FEL 1.9D - teplotni cidlo

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
PavelSK
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 28 lis 2010, 21:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

FEL 1.9D - teplotni cidlo

Příspěvek od PavelSK »

Od kúpy som už na svojej FELke mal prerušený červený kábel z teplotného čidla (zelené, tj originál na Diesel) čiže mi to imrvére žhavilo.. či bol studený alebo teplý motor.
Berem to ako výhodu, lebo sa nemusím pasovať s problémami ako zlé štarty pri teplom motore atd. Jedinú nevýhodu som si všimol, že vždy, aj pri teplom motore, mám po štarte cca 5minút tie vyššie (predsuvníkové) volnobežné otáčky - tj okolo 1050ot.

Tento motor som doteraz považoval za trocha "dementný", tj žiadna extra elektronika, len mechanické čerpadlo a jedeme.. akurát, že s odstupom času zisťujem, že je tam toho viac, než som predpokladal..

Preto by ma zaujímalo, či kvôli tomu, že mám na furt odpojený ten červený kábel, či to môže dáko ovplyvniť chod motora - napr. predvstrek - alebo či okrem tých zvýšených otáčok po štarte to nemá žiaden iný vplyv.
SKODA Felicia 1.9D 11/1997
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Samozřejmě může. Díky tomu má motor studený provoz. Proto jsou vyšší volnoběžné otáčky, vyšší dávkování nafty a jiný předvstřik. Pravděpodobně máš vyšší spotřebu. Ale to není to největší zlo. Trvalým "přeléváním" motoru naftou dochází k ředění motorového oleje palivem, což samozřejmě není dobré z hlediska mazání stěn válců.

Pokud máš VAG, podívej se do adresy 41 a v blocích hodnot kanál 001. Tam je teplota motoru uvedena a systém s ní pracuje.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
PavelSK
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 28 lis 2010, 21:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od PavelSK »

Tie volnobežné otáčky ma až tak neserú, väčšinou aj tak naštartujem a keď je teplý motor tak hneď aj idem, čiže si ich pomaly nemám šancu ani všimnúť.

Spotreba mi posledne vychádza dákych 4,9litra kombinovane, čiže tiež na tom tak zle nie som...

VAG bohužial nemám, čize si to zatiaľ asi nezmerám ale dúfam, že dakoho nájdem, kto ho má.. pri tomto aute sa zapája kam?


Inak kadiaľ a prečo sa nafta dostáva do styku s olejom ?
SKODA Felicia 1.9D 11/1997
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Zásuvka pro VAG je pravděpodobně pod kastlíkem u nohou spolujezdce.

Olej se ředí naftou z toho důvodu, že nafty jde do motoru víc, než by mělo a motor ji nestihne kvalitně spálit. Nespálená nafta tak zůstává na stěnách válců a kolem kroužků se dostává do oleje.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
PavelSK
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 28 lis 2010, 21:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od PavelSK »

Rozumiem..


No aproppo toho čidla - rozmýšlam teda, žeby som si to spravil cez vypínač, že keby motor bol v dakej kritickej teplote, kedy by zle štartoval, žeby som vypínačom prerušil ten kábel, aby som nažhavil a následne ho znova spojil. Akurát ale nemohlo by to takto hádzať potom do RJ dáke chybové hlášky, kvôli tomu prerušenému a nemohol by motor vonkoncom stále chodiť horšie (dáký núdzový režim?)
SKODA Felicia 1.9D 11/1997
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Bude to hlásit sporadickou závadu. Na nic jiného to vliv mít nebude.

Ale toto lze vyřešit i automaticky. Je tu na to zajímavý zlepšovák, a sice relé, které před startem motoru vřadí do série s čidlem rezistor, čímž oblbne jednotku - po startu se relé překlopí a jednotka dostává správný údaj. Je to za 50 Kč, je to automatické a je to spolehlivé (mám to v autě taky). A žádnou chybu to nehlásí :wink:.


Přečti si toto: http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 32&start=0
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
PavelSK
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 28 lis 2010, 21:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od PavelSK »

Marek77 píše:Bude to hlásit sporadickou závadu. Na nic jiného to vliv mít nebude.

Ale toto lze vyřešit i automaticky. Je tu na to zajímavý zlepšovák, a sice relé, které před startem motoru vřadí do série s čidlem rezistor, čímž oblbne jednotku - po startu se relé překlopí a jednotka dostává správný údaj. Je to za 50 Kč, je to automatické a je to spolehlivé (mám to v autě taky). A žádnou chybu to nehlásí :wink:.


Přečti si toto: http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 32&start=0
Velmi zaujimavy napad, idem si to asi nahodit cez to spinacie (nie prepinacie, nech sa tam nahodou nevyhadzuje sporadicka chyba) rele. Plus som si prave z netu objednal VAG kabel (8eur, jak zdarma) tak si to potom cele prekontrolujem ;)
SKODA Felicia 1.9D 11/1997
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Mnoho zdaru...
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7571
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

nové origo zelené čidlo a startér, stačí z benzínovky a musí šlapat jako za mlada :) i bez střihlých drátuů nebo pomocného spínače
Uživatelský avatar
PavelSK
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 28 lis 2010, 21:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od PavelSK »

Mnohokrát děkuji Marku ;)

Samozrejme som u nás žiadne spínacie relátko nezohnal, čize budem musiet ísť hlbšie do mesta dačo skúsiť.

Ale vyskúšal som aspon natvrdo prepojit čidlo a RJ - výsledok neuveritelný - motor dostal absolútne iný zvuk, prestalo byť z neho krochtadlo vhodné na polnohospdárske účely a zvuk sa priblížil rotačnému TDIčku :o Samozrejme som to skúšal len za volnobehu, som zvedavý, čo to spraví pri regulérnom používaní..

Vici: predstava je to pekná ale len druhý (kvalitný) štartér alebo respas starého bude okolo 1000kaček, čize neviem, či sa to zas až tak oplatí.. ale je isté, že ten moj štartér stojí zaprd, no riešiť ho budem neskôr, keď už fakt začne nevládať..
SKODA Felicia 1.9D 11/1997
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Startér z benzinovky /převodový Pal/, funguje, ale namontoval jsem nový na feldu D a při velkém mrazu a starším motoru/byla to firma/ mi volali, že nový startér nejde a byl hluchý, po rozebrání jsem zjistil, že se utavili nabodované přívody.....Není nad origo dieselový Bosch.
nepropadat panice...
ALES
Přispěvovatel
Příspěvky: 255
Registrován: 26 úno 2006, 18:01
Odpovědi: 0
Bydliště: BRNO

Příspěvek od ALES »

Jako první bych začal se zesílením tlustého drátu od aku na startér. Je hodně slabý a má velké úbytky napětí. Startér pak točí nepravidelně a jakoby se zakuckává. Po přidání ještě jednoho drátu (z favorita) mě startér točil jako utržený z řetězu.
GOLF 4 96 Kw asz Var. 4Motion
Uživatelský avatar
PavelSK
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 28 lis 2010, 21:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od PavelSK »

Mno jo, dnes som aspoň spojil ten červený drátik z teplotného čidla, čize motor teraz chodí, ako má. Krajší zvuk a troška lepšie ide do otáčok.

Samozrejme po istej teplote už nežhaví a to štartovanie stojí za prd... Skúsil som dať štartovacie káble (100A) na + a - z baterky, zapojil som ich na štartér (na prívod z baterky a M10 šrób, čo drží štartér) a štartovaniu to moc nepomohlo...

Od suseda som dostal spínacie relátka, čize zajtra si to asi tak spravím..


Odkial je vo Felde najlepšie brať káble? Rozmýšlam, že D+ si zoberiem z palubovky, pretiahnem cez prechodku pred vodičom a signál z čidla zoberiem niekde okolo podbehu a tam to celé zlaborujem..
SKODA Felicia 1.9D 11/1997
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Je potřeba použít relé přepínací, tedy s pěti vývody.

Napájení je 86 (+12V po klíčku) a 85 (svorka D+ z alternátoru).

Vstupní kontakt čidla je 30 a přepínací jsou 87 a 87a. Stojí kolem 40 - 50 Kč.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
PavelSK
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 28 lis 2010, 21:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od PavelSK »

Marek77 píše:Je potřeba použít relé přepínací, tedy s pěti vývody.

Napájení je 86 (+12V po klíčku) a 85 (svorka D+ z alternátoru).

Vstupní kontakt čidla je 30 a přepínací jsou 87 a 87a. Stojí kolem 40 - 50 Kč.
a preco nie spinacie? Ten napad mi pripadal viac elegantnejsi...
SKODA Felicia 1.9D 11/1997
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“