Co spíná při 2500 otáček?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Co spíná při 2500 otáček?
Ahoj,
prosím o radu. Při studeném motoru po nastartování spíná v 2500 otáčkách motoru nějaké relé pod palubkou. Po uplynutí cca. 2-3 minut přestává spínat při této výši otáček.
Mé otázky zní:
1) co to vlastně spíná? (příhřev vody, dožhavování??)
2) je normální, že při sepnutí tohoto relé pohasnou/bliknou hlavní světla? pod a nad hranicí 2500 otáček světla svítí normálně
3) jak dlouho toto relé má spínat? Po uplynutí nějakého času, dosažení teploty nebo?
Děkuji předem za fundované odpovědi.
SEAT Leon, 1.9 Tdi 81 kW, AHF
prosím o radu. Při studeném motoru po nastartování spíná v 2500 otáčkách motoru nějaké relé pod palubkou. Po uplynutí cca. 2-3 minut přestává spínat při této výši otáček.
Mé otázky zní:
1) co to vlastně spíná? (příhřev vody, dožhavování??)
2) je normální, že při sepnutí tohoto relé pohasnou/bliknou hlavní světla? pod a nad hranicí 2500 otáček světla svítí normálně
3) jak dlouho toto relé má spínat? Po uplynutí nějakého času, dosažení teploty nebo?
Děkuji předem za fundované odpovědi.
SEAT Leon, 1.9 Tdi 81 kW, AHF
SEAT Leon 1.9 TDi 81kW
Dožhavení funguje po každém startu - i v létě, kdy běžné žhavení vůbec nepracuje. Je to za účelem snížení kouřivosti po spuštění motoru a motor má měkčí chod.
Dožhavení vypíná samo, bez možnosti ovlivnění člověkem, a sice nejdéle do tří minut od startu, anebo v případě překročení otáček motoru nad 2500 rpm.
Dožhavení vypíná samo, bez možnosti ovlivnění člověkem, a sice nejdéle do tří minut od startu, anebo v případě překročení otáček motoru nad 2500 rpm.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5061
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Odpovědi: 0
Re: Co spíná při 2500 otáček?
Píše 2-3minuty a že mu potom pohasnou světla, to bude topnej okruh ne žhavení.kamilski píše:Ahoj,
prosím o radu. Při studeném motoru po nastartování spíná v 2500 otáčkách motoru nějaké relé pod palubkou. Po uplynutí cca. 2-3 minut přestává spínat při této výši otáček.
Mé otázky zní:
1) co to vlastně spíná? (příhřev vody, dožhavování??)
2) je normální, že při sepnutí tohoto relé pohasnou/bliknou hlavní světla? pod a nad hranicí 2500 otáček světla svítí normálně
3) jak dlouho toto relé má spínat? Po uplynutí nějakého času, dosažení teploty nebo?
Děkuji předem za fundované odpovědi.
SEAT Leon, 1.9 Tdi 81 kW, AHF
G5 TDI - 66KW - 3X OFF + VB + čip a Plusko jede líp
G5+ko TDI -77KW + 3X OFF + Oleg Hybrid = 142 MAHA kw Mvolessoft
G5+ko TDI -77KW + 3X OFF + Oleg Hybrid = 142 MAHA kw Mvolessoft
V létě to nežhaví vůbec , je to TDI ne komůrkáčMarek77 píše:Dožhavení funguje po každém startu - i v létě, kdy běžné žhavení vůbec nepracuje. Je to za účelem snížení kouřivosti po spuštění motoru a motor má měkčí chod.
Dožhavení vypíná samo, bez možnosti ovlivnění člověkem, a sice nejdéle do tří minut od startu, anebo v případě překročení otáček motoru nad 2500 rpm.

Tomu dožhavení v létě nevěřím.
Po zhasnutí kontrolky žhavení ,relé ještě cca 15s drží a pak rozepne.
G5 TDI - 66KW - 3X OFF + VB + čip a Plusko jede líp
G5+ko TDI -77KW + 3X OFF + Oleg Hybrid = 142 MAHA kw Mvolessoft
G5+ko TDI -77KW + 3X OFF + Oleg Hybrid = 142 MAHA kw Mvolessoft