Stránka 1 z 2
Rovnání hlavy na skle?????
Napsal: 30 lis 2011, 22:05
od Honza M
Ahoj, dnes jsem si vzpomněl že mi někdo dříve říkal něco o rovnání hlavy na skle. Víte prosím někdo o tom více?
Napsal: 30 lis 2011, 22:13
od Ladas
na skle? sklo se dobře ohýbá...
Napsal: 30 lis 2011, 22:25
od toby66kw
Mám zrovna pár neprůstřelnejch , tabulek

cca 3cm tlustejch , asi se neohnou.
Napsal: 30 lis 2011, 22:41
od origoš
Na skle nic moc nesrovnáš. Úběr v setinách mm a ta pasta bere víc to sklo než hlavu (brusivo se zamačká do měkkého materiálu a brousí ten tvrdý). Je to spíš snadný způsob kontroly. Pokud je pokroucená, nebo jsou v ní rýhy, tak jedině obrobit na mašině. Pokud je prohnutá u OHC, tak se musí srovnat kromě dosedací plochy i uložení vačky, jinak vačka praskne.
Napsal: 01 pro 2011, 09:13
od Honza M
Tak je to blbost, díky!
Napsal: 01 pro 2011, 10:53
od JendoV
origoš píše:Na skle nic moc nesrovnáš. Úběr v setinách mm a ta pasta bere víc to sklo než hlavu (brusivo se zamačká do měkkého materiálu a brousí ten tvrdý). Je to spíš snadný způsob kontroly. Pokud je pokroucená, nebo jsou v ní rýhy, tak jedině obrobit na mašině. Pokud je prohnutá u OHC, tak se musí srovnat kromě dosedací plochy i uložení vačky, jinak vačka praskne.
Pred 20-30 rokmi sme takto zrovnávali bloky motora na motorky. Trvalo to síce dlho ale šlo to, inú možnosť sme nemali.
Potom na miesto tony hermetiku stačilo namastené tesnenie vyklepané s kancelárskeho papiera.

Napsal: 01 pro 2011, 18:39
od bombastiq
origoš píše:Na skle nic moc nesrovnáš. Úběr v setinách mm a ta pasta bere víc to sklo než hlavu (brusivo se zamačká do měkkého materiálu a brousí ten tvrdý). Je to spíš snadný způsob kontroly. Pokud je pokroucená, nebo jsou v ní rýhy, tak jedině obrobit na mašině. Pokud je prohnutá u OHC, tak se musí srovnat kromě dosedací plochy i uložení vačky, jinak vačka praskne.
pane origoši byl by ste tak hodnej a popsal to rovnání uložení vačky ???
tak nějak si to neumim představit
(třeba jak se to dělá na TDI)

Napsal: 01 pro 2011, 20:10
od jericho-3
Když už je pokroucená tak, že se netočí vačka, tak to není 0,1-0,2 ubrání, ale tak o,3 -o,5 i víc což je kolikrát na vyhození hlavy..U benzina , dejme tomu, ale u diesela je to už průser..Dnes se to povídá, když jsou mašiny , ale v dobách mašin z R-Uherska moc možností nebylo..Sice nebylo tolik hliníkových hlav, byly malé komprese, ale sklo bylo vhodný pomocník, hlavně bylo rovné a lapování není středověký postup..Dodnes tím rovnám příruby , kartery motorů /moto/ a má to jednu výhodu, neplýtvá se materiálem a je přesně vidět, kde to chčije a nic se neubere zbytečně...Takže děkuji tomu, kdo vynalezl rovné sklo...Například volnou olejovou pumpu/příruby/ mi rovinná bruska zkurví, ale zalapovat na skle, to je řemeslo...

Napsal: 01 pro 2011, 20:50
od TDI tech
Jajaj, taku vonavku by si vyhadzoval, uz som z Una 1.7D bral dole -0.8 a dodnes si spokojne klepota

A to ta hlava bola skrutena jak vrtula

Napsal: 01 pro 2011, 21:38
od bobG3
Dělával jsem dorovnání po frézování na skle, ale byla to 15mm elektroflaut(foneticky) to je jakš takš rovné sklo. Na normálním skle nee.
Napsal: 01 pro 2011, 22:52
od origoš
pane origoši byl by ste tak hodnej a popsal to rovnání uložení vačky ???
tak nějak si to neumim představit
Popisoval jsem to na starém foru, tady to je:
Kód: Vybrat vše
http://dieselpower.cz/forum_old/viewtopic.php?id=8&t_id=192
Je na to potřeba vybavení trochu lepší.
Takhle to dělá jiná dílna:
Kód: Vybrat vše
http://www.autopejsek.cz/co-delame#ulozeni_vackoveho_hridele
Napsal: 01 pro 2011, 23:49
od bombastiq
děkuji pane origoš
ale ještě by mě zajimalo jak vypadá ten "špindlí" s "tancovákem"
jelikož si furt nějak nemůžu představit jak se tak napřesno obrobí hliník
do stavajicí díry navíc na takovou délku a rovinost
jediná metoda kterou si dokážu představit je , safra velkým stavitelným
výstružníkem , upnutym na obouch koncích na vertikání fréze
a za mazaní lihem pomaličku odebírat uložení z hlavy a potom
jenom "doladit" upony

Napsal: 01 pro 2011, 23:59
od origoš
Ta špinle je dobře vidět na obrázku:

Je tam vidět i ten nůž (tancovák)
Napsal: 02 pro 2011, 19:20
od jericho-3
Tdi tech, záleží,jak leží, někde to projde, někde je to faul..Co se týče Una, jestli jsi ubral 0,8 a nechal origo těsnění, byla vačka o zub, aby to jelo..
Ale nikomu to neberu, znal jsem jednoho úpravce už jako kluk, který u pionýra místo 9:1 udělal kompresi 15.1, taky to jelo...

Napsal: 02 pro 2011, 21:05
od A6TDI
nůž tancovák . to nějalý slang
origo je to vyvrtávací hlava ,hlavice
