Stránka 1 z 1
rozvody: retez vs remen
Napsal: 05 úno 2012, 10:03
od burek
zajimalo by me jaky ma vyhody retez napr u renault grand scenic 2.0dci oproti klasickym rozvodum na remeni napr vw group? ten retez je dozivotni? nekdo rika ze se vytaha , nemuze preskocit oproti remenu..jak to je? jsem neznaly a proto se tu ptam.dekuji
Napsal: 05 úno 2012, 12:50
od cippis
u většiny motorů je řetěz doživotní do prvního potkání..
Co vím zatím to dokázal vymyslet pořádně málokdo např. : BMW a 1,6 VTI, Audi 3,2 FSI, Nissan Navara/ Pantfinder 2,5 DCi a tak můžem pokračovat do nekonečna.
Je potřeba to obřas poslechnot a jak hraší vyměnit.
Jediný auto kde hrašení nevadí je starý škodovacký motor 100, 105, 120 130
Napsal: 06 úno 2012, 17:22
od jericho-3
Je jasné, že je třeba řetěz u OHV je něco jiného než když tahá 2 vačky a čerpadlo, ale třeba u Renaulta /taky Dacie/, byl mechanický napínák na celou životnost motoru včetně řetězu..ŠKodovka to zkoušela /napínák/u prototypu u 1000 mb a nebyla schopna to dotáhnout do konce..Dnešní poddimenzované řetízky a jejich slavné hydr. napínáky jsou pro ostudu, proto je lepší řemen, každý má strach, že praskne..a vymění ho.

Napsal: 06 úno 2012, 17:35
od sikin1987
BMW a MB hlavne u benzinu to maji fakt nadozivoti,ale takovy 3,2 FSI? slysel sem,ze typkovi v zaruce ten remen praskl v 113 tis tusim v 99 to zacalo delat hluk,ale neresil to prtoze bylo v manualu napsano,ze to je bez vymeny:D
Napsal: 07 úno 2012, 00:02
od burek
diky moc za postrehy.
Takze rencek to ma teda dobry? Zatim jsem se osobne nesetkal s nikym komu by retez prasknul ale ze se vytaha a pak susti atd jsem uz od par lidi slysel. Takze ve finale pokud to ma automobilka vychytany je to vlastne jedna z vyhod mit retez...
No,proc se tu ptam..jeden znamy co vlastni renault grand scenic 2.0dci ma retez... Nemuze si to do nebe vychvalit,jak ma renault na vstrikovani jakysi patent,rozvody retezem,chlazene turbo atd.. Tak me konkretne zajimaly ty rozvody
Napsal: 07 úno 2012, 07:41
od papouch22
tak prasklej retez sem jeste nevidel ale vytahanej jak ksandy casto a nejcastej selze napinak
Napsal: 07 úno 2012, 07:45
od Pája 19
Prasklý řetězy sem viděl dva. Oba kvůli zadřený vačce, oba OHV, ale to byla nejspíš náhoda.
Napsal: 08 úno 2012, 00:19
od oldaf
Prasklej řetěz na BMW , pomlátily se z toho skoro všechny ventily, a přelomila vačka ve 160km/h
Tak nic, chtěl jsem vložit nějakou fotku a nějak to nejde.

Napsal: 08 úno 2012, 07:43
od Forest
oldaf píše:Tak nic, chtěl jsem vložit nějakou fotku a nějak to nejde.

Svihni to nekam na uloziste at na to muzeme mrknout, predem dik.
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=89757