Stránka 1 z 2

Spotřeba teplo/zima

Napsal: 16 úno 2007, 06:02
od porez
Rád bych se zeptal uživatelů diselů, zejména TDI a zde hlavně 66 kW - jakou máte spotřebu při běžném způsobu jízdy (tzn. nijak extrémní snaha o úsporu, prostě potřebuju a jezdím) a to v teplém období jaro, léto a naopak v chladném období podzim, zima.

Co se týká mě, jezdím víceméně kratší trasy, častější starty, sem tam dálková. Spotřebu mám v teplém období průměrně 5,5 l a v chladném období kolem 6,5 až 7.

No a v této souvislosti bych se dále zeptal, jestli je to i u dieselu normální, že se teplota v chladném období takto zvedá, i když styl jízdy se nemění. ....I když motor studený, déle se ohřívá, více zapnutých spotřebičů atd.
Díky za reakce.

Re: Spotřeba teplo/zima

Napsal: 16 úno 2007, 07:54
od Csala
porez píše:Rád bych se zeptal uživatelů diselů, zejména TDI a zde hlavně 66 kW - jakou máte spotřebu při běžném způsobu jízdy (tzn. nijak extrémní snaha o úsporu, prostě potřebuju a jezdím) a to v teplém období jaro, léto a naopak v chladném období podzim, zima.

Co se týká mě, jezdím víceméně kratší trasy, častější starty, sem tam dálková. Spotřebu mám v teplém období průměrně 5,5 l a v chladném období kolem 6,5 až 7.

No a v této souvislosti bych se dále zeptal, jestli je to i u dieselu normální, že se teplota v chladném období takto zvedá, i když styl jízdy se nemění. ....I když motor studený, déle se ohřívá, více zapnutých spotřebičů atd.
Díky za reakce.
Nemam motor VW, ale podelim sa so svojimi skusenostami.
Jazdim denne 100 km do prace, spotrebu sledujem cez excel po vyjazdeni plnej nadrze (cca 1500 km) a leto - zima je rozdiel len cca ± 0,1l/100 km. Je sice pravda, ze toho roku je extremne mierna zima. Minula zima zase bola extremne tuha a dlha, tam bol rozdiel v spotrebe podstatne vacsi, mozno aj 0,5l/100 km.
Inac len tak na okraj, moja rocna spotreba po odjazdeni 40 tisic km je 4,7l/100km. Auto je zatazene priemerne 4 pasaziermi. Tankujem vyhradne naftu na Ukraine.

Napsal: 16 úno 2007, 10:08
od quinn
Já mám silnější TDičko = 81kw a spotřeba léto/zima docela odpovídá.....mám celkem těžký auto a ještě k tomu quattro takže to mám o něco malinko vyšíí, ale jen tak o desetiny litru....jinak to sedí. Jezdím taky krátký trasy a v zimě se to pomalu zahřívá přesně jak píšeš....jezdím tak 10 km městem a když je extrémní zima tak teprve když parkuju začíná se hejbyt ručička teploty....

Napsal: 16 úno 2007, 11:03
od Matrix
Asi tak nějak rozdíl zima/léto je u mě taky ±0,1 rozdil je pouze v jizde se studenym motorem ktery je v zime vice prochladly a dele se zahriva nez v lete, jinak do Prahy a zpet dojedu s prumerem 4,1-4,2 (bez dálnice) podle toho jestli jedu na spotřebu anebo to valím (LOL)

Napsal: 16 úno 2007, 11:30
od porez
Abych upřesnil údaje v úvodním příspěvku - otázce. Nejsou to údaje zobrazované v dané chvíli palubním počítačem, kdy bych třeba v létě viděl průměr 5 a v zimě 6. Jde o spotřebu, která mi vychází po spočítání vždy od jednoho tankování do dalšího. No a ta mi právě vychází v zimním období vyšší s tím, že jakmile se oteplí, začne takto počítaný průměr klesat. A to mě právě zajímalo, jestli je to normální jako třeba u benzínových motorů.

Napsal: 16 úno 2007, 11:38
od Matrix
A když jsem si zkalibroval ukazatel spotřeby tak, že rozdíl mezi ukazatelem spotřeby a počítanou spotřebou je nulový ??? ;)

Ale stejně to vždycky ještě pro jistotu přepočítávám abych se ujistil jestli je to OK.

Napsal: 16 úno 2007, 12:24
od lt.kubosh
Matrix píše:...dojedu s prumerem 4,1-4,2 (bez dálnice) podle toho jestli jedu na spotřebu anebo to valím... (LOL)
To to musíš zle valit. :D

Jinak v zime jezdim + 0.5 - 1l vic. Pripisuju to dvema podminkam:
1) Pokud je snih, tak jezdim na nizsi kvalt, abych mel epsi reakci motoru.
2) Je chladnejsi vzduch - lepe chladi IC + hustsi vzduch = vice nafty.

Napsal: 16 úno 2007, 12:26
od Marek77
Já jezdím za 5,5 - 6,0 (Galaxy AFN) bez ohledu na léto či zimu.

Napsal: 16 úno 2007, 14:10
od tomáš karbus
souhlas ja mam 81kw 764 spicky a jezdim tak tech 5,5-6 porad

Napsal: 16 úno 2007, 14:39
od Matrix
Jezdím se 100 km/h na tacháku, v obci 60 km/h

Napsal: 16 úno 2007, 16:25
od renno.o
Já jezdím přes léto golfem 66kw kolem 4,5-5l a přes zimi 6-7l

Napsal: 17 úno 2007, 17:33
od radimes
Já jezdím dálkové v létě 4,1l ,normálka 10km do práce v létě asi 5l. Tuto zimu na krátké trasy se vlezu do 6 určitě. Ale je zase pravda,že z to moc netahám a jezdím většinou sám. Je to super motor (noteeth)

Napsal: 17 úno 2007, 19:14
od Tec
Vychadza mi to ako renovi a porezovi. 5,5 leto a 6,5 zima. Denne 18 km ráno a večer nazad, z toho 80% dialnica a 20% mesto. Jazda po dialnici dialkovo cca 5 a cesty I.triedy v 90tke v pohode 4,5.

zlatý dobrý 66kW

Napsal: 18 úno 2007, 11:27
od markusaurelius
hm... u mna je to opacne jazdim denne 200km cez zimu nepouzivam climatronic tak robim priemer cca 6,0-6,3 a to sa kurevsky krotim(98% dialnica) .. cez leto ked je klima tak ked sa dostanem na 6,5-6,9 ... , ked som mal 66kW tak som malokedy presiahol 5,3 hruby priemer..

Re: zlatý dobrý 66kW

Napsal: 18 úno 2007, 12:30
od Marek77
markusaurelius píše:hm... u mna je to opacne jazdim denne 200km cez zimu nepouzivam climatronic tak robim priemer cca 6,0-6,3 a to sa kurevsky krotim(98% dialnica) .. cez leto ked je klima tak ked sa dostanem na 6,5-6,9 ... , ked som mal 66kW tak som malokedy presiahol 5,3 hruby priemer..
PD-čka jsou žravější, to se všeobecně ví. Ale i tak je to velmi dobré.