rozvody: retez vs remen

zcela mimo automobilovou tématiku

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
burek
Přispěvovatel
Příspěvky: 934
Odpovědi: 0
Registrován: 27 říj 2008, 18:46
Bydliště: Brno

rozvody: retez vs remen

Příspěvek od burek »

zajimalo by me jaky ma vyhody retez napr u renault grand scenic 2.0dci oproti klasickym rozvodum na remeni napr vw group? ten retez je dozivotni? nekdo rika ze se vytaha , nemuze preskocit oproti remenu..jak to je? jsem neznaly a proto se tu ptam.dekuji
Seat Altea XL BLS , turbo BMM+jednohmota HDS 57 by huml
Uživatelský avatar
cippis
Přispěvovatel
Příspěvky: 615
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 21:02
Bydliště: okolo Prahy

Příspěvek od cippis »

u většiny motorů je řetěz doživotní do prvního potkání..
Co vím zatím to dokázal vymyslet pořádně málokdo např. : BMW a 1,6 VTI, Audi 3,2 FSI, Nissan Navara/ Pantfinder 2,5 DCi a tak můžem pokračovat do nekonečna.
Je potřeba to obřas poslechnot a jak hraší vyměnit.
Jediný auto kde hrašení nevadí je starý škodovacký motor 100, 105, 120 130
Superb 2,0 Tdi DSG Style, A6 3,0 TDI Q S-line, M. Pajero I. 2,5 Td do lesa
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Je jasné, že je třeba řetěz u OHV je něco jiného než když tahá 2 vačky a čerpadlo, ale třeba u Renaulta /taky Dacie/, byl mechanický napínák na celou životnost motoru včetně řetězu..ŠKodovka to zkoušela /napínák/u prototypu u 1000 mb a nebyla schopna to dotáhnout do konce..Dnešní poddimenzované řetízky a jejich slavné hydr. napínáky jsou pro ostudu, proto je lepší řemen, každý má strach, že praskne..a vymění ho. :)
nepropadat panice...
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Odpovědi: 0
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35

Příspěvek od sikin1987 »

BMW a MB hlavne u benzinu to maji fakt nadozivoti,ale takovy 3,2 FSI? slysel sem,ze typkovi v zaruce ten remen praskl v 113 tis tusim v 99 to zacalo delat hluk,ale neresil to prtoze bylo v manualu napsano,ze to je bez vymeny:D
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
burek
Přispěvovatel
Příspěvky: 934
Odpovědi: 0
Registrován: 27 říj 2008, 18:46
Bydliště: Brno

Příspěvek od burek »

diky moc za postrehy.
Takze rencek to ma teda dobry? Zatim jsem se osobne nesetkal s nikym komu by retez prasknul ale ze se vytaha a pak susti atd jsem uz od par lidi slysel. Takze ve finale pokud to ma automobilka vychytany je to vlastne jedna z vyhod mit retez...
No,proc se tu ptam..jeden znamy co vlastni renault grand scenic 2.0dci ma retez... Nemuze si to do nebe vychvalit,jak ma renault na vstrikovani jakysi patent,rozvody retezem,chlazene turbo atd.. Tak me konkretne zajimaly ty rozvody
Seat Altea XL BLS , turbo BMM+jednohmota HDS 57 by huml
Uživatelský avatar
papouch22
Aktivista
Příspěvky: 1367
Odpovědi: 0
Registrován: 20 úno 2009, 15:56
Bydliště: SELCANSKO

Příspěvek od papouch22 »

tak prasklej retez sem jeste nevidel ale vytahanej jak ksandy casto a nejcastej selze napinak
Rapid 1.0
Focus II TDCi
BEJVALO
Roomster TDI
GIV 55KW
Focus 1.8 TDCi
Felda 1.3 LXi
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3663
Odpovědi: 0
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Prasklý řetězy sem viděl dva. Oba kvůli zadřený vačce, oba OHV, ale to byla nejspíš náhoda.
Naposledy upravil(a) Pája 19 dne 08 úno 2012, 07:00, celkem upraveno 1 x.
Oct asv 2000, DieselPower
Uživatelský avatar
oldaf
Aktivista
Příspěvky: 1257
Odpovědi: 0
Registrován: 01 čer 2007, 22:14

Příspěvek od oldaf »

Prasklej řetěz na BMW , pomlátily se z toho skoro všechny ventily, a přelomila vačka ve 160km/h
Tak nic, chtěl jsem vložit nějakou fotku a nějak to nejde. :(
PRODÁM NOVOU 12mm HLAVU NA TDS,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Odpovědi: 0
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

oldaf píše:Tak nic, chtěl jsem vložit nějakou fotku a nějak to nejde. :(
Svihni to nekam na uloziste at na to muzeme mrknout, predem dik.
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=89757
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Odpovědět

Zpět na „Diskuze - MIMO mísu“