afn klika
Moderátoři: šulda, Moderátoři
afn klika
zdravím hoši,afn je vyžvejkaná klika u kolečka na rozvody,proste aj když sem dal nové tak ta dosedací plocha toho ozebeného kola má vule,když nastavím čerpadlo tak startuje na brnk,ale vydrží to tak 1000km a zase se to rozhodí.jak to pořešit jinak než vyměnou kliky?
dík
dík
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 40
- Registrován: 26 lis 2010, 17:23
- Bydliště: plzen
Odpovědi: 0
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 345
- Registrován: 06 kvě 2010, 17:09
Odpovědi: 0
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Odpovědi: 0
Další osazení netřeba dělat, respektive je to blbost ho dělat, protože si zmenšíš styčnou plochu kliky s kolečkem. To osazení tam není důležitý, slouží pouze k usazení kolečka do správné polohy při montáži, nedochází tam k žádnýmu přenosu sil.
Přenos síly mezi kolečkem a klikou je pomocí tlakového spoje na ploše, kterou se kolečko dotýká kliky, proto je potřeba, aby byla klika rovná a je třeba ji případně zfrézovat.
Důležité je, že při každé výměně rozvodů by se měl měnit šroub na klice, protože ten se časem unaví, natáhne a poté už nevytváří dostatečný tlak na kolečko a vyžvejká se. Jenže dneska každej jouda, co dělá rozvody, tak vymění jen řemen a kladky, a šroub nechá, protože je to ještě "dobrý". Jenže do příští výměny už to dobrý být nemusí... Ono ten šroub nedávají do rozvodový sady jen tak pro srandu.
Přenos síly mezi kolečkem a klikou je pomocí tlakového spoje na ploše, kterou se kolečko dotýká kliky, proto je potřeba, aby byla klika rovná a je třeba ji případně zfrézovat.
Důležité je, že při každé výměně rozvodů by se měl měnit šroub na klice, protože ten se časem unaví, natáhne a poté už nevytváří dostatečný tlak na kolečko a vyžvejká se. Jenže dneska každej jouda, co dělá rozvody, tak vymění jen řemen a kladky, a šroub nechá, protože je to ještě "dobrý". Jenže do příští výměny už to dobrý být nemusí... Ono ten šroub nedávají do rozvodový sady jen tak pro srandu.

Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Mám jiný názor, vždy jsem už i u starších motorů dělal vše, abych tlakový spoj a ostudu konstrukérů nemusel rozebrat, protože tak jak je to z továrny ustaveno a dotaženo, mechán těžko nedokáže. /buď to přetáhne nebo to nedotáhne/Mám proto své důvody, zaprvé dodaný šroub v sadě rozvodů je ojeb, není to kvalita jako v prvovýrobě. A za druhé, tohle uložení, pokud není třeba vyměnit gufero, vydrží až 400000 km. Byl jsem toho několikrát svědkem, že těsně před smrtí motoru se začalo "mrdat " kolečko..Ale chápu tě, dodržuješ "technologickou kázeň" a máš důvěru k novým materiálům.. Já ne, to co je napsáno na šroubu může být jen sen...A dokud to šlape, nemá cenu s tím nic dělat.. 

nepropadat panice...