Spatne studené start VW Bora 1.9 PD 85Kw

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Boratt234
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 04 úno 2017, 14:47
Odpovědi: 0

Spatne studené start VW Bora 1.9 PD 85Kw

Příspěvek od Boratt234 »

Ahojte zdravím vás, vlastním boru r.v. 2001 1.9 PD85 kW+chip, najeto 250tis, auto proběhlo větším servisem a od ty doby špatně startuje za studena, ale pouze první start. Pak chytá na brnk, jak auto stojí přes noc ráno opět první start špatný. Na autě proběhlo .: Go hlavy (ventily, gufirka ventilu, vložkování pro vstriky, srovnani, tlakovani,...) Samozřejmě nové veškeré těsnění (pod hlavou, gumičky +podložky pod vstriky, výfukove, saci, pod tandemové čerpadlo, příruby vody, ventil víko, gufera pod rozvody,...) Nové šálky + nova vacka (odborné usazeno) nové rozvody i s vodní pumpou nastavené na přípravky, nové zhavice + zhavice pro předehřevu vody, zaslepen EGR + vypnutí v jednotce, už jsem vyzkoušel .: Diagnostika nic nepíše, 2X výměna gumiček a podložek pod vstriky, 2X palivový filtr, 2X ventil na palivovém filtru, spetny palivový ventil co je na hadici od filtru k tandemu, zkusil jsem i druhý tandem z auta do startuje na brnk,podávací čerpadlo tlačí cca 3bar, už vážně nevím jak dál děkuji za rady a nápady
stanomx
Přispěvovatel
Příspěvky: 735
Registrován: 09 úno 2015, 20:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od stanomx »

korekcie po štarte kanál 13 a 23
kanál 4, 4té políčko
a niekde tam je aj coolant temp, tak ci to +- sedi
Velký metař
Přispěvovatel
Příspěvky: 104
Registrován: 17 led 2017, 15:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od Velký metař »

udelej co ti radi vyse stanomx, uvidis aspon trochu v jakem stavu jsou vstriky a nastaveni klika - vacka atd. a urcite bych skontroloval jak jsou na tom tlaky ve valcich a jeste mrkni jestli je OK ta lista na zhavkach , jestli ti vubec jde proud na zhavky
O1 ASZ 96kw serie
Octavak1.9 96kw
Přispěvovatel
Příspěvky: 100
Registrován: 31 led 2015, 20:38
Odpovědi: 0

Příspěvek od Octavak1.9 96kw »

od kolika stupnu to spatne startuje?taky bych to videl na spatne tlaky ve valcich
Jirka84
Přispěvovatel
Příspěvky: 135
Registrován: 28 bře 2013, 20:49
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka84 »

zkus koupit poradny pevnostní srouby na vstriky.ty originály stojí za hovno.
Prodáno-Audi A3 BKD S-line kat off egr off hybrid turbosport.cz soft Dieselpower 202Ps 476 Nm snizeno 55mm
BMW E90 330D Soft Dieselpower 300Ps 650Nm DPF-OFF
Car diag
Přispěvovatel
Příspěvky: 577
Registrován: 05 říj 2010, 19:55
Odpovědi: 0
Bydliště: Blšany u Loun

Příspěvek od Car diag »

Silové kabely a kostra jsou v pořádku, baterka také?
Starter toči dobře?
Boratt234
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 04 úno 2017, 14:47
Odpovědi: 0

Příspěvek od Boratt234 »

Na diagnostiku se dostanu zítra zkusím kouknout a dám vědět
stanomx
Přispěvovatel
Příspěvky: 735
Registrován: 09 úno 2015, 20:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od stanomx »

Octavak1.9 96kw píše:od kolika stupnu to spatne startuje?taky bych to videl na spatne tlaky ve valcich
v lete mi to štartovalo dobre hocjako, v zime je vidno rozdiel už aj keď je tam +/- 3 stupne, a s +8 to nechcelo vôbec naštartovať... až po asi dvoch minutovych točkách
Boratt234
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 04 úno 2017, 14:47
Odpovědi: 0

Příspěvek od Boratt234 »

Zhavice jsou všechny nový a po testu žhaví krásné, když je pod -10 startují třeba i na 10x než začne pochytavat, tedka když se oteplylo tak se to dá natočit tak na potřetí , baterie je stará cca 4mesice a startér točí jak ďábel , po startu to zní jak když vynechává jeden válec pak se chytne a jede, za jízdy tahne pěkně plynule žádné kuckani ani žádná prodleva jede perfektně, jeyteb jsem zapomel je tam i nová elektroinstalace vstřiku. Zítra zkusím diagnostiku a změřit tlaky nevíte někdo náhodou kolik by tam mělo cca být bar? Mohli by to třeba dělat i vstriky? Že by nějakej netesnil a kapal? Jen taková teorie
Octavak1.9 96kw
Přispěvovatel
Příspěvky: 100
Registrován: 31 led 2015, 20:38
Odpovědi: 0

Příspěvek od Octavak1.9 96kw »

ideal je 25-30bar treba ja mam na 1.9tdi 85kw jen 18bar a se starty je problem.prodlouzenim doby zhaveni se startovani o dost zlepsilo.jeste ze mam auto v garazi a trapim ho jen jednou za den, ostatni starty během dne uz v pohode.
Velký metař
Přispěvovatel
Příspěvky: 104
Registrován: 17 led 2017, 15:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od Velký metař »

No udelej nejdriv tu diagnostiku , jinak se dal nehnes . Vstriky jsou na kanalu 13 a mely byt co nejblize k nule , potom si dej 4kanal a policko 4 ti ukaze synchronizaci vacka a klika , taktez by to melo byt co nejblize k nule .

Potom urcite zmer ty kompresni tlaky na teplem motoru , idealne by mely mit kolem 30 bar , +- 2 bar a valce mezi sebou idealne zadny velky rozdil , kdysi jsem tady vycetl ze tak max rozdil do 4 bar( treba tlaky 32 30 31 28 ) , pak uz je neco spatne a je treba se na valec a pist ktery ma vetsi rozdil tlaku oproti ostanim podivat , mezni hodnota je tusim 19 bar , ale urcite to je uz malo .
Pak asi bych kontaktoval nejakeho elektrikare ktery ma trochu vybaveni , aby ti zmeril klestovym merakem jestli opravdu do tech zhavek jde proud co ma , ze zhavky zhavi nekde na baterce jeste nic neznamena. Klidne muze byt po smrti ta lista na zhavkach

A urcite bych jeste zkusil napruzit kontakty na vstrikovacich

Tohle aspon udelej , nestoji to skoro nic . Pak se muze badat dal .
O1 ASZ 96kw serie
stanomx
Přispěvovatel
Příspěvky: 735
Registrován: 09 úno 2015, 20:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od stanomx »

neviem naco cakas, hned v prvom prispevku mas vpodstate vysvetlene co skontrolovat, a to že žhaviče žhavia neznamena, že musia byť funkčné - žhaviaca lišta, prechodovy odpor fajky atď...
zajdi stym radsej kniekomu kto tomu rozumie, napr. odtialto sa ti niekto ponukne ak povies odkial si.
Mne keby niekto spravil takuto "generalku" tak by som mu jebol blok do hlavy.
Boratt234
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 04 úno 2017, 14:47
Odpovědi: 0

Příspěvek od Boratt234 »

stanomx píše:korekcie po štarte kanál 13 a 23
kanál 4, 4té políčko
a niekde tam je aj coolant temp, tak ci to +- sedi
Obrázek

Jak koukám nějaká chyba na vstrikach, ale může to způsobovat špatne studené starty? Ještě dnes večer odstavíme auto a zítra zkusím ještě tlaky ve válcích
george40
Přispěvovatel
Příspěvky: 144
Registrován: 13 úno 2015, 13:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Most

Příspěvek od george40 »

dal jsi tam správné žhaviče ? Existují dva typy žhavičů s rozdílnou délkou žhavíví armatury - v závislosti na typu mororu (datumu jeho výroby). Když se použijí žhaviče s armaturou 20mm místo 25mm, tak je při startu v zimě problém...
Obrázek
VW Passat variant B5.5 1.9l AVB(2002) 74kW/240Nm*self-made chip - 102kW/340Nm* ---EGR-OFF---
MB W211 - E280 CDI 3222cm3 OM648(2005) 130kW/400Nm*self-made chip - 200kW/540Nm* ---EGR-OFF---
Octavak1.9 96kw
Přispěvovatel
Příspěvky: 100
Registrován: 31 led 2015, 20:38
Odpovědi: 0

Příspěvek od Octavak1.9 96kw »

ty hodnoty se me zdaji byt ok.rozhodne nic aby to melo vliv na starty.kdyz mu to spatne startuje i pri 8st tak to zhavkama nebube.a tlaky bych meril za studena kdyz je problem se studenyma startama,nafta nepada?
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“