Stránka 1 z 2
Citroen Jumper 2,5 TDI -přímý vstřik
Napsal: 10 úno 2012, 23:50
od jericho-3
Chtěl jsem se zeptat, nesundaval někdo přímo ve voze spodek bloku /uložení kliky/ a kde sháněl klikové šály...
Napsal: 11 úno 2012, 06:55
od pavel9270
To myslíš ako fakt?

Napsal: 11 úno 2012, 10:25
od jericho-3
Jo, přesně nevím, zda je to u zadního gufera udělané tak jak vepředu, ale mám již vše odpojeno, jen mi chybí vyndat pravou poloosu, spodek se již hýbá, chci si ušetřit práci..Kdysi jsem to na Ducatu dělal, tohle mi naštvalo, potřebuju se dostat k hlavním lágrům..

Napsal: 11 úno 2012, 11:20
od geo
dělali jsme to venku asi je pod setrvákem přišroubovanej simerink jinak je to dost těžký takže budeš mít problém to usadit šáli jsme měli myslím z elitu nebo se optej v brusírně nějaký ti dodaj taky to tak děláme pokud nikde nemaj.museli jsme dost ty šály zaškrabat šlo to hodně blbě dělali jsme to kvůli uniku oleje teklo to tam jako dunaj.
Napsal: 11 úno 2012, 12:40
od jericho-3
Já měl taky za to, že pod setrvákem je kryt gufera, ale zkusil jsem to nejdřív odpojit a zepředu vozu se to u setrváku normálně mele, zezadu ještě drží šroub na držáku pooosy , který kvůli turbu, nejde vyndat..Trochu mne překvapilo, že místo pořádného vedení toho spodku ho drží/mimo hlavních šroubů/ jen 8 šroubů M6 ...Do převodovky se mi nechce, ale asi mne to nemine..Klika má velkou axiální vůli, ale hlavně radiální..Je to vym.dané jako cecek, proto bych rád viděl stav kliky, protože majitel už "propadá panice"..Tady jsou šály i s tím rantlem, včera mi to prodejce hledal a že je schopen sehnat jen ojniční, ale ty už někdo měnil...
Napsal: 11 úno 2012, 12:44
od pavel9270
Ty nechceš vybrať kľukovku a dať brúsiť, iba vymeniť hl. šálky?
Napsal: 11 úno 2012, 12:54
od pavel9270
Napsal: 11 úno 2012, 12:57
od geo
zkus brusírnu mají své zdroje taky jsme kliku nebrousili to posoudíš až to rozděláš.Ale já bych to na autě nedělal moc velkej adrenalin pokud je prostor tak to jde ven pěkně motor si otočíš a kliku pěkně usadíš na autě si pekně zaposiluješ až to tam budeš zkoušet .
Napsal: 11 úno 2012, 15:47
od pavel9270
Na aute by som to nerobil ani za nič. Narobíš sa tak isto ako kebi si motor vybral vonku, času pri tom stráviš tiež kopec a hlavne nebude to 100%-ná práca. To mu tam rovno daj kožu zo slaniny a záruka po bránu.

Nemusíš zháňať šály.
Napsal: 11 úno 2012, 15:59
od jericho-3
Bezva, děkuji za snímek, a máte pravdu, tohle je "fušeřina", ale jde o to, abych posoudil stav a co dál..Může se stát, že majitel to zastaví..Původní problém tohoto motoru byl, že vše fungovalo, ale při naložení , hlavně na větší kvalt motor začal klepat, jakmile se ubralo, byl klid. /Teď už vím, že majiteli to už někdo zkoušel opravit, po rozebrání jsem zjistil, že jsou tam nové ojniční šály/..A za mnou přijel, abych mu řekl, co to klepe.., bylo divný, že na místě šel motor jako housle i při přidání plynu se nic nedělo..Jen v tahu..Na ojnici to nevypadalo, měl jsem za to, že klepe píst..Potom to přivezl, já vyndal ojnice, písty tam vaklaly, kroužky vyhřáté, atd. Došlo mi, že jsem asi závadu nenašel.Tak jsem to dal dohromady, uvedl do chodu, komprese naskočila až jsem se divil, ale motor se ohřál a to byl rambajs...Samozřejmě jsem to nahoře natlakoval a pak se to ukázalo..Takže moje diagnoza byla špatná,já blbec ani nezměřil dolní oka ojnic, zda nějaká není prometená,/ale to by klepalo furt/- /jedna byla už měněná/ a protože ve vaně jsem našel zevnitř ránu, zkoušel jsem kliku a zjistil jsem, že má enormní vůli a klepe patrně ona..Je to až podivné, kolik to je, když jsem dal dole pod setrvák páku, opticky je vidět, jak se jebe..Teď mám dilema, zda to vyndat ven, a udělat go kliky, ale majitel na mne dělá dojem, že moc nebude chtít platit.Takže jdu cestou nejmenšího odporu..Podle snímku to vypadá, že to vyndat půjde.. Tak to vyndam a uvidím, co dál..Motor má půl mega /min/ a na co sáhnu je v prdeli..Není nad upadlé kolo.

Napsal: 11 úno 2012, 17:46
od geo
už jsem viděl prasklou kliku normálně to jezdilo ale klepalo mělo to taky vůli do stran jinak si to nechá líbit docela hodně změř ovalitu a pak se rozhodneš pokud zákazník nechce slyšet tak se může lehce stát že to cvakneš ze své kapsy až se mu to znova posere a ještě tě bude všude pomlouvat ale s tím se už setkal asi každej.
Napsal: 11 úno 2012, 21:04
od jericho-3
Tu kliku že je prdlá jsem mu řekl do telefonu jako možnost.., ale ta vůle napovídá, že se tam něco dělo, proto jsem na to zvědav..
Napsal: 11 úno 2012, 21:18
od geo
sám jsem zvědavej co na tebe vykoukne třeba ti půlka kliky spadne na palec a bude po problému s broušením

Napsal: 11 úno 2012, 22:37
od jericho-3
Tak budu honit kliku...

Napsal: 11 úno 2012, 22:43
od dav55
tak na aute bych to nepulil, to snad ani nejde. jinac si myslim ze to bude pistni cep, nebo protoceny lozisko na klice.