Písty ALH

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Sifon
Přispěvovatel
Příspěvky: 648
Odpovědi: 0
Registrován: 01 úno 2007, 10:34
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Sifon »

Co stoji samotne viacubkove tesnenie a co stoji montaz?
Kolotoč TUNING
Uživatelský avatar
suskyin
Sběrač informací
Příspěvky: 38
Odpovědi: 0
Registrován: 25 čer 2006, 19:52

Příspěvek od suskyin »

Stingray píše:Cim viac tlacis turbo tlaku tym viac musis znizovat staticky kompresny pomer lebo prave dynamický kompresný komer sa neumerne zvysuje co ma za nasledok pretazovanie motora a posun spalovacich tlakov do neefektivnej oblasti....prilis vysoky tlak vysoka teplota horenia

V praxi by Vam mohlo pomoct ze ak idete na viac ako 1.8bar tak kompresny pomer by sa mal znizit aspon o 0.3, plniaci tlak 2.2bar to uz je znizenie 0.8
Stingy me to prijde divny si snizovat spalovaci tlak kdyz prave o tom je vykon, kdyz budu preplnovat stejnym tlakem za rozdilne kompresse nebude pak vykon mensi?
Uživatelský avatar
Stingray
Přispěvovatel
Příspěvky: 492
Odpovědi: 0
Registrován: 21 dub 2006, 13:35
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stingray »

citaj pozorne........zmysel to ma iba ak plniaci tlak zvysujete, len pre zaujimavost dizlove pretekarske motory (tractor pulling, truck racing....) pracuju v oblasti 16:1 a najdu sa aj extremnosti s plniacim tlakom 6barov na 13.5:1, turbo benzinove motory F1 v 80rokoch pracovali v oblasti kompresie 6.5:1 s výkonmi 1400ps z 1.5litrovych motorov.
...to be or not to be... - faster
Uživatelský avatar
suskyin
Sběrač informací
Příspěvky: 38
Odpovědi: 0
Registrován: 25 čer 2006, 19:52

Příspěvek od suskyin »

Stingray píše:citaj pozorne........zmysel to ma iba ak plniaci tlak zvysujete, len pre zaujimavost dizlove pretekarske motory (tractor pulling, truck racing....) pracuju v oblasti 16:1 a najdu sa aj extremnosti s plniacim tlakom 6barov na 13.5:1, turbo benzinove motory F1 v 80rokoch pracovali v oblasti kompresie 6.5:1 s výkonmi 1400ps z 1.5litrovych motorov.
tohle celkem chapu, ale spis me vrta hlavou esi neni lepsi, pouziju tvuj pripad, jit z tlakem turba ze 6ti bar a nizkeho CR na 3bar pri zachovani puvodniho CR ??? U benzina je tahle zalezitost jasne dana ale u nafty me to nesedi.... :?
go.vojta
Aktivista
Příspěvky: 1871
Odpovědi: 0
Registrován: 02 dub 2006, 11:19
Bydliště: třebíč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od go.vojta »

hm to je dobrá otázka.. ale asi je navýšení výkonu větším tlakem turba větší než snížení výkonu ubráním komprese..
Passat B5 tdi, passat B4 tdi

BMW R1150GS
Uživatelský avatar
Stingray
Přispěvovatel
Příspěvky: 492
Odpovědi: 0
Registrován: 21 dub 2006, 13:35
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stingray »

Páni uvedomte si ze nafta ma tiez svoje hranice v spalovacom procese ma plynule horiet a nie expanzne detonovat........tak ako je oktanove cislo o benzinu je aj cetanove cislo u nafty a to Vas limituje pri variacii s plniacim tlakom.......
...to be or not to be... - faster
Uživatelský avatar
suskyin
Sběrač informací
Příspěvky: 38
Odpovědi: 0
Registrován: 25 čer 2006, 19:52

Příspěvek od suskyin »

Stingray píše:Páni uvedomte si ze nafta ma tiez svoje hranice v spalovacom procese ma plynule horiet a nie expanzne detonovat........tak ako je oktanove cislo o benzinu je aj cetanove cislo u nafty a to Vas limituje pri variacii s plniacim tlakom.......
jako asi neco na tom bude kdyz naftove LeMans jezdi 15:1..... jinak to cetanovy cislo si myslim ze ma obracenej efekt nez octany, cim vic cetanu, tim ti staci mensi CR, snaze hori, narust tlaku ve valci neni tak prudky jako u nafty s mensim cet. cislem.....
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“