výmena žhavičov

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Marek_A4
Přispěvovatel
Příspěvky: 697
Registrován: 10 úno 2009, 12:11
Odpovědi: 0
Bydliště: J/Z SK

Příspěvek od Marek_A4 »

je dobre namazat vazelinou s obsahom medi...
CAHA 125 kW TDI CR
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4924
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

Marek_A4 píše:je dobre namazat vazelinou s obsahom medi...
je fakt,že hliník se železem je strašný svinstvo,kor když to nikdo několik let nepovoloval...
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Uživatelský avatar
brankar30
Aktivista
Příspěvky: 1282
Registrován: 06 led 2009, 16:45
Odpovědi: 0
Bydliště: Vranov nad Topľou,SK

Příspěvek od brankar30 »

Marek_A4 píše:je dobre namazat vazelinou s obsahom medi...
to ano..suhlasim.. ;)
AUDI A4 AVANT 3,0TDI QUATTRO EX golf IV TDI 188ps 402nm...
babrak
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 23 čer 2015, 20:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od babrak »

Obnovim trosku tuto temu. Vymontoval som zhavice a dostal som radu natriet zavity nových medenou vazelinou. Niekto tvrdi ze je to este horsie ked sa zapecie a niekto tvrdi ze prave to pomoze pri dalsej vymene pri povolovani. Teraz neviem kde je pravda. Mazat ci nemazat popripade vase skúsenosti by mi dost pomohli. Dakujem
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Hlavne vycisti zavity, toc chvilku starterom motor (cca. 10s) aby vyfukalo vonku bordel ktory mohol spadnut do valcov a nakoniec vsetky diery dokladne vyfukaj stlacenym vzduchom. Potom natri zhavice (tu zavitovu cast az po sedlo) medenou vazelinou a zasrubuj ich dnu. Nakoniec ich podotahuj na 10Nm. V prirucke sice pise ze sa maju tahat na 15Nm, ale mne sa to vidi vela.
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

Medenou vazelinu NENI DOBRE davat k hliniku,zasadni chyba..Vznika tam elektrochemicka koroze.Kdyz maznout,tak keramickou pastou.
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Je pravda ze hlinik a med sa navzajom nemusia, ale neviem ci ta keramika nebude posobit ako izolant a zvacsi prechodovy odpor :?
stanomx
Přispěvovatel
Příspěvky: 735
Registrován: 09 úno 2015, 20:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od stanomx »

Podľa mňa je najlepšia medena pasta, máš to aj na obale napísané veľa krát, že je to na spoje sviečka/hlava, vyfukove skrutky a neviem čo ešte. Vodivosť zaruči zmenšenú oxidáciu medzi 2mi materiálmi
dream7000
Aktivista
Příspěvky: 1268
Registrován: 17 bře 2007, 17:56
Odpovědi: 0
Bydliště: Námestovo, Orava

Příspěvek od dream7000 »

medenou urcite nie...je na to specialna pasta napr. BERU
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

dream7000 píše:medenou urcite nie...je na to specialna pasta napr. BERU
Ano,to jsem nenapsal,pastu dela BERU.
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Pouzivam medenu uz roky a nikdy problem nebol, tak teraz neviem.
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

Je to podobne z ALU koly.Borci maznou stred naboje medenkou a po case se divi,ze ty kola zase nejdou lehce sundat,jak ten hlinik oxiduje a nabyde.Medenka je dobra,ale na kombinaci "zelezo-zelezo".
Dalsi priklad,alu brzdove trmeny.Vyzrane packy z venkovni strany trmenu,kdyz se podmazavaji desky medenkou..
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

TDI tech píše:Pouzivam medenu uz roky a nikdy problem nebol, tak teraz neviem.
Mno tak muzes pouzivat dal,hadat se nebudu :-)
Letos jsem daval nove zhavky na obe svoje okty a nemazal jsem to nicim,sly pekne vysroubovat i pak prstama zasroubovat,tak jsem usoudil,ze neni az tak potreba mazat.Mozna neuskodi protahnout zavity zavitnikem,ale ten nemam.
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
dream7000
Aktivista
Příspěvky: 1268
Registrován: 17 bře 2007, 17:56
Odpovědi: 0
Bydliště: Námestovo, Orava

Příspěvek od dream7000 »

treba si skusit vybrat zhavice napr. land rovera alebo z CDI mercedesu kde je závit M8 a potom sa clovek nauci pouzivat to co sa odporúča používať.....len vždy je na tom na pi.u mechanik ktorému to doniesli urobiť...nikdy nie ten čo to namaže kadečím pri montáži a nestara kto sa s tým bude .ebať aby to vykrútil....
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

BTW: Stejně tak existuje i hliníková pasta. Používáme ji v práci při montáži nerezových šroubů do fermentorů.

Měděná pasta má označení Cu800, hliníková má Al1100.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“