řazení v šestikvaltu

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

řazení v šestikvaltu

Příspěvek od MirekX »

zdravím. mám trochu problém s řazením, za studena při řazení z jedničky na dvojku to dost chroustne. Už jsem se s tím naučil, takže řadím pomalu,ale pokud do toho sedne někdo cizí, tak je to hrůza. Jak se to ohřeje, tak se to o dost zlepší (je to OK), když řadím dvojku ze trojky dolů, tak je to vždy OK. Olej jsem měnil a trochu se to zlepšilo, ostatní rychlosti jsou OK. Má to najeto 190 tis,ale dělá to prakticky od doby, co jsem to koupil (160 tis) že by už synchron? Na feldě, co mám 370 tis to ještě není tak strašný. Máte někdo zkušenosti? díky :P
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
EMAN
Sběrač informací
Příspěvky: 46
Registrován: 18 úno 2006, 02:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovakia

Příspěvek od EMAN »

čo by to mohlo chrústať to fakt neviem. mal som kedysi galaxy r.v. 01 kúpené v D. keď som ho kupoval malo najazdené 255 tis. km a ja som na ňom odjazdil daľších cca 20 tis. km, radenie bolo vcelku v norme - prevodovku z toho voza do dnes používa kamarát - nasadil ju do Sharana - dnes má na nej najazdené daľších cca 30 tis.km. ale neviem či bola prevodovka originál a mala tie km čo malo galaxy na tacho.
keď Ťa to bude trápiť, vymeň prevodovku, je ich kopa.
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

To chroustnutí je prostě klasické zarachocení zubů, jako u náklaďáku bez synchronů.Ještě jednu převodovku doma mám,ale nevím, kolik má najeto. Ale asi do ní vlezu a uvidím. Pak ji asi přendám celou.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Lukaash
Přispěvovatel
Příspěvky: 98
Registrován: 23 led 2006, 14:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Lukaash »

bohuzel jsem na tom podobne :-(
Ocelove priruby pro downpipe VNT15/17, VNT20/22, zaslepky EGR...

http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=22918
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

Dělá mi to to samý, najeto 38000km. Asi se to moc nepovedlo, ty šestikvalty.
Uživatelský avatar
frantacech
Aktivista
Příspěvky: 4289
Registrován: 23 led 2006, 14:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava, CZ

Příspěvek od frantacech »

Huml píše:Dělá mi to to samý, najeto 38000km. Asi se to moc nepovedlo, ty šestikvalty.
To je zivot. Sestikvalty se nepovedly, 2.5 V6 se nepovedly, vahy se nepovedly.
ObrázekRUN With The BULLS And HUNT With The BEARS....
Luke288
Přispěvovatel
Příspěvky: 123
Registrován: 23 led 2006, 14:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od Luke288 »

to mas jeste v zaruce ne? bych jim to tam hned hodil na hlavu.
Luke
OII 1.9 TDI
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

Bohužel už ne.
Alex
Přispěvovatel
Příspěvky: 740
Registrován: 23 led 2006, 23:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Martin

Příspěvek od Alex »

Mne to nerobí vôbec, radí sa ľahko a bez chrčania, dokonca aj spiatočka je synchronizovaná- 6kvalt 4motion, prevodovka FEL- asi nejakých 60 000 km, potom výmena prevodovky, (už je to iný kód, ale neviem z hlavy aký) na tej zatiaľ asi len 15 000 km, ale nič, úplná pohoda.

Prevodovku mi menili nie kvôli nejakej poruche samotnej prevodovky, ale kvôli poruche toho človeka, čo o tom rozhodoval :)
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Tak nevím, jestli se do toho pouštět. Abych v ní vůbec něco špatného našel. :o Neměl jste to někdo rozdělaný?
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Alex
Přispěvovatel
Příspěvky: 740
Registrován: 23 led 2006, 23:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Martin

Příspěvek od Alex »

Ja sa v blízkej dobe chystám rozobrať 02M 6kvalt prevodovku z octavie 4x4 TDI PD 74kW... Chceš potom foto? :D
Lenže koľko ťa budú stáť nové synchróny na 1. a 2. prevodový stupeň? To možno aj lacnejšie kúpiš druhú prevodovku.
Aha, teraz som si všimol, že len dvojka... Tak skús zistiť, čo by stál. Ale tej roboty...
Uživatelský avatar
daniel.987
Přispěvovatel
Příspěvky: 560
Registrován: 22 úno 2006, 23:41
Odpovědi: 0
Bydliště: Krkonoše

Re: řazení v šestikvaltu

Příspěvek od daniel.987 »

MirekX píše:zdravím. mám trochu problém s řazením, za studena při řazení z jedničky na dvojku to dost chroustne. Už jsem se s tím naučil, takže řadím pomalu,ale pokud do toho sedne někdo cizí, tak je to hrůza. Jak se to ohřeje, tak se to o dost zlepší (je to OK), když řadím dvojku ze trojky dolů, tak je to vždy OK. Olej jsem měnil a trochu se to zlepšilo, ostatní rychlosti jsou OK. Má to najeto 190 tis,ale dělá to prakticky od doby, co jsem to koupil (160 tis) že by už synchron? Na feldě, co mám 370 tis to ještě není tak strašný. Máte někdo zkušenosti? díky :P
Měl jsem u Alhambry to samý. Výměna oleje nepomohla. Výměna převodovky-jen nepatrně lepší. Přesně jak píšeš 1-2 přes zoubky, 3-2 bez problému. Ostatní taky OK. Obě převodovky měly 100000km.
Myslím že to bude jejich slabina. Musel jsem vychytat jak nejlíp řadit a vzpomínám si že to chtělo na tu dvojku dost rychle. Pak to ten synchron pobral bez problému i když si to nedovedu vysvětlit. :?
Sharan ASZ
Octavia AGR
Fox-CZ
Přispěvovatel
Příspěvky: 63
Registrován: 23 led 2006, 20:47
Odpovědi: 0

Příspěvek od Fox-CZ »

mam taky 6 tikvalt,najeto asi 115 tisic a radit mi jdou uplne v pohode vsechny rychlosti
Passat 2002 TDI96KW
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Re: řazení v šestikvaltu

Příspěvek od MirekX »

Jo,taky se mi zdá, že když to tam nacpu rychle, tak je to dobrý. Za studena řadím tak,že v neutrálu chvilku počkám a pak šupho tam. Už jsem si taky zvyknul, ale je to otrava :(
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

Tak jak to popisuješ to dělá i mě, jak se zahřeje tak je to celkem dobrý, dělá to v podstatě akorát tak od 0 do 10°C. Když bylo -20°C, tak to taky neškrkalo. Teď jsem se díval do Etosu a ty synchrony na 1. a 2. rychlost jsou dvojitý (cena všech komponentů na jeden kvalt asi 2000.- bezDPH). Stejný problémy mají starší Sharany s 3. rychlostí, kde je synchron taky dvojitej. Nedávno jsem to dělal a tam už na to přišli, že je to na hovno a teď ti prodají jeden synchron a k tomu jiný trojkový kolo, sice to stojí celý asi 5000.- (crazy), ale myslím, že to už prostě vydrží. Takhle to dopadá, když se vymýšlí pořád nějaký novoty a na starý osvědčený se sere. Možná budeš muset počkat až nějakýho luména za dva roky napadne, že takhle to byla blbost a budeš ten synchron moct koupit upravenej tak, aby to vydrželo.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“