Fabia 1,9 SDI r.v.2003, někdy hrozně čoudí a nechce jet

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Lenuša
Nováček
Příspěvky: 8
Odpovědi: 0
Registrován: 02 lis 2011, 12:20

Fabia 1,9 SDI r.v.2003, někdy hrozně čoudí a nechce jet

Příspěvek od Lenuša »

Dobrý den,
už více než rok mne zlobí závada, která se projevuje tak, že někdy zpravidla když jedu do mírného táhlého kopce, tak auto najednou ztratí výkon a strašne začně čoudit z vejfuku + roste spotřeba a stoupá teplota motoru. Přidání plynu nepomáhá, jen to více čoudí. Přeřazení rychlosti nepomůže a "spraví" se to "samo" tak, že pak když jedu z kopce tak na volnoběh a pořádně vyženu otáčky motoru, z vejfuku se strašně začoudí a jede to zase normálně. Mám najeto cca 290 tis. km. Byl jsem s tím minulý měsíc na diagnostice, ale nic nenašli, prý se to špatně hledá, když se to stává jen občas.
Potřebuji auto prodat a mám obavu, aby mi ho pak někdo nepřišel vrátit.
Díky za všechny názory
Thomy
Aktivista
Příspěvky: 1122
Odpovědi: 0
Registrován: 11 kvě 2008, 09:00
Bydliště: Benešovsko

Příspěvek od Thomy »

Když sem měl SDI tak se mi takhle projevovala závada vstřikovačů, asi přicpaný - dal sem tomu pak na 4° kotel na dálnici (cca 10-15 sekund v červenejch otáčkách a na nějakou dobu to přestalo vždycky přestalo.
Octavia I ASV
Impreza WRX 195kW
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33623
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

vytrhni ten dekl na motoru sdi a dívej se na vzduchový filtrbox pak vede hadice do motoru a za ní je klapka, vede do ní konektor ten odpoj a je po problému ;)
Lenuša
Nováček
Příspěvky: 8
Odpovědi: 0
Registrován: 02 lis 2011, 12:20

Příspěvek od Lenuša »

Nerozumím tomu, nevím jestli to není legrace ... prosím vysvětlit trochu šířeji ... moc díky ...
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33623
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Lenuša píše:Nerozumím tomu, nevím jestli to není legrace ... prosím vysvětlit trochu šířeji ... moc díky ...
napiš jaké máš vzdělání at vím do jaké míry ti to vysvětlovat, ;)
Lenuša
Nováček
Příspěvky: 8
Odpovědi: 0
Registrován: 02 lis 2011, 12:20

Příspěvek od Lenuša »

vzdělání ekonomické ... auto mám třetí .... tenhle diesel mám skoro 5 let ... leccos už jsem na autech řešil ... už jsem se na tento problém ptal náhodně v několika servisech a vždy kroutili hlavou, že neví .... já nad tím uvažuju tak, že buď tam jde hodně nafty (proto to čoudí), ale pak nechápu, proč to nechce jet a nebo naopak tam jde málo nafty ... a pak nevím proč to čoudí ... prostě záhada ... :? :)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33623
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Lenuša píše:vzdělání ekonomické ... auto mám třetí .... tenhle diesel mám skoro 5 let ... leccos už jsem na autech řešil ... už jsem se na tento problém ptal náhodně v několika servisech a vždy kroutili hlavou, že neví .... já nad tím uvažuju tak, že buď tam jde hodně nafty (proto to čoudí), ale pak nechápu, proč to nechce jet a nebo naopak tam jde málo nafty ... a pak nevím proč to čoudí ... prostě záhada ... :? :)

musíš otevřít řidičove dveře
to poznáš tak že je za nima volant, na levém sloupku dole najdeš páčku co otvírá víko motoru,
víkoje zajištěno musíš najít ve středu pojistku otevřít víko a zajistit, pokud se díváš na batožinový priestor je to špatně běž dopředu tam je motor, na motoru vidíš plastový kryt je na něm napsáno SDi, ten kryt uchop levou i pravou rukou za okraje a kývavým způsobem odstran silou, nyní vidíš motor je hliníkový, a z pravé strany vede k motoru tlustá hadice vede od vzduchového filtru do elektrické klapky, na klapce vidíš konektor a drát ke konektoru, konektor musíš mírně zatlačit odjistit takový háček a vysunout, nech klapku odpojenou a jezdi tak, paknapiš,

můj otec byl celý život ekonomický náměstek jednou semupovedlona škodě 1OOOMB vytáhnout starter sice musel hasit požár ale zdárně semu vše za celý den povedlo ;)
Lenuša
Nováček
Příspěvky: 8
Odpovědi: 0
Registrován: 02 lis 2011, 12:20

Příspěvek od Lenuša »

tak to bylo vyčerpávající :-D .... zkusím to a ozvu se ....
Uživatelský avatar
vojta_TDi
Přispěvovatel
Příspěvky: 285
Odpovědi: 0
Registrován: 19 čer 2011, 13:35
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od vojta_TDi »

slovacek.milos píše:
Lenuša píše:vzdělání ekonomické ... auto mám třetí .... tenhle diesel mám skoro 5 let ... leccos už jsem na autech řešil ... už jsem se na tento problém ptal náhodně v několika servisech a vždy kroutili hlavou, že neví .... já nad tím uvažuju tak, že buď tam jde hodně nafty (proto to čoudí), ale pak nechápu, proč to nechce jet a nebo naopak tam jde málo nafty ... a pak nevím proč to čoudí ... prostě záhada ... :? :)

musíš otevřít řidičove dveře
to poznáš tak že je za nima volant, na levém sloupku dole najdeš páčku co otvírá víko motoru,
víkoje zajištěno musíš najít ve středu pojistku otevřít víko a zajistit, pokud se díváš na batožinový priestor je to špatně běž dopředu tam je motor, na motoru vidíš plastový kryt je na něm napsáno SDi, ten kryt uchop levou i pravou rukou za okraje a kývavým způsobem odstran silou, nyní vidíš motor je hliníkový, a z pravé strany vede k motoru tlustá hadice vede od vzduchového filtru do elektrické klapky, na klapce vidíš konektor a drát ke konektoru, konektor musíš mírně zatlačit odjistit takový háček a vysunout, nech klapku odpojenou a jezdi tak, paknapiš,

můj otec byl celý život ekonomický náměstek jednou semupovedlona škodě 1OOOMB vytáhnout starter sice musel hasit požár ale zdárně semu vše za celý den povedlo ;)
tak tohle nemá chybu dlouho jsem se takhle nezasmál (rofl) (rofl) (LOL)
Octavia I. 1.9 TDi PD Combi 4x4 74kw / EGR OFF
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33623
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="vojta_TDi"

určitě jsem to napsal i pro pobavení a vzpoměl jsem si na mého otce,smát se lenušovi to ne

máš těžko na všetko je treba specialistov, a učený z nebe nespadne


mi dneska jeden stavby vedoucí vyprávěl že má HDi malý výkon protože vyvíječ tlaku pro motor nefunguje,

vyvíječ tlaku byl podle něj mezichladič stlačeného vzduchu intercooler



:roll:
pepos82
Přispěvovatel
Příspěvky: 153
Odpovědi: 0
Registrován: 07 říj 2011, 15:00

Příspěvek od pepos82 »

Opravdu to se povedlo
Lenuša
Nováček
Příspěvky: 8
Odpovědi: 0
Registrován: 02 lis 2011, 12:20

Příspěvek od Lenuša »

Dobrý den, dneska jsem odpojil ten kontakt, je to ten drát, který je napojen přímo na ten plastový dekl vzduchového filtru zprava?
odpojit to šlo lehce, zatím jsem žádný rozdíl nepoznal, jen se mi zdálo, že lehce poklesl výkon, ale taky byl dost silný protivítr.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33623
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Lenuša píše:Dobrý den, dneska jsem odpojil ten kontakt, je to ten drát, který je napojen přímo na ten plastový dekl vzduchového filtru zprava?
odpojit to šlo lehce, zatím jsem žádný rozdíl nepoznal, jen se mi zdálo, že lehce poklesl výkon, ale taky byl dost silný protivítr.
akce dopadla blbě přiměřeně k tvému vzdělání,přopoj to tam zpátky to jsi odpojil čidlo teploty nasávaního vzduchu



musíč sdělat tendekl motoru

od toho filtru jak jsi odpojil to čidlo tak vede hadice do motoru tlustá ta tě dovede k té klapce ta hadice z filtru je napojená na tu klapku a vytáhni konektor z té klapky

vem si prosimtě ještě sebou hasičák a uzavři vysokou životní pojistku :)
DynDyn
Přispěvovatel
Příspěvky: 208
Odpovědi: 0
Registrován: 17 zář 2008, 13:19
Bydliště: Brno

Příspěvek od DynDyn »

pro ulehčení přidám obrázek -
Obrázek

PS musel jsem to ořezat aby se to sem vešlo
Fabia I, 2003, 1,9 TDI 74 kw, ATD
Octavia II RS, 2008, 2,0 TDI, 125 kw, CEGA
Ibiza, 2003, 1,4 16V, 55 kw
Passat, 2002, 1,9 TDI, 96 kw, AVF
Passat, 2004, 1,9 TDI, 96 kw AVF
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33623
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

dyndyn on má sdi tam je klapka za motorem


lenuša z toho bude tydyn :)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“