fabia alternator

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
sliva
Přispěvovatel
Příspěvky: 463
Registrován: 23 led 2006, 14:50
Odpovědi: 0
Bydliště: okr. semily

fabia alternator

Příspěvek od sliva »

jen chci prodiskutovat ;) fotr ma fabku tdi 1,9 a přestalo mu to dobíjet,je elektrikař tak se v tom trochu vrtal a zjistil že altík je v pohodě,ale je tam řemenice s volnoběžkou a ta se prokluzovala :x tak jí začal shanět (hm) dostal se až k nějakymu opravaři do boleslavi a tam ji sehnal za 2500 kč :x :x :x a ten říkal že se dost sere tak je ma na skladě :-D :-D dost mě to překvapilo,na těch fabiích toho je dost co se sere :x :x :x
dřive octa 81kw,pak 307 hdi a už zase vw-touran-konečne!!!turan prodan,nyni vw passat 3C,2007,BKP,octa combi ASV 2004,octa II-BJB-2005, yamaha Fazer FZ6,VW golf 5 variant BLS 2009,golf VI 2,0tdi,gilera nexus 500,ktm exc 450,octa III 2,0tdi...
Uživatelský avatar
12skvarka
Aktivista
Příspěvky: 1303
Registrován: 23 led 2006, 19:31
Odpovědi: 0
Bydliště: plzen

Příspěvek od 12skvarka »

to neni jenom na fabiích ale všude kde se montuje..........octa toledo golf.............
elit
Přispěvovatel
Příspěvky: 392
Registrován: 23 led 2006, 20:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od elit »

No ja ted prodaval celej alternator za 1200kc. Funkcni z Passata.
VW Passat 3C 2008 BMP
pumix
Přispěvovatel
Příspěvky: 441
Registrován: 26 led 2006, 19:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od pumix »

Z jakého důvodu je tam ta volnoběžka?...
transit 2.5td.sharan 1.9 pd
elit
Přispěvovatel
Příspěvky: 392
Registrován: 23 led 2006, 20:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od elit »

pumix píše:Z jakého důvodu je tam ta volnoběžka?...

pry aby nedostaval takove razy pri vypinani motoru
VW Passat 3C 2008 BMP
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

To není jen kvůli vypínání. Dneska se dělají i 150A a to už je kurňa odpor pro motor a rozdíl otáček když de píst do komprese a po vznětu dolů je dost velkej, tak aby to nebyly takový prdy na ten altík.
pumix
Přispěvovatel
Příspěvky: 441
Registrován: 26 led 2006, 19:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od pumix »

Huml píše:To není jen kvůli vypínání. Dneska se dělají i 150A a to už je kurňa odpor pro motor a rozdíl otáček když de píst do komprese a po vznětu dolů je dost velkej, tak aby to nebyly takový prdy na ten altík.
Teoreticky-Na co tolik ah? Já mám 70ah a v poho.O.K. nemám klima atd . Jo pokrok nezastavíš...
transit 2.5td.sharan 1.9 pd
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

Ah je baterka, tu mám taky 70Ah, ale alternátory dnes dovedou dát proud až 150A, což při 14V jsou 2kW co to veme motoru.
sliva
Přispěvovatel
Příspěvky: 463
Registrován: 23 led 2006, 14:50
Odpovědi: 0
Bydliště: okr. semily

Příspěvek od sliva »

jen tak mimochodem,když o tom mluvíme,taky mi někdy na octě když stojím na místě a prošlapnu trochu motor,slyším při doběhu divnej zvuk,žeby to byla ta pitoma volnoběžka??? snad to není proboha turbo :? :? :? :? :? co vy na to :P :P :P :P
dřive octa 81kw,pak 307 hdi a už zase vw-touran-konečne!!!turan prodan,nyni vw passat 3C,2007,BKP,octa combi ASV 2004,octa II-BJB-2005, yamaha Fazer FZ6,VW golf 5 variant BLS 2009,golf VI 2,0tdi,gilera nexus 500,ktm exc 450,octa III 2,0tdi...
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Volnoběžka dokáže pěkně pozlobit, už jsem to několikrát předělával "natvrdo". Né, že bych si liboval v těchto úpravách, ale zákazník nechtěl platit novou, tak jsem tu řemenici protočil, udělal futro a slisoval+pojistil svárem. Jednou to dokonce borec ztratil, tak jsem vyráběl komplet řemenici novou. Zatím nikdo nehlásil, že by to mělo nějaká negativa.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Uživatelský avatar
Kornout
Aktivista
Příspěvky: 3097
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Odpovědi: 0
Bydliště: šluknovský výběžek

Příspěvek od Kornout »

(hm) já si doma syslím jeden pěknej z volnoběžkou, že si ho naškolím do Golfa a teď tohle, asi na něj .....! Kuwa :x
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW :-D
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

Nechci se nikoho dotknout, ale věřte, že ta volnoběžka tam má svý opodstatnění a rozhodně bych alternátory, který dávaj víc jak 90A nedával natvrdo, leda by to bylo někde na dojetí, např. loni borec z Chorvatska. Jo a u nás stojí něco okolo 1600.-.
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Neříkám, že je zbytečná, těžko tohle hodnotit. Autobusy mají silnější alternátory, ale je to jiná kapitola. Do Felicie 1,9D stojí řemenice s DPH cca 2500 Kč (Tuter Slaný) a altík není nejsilnější, jiná auta se stejným výkonem alternátoru volnoběžku nemají, takže otázka do diskuse. Uřčitě k zavedení tohohle zařízení nějaký důvod byl. Někdy se po letech od přímo revolučního řešení v tichosti ustoupilo. S tunderjetem bylo humbuku a dnes po tom pes neštěkne. Opravdu je těžké tohle zařízení hodnotit, ale podle provedení (plastový systém) nepatří mezi zařízení, které vyniká spolehlivostí. Já jsem měl na Feldě volnoběžku " kouslou" a zjistil jsem to, když jsem odstraňoval kvičení řemene. Na starém foru to byl příspěvek " podsvinče". Vyměnil jsem diodu a kvičet to přestalo a to, že byla "natvrdo" do dneška ničemu nevadí. Paní, která si auto koupila si ho nemůže vynachválit a ani neví, že tam je nějaká volnoběžka, natož, že nevolnoběžkuje. Můj názor je takový, že použití volnoběžky může přispět ke klidnějšímu běhu naprázdno, tím, že se vyloučí vliv hmotnosti rotoru alternátoru při nepravidelném volnoběhu. To je můj názor a připouštím, že nemusí být správný.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

Těžko říct jestli je to věc zbytečná, ale teď jsem měl na stole Octávku, u které byl prasklej tlumič kmitů napínače plochého řemene (vylomenej s kusem toho hliníkovýho držáku). No čučel jsem na to jako blázen, no a hádejte čím to bylo, kouslá volnoběžka na altíku. Jinak ta cena co jsem psal, na Octu platí, vždyť origo ve škodovce 1900,- bez DPH. Rozřešení toho jestli to měnit nebo ne? Může to být opravený dobře nebo levně.
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Taky jsem to už viděl prasklé, ale nebylo to volnoběžkou, ale házela řemenice na klice a se to prostě uklepalo. Je fakt, že ceny dílů klesají, ta cena co jsem uváděl platila před dvěma roky. Za dnešní cenu bych to taky vyměnil a neriskoval možné následné problémy. Huml má pravdu, já bych to ještě upřesnil: Nejde o to, jestli dobře, nebo levně, ale odborně, nebo neodborně. Pokud se na drahém autě něco posere, tak neodborná oprava=náhrada škody.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“