběžku alternátoru?

Napsal: 22 srp 2011, 20:39
od adi
Ahoj,mám podezření na volnoběžku u alternátoru,jak se dá odzkoušet?Dá se odzkoušet na autě?Dík za rady

Napsal: 22 srp 2011, 20:57
od hansdob
sundej z ní řemen na jednu stranu(tam kam sní točí řemen) zabírá za alternátor a roztáčí ho tak ji roztoč rukou a pak ji podrž alternátor se musí dotočit ale kladka stojí ( funguje jako ozubený kolo tzv cvrček na šlapacím kole vzadu)

Napsal: 22 srp 2011, 21:08
od Tomas.cz
Zatížit altík a pokud chrčí tak přeskakuje, nebo se taky občas zasekne úplně.
No výměnný interval je 100 000km ale málokdo ho dodržuje.

Napsal: 22 srp 2011, 21:10
od adi
hansdob píše:sundej z ní řemen na jednu stranu(tam kam sní točí řemen) zabírá za alternátor a roztáčí ho tak ji roztoč rukou a pak ji podrž alternátor se musí dotočit ale kladka stojí ( funguje jako ozubený kolo tzv cvrček na šlapacím kole vzadu)
takze jestli jsem to dobre pochopil,tak ji roztocim tim smerem,na kterou se toci od pohonu remenu.Kdyz ji roztocim,tak chytnu za remenici a podržím jí.ramenici bych mel drzet v ruce a hridel alternatoru by se mela dotocit?Pokud se pridira tak by mela mit remenice snahu se taky tocit??
Auto ma cca 97 000km najeto.
dik za radu

Napsal: 22 srp 2011, 21:18
od hansdob
Ano

Napsal: 22 srp 2011, 21:51
od Ondras83
nechej to tak, jak to mas, vem malej sroubovak, prostrc ho chladicim otvorem na altiku a za vrtuli rotoru zaber na jednu a druhou stranu, na jednu musi povolit, na druhou ne...nemusis sundavat remen a nad nicim laborovat, prace na 10 vterin :) (teda jak u kteryho tdi)

Napsal: 23 srp 2011, 05:39
od Pája 19
Dělám to tak, jak píše Ondras, nebo tak, že jeden čučí do altíku a druhej chcípne motor. Altík by se měl svojí setrvačností dotočit, ikdyž už stojí motor.

Napsal: 23 srp 2011, 07:49
od Sniperfm
Nedá mi to položit možná stupidní otázku, ale k čemu jsou ty kazící se volnoběžky dobré? Za celou dobu mám zkušenost s klasickými dynamy i altíky bez volnoběžky, mnohdy s pořádně starými kousky na autech se solidní elektrickou výbavou a nikdy nebyl problém...

Důvod nasazení volnoběžky?

Napsal: 23 srp 2011, 08:05
od dibarbora
Dovod je velmi jednoduchy, stupajuce vykony alternatorov a s tym suvísiaca hmotnost rotora (zotrvacna energia). Pocas jazdy dochadza casto k dynamickym zmenam otacok (pridava sa k tomu samozrejme aj nepravidelnost chodu motora), ktore by sposobovali nadmerne zatazenie pohonu klinoveho remena razmi (sposobene zotrvacnostou rotora alternatora), vplyv alternatora teda tlmi volnobezka. Dalej pomaha silent-blok na remenici klukovky a zvysok vyzehli napinak klinoveho remena.

Napsal: 23 srp 2011, 08:09
od Sniperfm
dibarbora: Tož díky za osvětlení, logiku to má. I když dříve motory fungovaly bez problémů i se 120A altíkem bez těchto sraček, je fakt, že na materiálech se šetří a tak se hledají další cesty jak něco "ošidit" bez ztráty funkčnosti :-) Pokud byl altík na samostatném klíňáku, tak si prostě proklouzl a byl klid :-)

Napsal: 23 srp 2011, 09:35
od dibarbora
To by bolo idelane riesenie, kazdy spotrebic svoj pohon, len kde by sa to pod kapotu vmestilo. Zvlast u priecnych motorov je to na tesno. Aspon do passatu zmestili extra remen na klimu, aj ked to riesenie vobec nie je vyhra, vymena chce aspon 4 ruky a jamu.

Napsal: 23 srp 2011, 09:38
od Vici
další věc je že když zastavíš motor tak rotor altíku má samozřejmě snahu se točit dál a při jeho hmotnosti by to mohlo ustřihnout jeho hřídelku... s volnoběžkou se v klidu dotočí...

Napsal: 23 srp 2011, 10:23
od josef10
Vici píše:další věc je že když zastavíš motor tak rotor altíku má samozřejmě snahu se točit dál a při jeho hmotnosti by to mohlo ustřihnout jeho hřídelku... s volnoběžkou se v klidu dotočí...
jsem kdysi zkousel i altik bez volnobezky .... a pak odesel napinak....

volnobezka INA stoji litr a pripravek na povoleni dalsi litr.... cely novy altik 4500.... navic vymenis volnobezku a zjistis ze ti huci i lozisko... vymena altiku cca 3 hodiny je to krasna prace....

Napsal: 03 říj 2011, 04:11
od arlie
Chtěl bych se zeptat. Když zapnu klimu/zatížím řemen s altíkem, tak tam něcco vydává takové pískavé zvuky. Něco jako když prokluzuje řemen. Ten jsem ale zkoušel mazat a nepřestalo to. Může to být volnoběžka? Podle čeho se vybírá nová? Počet drážek a?
Našek jsem jich spoustu. Na moje auto píšou za nějakých 1500Kč (audi a6 afn) a třeba na oktávku 81kw za 800Kč. Pokud bude mít stejně drážek, tak tam padne?

Napsal: 03 říj 2011, 07:02
od slovacek.milos
vplnoběžkaumí pískat jak turbo máš ubraný plyn a ona se ještě dotáčí a hvízdá, nebo mlčí je kouslá, a nebo svítí kontrolka dobájení a visí ledabebile zavěšená v řemeni

upadla ;) taktéž někdy opustí motorový prostor ;)