co vše je potřeba udělat/vyměnit při zvýšení výkonu? Shrnutí
Moderátoři: šulda, Moderátoři
co vše je potřeba udělat/vyměnit při zvýšení výkonu? Shrnutí
Ahoj vím že už se to tu mockrát řešilo v různých diskuzích ale všude s epíše něco trošku jinýho, chtěl bych to dat na jedno místo(TDI):
Takže co sem se dočetl tak pokud chci zvýšit výkon pomocí:
větší vstřiky,
větší turbo,
chipp,
výfuk.
Tak je potřeba:
větší intercooler
(možná) nějakej lepší chladič oleje???
asi by nebylo špatný lepší spojka
lepší brzdy
co dál? Něco s pístama třeba, co by se ještě mělo udělat?
Díky
Takže co sem se dočetl tak pokud chci zvýšit výkon pomocí:
větší vstřiky,
větší turbo,
chipp,
výfuk.
Tak je potřeba:
větší intercooler
(možná) nějakej lepší chladič oleje???
asi by nebylo špatný lepší spojka
lepší brzdy
co dál? Něco s pístama třeba, co by se ještě mělo udělat?
Díky
Audi a6 c6 3.0TDi Q
V ramci humoru. V prvom rade sa treba pozret ako je nastaveny limiter v penazenke. Ake ma rezervy. Podla toho sa voli dalsia uprava.
. Ale kazdopadne na to nieje jedna univerzalna schema typu chip trysky turbo a ine. Vsetko treba dobre zvazit s odbornikmy a ty zvolia nejaky rozumny sposob pripadne kompromis. Niekedy je prijemnejsie zvezenie na aute co ma 150 ps ako na takom istom co ma 200 ps. A najdolezitejsie: KED SA IDE JEDNAT CO S AUTOM CLOVEK MUSI MAT JASNU PREDSTAVU CO VLASTNE OD TOHO OCAKAVA A CO BY CHCEL. 




MAHA 4x4 LPS 3000
AUDI RS4 2,7 biturbo
SQ7
jedno prekvapko čoskoro
AUDI RS4 2,7 biturbo
SQ7
jedno prekvapko čoskoro
- Stingray
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 492
- Registrován: 21 dub 2006, 13:35
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
V praxi sa to da zhrnut
PD motory 130-150PD, hranica bezpečnosti je 240PS ale s tým že ide o vážny zásah do životnosti motora naviac tento výkon sa nedá dosiahnut bez dymu poprípade s strednými zásahmi do motora - výmena turba. Seriové GT1749VB nie je chladené vodou a chipovanie cez hranice 1,7bar je už ďaleko za jeho efektívnym pracovným polom.
PD motory 115PD, tak tu je to podobné ako 130PD ale už je to za cenu slabších vnútornosti motora - piesty, ojnice. Napodiv ale tento motor je daleko vhodnejší na radikálny tuning motora ako ARL pretože jeho hlavne vnútornosti zodpovedajú racing aplikácii a to menší priemer ojničného čapu - ľahšia kluka menšie zotrvačné sily. Jednou z hlavných dôvodov prečo bolo zavedenie LONG LIFE olejov do VW motorov, kedže PD motory majú vysoké spalovacie tlaky bolo nutné zvačšiť plochu ojničných ložísk aby si poradili s nizko viskoznymi olejmi bez poškodenia.
Čo sa týka klasiky VE motorov tak tam je to už o hubu pretože komponenty motora a celá koncepcia motora vychadza z benzínu s ktorými ma aj zamenitelnú hlavu valcov, na tdi motor pasuje hlava valcov zo starších 16V benzínov a aj kluka. Takže doporučujem zostat pod 200Hp teda ak ste človek s rozumom a nechcete od toho zázraky.
V každom prípade zabudnite na oleje 0W-30 do tuning motora kto nevie čo tým chce povedať tak nech si skusi asi tak 8 krát šprint na 5-6° od 1000otáčok na plný plyn na slušne čipovanom motore.
PD motory 130-150PD, hranica bezpečnosti je 240PS ale s tým že ide o vážny zásah do životnosti motora naviac tento výkon sa nedá dosiahnut bez dymu poprípade s strednými zásahmi do motora - výmena turba. Seriové GT1749VB nie je chladené vodou a chipovanie cez hranice 1,7bar je už ďaleko za jeho efektívnym pracovným polom.
PD motory 115PD, tak tu je to podobné ako 130PD ale už je to za cenu slabších vnútornosti motora - piesty, ojnice. Napodiv ale tento motor je daleko vhodnejší na radikálny tuning motora ako ARL pretože jeho hlavne vnútornosti zodpovedajú racing aplikácii a to menší priemer ojničného čapu - ľahšia kluka menšie zotrvačné sily. Jednou z hlavných dôvodov prečo bolo zavedenie LONG LIFE olejov do VW motorov, kedže PD motory majú vysoké spalovacie tlaky bolo nutné zvačšiť plochu ojničných ložísk aby si poradili s nizko viskoznymi olejmi bez poškodenia.
Čo sa týka klasiky VE motorov tak tam je to už o hubu pretože komponenty motora a celá koncepcia motora vychadza z benzínu s ktorými ma aj zamenitelnú hlavu valcov, na tdi motor pasuje hlava valcov zo starších 16V benzínov a aj kluka. Takže doporučujem zostat pod 200Hp teda ak ste človek s rozumom a nechcete od toho zázraky.
V každom prípade zabudnite na oleje 0W-30 do tuning motora kto nevie čo tým chce povedať tak nech si skusi asi tak 8 krát šprint na 5-6° od 1000otáčok na plný plyn na slušne čipovanom motore.
...to be or not to be... - faster
- reesha
- Site Admin
- Příspěvky: 1272
- Registrován: 20 led 2006, 12:15
- Bydliště: Czech republic
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
A ty si myslíš, že nejde PD hlava na motor VE nebo opačně??Stingray píše:
Čo sa týka klasiky VE motorov tak tam je to už o hubu pretože komponenty motora a celá koncepcia motora vychadza z benzínu s ktorými ma aj zamenitelnú hlavu valcov, na tdi motor pasuje hlava valcov zo starších 16V benzínov a aj kluka. Takže doporučujem zostat pod 200Hp teda ak ste človek s rozumom a nechcete od toho zázraky.


- Stingray
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 492
- Registrován: 21 dub 2006, 13:35
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
Ak povieš A tak o aj dokonči a povedz B......ak dáš PD hlavu do VE motora tak musíš aj prekopať kabeláž použit novú riadiačku, prekopat palubovku aby fungoval aj immobilizer nahodiť podavacie čerpadlo do nadrže, nainštalovať chladič paliva...... Zabudol si že 5° prevodovky používane na tdičkach boli 2 hriadelové a nevedia si poradiť s výkonom ako 3 hriadelové 6° o spojke ani nehovorím. Naviac mať PD vrch motora a slabučký spodok VE neviem aký tam je zmysel, daj jeden dôvod?reesha píše:A ty si myslíš, že nejde PD hlava na motor VE nebo opačně??Stingray píše:
Čo sa týka klasiky VE motorov tak tam je to už o hubu pretože komponenty motora a celá koncepcia motora vychadza z benzínu s ktorými ma aj zamenitelnú hlavu valcov, na tdi motor pasuje hlava valcov zo starších 16V benzínov a aj kluka. Takže doporučujem zostat pod 200Hp teda ak ste človek s rozumom a nechcete od toho zázraky.![]()
...to be or not to be... - faster
- reesha
- Site Admin
- Příspěvky: 1272
- Registrován: 20 led 2006, 12:15
- Bydliště: Czech republic
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
Ty asi nechápeš, na co jsem se ptal. Takže znovuStingray píše:Ak povieš A tak o aj dokonči a povedz B......ak dáš PD hlavu do VE motora tak musíš aj prekopať kabeláž použit novú riadiačku, prekopat palubovku aby fungoval aj immobilizer nahodiť podavacie čerpadlo do nadrže, nainštalovať chladič paliva...... Zabudol si že 5° prevodovky používane na tdičkach boli 2 hriadelové a nevedia si poradiť s výkonom ako 3 hriadelové 6° o spojke ani nehovorím. Naviac mať PD vrch motora a slabučký spodok VE neviem aký tam je zmysel, daj jeden dôvod?reesha píše:A ty si myslíš, že nejde PD hlava na motor VE nebo opačně??Stingray píše:
Čo sa týka klasiky VE motorov tak tam je to už o hubu pretože komponenty motora a celá koncepcia motora vychadza z benzínu s ktorými ma aj zamenitelnú hlavu valcov, na tdi motor pasuje hlava valcov zo starších 16V benzínov a aj kluka. Takže doporučujem zostat pod 200Hp teda ak ste človek s rozumom a nechcete od toho zázraky.![]()
ty si myslíš, že nejde PD hlava na motor VE nebo opačně?? (což z toho co jsi napsal, silně cítím) To by mě zajímalo, v čem myslíš, že je rozdíl mezi PD115 a VE.Stingray píše:Čo sa týka klasiky VE motorov tak tam je to už o hubu pretože komponenty motora a celá koncepcia motora vychadza z benzínu s ktorými ma aj zamenitelnú hlavu valcov, na tdi motor pasuje hlava valcov zo starších 16V benzínov a aj kluka.
Čo sa týka klasiky VE motorov tak tam je to už o hubu pretože komponenty motora a celá koncepcia motora vychadza z benzínu s ktorými ma aj zamenitelnú hlavu valcov, na tdi motor pasuje hlava valcov zo starších 16V benzínov a aj kluka. Takže doporučujem zostat pod 200Hp teda ak ste človek s rozumom a nechcete od toho zázraky.
Stingray,musim se zastat Reeshy,to ty jsi tady začal s přehazovánim komponentů z motoru na motor a dokonce benzín a diesel,takže jestli někdo začal oblbovat lidi a řekl jenom A a neřekl B tak jsi to byl TY.
Stingray,musim se zastat Reeshy,to ty jsi tady začal s přehazovánim komponentů z motoru na motor a dokonce benzín a diesel,takže jestli někdo začal oblbovat lidi a řekl jenom A a neřekl B tak jsi to byl TY.
- Stingray
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 492
- Registrován: 21 dub 2006, 13:35
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
Bageta píše:Čo sa týka klasiky VE motorov tak tam je to už o hubu pretože komponenty motora a celá koncepcia motora vychadza z benzínu s ktorými ma aj zamenitelnú hlavu valcov, na tdi motor pasuje hlava valcov zo starších 16V benzínov a aj kluka. Takže doporučujem zostat pod 200Hp teda ak ste človek s rozumom a nechcete od toho zázraky.
Stingray,musim se zastat Reeshy,to ty jsi tady začal s přehazovánim komponentů z motoru na motor a dokonce benzín a diesel,takže jestli někdo začal oblbovat lidi a řekl jenom A a neřekl B tak jsi to byl TY.
Bageta: Ty máš aj vlastný názor alebo tu všetci uctievate REESHU ako BOHA? Lebo to čo tu píšeš je hovadina - ja som poukázal na VE motory a ich základ v benzin VW.
...to be or not to be... - faster