fabia alternator
Moderátoři: šulda, Moderátoři
fabia alternator
jen chci prodiskutovat
fotr ma fabku tdi 1,9 a přestalo mu to dobíjet,je elektrikař tak se v tom trochu vrtal a zjistil že altík je v pohodě,ale je tam řemenice s volnoběžkou a ta se prokluzovala
tak jí začal shanět
dostal se až k nějakymu opravaři do boleslavi a tam ji sehnal za 2500 kč
a ten říkal že se dost sere tak je ma na skladě
dost mě to překvapilo,na těch fabiích toho je dost co se sere

dřive octa 81kw,pak 307 hdi a už zase vw-touran-konečne!!!turan prodan,nyni vw passat 3C,2007,BKP,octa combi ASV 2004,octa II-BJB-2005, yamaha Fazer FZ6,VW golf 5 variant BLS 2009,golf VI 2,0tdi,gilera nexus 500,ktm exc 450,octa III 2,0tdi...
Teoreticky-Na co tolik ah? Já mám 70ah a v poho.O.K. nemám klima atd . Jo pokrok nezastavíš...Huml píše:To není jen kvůli vypínání. Dneska se dělají i 150A a to už je kurňa odpor pro motor a rozdíl otáček když de píst do komprese a po vznětu dolů je dost velkej, tak aby to nebyly takový prdy na ten altík.
transit 2.5td.sharan 1.9 pd
jen tak mimochodem,když o tom mluvíme,taky mi někdy na octě když stojím na místě a prošlapnu trochu motor,slyším při doběhu divnej zvuk,žeby to byla ta pitoma volnoběžka??? snad to není proboha turbo
co vy na to

dřive octa 81kw,pak 307 hdi a už zase vw-touran-konečne!!!turan prodan,nyni vw passat 3C,2007,BKP,octa combi ASV 2004,octa II-BJB-2005, yamaha Fazer FZ6,VW golf 5 variant BLS 2009,golf VI 2,0tdi,gilera nexus 500,ktm exc 450,octa III 2,0tdi...
- origoš
- Aktivista
- Příspěvky: 4149
- Registrován: 23 led 2006, 14:21
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Volnoběžka dokáže pěkně pozlobit, už jsem to několikrát předělával "natvrdo". Né, že bych si liboval v těchto úpravách, ale zákazník nechtěl platit novou, tak jsem tu řemenici protočil, udělal futro a slisoval+pojistil svárem. Jednou to dokonce borec ztratil, tak jsem vyráběl komplet řemenici novou. Zatím nikdo nehlásil, že by to mělo nějaká negativa.
- origoš
- Aktivista
- Příspěvky: 4149
- Registrován: 23 led 2006, 14:21
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Neříkám, že je zbytečná, těžko tohle hodnotit. Autobusy mají silnější alternátory, ale je to jiná kapitola. Do Felicie 1,9D stojí řemenice s DPH cca 2500 Kč (Tuter Slaný) a altík není nejsilnější, jiná auta se stejným výkonem alternátoru volnoběžku nemají, takže otázka do diskuse. Uřčitě k zavedení tohohle zařízení nějaký důvod byl. Někdy se po letech od přímo revolučního řešení v tichosti ustoupilo. S tunderjetem bylo humbuku a dnes po tom pes neštěkne. Opravdu je těžké tohle zařízení hodnotit, ale podle provedení (plastový systém) nepatří mezi zařízení, které vyniká spolehlivostí. Já jsem měl na Feldě volnoběžku " kouslou" a zjistil jsem to, když jsem odstraňoval kvičení řemene. Na starém foru to byl příspěvek " podsvinče". Vyměnil jsem diodu a kvičet to přestalo a to, že byla "natvrdo" do dneška ničemu nevadí. Paní, která si auto koupila si ho nemůže vynachválit a ani neví, že tam je nějaká volnoběžka, natož, že nevolnoběžkuje. Můj názor je takový, že použití volnoběžky může přispět ke klidnějšímu běhu naprázdno, tím, že se vyloučí vliv hmotnosti rotoru alternátoru při nepravidelném volnoběhu. To je můj názor a připouštím, že nemusí být správný.
Těžko říct jestli je to věc zbytečná, ale teď jsem měl na stole Octávku, u které byl prasklej tlumič kmitů napínače plochého řemene (vylomenej s kusem toho hliníkovýho držáku). No čučel jsem na to jako blázen, no a hádejte čím to bylo, kouslá volnoběžka na altíku. Jinak ta cena co jsem psal, na Octu platí, vždyť origo ve škodovce 1900,- bez DPH. Rozřešení toho jestli to měnit nebo ne? Může to být opravený dobře nebo levně.
- origoš
- Aktivista
- Příspěvky: 4149
- Registrován: 23 led 2006, 14:21
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Taky jsem to už viděl prasklé, ale nebylo to volnoběžkou, ale házela řemenice na klice a se to prostě uklepalo. Je fakt, že ceny dílů klesají, ta cena co jsem uváděl platila před dvěma roky. Za dnešní cenu bych to taky vyměnil a neriskoval možné následné problémy. Huml má pravdu, já bych to ještě upřesnil: Nejde o to, jestli dobře, nebo levně, ale odborně, nebo neodborně. Pokud se na drahém autě něco posere, tak neodborná oprava=náhrada škody.