Stránka 1 z 2
Průběh tlaku turba
Napsal: 14 úno 2007, 20:51
od gumi
Zajímalo by mě jaký má průběh tlaku turba v závislosti na otáčkách. Měřil to někdo? Domnívám se, že někde ve středních otáčkách bude tlak maximální, ale v nejvyšších už asi turbo nebude stačit

Napsal: 14 úno 2007, 21:09
od chiptuning
jestli ti to pomuze tak tady mas mapu tlaku turba

Napsal: 14 úno 2007, 22:01
od chucky
2D rulezz

Napsal: 14 úno 2007, 23:51
od Smoke
mě až do 4.5tis ot stoupá, pak newim, nerad tuto hranici překračuju

Napsal: 15 úno 2007, 00:41
od Dukes
chiptuning píše:
jestli ti to pomuze tak tady mas mapu tlaku turba

Pěkný,ale dost nesmyslný.Tenhle příspěvek má hodnotu asi tak 0bodů

Napsal: 15 úno 2007, 00:48
od BH motor
iTD píše:mě až do 4.5tis ot stoupá, pak newim, nerad tuto hranici překračuju

Tlak ti stupa asi preto, lebo mas mechanicke tdi bez regulacie.inac by ti tlak s otackami klesal.
Re: Průběh tlaku turba
Napsal: 15 úno 2007, 00:51
od BH motor
gumi píše:Zajímalo by mě jaký má průběh tlaku turba v závislosti na otáčkách. Měřil to někdo? Domnívám se, že někde ve středních otáčkách bude tlak maximální, ale v nejvyšších už asi turbo nebude stačit

turbo bude stacit co sa tyka tlaku vzdy. len co sa tyka objemu/hmotnosti, lepsie povedane/to nieje az tak pravda. Preto je turbotlak mapovany v zavislosti na zatazeni a otackach.
Napsal: 15 úno 2007, 17:44
od gumi
To BH motor : iTD není TDI

, je to vlastně jen TD
Jinak pokud je kolem 2t otáček maximální kroutící moment a chtěl bych ho zachovat, pak při 4t otáček by musel být tlak dvojnásobný, aby se tam dostalo stejné množství vzduchu (kdyby závislost plnění byla lineární-a to určitě není

) Jestliže talk zůstává, nebo dokonce klesá, pak není divu, že při 4t otáček je kroutící moment poloviční

.
Napsal: 18 úno 2007, 13:37
od go.vojta
no nevím, ale to se mi zdá dost jako blbost.. když budeš mít tlak při dvou tisících otáčkách 1bar. tak nasaje určité množství vzduchu. při 4 tis. otáčkách ale motor nasaje mnohem více vzduchu, dejme tomu dvounásobek. aby tam byl tlak 1bar musí turbo dodat taky asi dvounásobné množství vzduchu oproti těm 2 tis. otáčkám.. je to dost zjednodušené, ale tak to je..
Napsal: 18 úno 2007, 14:01
od Smoke
taky se mě to nezdá. já mám ve 4000ot kolem 90% toč. momentu a ve 2000ot ,,jen,, 80%.
takže.....

Napsal: 18 úno 2007, 19:51
od gumi
To go.vojta : při dvojnásobných otáčkách je doba otevření ventilů poloviční. Aby se do válců dostalo aspoň stejné množství vzduchu, tak mi připadá logické, že by musel být dvojnásobný přetlak

. Podtlak ve válcích je stejný

.
To iTD: Tvůj speciál je vůbec zázračný stroj

. Věšině lidí by už hlava prošla kapotou

. Podívej se grafy většiny TDI, ty ti musí Tvůj průběh kroutícího momentu závidět

.
Napsal: 18 úno 2007, 20:05
od Smoke
proč by to nevydrželo??? myslíš, že su jedinej kdo má zvedlej tlak na TD?? a to, že TDi klesá, je je tím, že mají regulaci tlaku, já nemám.
když se v tom tak vyznáš, tak ukaž něco ty. jakej výkon má tvoje mTDi. psat dokáže každej, pokud ti něco říká časování ventilů, tak bys měl něco vědět o plnící účinnosti. v max. toč momentu máš nejvyšší plnící účinost (kolem 90%), a v max výkonu to je kolem 70%, dále rapidně klesá. takže blbost mít plochou křivku při 2x větčím tlaku.
Napsal: 18 úno 2007, 21:43
od vita
Je důležitý si uvědomit, že tlak a hmotnostní průtok jsou dvě související veličiny.
Velmi velmi zjednodušeně řečeno:
Maximální tlak je při maximálním momentu.
Maximální průtok (hmotnostní tok) je při maximálním výkonu.
Průběh tlaku odpovídá průběhu momentu.
Jak je to do poravdy u konkrétního motoru záleží na sladění oběmu motoru ku parametrům turbíny a kompresoru. Koukně te se na zůzný grafy zůznejch tub na 1.9 (v tématu Grafy z bzrdy ...) Je to věda do který teprve pronikám, tak sem snad někde něřek úplnou hovadinu.
Napsal: 18 úno 2007, 22:37
od lt.kubosh
To jsou vsechno zajimavy teorie.
Kazdopadne me to pise specificky (tedy pozadovany) tlak od cca 1900ot az do omezovace porad stejnej - Cili pretlak 0.9baru. Aktualni se drzi na 0.9baru. Pokud je nekde nameren stejny tlak pri stejne teplote, tak se mnozstvi vzduchu na vstupu musi rovnat mnozstvi vzduchu na vystupu.
Napsal: 18 úno 2007, 23:17
od vita
lt.kubosh píše:To jsou vsechno zajimavy teorie.
Kazdopadne me to pise specificky (tedy pozadovany) tlak od cca 1900ot az do omezovace porad stejnej - Cili pretlak 0.9baru. Aktualni se drzi na 0.9baru. Pokud je nekde nameren stejny tlak pri stejne teplote, tak se mnozstvi vzduchu na vstupu musi rovnat mnozstvi vzduchu na vystupu.
Kdybych měl možnost tak sem hodím třeba svoje změřený auto, ale nemám. Napiš co máš za auto (motor, turbo, čip ..)
Jo a stím množstvím ... nechápu co si tim chtěl říct.