Stránka 1 z 2

Žhavící svíčky

Napsal: 25 led 2006, 16:25
od lukas
Mám problém se žhavícíma svíčkama u Volkswagen transporter T4 . Vidím je ale nevím kam vedou kabely a kam jsou zapojeny. Poradí mi někdo ? Díky

Napsal: 25 led 2006, 17:14
od lt.kubosh
Jestli mas 5ti valec, tak jsi na tom jako ja. Toto tema a moje startovani je prave aktualni, tak ho studuju. Akorat nevidim duvod proc resis kabely. V te fajfce musi byt pri zhaveni +12V. Pokud tam je, tak na kably ser.
Pokud odpojis cidlo teploty vody (zboku bloku na koleni u termostatu), tak simulujes ledovej motor a nekonecne zhaveni. (Nevim jestli pozdeji nebude treba smazat zavadu VAGem)


Ja jdu dneska zjistovat odpor zhavicek. Vzhledem k tomu, ze po "skrtnuti" +12 nehodi ani jiskricku, tak to vypada, ze nevodi. :( Teoreticky by mely mit odpor 0 ohmu... tak jsem zvedav.

Napsal: 25 led 2006, 17:48
od vwphun
Teoreticky tak řádově destiny ohmu.

Napsal: 25 led 2006, 18:23
od Germi
Teoreticky když si dosadíš do Ohmova zákona (učí se na druhém stupni ZŠ) proud a napětí. Tak když beru napětí 12,6 V a proud cca 10 A tak vychází cca 1 Ohm 8)

EDIT: Nezapomeň, že jestli máš měřák do 200kč tak jen jeho šnůry mají 0,3 ohmu. :x

Napsal: 25 led 2006, 18:58
od lt.kubosh
Teoreticky je irelevantni jestli 0 nebo 0.1 nebo 1 a odpory kabelu. Kdyz nefunguji, tak maji nekonecno.
Cili debata o nicem.

Napsal: 25 led 2006, 19:54
od zdenace
Pokud máš špatný jeden žhavič, tak se má měnit celá sada.

Napsal: 25 led 2006, 20:03
od lt.kubosh
tušil jsem to... doufam, že je prodavaji v baliččcích po 4 a po 6... :)))

Kdysi jsem takhle nemohl sehnat klasicky zapalovaci do benalu. Měl jsem V6 a oni všude měli po 4ks (tedy když je měli - asi 2 obchody) ... :D

Napsal: 25 led 2006, 20:19
od bobG3
Odpor 0,7 - 0,9 ohm, zkoušet jen na vodivost není dobré, při stárnutí některé svíčky žhaví dál a dál od konce, extrém je že se hřeje nejvíc závit.
Sada se má měnit celá, pokud všechny vyndáš, vyčistíš, prohlídneš, zkusíš jestli žhaví na konci, pokud šetříš a výměna další třeba za půl roku Tě nepřivede k nas štvání stačí vyměnit špatné a s poškozeným povrchem.

Napsal: 29 led 2006, 12:09
od Honzis
Mám též T4 2,4d. Podařilo se vám někomu vymontovat ty svíčky bez toho, aniž by musel dolů alternátor, vývěva a čerpadlo? Standardním vercajkem?

Napsal: 02 led 2017, 19:24
od petr.gr
Měnit celou sadu při nefunkčonosti jednoho žhaviče.... Spotřební společnost. Měnil jsem jeden před dvěma lety a ty ostatní pořád jdou. Než zbytečně měnit sadu tak raději měnit olej. Když už.

Napsal: 02 led 2017, 21:35
od frantisek28
Ked myslis… Ale az by si vymenil aj tie stare, aj ked este funkcne a porovnal by si ich s nejakou novou ako zhavia, tak by si pochopil, preco sa menia vsetky.

Napsal: 03 led 2017, 07:35
od Marek77
zdenace píše:Pokud máš špatný jeden žhavič, tak se má měnit celá sada.
Proč? Vysvětlíš mi to nějakým rozumným způsobem?

Možná se to doporučuje, aby se z lidí tahaly peníze. Ale je to nesmysl, nijak to není opodstatněno a není k tomu absolutně žádný důvod.


frantisek28 píše:Ked myslis… Ale az by si vymenil aj tie stare, aj ked este funkcne a porovnal by si ich s nejakou novou ako zhavia, tak by si pochopil, preco sa menia vsetky.
Nesmysl!!! Svíčka buď funguje nebo nefunguje. Nic mezi tím neexistuje. Je to obyčejný blbý topný drát, nic víc a nic méně.

Napsal: 03 led 2017, 08:47
od frantisek28
https://youtu.be/8pftKnYBQ5c
Na cca case 5.00 to je viditelne. Skusal som to aj ja po vymene. Ano, sviecka zhavi, ale ako…

Napsal: 03 led 2017, 09:02
od renos.renos
https://youtu.be/8pftKnYBQ5c
Na cca case 5.00 to je viditelne. Skusal som to aj ja po vymene. Ano, sviecka zhavi, ale ako…

Souhlasím... a Marek77 rozhodně nemá pravdu.. to by bylo stejné jako by tvrdil, že žárovka buď svítí nebo ne... nebo xenon výbojka, někdy si porovnej jak svítí nová výbojka a ta která dožívá v autě nějakých 150 tis. km.. rozdíl více než patrný... a také by byla blbost měnit jen jednu až umře... tedy pokud by Ti nestačila nerovnoměrná svítivost...

Napsal: 03 led 2017, 09:37
od Marek77
Hoši, melte si, co chcete. Moje osobní zkušenosti jsou naprosto jednoznačné.

Koupil jsem před deseti lety Galaxy, co mělo 167.000 km a originál žhavicí svíčky. Po nějakém čase jedna odešla. Dal jsem jednu novou a jezdil. Pak po dalším čase odešla další. Dal jsem opět jednu novou. Pak odešla třetí, dal jsem starší dobrou svíčku z jiného motoru. Takhle jsem postupně vyměnil všechny čtyři. Nahradil je buď novými, nebo staršími, které mi tu zbyly z jiného motoru.
Kdybyste viděli a slyšeli, jak mi startoval motor při teplotách pod -20°C (které tu bývají poměrně často, navíc dost cestuji i na hory), nemleli byste takové sračky.

Ovšem pokud máte zájem utrácet stovky až tisíce korun naprosto zbytečně, prosím - to je věc každého z vás.

Auto jsem prodal před půl rokem, mělo skoro 400.000 km. Svíčky pořád ty, které jsem tam dal. Auto startovalo na drc (tzn. na první otočení) za všech podmínek.

Žhavicí svíčky u žádného motoru nemají stanoven výměnný interval. Naposledy tomu tak bylo u Felicie, to byl ovšem nepřímý vstřik. Proto nevidím sebemenší důvod k tomu, abych svíčky z jakéhokoli důvodu měnil dřív, než umřou. Maximálně to zákazníkovi doporučuji (většinou při výměně rozvodů), případně jej upozorním na možné důsledky. Většina lidí, co ke mně jezdí, to ovšem řeší tak, že si před zimou mnou nechají svíčky přezkoušet a pokud fungují, nemají důvod cokoli řešit.