Za studena kouří modro-bíle a klepe.
Moderátoři: šulda, Moderátoři
To "klepání" po nastartování studeného motoru nemá souvislost s padáním motoru do nouzáku. Chtělo by to udělat video, abychom viděli a slyšeli, čemu říkáš klepání. Dosti často tyto motory startují při nižších teplotách špatně. Postupně se přidávají jednotlivé válce a chod je trhavý a nepravidelný. Nejčastěji je příčinou vzduch v palivovém systému/chudá směs pro start/.
O padání motoru do nouzáku z důvodu vysokého tlaku turba je toho tady na fóru napsáno nejméně na celou knihu.
O padání motoru do nouzáku z důvodu vysokého tlaku turba je toho tady na fóru napsáno nejméně na celou knihu.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
-
- Nováček
- Příspěvky: 16
- Registrován: 08 lis 2019, 09:26
- Bydliště: Proseč
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
Bublinky jsem už řešil, myslel jsem si že to bude právě tím, ale problém jsem odstranil dotažením toho spodního ,,víčka” a pro jistotu jsem dal na přívod paliva před filtr zpětný ventil kdyby padala nafta. Bublinky už tam nelítají ale motor fur klepe a kouří. Motor startuje výborně, na drc, ale je pravda že po startu to zní jak kdyby jel na 3. Směs pro start by měla být v pohodě a váha je taky dobrá. Video během víkendu taky udělám a hodím ho sem.
Golf IV 1.9 tdi 81kw asv
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33564
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Odpovědi: 0
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33564
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Odpovědi: 0
čoveče co už všechno udělaly pružiny bych si ani nevpoměl, špatné dobré starty, cukání, výkon,
třeba ford tranzit plyn na lanko start drb, ale jak v nouzáku max 1100 otáček rotačka bez řj, pomalu jsi to rozjel pak ze čtverky trojka skočilo tam 2000 otáček a tranzit vypálil a jel třeba celý den OK, obje se už motaly do sebe
tak ono když tonoucí se stébla chytá se podívat na ty pružiny není tak moc práce
třeba ford tranzit plyn na lanko start drb, ale jak v nouzáku max 1100 otáček rotačka bez řj, pomalu jsi to rozjel pak ze čtverky trojka skočilo tam 2000 otáček a tranzit vypálil a jel třeba celý den OK, obje se už motaly do sebe
tak ono když tonoucí se stébla chytá se podívat na ty pružiny není tak moc práce
-
- Nováček
- Příspěvky: 16
- Registrován: 08 lis 2019, 09:26
- Bydliště: Proseč
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
Díky za tipy, zítra všechno vyzkouším a pošlu video toho jak to kouří a klepe. Jen mám lehký dotaz, jsem mechanik amatér takže co se týče nějakých věcí bych potřeboval poradit
Jedná se o tuhle pružinu kterou jsi měl na mysli? https://drive.google.com/file/d/1ZKIipu ... p=drivesdk Díky

Golf IV 1.9 tdi 81kw asv
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33564
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Odpovědi: 0
-
- Nováček
- Příspěvky: 16
- Registrován: 08 lis 2019, 09:26
- Bydliště: Proseč
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
Jasně v tom už se orientuju, zítra to zkusím sundat a zkontroluju to. Ještě jsem si vzpomněl, nastavoval jsem právě tu volnoběžnou dávku paliva za teplýho motoru okolo těch 4 mg a v pohodě, jen když to pak nastartuju právě studený tak to je schopný házet hodnoty od 5 do 9 mg a takhle se to furt mele dokola dokud se to nezahřeje, potom tam jsou zas 4 mg. Třeba to bude mít právě tu souvislost s těma pružinama 

Golf IV 1.9 tdi 81kw asv
Podle mne to pružinami není. Spíš bych to tipnul na špatné plnění hydraulických zdvihátek /olej, nebo zdvihátka/. Neozývají se zdvihátka i při teplém motoru? Dej sem to video zvuku a kouře. S tím sundáváním nastavovače N-146 bych nespěchal.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
A jak bude mít vliv prázdné/nevydřené/ hydro na chod motoru? Ventil vůli mít bude a ať si hydro cvaká, aspoň člověk ví, že se ventil otevírá..Ať zkusí tu kompresi zastudena, to pozná i při to přetočení zvedlého kola. Tohle se také stávalo, když se prošoupalo hydro, ventil dal malinkou pusinku pístu /ohnul se/ a při studeném startu špatně těsnil..Právě tohle jsem zažil, když jsem po prodřeném hydru dával novou vačku a starší hydra z jiného motoru a studený start byl na 3 válce..Ale po pár minutách se motor srovnal a normálně fungoval..Větší opravu majitel nechtěl, a já ji ani nedoporučoval, protože buď to udělat pořádně, nebo jezdit..také už proto, že ventily ve vodítkách tancovaly čardáš ..Po delší době to odstranila až jiná hlava.. 

nepropadat panice...
To, že za studena je dávka vyšší je normální a správné. Nesmí teda kolísat. Já mám z rotačky vypozované, že po startu kolem 0°C dávka 9mg a při zahřívání postupně klesá k těm 4mg (měřeno na volnoběh, samozřejmě..).jakub4prosec píše:Ještě jsem si vzpomněl, nastavoval jsem právě tu volnoběžnou dávku paliva za teplýho motoru okolo těch 4 mg a v pohodě, jen když to pak nastartuju právě studený tak to je schopný házet hodnoty od 5 do 9 mg a takhle se to furt mele dokola dokud se to nezahřeje, potom tam jsou zas 4 mg. Třeba to bude mít právě tu souvislost s těma pružinama
S2 CFGB DSG
-
- Nováček
- Příspěvky: 16
- Registrován: 08 lis 2019, 09:26
- Bydliště: Proseč
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
Tak jsem se k tomu konečně dohrabal, zde je video https://youtu.be/AQptpvtG0DY snad to bude zřetelný. Tlaky jsem bohužel nezměřil protože jediný kompresiometr jsem sehnal do 21bar. Takže s tím budu muset asi někam zajet.prka píše:Podle mne to pružinami není. Spíš bych to tipnul na špatné plnění hydraulických zdvihátek /olej, nebo zdvihátka/. Neozývají se zdvihátka i při teplém motoru? Dej sem to video zvuku a kouře. S tím sundáváním nastavovače N-146 bych nespěchal.
Golf IV 1.9 tdi 81kw asv
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33564
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Odpovědi: 0
a co třeba jak jsem ti psal zvedni kolo dej pětku a zkus natočit čtyři stejné komprese ? dobré je když kamarád poslouchá u výfuku a máš sdělanou hadici do sání, můžeš uslyšet zajímavý zvuk, stejně pak točit a poslouchat otevřený nalévací otvor na olejjakub4prosec píše:Tlaky jsem bohužel nezměřil protože jediný kompresiometr jsem sehnal do 21bar. Takže s tím budu muset asi někam zajet.