Tesnenie medzi víkom a odvetrávaním 1.9TDI
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Tesnenie medzi víkom a odvetrávaním 1.9TDI
Zdravím, mám otázočku. Popíšem môj problém. Passat B5 AHU 1.9TDI, menil som palivový filter, preventívne, predtým rok a pol bez problému, štartovanie vždy na brnk, aj túto zimu pri -14 a slabou baterkou čo ledva pretočila motorom na druhé pretočenie odpálil a držal otáčky, nikdy na voľnobehu neskákali hore dole, proste absolútne v poriadku. Spotreba taktiež super.
Pri výmene filtra som ostal zaskočený, keď po jazde a cca 20min po vypnutí motora a vymieňaní filtra, sa na mňa usmieval polozaplavený filter, nechápal som to, keďže auto bezproblémov štartovalo, proste všetko OK, nič nenasvedčovalo nejakému padaniu nafty. Reku fajn, uvidíme, nový filter som naplnil plný naftou, zašróboval na prírubu a skúsil naštartovať, v momente odpálil bez skákajúcich otáčok, proste akokeby som ani filter nemal vonku. Na druhý deň som šiel, ráno štart bezproblémov.
Na ďalší týždeň, znova štart, bezproblémov, a potom na druhý deň zrazu som musel točiť asi 3 až 4 sekundy, proste točil chvíľu naprázdno. Dnes som si to šiel skúsiť, či je to stále rovnaké, a bohužiaľ, stále rovnaké.
Teplý štart bezproblému. Okolo vstrekov a hadičiek sucho, palivový filter suchý, nechápem tomu, mám ho znova otvoriť a pozrieť, či sú v poriadku gumičky nasadené, alebo je problém inde? Nechce sa mi veriť, že spolu s výmenou filtra by mi začala padať nafta.
Vďaka za radu.
Pri výmene filtra som ostal zaskočený, keď po jazde a cca 20min po vypnutí motora a vymieňaní filtra, sa na mňa usmieval polozaplavený filter, nechápal som to, keďže auto bezproblémov štartovalo, proste všetko OK, nič nenasvedčovalo nejakému padaniu nafty. Reku fajn, uvidíme, nový filter som naplnil plný naftou, zašróboval na prírubu a skúsil naštartovať, v momente odpálil bez skákajúcich otáčok, proste akokeby som ani filter nemal vonku. Na druhý deň som šiel, ráno štart bezproblémov.
Na ďalší týždeň, znova štart, bezproblémov, a potom na druhý deň zrazu som musel točiť asi 3 až 4 sekundy, proste točil chvíľu naprázdno. Dnes som si to šiel skúsiť, či je to stále rovnaké, a bohužiaľ, stále rovnaké.
Teplý štart bezproblému. Okolo vstrekov a hadičiek sucho, palivový filter suchý, nechápem tomu, mám ho znova otvoriť a pozrieť, či sú v poriadku gumičky nasadené, alebo je problém inde? Nechce sa mi veriť, že spolu s výmenou filtra by mi začala padať nafta.
Vďaka za radu.
Naposledy upravil(a) Milosss dne 24 bře 2012, 22:01, celkem upraveno 2 x.
Dočítal som sa, že by na príčine mohol byť spätný ventil, tento http://www.ecat.elit.sk/ArticleDetails. ... leTypeID=1
by mohol byť na príčine? Akurát podľa obrázku nemá žiadne gumičky, dodáva sa vždy spolu aj s gumičkami, či stačí kúpiť len samotne gumičky a ventil netreba?
by mohol byť na príčine? Akurát podľa obrázku nemá žiadne gumičky, dodáva sa vždy spolu aj s gumičkami, či stačí kúpiť len samotne gumičky a ventil netreba?
V prvom rade ten spatny ventil vyber a pozri v akom stave je pod nim tesniaci Okruzok. Casto staci len nahradit vhodnym vodarskym Okruzkom, ktory sa nafta trochu nalepta a potom je s tym uz pokoj.
Poriadne si este pozri vsetky spoje okolo filtra ci si niekde netaha vzduch.
Poriadne si este pozri vsetky spoje okolo filtra ci si niekde netaha vzduch.
Passat Variant B5 99, AFN 81kW
Vďaka, ten ventil sa vyberá normálne len podpáčením? Nechcel by som ho zlomiť, keďže je z umelej hmoty. Myslím, že trebalo by vymeniť tiež len ten O krúžok, veď ventilu nemá byť čo.
Tesnosť skontrolujem, no ako hovorím, všade je sucho, možno trocha mokro som našiel na dosadacej strane filtra ku prírube, no je tam úzka skulinka a kto vie, či tá tekutina, čo tam je, najskôr nafta, tam nie je ešte od výmeny filtra. Najskôr sa však dostanem k autu vo štvrtok, takže musím počkať.
Tesnosť skontrolujem, no ako hovorím, všade je sucho, možno trocha mokro som našiel na dosadacej strane filtra ku prírube, no je tam úzka skulinka a kto vie, či tá tekutina, čo tam je, najskôr nafta, tam nie je ešte od výmeny filtra. Najskôr sa však dostanem k autu vo štvrtok, takže musím počkať.
Tak som skúsil všetko prezrieť, vybral som aj ten ventil, gumička vyzerala byť úplne v pohode, keďže som novú objednal vo VW a príde až pondelok, zložil som to so starou, očistil dosadacie plochy na tom pliešiku, pozrel aj tú spodnú plastovú matku, všetko vyzerá byť OK, chcel som aj filter odtiahnuť, ale nepodarilo sa mi to, pritom sa zakrúcal pred týždňom len rukou.
Skúsil naštartovať a po skoro týždni státia chytil mnohonásobne lepšie, možno točil 1,5s namiesto sekundy, a na druhý štart chytil ako obvykle že v momente odpálil. Tak uvidím zajtra ráno.
Každopádne mám otázku, či ten filter má byť plne zaliaty naftou, že keď vyberiem ten ventil na vracačke, že sa mi má odtiaľ vyvaliť nafta, pretože mne sa tam nachádza stále vzduch.
A po zložení krytu na motore som našiel trocha zaolejované okolo tej plastovej kraviny na odvetrávaní víka, nachádza sa tam pod tou plastovou srandou aj nejaké tesnenie? http://www.vagcat.com/epc/cat/vw/PA/199 ... 2697765/#5 tu je znázornené ako diel č. 5 nejakú šulec, môže tiecť odtiaľ? Pretože samotný plast bol OK a nemal sa ako zlomiť, tak či je tam nejaké tesnenie, či len ten šulec slúži ako tesnneie a zvykne odísť.
Skúsil naštartovať a po skoro týždni státia chytil mnohonásobne lepšie, možno točil 1,5s namiesto sekundy, a na druhý štart chytil ako obvykle že v momente odpálil. Tak uvidím zajtra ráno.
Každopádne mám otázku, či ten filter má byť plne zaliaty naftou, že keď vyberiem ten ventil na vracačke, že sa mi má odtiaľ vyvaliť nafta, pretože mne sa tam nachádza stále vzduch.
A po zložení krytu na motore som našiel trocha zaolejované okolo tej plastovej kraviny na odvetrávaní víka, nachádza sa tam pod tou plastovou srandou aj nejaké tesnenie? http://www.vagcat.com/epc/cat/vw/PA/199 ... 2697765/#5 tu je znázornené ako diel č. 5 nejakú šulec, môže tiecť odtiaľ? Pretože samotný plast bol OK a nemal sa ako zlomiť, tak či je tam nejaké tesnenie, či len ten šulec slúži ako tesnneie a zvykne odísť.
Dnes ráno štart o niečo lepší, ale stále to nie je to, čo bývalo. Stále tie 2 otáčky spraví naprázdno než chytí. Dnes mi otec pomohol odtočiť filter, lebo bolo medzi ním a prírubou trocha vlhko, gumička vyzerá byť stále v poriadku, čo tesní filter o prírubu, skúsil som to vyčistiť, trocha potrel naftou a zas zašróboval, filter bol znova zaliaty tak do polky, skúsil naštartovať, samozrejme chytil na šupu, lebo dlho nestál, uvidím zajtra ráno.
Teda otázka, je to normálne, že je tam nejaká časť vzduchu a pritom to naštartuje ihneď? Lebo tomu fakt nechápem, ako to potom môže fungovať.
A druhá otázka, ak mi to zajtra zas bude štartovať dlhšie a bude stále nafta okolo filtra a príruby, čo robiť? Gumičku samotnú nekúpim a predsa vyzerá byť v poriadku, starý filter som už bohužiaľ vyhodil.
Teda otázka, je to normálne, že je tam nejaká časť vzduchu a pritom to naštartuje ihneď? Lebo tomu fakt nechápem, ako to potom môže fungovať.
A druhá otázka, ak mi to zajtra zas bude štartovať dlhšie a bude stále nafta okolo filtra a príruby, čo robiť? Gumičku samotnú nekúpim a predsa vyzerá byť v poriadku, starý filter som už bohužiaľ vyhodil.
Takže odkedy sa znova rozobral a dotiahol filter, auto štartuje tak ako doteraz, dúfam že problém vyriešený klop klop.
Objednal som aj tú gumičku vo VW, odložím ju na horšie časy.
Chcem ale zistiť, či alebo prečo je v tom filtry aj vzduch a pritom auto štartuje na brnk, ako je to možné a či je to normálne.
Tiež s tým tesnením na tom odvetrávaní víka neviete poradiť?
Objednal som aj tú gumičku vo VW, odložím ju na horšie časy.
Chcem ale zistiť, či alebo prečo je v tom filtry aj vzduch a pritom auto štartuje na brnk, ako je to možné a či je to normálne.
Tiež s tým tesnením na tom odvetrávaní víka neviete poradiť?
Práveže hadičky sú klasické tipujem od výroby nepriehľadné. Mňa len udivuje, že to ide bezproblémov, žiadne kuckanie pri žiadnych otáčkach, štartuje to zas jak predtým na šupu aj po 2 týždňoch státia, viac som nikdy neskúšal, a pritom filter je poloprázdny.
Viem, že na iných autách, čo sme mali, tak pri pár bublinkách do čerpadla už auto nešlo ako má a to malo dokonca ešte aj podávačku v nádrži, tento ju vôbec nemá, čo už vôbec nechápem.
Tebe aj zle štartuje?
Rozmýšľal som o prečistení sitka v nádrži, keďže všade mám sucho, ale pokiaľ mi to bude dobre štartovať, ani sa toho nechytím. Len ma to zaujíma, ako to môže fungovať.
Viem, že na iných autách, čo sme mali, tak pri pár bublinkách do čerpadla už auto nešlo ako má a to malo dokonca ešte aj podávačku v nádrži, tento ju vôbec nemá, čo už vôbec nechápem.
Tebe aj zle štartuje?
Rozmýšľal som o prečistení sitka v nádrži, keďže všade mám sucho, ale pokiaľ mi to bude dobre štartovať, ani sa toho nechytím. Len ma to zaujíma, ako to môže fungovať.