Tesnenie medzi víkom a odvetrávaním 1.9TDI

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Milosss
Přispěvovatel
Příspěvky: 368
Odpovědi: 0
Registrován: 22 říj 2009, 17:30

Tesnenie medzi víkom a odvetrávaním 1.9TDI

Příspěvek od Milosss »

Zdravím, mám otázočku. Popíšem môj problém. Passat B5 AHU 1.9TDI, menil som palivový filter, preventívne, predtým rok a pol bez problému, štartovanie vždy na brnk, aj túto zimu pri -14 a slabou baterkou čo ledva pretočila motorom na druhé pretočenie odpálil a držal otáčky, nikdy na voľnobehu neskákali hore dole, proste absolútne v poriadku. Spotreba taktiež super.
Pri výmene filtra som ostal zaskočený, keď po jazde a cca 20min po vypnutí motora a vymieňaní filtra, sa na mňa usmieval polozaplavený filter, nechápal som to, keďže auto bezproblémov štartovalo, proste všetko OK, nič nenasvedčovalo nejakému padaniu nafty. Reku fajn, uvidíme, nový filter som naplnil plný naftou, zašróboval na prírubu a skúsil naštartovať, v momente odpálil bez skákajúcich otáčok, proste akokeby som ani filter nemal vonku. Na druhý deň som šiel, ráno štart bezproblémov.
Na ďalší týždeň, znova štart, bezproblémov, a potom na druhý deň zrazu som musel točiť asi 3 až 4 sekundy, proste točil chvíľu naprázdno. Dnes som si to šiel skúsiť, či je to stále rovnaké, a bohužiaľ, stále rovnaké.
Teplý štart bezproblému. Okolo vstrekov a hadičiek sucho, palivový filter suchý, nechápem tomu, mám ho znova otvoriť a pozrieť, či sú v poriadku gumičky nasadené, alebo je problém inde? Nechce sa mi veriť, že spolu s výmenou filtra by mi začala padať nafta.
Vďaka za radu.
Naposledy upravil(a) Milosss dne 24 bře 2012, 22:01, celkem upraveno 2 x.
Milosss
Přispěvovatel
Příspěvky: 368
Odpovědi: 0
Registrován: 22 říj 2009, 17:30

Příspěvek od Milosss »

Dočítal som sa, že by na príčine mohol byť spätný ventil, tento http://www.ecat.elit.sk/ArticleDetails. ... leTypeID=1
by mohol byť na príčine? Akurát podľa obrázku nemá žiadne gumičky, dodáva sa vždy spolu aj s gumičkami, či stačí kúpiť len samotne gumičky a ventil netreba?
dibarbora
Přispěvovatel
Příspěvky: 497
Odpovědi: 0
Registrován: 24 zář 2009, 12:12

Příspěvek od dibarbora »

V prvom rade ten spatny ventil vyber a pozri v akom stave je pod nim tesniaci Okruzok. Casto staci len nahradit vhodnym vodarskym Okruzkom, ktory sa nafta trochu nalepta a potom je s tym uz pokoj.
Poriadne si este pozri vsetky spoje okolo filtra ci si niekde netaha vzduch.
Passat Variant B5 99, AFN 81kW
Milosss
Přispěvovatel
Příspěvky: 368
Odpovědi: 0
Registrován: 22 říj 2009, 17:30

Příspěvek od Milosss »

Vďaka, ten ventil sa vyberá normálne len podpáčením? Nechcel by som ho zlomiť, keďže je z umelej hmoty. Myslím, že trebalo by vymeniť tiež len ten O krúžok, veď ventilu nemá byť čo.
Tesnosť skontrolujem, no ako hovorím, všade je sucho, možno trocha mokro som našiel na dosadacej strane filtra ku prírube, no je tam úzka skulinka a kto vie, či tá tekutina, čo tam je, najskôr nafta, tam nie je ešte od výmeny filtra. Najskôr sa však dostanem k autu vo štvrtok, takže musím počkať.
dibarbora
Přispěvovatel
Příspěvky: 497
Odpovědi: 0
Registrován: 24 zář 2009, 12:12

Příspěvek od dibarbora »

Ak mas ten stary typ filtra na prirube, tak ventil drzia dve skrutky cez pliesok. Potom je tam normalne nasunuty na natrubku.
Passat Variant B5 99, AFN 81kW
Milosss
Přispěvovatel
Příspěvky: 368
Odpovědi: 0
Registrován: 22 říj 2009, 17:30

Příspěvek od Milosss »

OK díky moc, štvrtok sa do toho pustím.
Belkyys
Sběrač informací
Příspěvky: 46
Odpovědi: 0
Registrován: 04 říj 2011, 16:47

Příspěvek od Belkyys »

zkontroluj take dotazeni spodni plastove matky dole na filtru. Nekdy je to nedostatecne utazene
Volkswagen Passat 1,9TDI 81kw AFN
Milosss
Přispěvovatel
Příspěvky: 368
Odpovědi: 0
Registrován: 22 říj 2009, 17:30

Příspěvek od Milosss »

Veru, to som nepozeral, ale zas tade by potom kvapkala nafta nie? Ale pozrieť to pozriem určite.
mates
Přispěvovatel
Příspěvky: 335
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Bydliště: Písek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mates »

ja už jsem se setkal i s tím že ta spodní odkalovací matka byla nalomené a tudy to přisávalo a taky nic neteklo.ale trvalo mi to než jsem na to přišel.zkus ji prohlídnout oni s tím kolikrát hazejí a muže to odnést
Milosss
Přispěvovatel
Příspěvky: 368
Odpovědi: 0
Registrován: 22 říj 2009, 17:30

Příspěvek od Milosss »

Vyskúšam, prezriem všetko, môže byť, že aj gumička na filtry, ta vonkajšia, nie vnútorná, by horšie tesnila a unikala by nafta okolo filtra a príruby jak sa napája? Aj keď je tá gumička nová? Lebo to som si tam všimol naftu, len kto vie, či tam neostala od výmeny.
Milosss
Přispěvovatel
Příspěvky: 368
Odpovědi: 0
Registrován: 22 říj 2009, 17:30

Příspěvek od Milosss »

Tak som skúsil všetko prezrieť, vybral som aj ten ventil, gumička vyzerala byť úplne v pohode, keďže som novú objednal vo VW a príde až pondelok, zložil som to so starou, očistil dosadacie plochy na tom pliešiku, pozrel aj tú spodnú plastovú matku, všetko vyzerá byť OK, chcel som aj filter odtiahnuť, ale nepodarilo sa mi to, pritom sa zakrúcal pred týždňom len rukou.
Skúsil naštartovať a po skoro týždni státia chytil mnohonásobne lepšie, možno točil 1,5s namiesto sekundy, a na druhý štart chytil ako obvykle že v momente odpálil. Tak uvidím zajtra ráno.
Každopádne mám otázku, či ten filter má byť plne zaliaty naftou, že keď vyberiem ten ventil na vracačke, že sa mi má odtiaľ vyvaliť nafta, pretože mne sa tam nachádza stále vzduch.
A po zložení krytu na motore som našiel trocha zaolejované okolo tej plastovej kraviny na odvetrávaní víka, nachádza sa tam pod tou plastovou srandou aj nejaké tesnenie? http://www.vagcat.com/epc/cat/vw/PA/199 ... 2697765/#5 tu je znázornené ako diel č. 5 nejakú šulec, môže tiecť odtiaľ? Pretože samotný plast bol OK a nemal sa ako zlomiť, tak či je tam nejaké tesnenie, či len ten šulec slúži ako tesnneie a zvykne odísť.
Milosss
Přispěvovatel
Příspěvky: 368
Odpovědi: 0
Registrován: 22 říj 2009, 17:30

Příspěvek od Milosss »

Dnes ráno štart o niečo lepší, ale stále to nie je to, čo bývalo. Stále tie 2 otáčky spraví naprázdno než chytí. Dnes mi otec pomohol odtočiť filter, lebo bolo medzi ním a prírubou trocha vlhko, gumička vyzerá byť stále v poriadku, čo tesní filter o prírubu, skúsil som to vyčistiť, trocha potrel naftou a zas zašróboval, filter bol znova zaliaty tak do polky, skúsil naštartovať, samozrejme chytil na šupu, lebo dlho nestál, uvidím zajtra ráno.
Teda otázka, je to normálne, že je tam nejaká časť vzduchu a pritom to naštartuje ihneď? Lebo tomu fakt nechápem, ako to potom môže fungovať.
A druhá otázka, ak mi to zajtra zas bude štartovať dlhšie a bude stále nafta okolo filtra a príruby, čo robiť? Gumičku samotnú nekúpim a predsa vyzerá byť v poriadku, starý filter som už bohužiaľ vyhodil.
Milosss
Přispěvovatel
Příspěvky: 368
Odpovědi: 0
Registrován: 22 říj 2009, 17:30

Příspěvek od Milosss »

Takže odkedy sa znova rozobral a dotiahol filter, auto štartuje tak ako doteraz, dúfam že problém vyriešený klop klop.
Objednal som aj tú gumičku vo VW, odložím ju na horšie časy.
Chcem ale zistiť, či alebo prečo je v tom filtry aj vzduch a pritom auto štartuje na brnk, ako je to možné a či je to normálne.
Tiež s tým tesnením na tom odvetrávaní víka neviete poradiť?
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

Tak isto po vymene filtra a ventilku som mal problem/ a mam s padajucou naftou. Máš tam priehladné hadičky??? keď auto vrčí na volnobeh, vidno bublinky?
Milosss
Přispěvovatel
Příspěvky: 368
Odpovědi: 0
Registrován: 22 říj 2009, 17:30

Příspěvek od Milosss »

Práveže hadičky sú klasické tipujem od výroby nepriehľadné. Mňa len udivuje, že to ide bezproblémov, žiadne kuckanie pri žiadnych otáčkach, štartuje to zas jak predtým na šupu aj po 2 týždňoch státia, viac som nikdy neskúšal, a pritom filter je poloprázdny.
Viem, že na iných autách, čo sme mali, tak pri pár bublinkách do čerpadla už auto nešlo ako má a to malo dokonca ešte aj podávačku v nádrži, tento ju vôbec nemá, čo už vôbec nechápem.
Tebe aj zle štartuje?
Rozmýšľal som o prečistení sitka v nádrži, keďže všade mám sucho, ale pokiaľ mi to bude dobre štartovať, ani sa toho nechytím. Len ma to zaujíma, ako to môže fungovať.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“