co vše je potřeba udělat/vyměnit při zvýšení výkonu? Shrnutí

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

quinn
Přispěvovatel
Příspěvky: 62
Odpovědi: 0
Registrován: 15 úno 2007, 17:35
Bydliště: Brno

co vše je potřeba udělat/vyměnit při zvýšení výkonu? Shrnutí

Příspěvek od quinn »

Ahoj vím že už se to tu mockrát řešilo v různých diskuzích ale všude s epíše něco trošku jinýho, chtěl bych to dat na jedno místo(TDI):
Takže co sem se dočetl tak pokud chci zvýšit výkon pomocí:
větší vstřiky,
větší turbo,
chipp,
výfuk.

Tak je potřeba:
větší intercooler
(možná) nějakej lepší chladič oleje???
asi by nebylo špatný lepší spojka
lepší brzdy

co dál? Něco s pístama třeba, co by se ještě mělo udělat?
Díky
Audi a6 c6 3.0TDi Q
Lusťa
blázen
Příspěvky: 1416
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 17:42
Bydliště: okolí Prahy

Příspěvek od Lusťa »

ohledně pístů se tady hodně řešilo kolem motoru 1Z,tam jsou špatný, jinak jsou dostačující, pokud nechceš dosahovat EXTREM výkonů
Uživatelský avatar
jogofogo
Přispěvovatel
Příspěvky: 195
Odpovědi: 0
Registrován: 15 kvě 2006, 20:29

Příspěvek od jogofogo »

Ja zacinam od konca :D :D brzdy, ....
Venca
uživatel
Příspěvky: 407
Odpovědi: 0
Registrován: 01 čer 2006, 23:34
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Venca »

Ja si myslim, ze podrobne to takhle nejde vubec shrnout. Mame u motoru 1,9 TDI tolik variant podle kodu motoru, ktere se lisi a take mnozstvi osazeni do ruznych vozu. Takze postup a zpusob zvysovani vykonu se take ruzni. Dalo by se shrnout jen velmi obecne s tim, ze to na vsechna auta neplati. :)
Uživatelský avatar
BH motor
Aktivista
Příspěvky: 2367
Odpovědi: 0
Registrován: 28 led 2007, 18:17
Bydliště: turany

Příspěvek od BH motor »

V ramci humoru. V prvom rade sa treba pozret ako je nastaveny limiter v penazenke. Ake ma rezervy. Podla toho sa voli dalsia uprava. (LOL) (LOL) (LOL) . Ale kazdopadne na to nieje jedna univerzalna schema typu chip trysky turbo a ine. Vsetko treba dobre zvazit s odbornikmy a ty zvolia nejaky rozumny sposob pripadne kompromis. Niekedy je prijemnejsie zvezenie na aute co ma 150 ps ako na takom istom co ma 200 ps. A najdolezitejsie: KED SA IDE JEDNAT CO S AUTOM CLOVEK MUSI MAT JASNU PREDSTAVU CO VLASTNE OD TOHO OCAKAVA A CO BY CHCEL. :)
MAHA 4x4 LPS 3000
AUDI RS4 2,7 biturbo
SQ7
jedno prekvapko čoskoro
Uživatelský avatar
Stingray
Přispěvovatel
Příspěvky: 492
Odpovědi: 0
Registrován: 21 dub 2006, 13:35
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stingray »

V praxi sa to da zhrnut

PD motory 130-150PD, hranica bezpečnosti je 240PS ale s tým že ide o vážny zásah do životnosti motora naviac tento výkon sa nedá dosiahnut bez dymu poprípade s strednými zásahmi do motora - výmena turba. Seriové GT1749VB nie je chladené vodou a chipovanie cez hranice 1,7bar je už ďaleko za jeho efektívnym pracovným polom.

PD motory 115PD, tak tu je to podobné ako 130PD ale už je to za cenu slabších vnútornosti motora - piesty, ojnice. Napodiv ale tento motor je daleko vhodnejší na radikálny tuning motora ako ARL pretože jeho hlavne vnútornosti zodpovedajú racing aplikácii a to menší priemer ojničného čapu - ľahšia kluka menšie zotrvačné sily. Jednou z hlavných dôvodov prečo bolo zavedenie LONG LIFE olejov do VW motorov, kedže PD motory majú vysoké spalovacie tlaky bolo nutné zvačšiť plochu ojničných ložísk aby si poradili s nizko viskoznymi olejmi bez poškodenia.

Čo sa týka klasiky VE motorov tak tam je to už o hubu pretože komponenty motora a celá koncepcia motora vychadza z benzínu s ktorými ma aj zamenitelnú hlavu valcov, na tdi motor pasuje hlava valcov zo starších 16V benzínov a aj kluka. Takže doporučujem zostat pod 200Hp teda ak ste človek s rozumom a nechcete od toho zázraky.

V každom prípade zabudnite na oleje 0W-30 do tuning motora kto nevie čo tým chce povedať tak nech si skusi asi tak 8 krát šprint na 5-6° od 1000otáčok na plný plyn na slušne čipovanom motore.
...to be or not to be... - faster
Uživatelský avatar
reesha
Site Admin
Příspěvky: 1272
Odpovědi: 0
Registrován: 20 led 2006, 12:15
Bydliště: Czech republic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od reesha »

Stingray píše:
Čo sa týka klasiky VE motorov tak tam je to už o hubu pretože komponenty motora a celá koncepcia motora vychadza z benzínu s ktorými ma aj zamenitelnú hlavu valcov, na tdi motor pasuje hlava valcov zo starších 16V benzínov a aj kluka. Takže doporučujem zostat pod 200Hp teda ak ste človek s rozumom a nechcete od toho zázraky.
A ty si myslíš, že nejde PD hlava na motor VE nebo opačně?? :o :)
Obrázek Obrázek

Prohlížeč logů LogView stahujte tady

PS: Hledáme (ne)mechanika, viz odkaz s popisem
Uživatelský avatar
Stingray
Přispěvovatel
Příspěvky: 492
Odpovědi: 0
Registrován: 21 dub 2006, 13:35
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stingray »

reesha píše:
Stingray píše:
Čo sa týka klasiky VE motorov tak tam je to už o hubu pretože komponenty motora a celá koncepcia motora vychadza z benzínu s ktorými ma aj zamenitelnú hlavu valcov, na tdi motor pasuje hlava valcov zo starších 16V benzínov a aj kluka. Takže doporučujem zostat pod 200Hp teda ak ste človek s rozumom a nechcete od toho zázraky.
A ty si myslíš, že nejde PD hlava na motor VE nebo opačně?? :o :)
Ak povieš A tak o aj dokonči a povedz B......ak dáš PD hlavu do VE motora tak musíš aj prekopať kabeláž použit novú riadiačku, prekopat palubovku aby fungoval aj immobilizer nahodiť podavacie čerpadlo do nadrže, nainštalovať chladič paliva...... Zabudol si že 5° prevodovky používane na tdičkach boli 2 hriadelové a nevedia si poradiť s výkonom ako 3 hriadelové 6° o spojke ani nehovorím. Naviac mať PD vrch motora a slabučký spodok VE neviem aký tam je zmysel, daj jeden dôvod?
...to be or not to be... - faster
Uživatelský avatar
reesha
Site Admin
Příspěvky: 1272
Odpovědi: 0
Registrován: 20 led 2006, 12:15
Bydliště: Czech republic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od reesha »

Stingray píše:
reesha píše:
Stingray píše:
Čo sa týka klasiky VE motorov tak tam je to už o hubu pretože komponenty motora a celá koncepcia motora vychadza z benzínu s ktorými ma aj zamenitelnú hlavu valcov, na tdi motor pasuje hlava valcov zo starších 16V benzínov a aj kluka. Takže doporučujem zostat pod 200Hp teda ak ste človek s rozumom a nechcete od toho zázraky.
A ty si myslíš, že nejde PD hlava na motor VE nebo opačně?? :o :)
Ak povieš A tak o aj dokonči a povedz B......ak dáš PD hlavu do VE motora tak musíš aj prekopať kabeláž použit novú riadiačku, prekopat palubovku aby fungoval aj immobilizer nahodiť podavacie čerpadlo do nadrže, nainštalovať chladič paliva...... Zabudol si že 5° prevodovky používane na tdičkach boli 2 hriadelové a nevedia si poradiť s výkonom ako 3 hriadelové 6° o spojke ani nehovorím. Naviac mať PD vrch motora a slabučký spodok VE neviem aký tam je zmysel, daj jeden dôvod?
Ty asi nechápeš, na co jsem se ptal. Takže znovu
Stingray píše:Čo sa týka klasiky VE motorov tak tam je to už o hubu pretože komponenty motora a celá koncepcia motora vychadza z benzínu s ktorými ma aj zamenitelnú hlavu valcov, na tdi motor pasuje hlava valcov zo starších 16V benzínov a aj kluka.
ty si myslíš, že nejde PD hlava na motor VE nebo opačně?? (což z toho co jsi napsal, silně cítím) To by mě zajímalo, v čem myslíš, že je rozdíl mezi PD115 a VE.
Obrázek Obrázek

Prohlížeč logů LogView stahujte tady

PS: Hledáme (ne)mechanika, viz odkaz s popisem
Uživatelský avatar
Stingray
Přispěvovatel
Příspěvky: 492
Odpovědi: 0
Registrován: 21 dub 2006, 13:35
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stingray »

Mne ide o to aby si tu neblbol ludi o prehadzovaní súčiastok medzi VE a PD motormi potom tu majú ludia pocit že to je ako LEGO a nemajú vôbec predstavu čo to všetko obnáša.....
...to be or not to be... - faster
váha
Aktivista
Příspěvky: 3887
Odpovědi: 0
Registrován: 09 bře 2006, 14:34
Bydliště: královehradecký kraj

Příspěvek od váha »

Stingray píše: použit novú riadiačku, prekopat palubovku aby fungoval aj immobilizer
To musím kvůli tomu měnit i palubku? :o (LOL)
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
Bageta
Přispěvovatel
Příspěvky: 225
Odpovědi: 0
Registrován: 08 črc 2006, 19:00

Příspěvek od Bageta »

Čo sa týka klasiky VE motorov tak tam je to už o hubu pretože komponenty motora a celá koncepcia motora vychadza z benzínu s ktorými ma aj zamenitelnú hlavu valcov, na tdi motor pasuje hlava valcov zo starších 16V benzínov a aj kluka. Takže doporučujem zostat pod 200Hp teda ak ste človek s rozumom a nechcete od toho zázraky.



Stingray,musim se zastat Reeshy,to ty jsi tady začal s přehazovánim komponentů z motoru na motor a dokonce benzín a diesel,takže jestli někdo začal oblbovat lidi a řekl jenom A a neřekl B tak jsi to byl TY.
Uživatelský avatar
Stingray
Přispěvovatel
Příspěvky: 492
Odpovědi: 0
Registrován: 21 dub 2006, 13:35
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stingray »

Bageta píše:Čo sa týka klasiky VE motorov tak tam je to už o hubu pretože komponenty motora a celá koncepcia motora vychadza z benzínu s ktorými ma aj zamenitelnú hlavu valcov, na tdi motor pasuje hlava valcov zo starších 16V benzínov a aj kluka. Takže doporučujem zostat pod 200Hp teda ak ste človek s rozumom a nechcete od toho zázraky.



Stingray,musim se zastat Reeshy,to ty jsi tady začal s přehazovánim komponentů z motoru na motor a dokonce benzín a diesel,takže jestli někdo začal oblbovat lidi a řekl jenom A a neřekl B tak jsi to byl TY.

Bageta: Ty máš aj vlastný názor alebo tu všetci uctievate REESHU ako BOHA? Lebo to čo tu píšeš je hovadina - ja som poukázal na VE motory a ich základ v benzin VW.
...to be or not to be... - faster
Uživatelský avatar
Stingray
Přispěvovatel
Příspěvky: 492
Odpovědi: 0
Registrován: 21 dub 2006, 13:35
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stingray »

Oooooooo veľký REESHA...........oooooo veľlý REESHA uctiavame TA.... :worthy: :worthy: :worthy: :worthy: :worthy:
...to be or not to be... - faster
Bageta
Přispěvovatel
Příspěvky: 225
Odpovědi: 0
Registrován: 08 črc 2006, 19:00

Příspěvek od Bageta »

Já mám vlastní názor a dal jsem ho taky dost najevo.Ale ty jsi začal s něčím co jsi pak vyčetl někomu jinému.
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“