Co spíná při 2500 otáček?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

kamilski
Přispěvovatel
Příspěvky: 77
Odpovědi: 0
Registrován: 05 pro 2010, 11:01
Bydliště: Náchod

Co spíná při 2500 otáček?

Příspěvek od kamilski »

Ahoj,

prosím o radu. Při studeném motoru po nastartování spíná v 2500 otáčkách motoru nějaké relé pod palubkou. Po uplynutí cca. 2-3 minut přestává spínat při této výši otáček.

Mé otázky zní:
1) co to vlastně spíná? (příhřev vody, dožhavování??)
2) je normální, že při sepnutí tohoto relé pohasnou/bliknou hlavní světla? pod a nad hranicí 2500 otáček světla svítí normálně
3) jak dlouho toto relé má spínat? Po uplynutí nějakého času, dosažení teploty nebo?

Děkuji předem za fundované odpovědi.

SEAT Leon, 1.9 Tdi 81 kW, AHF
SEAT Leon 1.9 TDi 81kW
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Odpovědi: 1
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

vypíná relé žhavení
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
jurosdi
Aktivista
Příspěvky: 1243
Odpovědi: 0
Registrován: 05 pro 2009, 21:11
Bydliště: topolčany- SR

Příspěvek od jurosdi »

Mne to robí dožhavovanie . Ale len po studenom štarte.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14439
Odpovědi: 0
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Dyť to je ono :)
jurosdi
Aktivista
Příspěvky: 1243
Odpovědi: 0
Registrován: 05 pro 2009, 21:11
Bydliště: topolčany- SR

Příspěvek od jurosdi »

Ja viem.. :) Ladas posielal odpoved súbežne so mnou.. :-D
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14439
Odpovědi: 0
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

I semnou, ale já to pak smazal :-D
profik
Přispěvovatel
Příspěvky: 288
Odpovědi: 0
Registrován: 03 črc 2008, 06:24
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od profik »

jééé nedávno sem si toho všimnul taky. Tak teď už vím co to dělá :D
Leon 1.9TDi, AHF, Sprint 764
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Odpovědi: 0
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

a neni to rele topneho okruhu tam jsou podminky 2000ot take
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14439
Odpovědi: 0
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

To je v motorovém prostoru a né pod palubkou.
amater
Aktivista
Příspěvky: 1115
Odpovědi: 0
Registrován: 07 bře 2007, 07:38
Bydliště: SK

Příspěvek od amater »

tak toto som nikdy nepotreboval, studeny motor po nastartovani netocim na 2500.... ;)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10341
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Dožhavení funguje po každém startu - i v létě, kdy běžné žhavení vůbec nepracuje. Je to za účelem snížení kouřivosti po spuštění motoru a motor má měkčí chod.

Dožhavení vypíná samo, bez možnosti ovlivnění člověkem, a sice nejdéle do tří minut od startu, anebo v případě překročení otáček motoru nad 2500 rpm.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5061
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

amater píše:tak toto som nikdy nepotreboval, studeny motor po nastartovani netocim na 2500.... ;)
Souhlas,pak ten motor má něco vydržet.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
jurosdi
Aktivista
Příspěvky: 1243
Odpovědi: 0
Registrován: 05 pro 2009, 21:11
Bydliště: topolčany- SR

Příspěvek od jurosdi »

geo píše:a neni to rele topneho okruhu tam jsou podminky 2000ot take
Hmm...to je podmienka pre zapnutie,alebo vypnutie????
toby66kw
Aktivista
Příspěvky: 2344
Odpovědi: 0
Registrován: 16 bře 2008, 10:35
Bydliště: Vyškov

Re: Co spíná při 2500 otáček?

Příspěvek od toby66kw »

kamilski píše:Ahoj,

prosím o radu. Při studeném motoru po nastartování spíná v 2500 otáčkách motoru nějaké relé pod palubkou. Po uplynutí cca. 2-3 minut přestává spínat při této výši otáček.

Mé otázky zní:
1) co to vlastně spíná? (příhřev vody, dožhavování??)
2) je normální, že při sepnutí tohoto relé pohasnou/bliknou hlavní světla? pod a nad hranicí 2500 otáček světla svítí normálně
3) jak dlouho toto relé má spínat? Po uplynutí nějakého času, dosažení teploty nebo?

Děkuji předem za fundované odpovědi.

SEAT Leon, 1.9 Tdi 81 kW, AHF
Píše 2-3minuty a že mu potom pohasnou světla, to bude topnej okruh ne žhavení.
G5 TDI - 66KW - 3X OFF + VB + čip a Plusko jede líp

G5+ko TDI -77KW + 3X OFF + Oleg Hybrid = 142 MAHA kw Mvolessoft
toby66kw
Aktivista
Příspěvky: 2344
Odpovědi: 0
Registrován: 16 bře 2008, 10:35
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od toby66kw »

Marek77 píše:Dožhavení funguje po každém startu - i v létě, kdy běžné žhavení vůbec nepracuje. Je to za účelem snížení kouřivosti po spuštění motoru a motor má měkčí chod.

Dožhavení vypíná samo, bez možnosti ovlivnění člověkem, a sice nejdéle do tří minut od startu, anebo v případě překročení otáček motoru nad 2500 rpm.
V létě to nežhaví vůbec , je to TDI ne komůrkáč ;)

Tomu dožhavení v létě nevěřím.

Po zhasnutí kontrolky žhavení ,relé ještě cca 15s drží a pak rozepne.
G5 TDI - 66KW - 3X OFF + VB + čip a Plusko jede líp

G5+ko TDI -77KW + 3X OFF + Oleg Hybrid = 142 MAHA kw Mvolessoft
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“