Písty ALH
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Stingy me to prijde divny si snizovat spalovaci tlak kdyz prave o tom je vykon, kdyz budu preplnovat stejnym tlakem za rozdilne kompresse nebude pak vykon mensi?Stingray píše:Cim viac tlacis turbo tlaku tym viac musis znizovat staticky kompresny pomer lebo prave dynamický kompresný komer sa neumerne zvysuje co ma za nasledok pretazovanie motora a posun spalovacich tlakov do neefektivnej oblasti....prilis vysoky tlak vysoka teplota horenia
V praxi by Vam mohlo pomoct ze ak idete na viac ako 1.8bar tak kompresny pomer by sa mal znizit aspon o 0.3, plniaci tlak 2.2bar to uz je znizenie 0.8
- Stingray
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 492
- Registrován: 21 dub 2006, 13:35
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
citaj pozorne........zmysel to ma iba ak plniaci tlak zvysujete, len pre zaujimavost dizlove pretekarske motory (tractor pulling, truck racing....) pracuju v oblasti 16:1 a najdu sa aj extremnosti s plniacim tlakom 6barov na 13.5:1, turbo benzinove motory F1 v 80rokoch pracovali v oblasti kompresie 6.5:1 s výkonmi 1400ps z 1.5litrovych motorov.
...to be or not to be... - faster
tohle celkem chapu, ale spis me vrta hlavou esi neni lepsi, pouziju tvuj pripad, jit z tlakem turba ze 6ti bar a nizkeho CR na 3bar pri zachovani puvodniho CR ??? U benzina je tahle zalezitost jasne dana ale u nafty me to nesedi....Stingray píše:citaj pozorne........zmysel to ma iba ak plniaci tlak zvysujete, len pre zaujimavost dizlove pretekarske motory (tractor pulling, truck racing....) pracuju v oblasti 16:1 a najdu sa aj extremnosti s plniacim tlakom 6barov na 13.5:1, turbo benzinove motory F1 v 80rokoch pracovali v oblasti kompresie 6.5:1 s výkonmi 1400ps z 1.5litrovych motorov.

jako asi neco na tom bude kdyz naftove LeMans jezdi 15:1..... jinak to cetanovy cislo si myslim ze ma obracenej efekt nez octany, cim vic cetanu, tim ti staci mensi CR, snaze hori, narust tlaku ve valci neni tak prudky jako u nafty s mensim cet. cislem.....Stingray píše:Páni uvedomte si ze nafta ma tiez svoje hranice v spalovacom procese ma plynule horiet a nie expanzne detonovat........tak ako je oktanove cislo o benzinu je aj cetanove cislo u nafty a to Vas limituje pri variacii s plniacim tlakom.......