Stránka 1 z 2
Otázka pro elektrikáře
Napsal: 28 úno 2012, 23:03
od Honza M
Udrží hlavní jistič 25 ve skříni a jistič 20 v dílně kompresor o výkonu 7,5 kw?
Díky.
Napsal: 28 úno 2012, 23:15
od Martin.R
Pokud k tomu nepoběží nic jinýho s velkým náběhovým proudem tak jo. Ideální by byl rozběh hvězda-trojůhelník, ale i na tvrdo by to jističe s charakteristikou B měli unýst uplně v pohodě.
Napsal: 29 úno 2012, 12:34
od NEVO
udrzi ako nic

Napsal: 29 úno 2012, 16:21
od Honza M
NEVO píše:udrzi ako nic

Vážně nebo si děláš srandu

Napsal: 29 úno 2012, 17:28
od 1pavel
jedině pokud jsi hodně daleko od trafačky , řešil jsem to v turbopower tam jsou hned u trafačky (elektrikářsky se to nazývá tvrdé vedení ) a vypadával jistič 32A béčko na 7,5 kw s rozběhem , céčko nechtěl čez povolit a pomohl až softstart
jistič
Napsal: 29 úno 2012, 19:17
od Libor Hanzal
20 jistič udrží snadno 12 kw.Ty to máš ve třech fázích .Při plným zatížení je na fázi 14 amper u motoru 7.8 kw.
Re: jistič
Napsal: 29 úno 2012, 20:51
od 1pavel
Libor Hanzal píše:20 jistič udrží snadno 12 kw.Ty to máš ve třech fázích .Při plným zatížení je na fázi 14 amper u motoru 7.8 kw.
za chodu ano , ale jde o rozběh , například 4 kw na orlíku bez rozběhu ti vyrazí 16B jistič na každý 2-4 sepnutí

Napsal: 29 úno 2012, 21:09
od Martin.R
Přesně tak hodně záleží na tom v jaký je jistič kondici, když je vyhřátej tak je konec. Pak jak už tady bylo zmíněno záleží na smyčce (tvrdosti zdroje - přechodové odpory, vzdálenost od trafačky, vytížení a velikost trafa a typ trafa), ale nebál bych se toho.
V nejhoršim případě se nechá udělat ojebávka, kterou tady radši nebudu prezentovat, kdyžtak přes SZ a každej trochu šikovnej elektrikář si s ní poradí z "šuflíkovejch" zásob.
Napsal: 29 úno 2012, 21:48
od Honza M
Mám ted 7,5kw orlíka,který má pryč elektromotor. Tak nevím jestli koupit jiný 7,5kw a risknout že to nevydrží jistič, nebo koupit raději slabší.
Nemáte prosím někdo elektromotor na prodej?
Napsal: 29 úno 2012, 22:54
od NEVO
no ja som to myslel vazne, ale ty si nenapisal aky presne ten kopmresor je
je rozdiel roztacat jeden piest a styri piesty
u nas na dielni sme mali taky problem je 6.5 kW motor vyhadzoval pri rozbehu aj 40 A istic a nic nepomahalo (pri spustani hviezda trojuholnik sa tazko rozbiehal a niekedy sa ani neroztocil)
stacilo o trochu zmenit prevodovy pomer na remeniciach a funguje na 25 A istic

Napsal: 29 úno 2012, 23:01
od Honza M
NEVO píše:no ja som to myslel vazne, ale ty si nenapisal aky presne ten kopmresor je
je rozdiel roztacat jeden piest a styri piesty
u nas na dielni sme mali taky problem je 6.5 kW motor vyhadzoval pri rozbehu aj 40 A istic a nic nepomahalo (pri spustani hviezda trojuholnik sa tazko rozbiehal a niekedy sa ani neroztocil)
stacilo o trochu zmenit prevodovy pomer na remeniciach a funguje na 25 A istic

Je to dvoupístový kompresor.
Napsal: 29 úno 2012, 23:05
od NEVO
no tak to by podla mojich skusenosti slo, prinajhorsom vymenis istice, dnes uz niesu tak drahe

Napsal: 29 úno 2012, 23:48
od TDI tech
Ked ta 25ka bude aspon C tak no problem. Aj tu 20tku by som dal radsej C, pretoze B moze vyhadzovat.
Napsal: 01 bře 2012, 07:59
od Honza M
NEVO píše:no tak to by podla mojich skusenosti slo, prinajhorsom vymenis istice, dnes uz niesu tak drahe

CEZ chce 500 kč za ampéru a větší už prý asi ani nepůjde kvůli slabému přívodnímu kabelu.
Napsal: 01 bře 2012, 08:00
od Honza M
TDI tech píše:Ked ta 25ka bude aspon C tak no problem. Aj tu 20tku by som dal radsej C, pretoze B moze vyhadzovat.
Já vím, ale dneska už nedovolí C jistič.