Stránka 1 z 1
Citroen berlingo
Napsal: 25 úno 2012, 08:06
od dano877
Chlapi neviete prosím ako funguje tzv.sýtič na berlingo 1,9D r.v.2000 je tam čerpadlo Bosch a ako to zistiť či je to funkčné.Ďakujem.
Napsal: 25 úno 2012, 13:50
od GeorgeB
Je tam termočlánek s lankem? Pokud ano a je veden na boční páku čerpadla, tak "sytič" přidává pouze předvstřik. Případně ještě může být táhlo/páčka k páce akcelerace, kde posune doraz volnoběhu a zvýší volnoběžnou dodávku.
Napsal: 25 úno 2012, 16:03
od pavel9270
Ano, je tam termočlánok vo vode. Skontroluj za studena musí byť zatiahnutá páčka predvstreku a ako sa ohrieva motor tak to musí uvolňovať až bude uplne voľná.
Napsal: 25 úno 2012, 17:47
od M.P
Koukni sem:
Tam jste to řešili , sice na Xsaře , ale je to stejný :
http://www.xsara.cz/phpbb3/viewtopic.ph ... %8D#p45434
Napsal: 25 úno 2012, 19:50
od jericho-3
Jenže on má Bosche a mám za to, že sytič bude jen zvyšovač otáček, jak psali hoši, předvstřik to asi nebude, to měly ty první čerpadla..
Napsal: 25 úno 2012, 20:00
od pavel9270
jericho-3 píše:Jenže on má Bosche a mám za to, že sytič bude jen zvyšovač otáček, jak psali hoši, předvstřik to asi nebude, to měly ty první čerpadla..
Ano akurát to pozerám. Bosch zvyšuje len otáčky a Lucas mení predvstrek. No musím ťa opraviť najskôr tam dávali Bosch a potom Lucas, tak predvstrek je mladší. A neskôr DW8B predvstrek mali riadení ECU cez elektroventil na boku čerpadla Lucas.
Napsal: 25 úno 2012, 22:35
od jericho-3
Já to beru všeobecně Golf 1 měl vytahovací sytič /Bosch/a to byl zvyšovač předvstřiku..Tak jsem to myslel, Berlingo je poměrně mladé auto, mám za to, že má zvyšovač otáček jako Passat TD /B4/..

Napsal: 26 úno 2012, 18:35
od dano877
Pozeral som si tie páčky na tom čerpadle a tam nieje termočlánok,otvor v bloku motora je zablendovaný,ale som si všimol jedno tiahlo v blízkosti toho tzv.tlmiaceho mechanizmu na vracanie plynového tiahla a je tam na tom tiahle očko na lanko,ale lanko tam neni žiadne.Skúšal som s ním pohýbať a má to len minimálny chod,tak neviem či by malo byť toto ono.Všimol som si tri káble vedú pod dekel na čerpadle v blízkosti rozdelovacej hlavy budú to káble na stop ventil a imobilizér?Na vrchu čerpadla je ešte jeden spínač ktorý spína,alebo rozpína pri pridaní plynu neviete ako to funguje?Ako vôbec funguje systém studeného štartu,alebo aké zariadenie zmení predvstrek na tomto čerpadle?Nebolo tu nič prerábané takto je to ako sa auto kúpilo.
Napsal: 26 úno 2012, 18:58
od Tomas.cz
pavel9270 píše:jericho-3 píše:Jenže on má Bosche a mám za to, že sytič bude jen zvyšovač otáček, jak psali hoši, předvstřik to asi nebude, to měly ty první čerpadla..
Ano akurát to pozerám. Bosch zvyšuje len otáčky a Lucas mení predvstrek. No musím ťa opraviť najskôr tam dávali Bosch a potom Lucas, tak predvstrek je mladší. A neskôr DW8B predvstrek mali riadení ECU cez elektroventil na boku čerpadla Lucas.
Ale DW8B má taky termočlánek ve vodě, ale měl by tedy zvyšovat jen otáčky při studeném motoru?
Napsal: 27 úno 2012, 06:10
od pavel9270
Tomas.cz píše:pavel9270 píše:jericho-3 píše:Jenže on má Bosche a mám za to, že sytič bude jen zvyšovač otáček, jak psali hoši, předvstřik to asi nebude, to měly ty první čerpadla..
Ano akurát to pozerám. Bosch zvyšuje len otáčky a Lucas mení predvstrek. No musím ťa opraviť najskôr tam dávali Bosch a potom Lucas, tak predvstrek je mladší. A neskôr DW8B predvstrek mali riadení ECU cez elektroventil na boku čerpadla Lucas.
Ale DW8B má taky termočlánek ve vodě, ale měl by tedy zvyšovat jen otáčky při studeném motoru?
Máš pravdu, že aj DW8B má termočlánok no posledne keď som ho menil som skúšal hýbať páčkou ktorú ťahá a voľnobežné otáčky sa až tak nezvišovali. Skôr sa menil zvuk motora na ostrejší tak mám za to že mení tiež predvstrek. Vnútornú konštrukciu čerpadla nepoznám.
Napsal: 27 úno 2012, 16:32
od jericho-3
Jestli je páka zezadu čerpadla a vede k ní lanko, je to obyč .zvyšovač otáček, starší provedení bylo podle teploty vody/termostatem/, novější je uvedeno termospínačem, když je teplota vody nižší než 55stupnů C. Ale jestli s tím nikdo netočil, tak při teplém motoru se vezme za kolíbku za čerpadlem na doraz, musí se zvednout otáčky ...Zároveň volnoběh motoru se seřizuje dorazovým šroubem kolíbky.