Rovnání hlavy na skle?????

zcela mimo automobilovou tématiku

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Honza M
Přispěvovatel
Příspěvky: 807
Registrován: 07 lis 2007, 18:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Most

Rovnání hlavy na skle?????

Příspěvek od Honza M »

Ahoj, dnes jsem si vzpomněl že mi někdo dříve říkal něco o rovnání hlavy na skle. Víte prosím někdo o tom více?
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

na skle? sklo se dobře ohýbá...
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
toby66kw
Aktivista
Příspěvky: 2344
Registrován: 16 bře 2008, 10:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od toby66kw »

Mám zrovna pár neprůstřelnejch , tabulek :D cca 3cm tlustejch , asi se neohnou.
G5 TDI - 66KW - 3X OFF + VB + čip a Plusko jede líp

G5+ko TDI -77KW + 3X OFF + Oleg Hybrid = 142 MAHA kw Mvolessoft
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Na skle nic moc nesrovnáš. Úběr v setinách mm a ta pasta bere víc to sklo než hlavu (brusivo se zamačká do měkkého materiálu a brousí ten tvrdý). Je to spíš snadný způsob kontroly. Pokud je pokroucená, nebo jsou v ní rýhy, tak jedině obrobit na mašině. Pokud je prohnutá u OHC, tak se musí srovnat kromě dosedací plochy i uložení vačky, jinak vačka praskne.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Honza M
Přispěvovatel
Příspěvky: 807
Registrován: 07 lis 2007, 18:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Most

Příspěvek od Honza M »

Tak je to blbost, díky!
JendoV
Přispěvovatel
Příspěvky: 149
Registrován: 05 led 2011, 10:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Prievidza

Příspěvek od JendoV »

origoš píše:Na skle nic moc nesrovnáš. Úběr v setinách mm a ta pasta bere víc to sklo než hlavu (brusivo se zamačká do měkkého materiálu a brousí ten tvrdý). Je to spíš snadný způsob kontroly. Pokud je pokroucená, nebo jsou v ní rýhy, tak jedině obrobit na mašině. Pokud je prohnutá u OHC, tak se musí srovnat kromě dosedací plochy i uložení vačky, jinak vačka praskne.
Pred 20-30 rokmi sme takto zrovnávali bloky motora na motorky. Trvalo to síce dlho ale šlo to, inú možnosť sme nemali.
Potom na miesto tony hermetiku stačilo namastené tesnenie vyklepané s kancelárskeho papiera. ;)
VW Passat Variant B5.5 TDI, AVB 74kW, 6-kvalt, 2002, EGR off
bombastiq
Aktivista
Příspěvky: 3643
Registrován: 07 kvě 2008, 21:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od bombastiq »

origoš píše:Na skle nic moc nesrovnáš. Úběr v setinách mm a ta pasta bere víc to sklo než hlavu (brusivo se zamačká do měkkého materiálu a brousí ten tvrdý). Je to spíš snadný způsob kontroly. Pokud je pokroucená, nebo jsou v ní rýhy, tak jedině obrobit na mašině. Pokud je prohnutá u OHC, tak se musí srovnat kromě dosedací plochy i uložení vačky, jinak vačka praskne.
pane origoši byl by ste tak hodnej a popsal to rovnání uložení vačky ???
tak nějak si to neumim představit

(třeba jak se to dělá na TDI) ;)
--775914666--stačí zavolat :) , Berlingo 1.9D Prasečák + MB-OM604 SUPERTURBODIESEL
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Když už je pokroucená tak, že se netočí vačka, tak to není 0,1-0,2 ubrání, ale tak o,3 -o,5 i víc což je kolikrát na vyhození hlavy..U benzina , dejme tomu, ale u diesela je to už průser..Dnes se to povídá, když jsou mašiny , ale v dobách mašin z R-Uherska moc možností nebylo..Sice nebylo tolik hliníkových hlav, byly malé komprese, ale sklo bylo vhodný pomocník, hlavně bylo rovné a lapování není středověký postup..Dodnes tím rovnám příruby , kartery motorů /moto/ a má to jednu výhodu, neplýtvá se materiálem a je přesně vidět, kde to chčije a nic se neubere zbytečně...Takže děkuji tomu, kdo vynalezl rovné sklo...Například volnou olejovou pumpu/příruby/ mi rovinná bruska zkurví, ale zalapovat na skle, to je řemeslo... :)
nepropadat panice...
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Jajaj, taku vonavku by si vyhadzoval, uz som z Una 1.7D bral dole -0.8 a dodnes si spokojne klepota :scooter: A to ta hlava bola skrutena jak vrtula (noteeth)
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

Dělával jsem dorovnání po frézování na skle, ale byla to 15mm elektroflaut(foneticky) to je jakš takš rovné sklo. Na normálním skle nee.
G3 Variant synchro
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

pane origoši byl by ste tak hodnej a popsal to rovnání uložení vačky ???
tak nějak si to neumim představit
Popisoval jsem to na starém foru, tady to je:

Kód: Vybrat vše

http://dieselpower.cz/forum_old/viewtopic.php?id=8&t_id=192
Je na to potřeba vybavení trochu lepší.
Takhle to dělá jiná dílna:

Kód: Vybrat vše

http://www.autopejsek.cz/co-delame#ulozeni_vackoveho_hridele
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
bombastiq
Aktivista
Příspěvky: 3643
Registrován: 07 kvě 2008, 21:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od bombastiq »

děkuji pane origoš

ale ještě by mě zajimalo jak vypadá ten "špindlí" s "tancovákem" :)
jelikož si furt nějak nemůžu představit jak se tak napřesno obrobí hliník
do stavajicí díry navíc na takovou délku a rovinost

jediná metoda kterou si dokážu představit je , safra velkým stavitelným
výstružníkem , upnutym na obouch koncích na vertikání fréze
a za mazaní lihem pomaličku odebírat uložení z hlavy a potom
jenom "doladit" upony :?
--775914666--stačí zavolat :) , Berlingo 1.9D Prasečák + MB-OM604 SUPERTURBODIESEL
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Ta špinle je dobře vidět na obrázku:
Obrázek
Je tam vidět i ten nůž (tancovák)
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Tdi tech, záleží,jak leží, někde to projde, někde je to faul..Co se týče Una, jestli jsi ubral 0,8 a nechal origo těsnění, byla vačka o zub, aby to jelo.. :)
Ale nikomu to neberu, znal jsem jednoho úpravce už jako kluk, který u pionýra místo 9:1 udělal kompresi 15.1, taky to jelo... :)
nepropadat panice...
A6TDI
Aktivista
Příspěvky: 4820
Registrován: 05 říj 2009, 19:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od A6TDI »

nůž tancovák . to nějalý slang
origo je to vyvrtávací hlava ,hlavice
:?
Odpovědět

Zpět na „Diskuze - MIMO mísu“