FEL 1.9D - teplotni cidlo
Moderátoři: šulda, Moderátoři
FEL 1.9D - teplotni cidlo
Od kúpy som už na svojej FELke mal prerušený červený kábel z teplotného čidla (zelené, tj originál na Diesel) čiže mi to imrvére žhavilo.. či bol studený alebo teplý motor.
Berem to ako výhodu, lebo sa nemusím pasovať s problémami ako zlé štarty pri teplom motore atd. Jedinú nevýhodu som si všimol, že vždy, aj pri teplom motore, mám po štarte cca 5minút tie vyššie (predsuvníkové) volnobežné otáčky - tj okolo 1050ot.
Tento motor som doteraz považoval za trocha "dementný", tj žiadna extra elektronika, len mechanické čerpadlo a jedeme.. akurát, že s odstupom času zisťujem, že je tam toho viac, než som predpokladal..
Preto by ma zaujímalo, či kvôli tomu, že mám na furt odpojený ten červený kábel, či to môže dáko ovplyvniť chod motora - napr. predvstrek - alebo či okrem tých zvýšených otáčok po štarte to nemá žiaden iný vplyv.
Berem to ako výhodu, lebo sa nemusím pasovať s problémami ako zlé štarty pri teplom motore atd. Jedinú nevýhodu som si všimol, že vždy, aj pri teplom motore, mám po štarte cca 5minút tie vyššie (predsuvníkové) volnobežné otáčky - tj okolo 1050ot.
Tento motor som doteraz považoval za trocha "dementný", tj žiadna extra elektronika, len mechanické čerpadlo a jedeme.. akurát, že s odstupom času zisťujem, že je tam toho viac, než som predpokladal..
Preto by ma zaujímalo, či kvôli tomu, že mám na furt odpojený ten červený kábel, či to môže dáko ovplyvniť chod motora - napr. predvstrek - alebo či okrem tých zvýšených otáčok po štarte to nemá žiaden iný vplyv.
SKODA Felicia 1.9D 11/1997
Samozřejmě může. Díky tomu má motor studený provoz. Proto jsou vyšší volnoběžné otáčky, vyšší dávkování nafty a jiný předvstřik. Pravděpodobně máš vyšší spotřebu. Ale to není to největší zlo. Trvalým "přeléváním" motoru naftou dochází k ředění motorového oleje palivem, což samozřejmě není dobré z hlediska mazání stěn válců.
Pokud máš VAG, podívej se do adresy 41 a v blocích hodnot kanál 001. Tam je teplota motoru uvedena a systém s ní pracuje.
Pokud máš VAG, podívej se do adresy 41 a v blocích hodnot kanál 001. Tam je teplota motoru uvedena a systém s ní pracuje.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Tie volnobežné otáčky ma až tak neserú, väčšinou aj tak naštartujem a keď je teplý motor tak hneď aj idem, čiže si ich pomaly nemám šancu ani všimnúť.
Spotreba mi posledne vychádza dákych 4,9litra kombinovane, čiže tiež na tom tak zle nie som...
VAG bohužial nemám, čize si to zatiaľ asi nezmerám ale dúfam, že dakoho nájdem, kto ho má.. pri tomto aute sa zapája kam?
Inak kadiaľ a prečo sa nafta dostáva do styku s olejom ?
Spotreba mi posledne vychádza dákych 4,9litra kombinovane, čiže tiež na tom tak zle nie som...
VAG bohužial nemám, čize si to zatiaľ asi nezmerám ale dúfam, že dakoho nájdem, kto ho má.. pri tomto aute sa zapája kam?
Inak kadiaľ a prečo sa nafta dostáva do styku s olejom ?
SKODA Felicia 1.9D 11/1997
Zásuvka pro VAG je pravděpodobně pod kastlíkem u nohou spolujezdce.
Olej se ředí naftou z toho důvodu, že nafty jde do motoru víc, než by mělo a motor ji nestihne kvalitně spálit. Nespálená nafta tak zůstává na stěnách válců a kolem kroužků se dostává do oleje.
Olej se ředí naftou z toho důvodu, že nafty jde do motoru víc, než by mělo a motor ji nestihne kvalitně spálit. Nespálená nafta tak zůstává na stěnách válců a kolem kroužků se dostává do oleje.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Rozumiem..
No aproppo toho čidla - rozmýšlam teda, žeby som si to spravil cez vypínač, že keby motor bol v dakej kritickej teplote, kedy by zle štartoval, žeby som vypínačom prerušil ten kábel, aby som nažhavil a následne ho znova spojil. Akurát ale nemohlo by to takto hádzať potom do RJ dáke chybové hlášky, kvôli tomu prerušenému a nemohol by motor vonkoncom stále chodiť horšie (dáký núdzový režim?)
No aproppo toho čidla - rozmýšlam teda, žeby som si to spravil cez vypínač, že keby motor bol v dakej kritickej teplote, kedy by zle štartoval, žeby som vypínačom prerušil ten kábel, aby som nažhavil a následne ho znova spojil. Akurát ale nemohlo by to takto hádzať potom do RJ dáke chybové hlášky, kvôli tomu prerušenému a nemohol by motor vonkoncom stále chodiť horšie (dáký núdzový režim?)
SKODA Felicia 1.9D 11/1997
Bude to hlásit sporadickou závadu. Na nic jiného to vliv mít nebude.
Ale toto lze vyřešit i automaticky. Je tu na to zajímavý zlepšovák, a sice relé, které před startem motoru vřadí do série s čidlem rezistor, čímž oblbne jednotku - po startu se relé překlopí a jednotka dostává správný údaj. Je to za 50 Kč, je to automatické a je to spolehlivé (mám to v autě taky). A žádnou chybu to nehlásí
.
Přečti si toto: http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 32&start=0
Ale toto lze vyřešit i automaticky. Je tu na to zajímavý zlepšovák, a sice relé, které před startem motoru vřadí do série s čidlem rezistor, čímž oblbne jednotku - po startu se relé překlopí a jednotka dostává správný údaj. Je to za 50 Kč, je to automatické a je to spolehlivé (mám to v autě taky). A žádnou chybu to nehlásí

Přečti si toto: http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 32&start=0
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Velmi zaujimavy napad, idem si to asi nahodit cez to spinacie (nie prepinacie, nech sa tam nahodou nevyhadzuje sporadicka chyba) rele. Plus som si prave z netu objednal VAG kabel (8eur, jak zdarma) tak si to potom cele prekontrolujemMarek77 píše:Bude to hlásit sporadickou závadu. Na nic jiného to vliv mít nebude.
Ale toto lze vyřešit i automaticky. Je tu na to zajímavý zlepšovák, a sice relé, které před startem motoru vřadí do série s čidlem rezistor, čímž oblbne jednotku - po startu se relé překlopí a jednotka dostává správný údaj. Je to za 50 Kč, je to automatické a je to spolehlivé (mám to v autě taky). A žádnou chybu to nehlásí.
Přečti si toto: http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 32&start=0

SKODA Felicia 1.9D 11/1997
Mnohokrát děkuji Marku 
Samozrejme som u nás žiadne spínacie relátko nezohnal, čize budem musiet ísť hlbšie do mesta dačo skúsiť.
Ale vyskúšal som aspon natvrdo prepojit čidlo a RJ - výsledok neuveritelný - motor dostal absolútne iný zvuk, prestalo byť z neho krochtadlo vhodné na polnohospdárske účely a zvuk sa priblížil rotačnému TDIčku
Samozrejme som to skúšal len za volnobehu, som zvedavý, čo to spraví pri regulérnom používaní..
Vici: predstava je to pekná ale len druhý (kvalitný) štartér alebo respas starého bude okolo 1000kaček, čize neviem, či sa to zas až tak oplatí.. ale je isté, že ten moj štartér stojí zaprd, no riešiť ho budem neskôr, keď už fakt začne nevládať..

Samozrejme som u nás žiadne spínacie relátko nezohnal, čize budem musiet ísť hlbšie do mesta dačo skúsiť.
Ale vyskúšal som aspon natvrdo prepojit čidlo a RJ - výsledok neuveritelný - motor dostal absolútne iný zvuk, prestalo byť z neho krochtadlo vhodné na polnohospdárske účely a zvuk sa priblížil rotačnému TDIčku

Vici: predstava je to pekná ale len druhý (kvalitný) štartér alebo respas starého bude okolo 1000kaček, čize neviem, či sa to zas až tak oplatí.. ale je isté, že ten moj štartér stojí zaprd, no riešiť ho budem neskôr, keď už fakt začne nevládať..
SKODA Felicia 1.9D 11/1997
Mno jo, dnes som aspoň spojil ten červený drátik z teplotného čidla, čize motor teraz chodí, ako má. Krajší zvuk a troška lepšie ide do otáčok.
Samozrejme po istej teplote už nežhaví a to štartovanie stojí za prd... Skúsil som dať štartovacie káble (100A) na + a - z baterky, zapojil som ich na štartér (na prívod z baterky a M10 šrób, čo drží štartér) a štartovaniu to moc nepomohlo...
Od suseda som dostal spínacie relátka, čize zajtra si to asi tak spravím..
Odkial je vo Felde najlepšie brať káble? Rozmýšlam, že D+ si zoberiem z palubovky, pretiahnem cez prechodku pred vodičom a signál z čidla zoberiem niekde okolo podbehu a tam to celé zlaborujem..
Samozrejme po istej teplote už nežhaví a to štartovanie stojí za prd... Skúsil som dať štartovacie káble (100A) na + a - z baterky, zapojil som ich na štartér (na prívod z baterky a M10 šrób, čo drží štartér) a štartovaniu to moc nepomohlo...
Od suseda som dostal spínacie relátka, čize zajtra si to asi tak spravím..
Odkial je vo Felde najlepšie brať káble? Rozmýšlam, že D+ si zoberiem z palubovky, pretiahnem cez prechodku pred vodičom a signál z čidla zoberiem niekde okolo podbehu a tam to celé zlaborujem..
SKODA Felicia 1.9D 11/1997
a preco nie spinacie? Ten napad mi pripadal viac elegantnejsi...Marek77 píše:Je potřeba použít relé přepínací, tedy s pěti vývody.
Napájení je 86 (+12V po klíčku) a 85 (svorka D+ z alternátoru).
Vstupní kontakt čidla je 30 a přepínací jsou 87 a 87a. Stojí kolem 40 - 50 Kč.
SKODA Felicia 1.9D 11/1997