Průběh tlaku turba

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

gumi
Přispěvovatel
Příspěvky: 111
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:58
Bydliště: Bukovník u Sušice

Průběh tlaku turba

Příspěvek od gumi »

Zajímalo by mě jaký má průběh tlaku turba v závislosti na otáčkách. Měřil to někdo? Domnívám se, že někde ve středních otáčkách bude tlak maximální, ale v nejvyšších už asi turbo nebude stačit :?
VW Transporter s MTDI, Golf III 4x4
Uživatelský avatar
chiptuning
Aktivista
Příspěvky: 2519
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 19:59
Bydliště: plzen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chiptuning »

Obrázek

jestli ti to pomuze tak tady mas mapu tlaku turba ;)
Uživatelský avatar
chucky
Přispěvovatel
Příspěvky: 739
Odpovědi: 0
Registrován: 26 led 2006, 15:17
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chucky »

2D rulezz (noteeth)
vw passat tdi pd 180ps/420nm
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Odpovědi: 0
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

mě až do 4.5tis ot stoupá, pak newim, nerad tuto hranici překračuju (noteeth)
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Uživatelský avatar
Dukes
Site Admin
Příspěvky: 1130
Odpovědi: 0
Registrován: 22 led 2006, 23:16
Bydliště: Praha city

Příspěvek od Dukes »

chiptuning píše:Obrázek

jestli ti to pomuze tak tady mas mapu tlaku turba ;)
Pěkný,ale dost nesmyslný.Tenhle příspěvek má hodnotu asi tak 0bodů (noteeth)
Obrázek
Uživatelský avatar
BH motor
Aktivista
Příspěvky: 2367
Odpovědi: 0
Registrován: 28 led 2007, 18:17
Bydliště: turany

Příspěvek od BH motor »

iTD píše:mě až do 4.5tis ot stoupá, pak newim, nerad tuto hranici překračuju (noteeth)
Tlak ti stupa asi preto, lebo mas mechanicke tdi bez regulacie.inac by ti tlak s otackami klesal.
MAHA 4x4 LPS 3000
AUDI RS4 2,7 biturbo
SQ7
jedno prekvapko čoskoro
Uživatelský avatar
BH motor
Aktivista
Příspěvky: 2367
Odpovědi: 0
Registrován: 28 led 2007, 18:17
Bydliště: turany

Re: Průběh tlaku turba

Příspěvek od BH motor »

gumi píše:Zajímalo by mě jaký má průběh tlaku turba v závislosti na otáčkách. Měřil to někdo? Domnívám se, že někde ve středních otáčkách bude tlak maximální, ale v nejvyšších už asi turbo nebude stačit :?
turbo bude stacit co sa tyka tlaku vzdy. len co sa tyka objemu/hmotnosti, lepsie povedane/to nieje az tak pravda. Preto je turbotlak mapovany v zavislosti na zatazeni a otackach.
MAHA 4x4 LPS 3000
AUDI RS4 2,7 biturbo
SQ7
jedno prekvapko čoskoro
gumi
Přispěvovatel
Příspěvky: 111
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:58
Bydliště: Bukovník u Sušice

Příspěvek od gumi »

To BH motor : iTD není TDI (offtopic) , je to vlastně jen TD
Jinak pokud je kolem 2t otáček maximální kroutící moment a chtěl bych ho zachovat, pak při 4t otáček by musel být tlak dvojnásobný, aby se tam dostalo stejné množství vzduchu (kdyby závislost plnění byla lineární-a to určitě není :? ) Jestliže talk zůstává, nebo dokonce klesá, pak není divu, že při 4t otáček je kroutící moment poloviční (hm) .
VW Transporter s MTDI, Golf III 4x4
go.vojta
Aktivista
Příspěvky: 1871
Odpovědi: 0
Registrován: 02 dub 2006, 11:19
Bydliště: třebíč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od go.vojta »

no nevím, ale to se mi zdá dost jako blbost.. když budeš mít tlak při dvou tisících otáčkách 1bar. tak nasaje určité množství vzduchu. při 4 tis. otáčkách ale motor nasaje mnohem více vzduchu, dejme tomu dvounásobek. aby tam byl tlak 1bar musí turbo dodat taky asi dvounásobné množství vzduchu oproti těm 2 tis. otáčkám.. je to dost zjednodušené, ale tak to je..
Passat B5 tdi, passat B4 tdi

BMW R1150GS
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Odpovědi: 0
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

taky se mě to nezdá. já mám ve 4000ot kolem 90% toč. momentu a ve 2000ot ,,jen,, 80%.
takže..... (noteeth)
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
gumi
Přispěvovatel
Příspěvky: 111
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:58
Bydliště: Bukovník u Sušice

Příspěvek od gumi »

To go.vojta : při dvojnásobných otáčkách je doba otevření ventilů poloviční. Aby se do válců dostalo aspoň stejné množství vzduchu, tak mi připadá logické, že by musel být dvojnásobný přetlak :? . Podtlak ve válcích je stejný (wallbash) .
To iTD: Tvůj speciál je vůbec zázračný stroj :D . Věšině lidí by už hlava prošla kapotou 8) . Podívej se grafy většiny TDI, ty ti musí Tvůj průběh kroutícího momentu závidět (LOL) .
Naposledy upravil(a) gumi dne 19 úno 2007, 13:55, celkem upraveno 1 x.
VW Transporter s MTDI, Golf III 4x4
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Odpovědi: 0
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

proč by to nevydrželo??? myslíš, že su jedinej kdo má zvedlej tlak na TD?? a to, že TDi klesá, je je tím, že mají regulaci tlaku, já nemám.
když se v tom tak vyznáš, tak ukaž něco ty. jakej výkon má tvoje mTDi. psat dokáže každej, pokud ti něco říká časování ventilů, tak bys měl něco vědět o plnící účinnosti. v max. toč momentu máš nejvyšší plnící účinost (kolem 90%), a v max výkonu to je kolem 70%, dále rapidně klesá. takže blbost mít plochou křivku při 2x větčím tlaku.
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Uživatelský avatar
vita
Přispěvovatel
Příspěvky: 430
Odpovědi: 0
Registrován: 11 říj 2006, 12:21
Bydliště: Někde mezi Libercem-Kolínem-Janovickou Lhotou

Příspěvek od vita »

Je důležitý si uvědomit, že tlak a hmotnostní průtok jsou dvě související veličiny.
Velmi velmi zjednodušeně řečeno:
Maximální tlak je při maximálním momentu.
Maximální průtok (hmotnostní tok) je při maximálním výkonu.
Průběh tlaku odpovídá průběhu momentu.

Jak je to do poravdy u konkrétního motoru záleží na sladění oběmu motoru ku parametrům turbíny a kompresoru. Koukně te se na zůzný grafy zůznejch tub na 1.9 (v tématu Grafy z bzrdy ...) Je to věda do který teprve pronikám, tak sem snad někde něřek úplnou hovadinu.
Vento, AFN 81kw + čip (zatim nevim kolik ale jede líp než orig. 81kw :) )
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 19:23

Příspěvek od lt.kubosh »

To jsou vsechno zajimavy teorie.
Kazdopadne me to pise specificky (tedy pozadovany) tlak od cca 1900ot az do omezovace porad stejnej - Cili pretlak 0.9baru. Aktualni se drzi na 0.9baru. Pokud je nekde nameren stejny tlak pri stejne teplote, tak se mnozstvi vzduchu na vstupu musi rovnat mnozstvi vzduchu na vystupu.
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
Uživatelský avatar
vita
Přispěvovatel
Příspěvky: 430
Odpovědi: 0
Registrován: 11 říj 2006, 12:21
Bydliště: Někde mezi Libercem-Kolínem-Janovickou Lhotou

Příspěvek od vita »

lt.kubosh píše:To jsou vsechno zajimavy teorie.
Kazdopadne me to pise specificky (tedy pozadovany) tlak od cca 1900ot az do omezovace porad stejnej - Cili pretlak 0.9baru. Aktualni se drzi na 0.9baru. Pokud je nekde nameren stejny tlak pri stejne teplote, tak se mnozstvi vzduchu na vstupu musi rovnat mnozstvi vzduchu na vystupu.
Kdybych měl možnost tak sem hodím třeba svoje změřený auto, ale nemám. Napiš co máš za auto (motor, turbo, čip ..)
Jo a stím množstvím ... nechápu co si tim chtěl říct.
Vento, AFN 81kw + čip (zatim nevim kolik ale jede líp než orig. 81kw :) )
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“