
Průběh tlaku turba
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 111
- Registrován: 23 led 2006, 14:58
- Bydliště: Bukovník u Sušice
Odpovědi: 0
Průběh tlaku turba
Zajímalo by mě jaký má průběh tlaku turba v závislosti na otáčkách. Měřil to někdo? Domnívám se, že někde ve středních otáčkách bude tlak maximální, ale v nejvyšších už asi turbo nebude stačit 

VW Transporter s MTDI, Golf III 4x4
- chiptuning
- Aktivista
- Příspěvky: 2519
- Registrován: 23 led 2006, 19:59
- Bydliště: plzen
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
Re: Průběh tlaku turba
turbo bude stacit co sa tyka tlaku vzdy. len co sa tyka objemu/hmotnosti, lepsie povedane/to nieje az tak pravda. Preto je turbotlak mapovany v zavislosti na zatazeni a otackach.gumi píše:Zajímalo by mě jaký má průběh tlaku turba v závislosti na otáčkách. Měřil to někdo? Domnívám se, že někde ve středních otáčkách bude tlak maximální, ale v nejvyšších už asi turbo nebude stačit
MAHA 4x4 LPS 3000
AUDI RS4 2,7 biturbo
SQ7
jedno prekvapko čoskoro
AUDI RS4 2,7 biturbo
SQ7
jedno prekvapko čoskoro
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 111
- Registrován: 23 led 2006, 14:58
- Bydliště: Bukovník u Sušice
Odpovědi: 0
To BH motor : iTD není TDI
, je to vlastně jen TD
Jinak pokud je kolem 2t otáček maximální kroutící moment a chtěl bych ho zachovat, pak při 4t otáček by musel být tlak dvojnásobný, aby se tam dostalo stejné množství vzduchu (kdyby závislost plnění byla lineární-a to určitě není
) Jestliže talk zůstává, nebo dokonce klesá, pak není divu, že při 4t otáček je kroutící moment poloviční
.

Jinak pokud je kolem 2t otáček maximální kroutící moment a chtěl bych ho zachovat, pak při 4t otáček by musel být tlak dvojnásobný, aby se tam dostalo stejné množství vzduchu (kdyby závislost plnění byla lineární-a to určitě není


VW Transporter s MTDI, Golf III 4x4
-
- Aktivista
- Příspěvky: 1871
- Registrován: 02 dub 2006, 11:19
- Bydliště: třebíč
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
no nevím, ale to se mi zdá dost jako blbost.. když budeš mít tlak při dvou tisících otáčkách 1bar. tak nasaje určité množství vzduchu. při 4 tis. otáčkách ale motor nasaje mnohem více vzduchu, dejme tomu dvounásobek. aby tam byl tlak 1bar musí turbo dodat taky asi dvounásobné množství vzduchu oproti těm 2 tis. otáčkám.. je to dost zjednodušené, ale tak to je..
Passat B5 tdi, passat B4 tdi
BMW R1150GS
BMW R1150GS
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 111
- Registrován: 23 led 2006, 14:58
- Bydliště: Bukovník u Sušice
Odpovědi: 0
To go.vojta : při dvojnásobných otáčkách je doba otevření ventilů poloviční. Aby se do válců dostalo aspoň stejné množství vzduchu, tak mi připadá logické, že by musel být dvojnásobný přetlak
. Podtlak ve válcích je stejný
.
To iTD: Tvůj speciál je vůbec zázračný stroj
. Věšině lidí by už hlava prošla kapotou
. Podívej se grafy většiny TDI, ty ti musí Tvůj průběh kroutícího momentu závidět
.


To iTD: Tvůj speciál je vůbec zázračný stroj



Naposledy upravil(a) gumi dne 19 úno 2007, 13:55, celkem upraveno 1 x.
VW Transporter s MTDI, Golf III 4x4
-
- Aktivista
- Příspěvky: 2608
- Registrován: 24 bře 2006, 12:00
- Bydliště: kousek od Brna
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
proč by to nevydrželo??? myslíš, že su jedinej kdo má zvedlej tlak na TD?? a to, že TDi klesá, je je tím, že mají regulaci tlaku, já nemám.
když se v tom tak vyznáš, tak ukaž něco ty. jakej výkon má tvoje mTDi. psat dokáže každej, pokud ti něco říká časování ventilů, tak bys měl něco vědět o plnící účinnosti. v max. toč momentu máš nejvyšší plnící účinost (kolem 90%), a v max výkonu to je kolem 70%, dále rapidně klesá. takže blbost mít plochou křivku při 2x větčím tlaku.
když se v tom tak vyznáš, tak ukaž něco ty. jakej výkon má tvoje mTDi. psat dokáže každej, pokud ti něco říká časování ventilů, tak bys měl něco vědět o plnící účinnosti. v max. toč momentu máš nejvyšší plnící účinost (kolem 90%), a v max výkonu to je kolem 70%, dále rapidně klesá. takže blbost mít plochou křivku při 2x větčím tlaku.
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu
Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
- vita
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 430
- Registrován: 11 říj 2006, 12:21
- Bydliště: Někde mezi Libercem-Kolínem-Janovickou Lhotou
Odpovědi: 0
Je důležitý si uvědomit, že tlak a hmotnostní průtok jsou dvě související veličiny.
Velmi velmi zjednodušeně řečeno:
Maximální tlak je při maximálním momentu.
Maximální průtok (hmotnostní tok) je při maximálním výkonu.
Průběh tlaku odpovídá průběhu momentu.
Jak je to do poravdy u konkrétního motoru záleží na sladění oběmu motoru ku parametrům turbíny a kompresoru. Koukně te se na zůzný grafy zůznejch tub na 1.9 (v tématu Grafy z bzrdy ...) Je to věda do který teprve pronikám, tak sem snad někde něřek úplnou hovadinu.
Velmi velmi zjednodušeně řečeno:
Maximální tlak je při maximálním momentu.
Maximální průtok (hmotnostní tok) je při maximálním výkonu.
Průběh tlaku odpovídá průběhu momentu.
Jak je to do poravdy u konkrétního motoru záleží na sladění oběmu motoru ku parametrům turbíny a kompresoru. Koukně te se na zůzný grafy zůznejch tub na 1.9 (v tématu Grafy z bzrdy ...) Je to věda do který teprve pronikám, tak sem snad někde něřek úplnou hovadinu.
Vento, AFN 81kw + čip (zatim nevim kolik ale jede líp než orig. 81kw
)

To jsou vsechno zajimavy teorie.
Kazdopadne me to pise specificky (tedy pozadovany) tlak od cca 1900ot az do omezovace porad stejnej - Cili pretlak 0.9baru. Aktualni se drzi na 0.9baru. Pokud je nekde nameren stejny tlak pri stejne teplote, tak se mnozstvi vzduchu na vstupu musi rovnat mnozstvi vzduchu na vystupu.
Kazdopadne me to pise specificky (tedy pozadovany) tlak od cca 1900ot az do omezovace porad stejnej - Cili pretlak 0.9baru. Aktualni se drzi na 0.9baru. Pokud je nekde nameren stejny tlak pri stejne teplote, tak se mnozstvi vzduchu na vstupu musi rovnat mnozstvi vzduchu na vystupu.
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!)
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!)

- vita
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 430
- Registrován: 11 říj 2006, 12:21
- Bydliště: Někde mezi Libercem-Kolínem-Janovickou Lhotou
Odpovědi: 0
Kdybych měl možnost tak sem hodím třeba svoje změřený auto, ale nemám. Napiš co máš za auto (motor, turbo, čip ..)lt.kubosh píše:To jsou vsechno zajimavy teorie.
Kazdopadne me to pise specificky (tedy pozadovany) tlak od cca 1900ot az do omezovace porad stejnej - Cili pretlak 0.9baru. Aktualni se drzi na 0.9baru. Pokud je nekde nameren stejny tlak pri stejne teplote, tak se mnozstvi vzduchu na vstupu musi rovnat mnozstvi vzduchu na vystupu.
Jo a stím množstvím ... nechápu co si tim chtěl říct.
Vento, AFN 81kw + čip (zatim nevim kolik ale jede líp než orig. 81kw
)
