Fabia 1.9 tdi 96kw RS malý výkon velká spotřeba

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od sky59 »

ano, mam na mysli ten N75 ktory prevadza elektricky povel na podtlak na turbo (sestra na toyote tam ma priamo elektricky motorcek co nataca lopatky turba)

ale ako som pisal mam znacnu skepsu ze je to ten "cycle MAP" .....

preco si myslis ze pri malych otackach to nedava tlak? nikde v meraniach to nevidim, tie zrychlovacie merania su na toto k nicomu, "my" :) sme urobili merania na ceste do kopca ako na skutocnej brzde


to ze pri vyssich to "vystreli", myslim ze tu je vidiet ako je clovek subjektivny,
myslim ze to vystrelenie bude niekde uplne inde ak to dokaze dodat pozadovane mnozstvo vzduchu, mam O1 ASZ 96kW a ked bola nova bola asi najsilnejsie auto na ceste v r 2003, kedze som 8 rokov uz v Rakusku koli robote tak auro spinka v garazi a kazde 2 roky ide na STK :) ma km uvedene v podpise, je to stale nove auto a mnohi na silnejsich autach su casto prekvapeni ked mi nestihaju do kopcov (jazdim sa v praznom aute a ked su oni nalozeni nemaju sancu :)

ked das auto do pucu, mam kdesi xcel file co som urobil na zmeranie vykonu na ceste, bez valcov, staci urobir rozbeh a dobeh a zmerat cas a dat vahu a mas vykon, nemas sice celu charakteristiku ale ta ma ani nezaujima, vystup z excelu je povedzme, priemerny vykon na 5ke od 120 do 140km/h (to mi dava pod 4 sekundy)

"mame" v rukach jasny dokaz, ze ani v USTALENOM stave pri 3000ot to nedokaze dodat pozadovany prietok vzduchu, myslim ze ked sa najde tento problem tak vsetko ostatne sa tiez vyriesi
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
chyba404
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 09 črc 2020, 11:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od chyba404 »

Obrázek

viděl jsem logy od jiných ASZ a už při 1800 plnili co požadovali. Moje u 1800 ani zdaleka nemá co požaduje.
To "vystřelení" od těch 2500 ot. tu i odpovídá tomu, že v cca těch 2500 to dostane i víc než žádá?
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od sky59 »

najprv k tomu protokolu o turbe: bezcenny papier nic nedokazujuci, na oblbnutie je tam nejaky graf ACTUATORA (!) co je podtlakova membrana, o turbe tam nie je NIC NIC a este jedno velke NIC!
Je tam akysi udaj kg/s , to ma byt max co to ma dat??? A to zmerali len v jednom jedinom bode pri maxime???? ako boli lopatky? co robi turbo v rozsahu pracovnych otacok, pracovneho natocenia lopatiek? na to musi byt viacrozmerny graf alebo subor merani pri roznych otackach, roznych natoceni lopatiek, rozneho mnozstva vyfukovych plynov co ho pohanaju...atd
jedna velka hanba firme co dodala takyto protokol!

k tabulke, nevravim ze je to bezcenne meranie pocas zrychlovania, ale v porovnani merania na valcoch (do kopca) pri ustalenych parametroch je bezcenne

ano, sam tam vidis to vystrelenie, lebo to boli iba 3 sekundy, to je vidiet aj na "nasom" merani, kedy (3000ot) najprv je prebytok vzduchu ale potom spadne hlboko pod pozadovanu hodnotu, to uz v tabulke nevidis, naviac pri tom zrychlovani sa motor nikdy nedostane do ustaleneho stavu takze sa vie velke prd, ako prvu diagnostiku to beriem, ale ked si nevies rady treba ist na valce (do kopca), ono tym zrychlovanim sa simuluje zataz len bohuzial sa vtedy vsetko meni, nic nie je stabilne

napriek tomu moje komentare ku tabulke:
- riadok 9, RJ MAF ma byt 850, je iba 593, je to chyba alebo je tam tak velke oneskorenie az turbo natlaci? lebo sa to menilo rozbiehalo

- riadky 4 az 8, predpokladam ze pri tomto teste bol plyn na podlahe, preco potom EGR nebolo zatvorene?!

vobec by som sa teraz nezaoberal tlakom MAP, pretoze najprv je mnozstvo vzduchu a z toho si RJ sama sebe urcuje aky bude pozadovany tlak, ako na vojne, sam si velim sam vykonavam cvicenie :) to bolo daaaavno ale stopy na dusi zostali...

ja by som sa sustredil na to, preco to pozadovane mnozstvo vzduchu najprv prestreli na par sekund, a potom to hlboko spadne pod poziadavku 850 - hovorim o merani do kopca pri 3000ot v ustalenom stave, vtedy ma RJ a aj motor dostatok casu na to, aby pekne sledoval pozadovane mnozstvo vzduchu 850

na to potrebujeme vediet, aky povel dostava turbo (N75), ak bude pocas prepadu mnozstva vzduchu ma maxime tak ostava uz len turbo a pripchavanie nasavania, pri 3000ot je habakuk vyfukovych plynov aby turbo malo dost plynov na jeho pohananie

a pri tych tvojich 1800 nemoze natlacit, nema z coho ked nie je prietok/nafuk vzduchu, vid MAF, ako som povedal, to je druhorade, treba zistit preco nedokaze dodat vzduch, potom bude aj tlak
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
chyba404
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 09 črc 2020, 11:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od chyba404 »

Nene plyn nebyl na podlaze. Až od 1500 ot. dávám plný plyn.

Každopádně večer sem hodím logy na 3jku do kopce při 3000 otáčkách.
I žen podtlak zkusím. :)

tak mám tu ty logy:
https://uloz.to/folder/OiLfvs1MaAnp
všechny do stejného kopce cca od stejného místa na 3jku 3000 ot.

Zároveň mám i video toho podtlaku turba do kopce na 3000 ot.
https://youtu.be/4Ph3bVQfU1g
zhruba od 6 sekundy jsou tam stabilní otáčky... zároveň jde ze začátku v pozadí slyšet to "chrčení"
----------------------------------------------------------------
plus tu mám ještě video kde udělá podtlak velkej výkyv? pří prudkém puštění plynu...nevím jestli to tak má být nebo nějaká chyba manometru či tak něco?...

https://youtu.be/86g1W40NlYo
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od sky59 »

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Je to ako cez kopirak, rovnako potom lieta aj pozadovana hodnota tlaku, a tu aj pekne sleduje

Ten manometer (vakuometer) ked rucicka spadla do prava a spadls v oboch videach, tam je nula vakuum?

Ale pri tom ustalenom stave 3000ot nebolo vakuum na maxime? Videl som, ze boli stavy s rucickou aj viac dolava, mas dost podlaku aby to dokazalo udrzat lopatky na maxime?

Sice sa zdalo ze ze rucicka je stabilna, alr to moze byt aj rovnovazny stav "ma dat.. dokaze dat", tomu by nasvedcovalo, ze na zaciatku to da pokial ms zasoby podlaku kade tade po hadickach s ked ich minie cez nejaku dierku niekde tak uz to nevladze udrzat?


Vyssim vakuom zmensuje strbinu medzi skrtiacimi lopatkami aby zvysil rychlost plynov na pohanaciu vrtulu vo vyfuku, ak ma malo vakua tak nedokaze udrzat lopatky prikrtene a pada vykon turba

Moze byt kombinacia, ze mas kdesi tak velku dierku ze to este ako tak funguje, hlavne pri zosliapnuti ked ma este zasoby vakua po okoli

Na kolko vlavo dokaze vyletiet rucicka vakuomera? Hodnota? A potom pri 3000 ustalene? Hodnota?

A to chrcanie do 2500 by mohlo byt sposobene tou nedokonalou dierkou, ktora sa potom naplno otvori a prestane vydavat zvuk

Pri to druhom videu ked to prudko spadlo, nepocut tam zakvilit turbo?



A v tom prvom videu v ustalenom stave chodi tlak od 26 do 31, to bude asi aj moc, potom to turbo chodi haj buj, funkcia nie je linearna, pri nizsich otackach zmena o 5 nemusi byt poznat, ale pri vyssich kedy treba zuzit strbinu to moze viest k dvojnasobeniu rychlosti plynov a naopak, znizit vykon turba na polovicu ked ich nedokaze udrzat priskrtene


Edit: mas ten vakuomer, uz aj hadicku do motoroveho priestoru, bude nutne overit, ze ci je dostatocny privod "vakua" do N75, ak by padal nizko tak by sa to prenasalo potom aj na turbo

Nohoda je blbec, doteraz to mohlo ako tak chodit na hranici, teraz sa vrtalo v motore, pohybslo kadecim a je to hotove... prekotilo sa to na druhu stranu
Keby to bolo pokazene nsultimo tak to sa najde rychlo, ale toto? Chvilu hra chvilu nie... najhorsie problemy

Edit2: a pri poslednych upravach a vymene N75 za novy (tusim si to napisal ze je vymeneny) nevymenila sa aj privodna hadicka podtlaku za nevhodny typ, ktory sa do seba vcucava a brani tak dostatocnemu mnozstvu podtlaku na udrzanie lopariek v pozadovanej polohe?
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
chyba404
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 09 črc 2020, 11:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od chyba404 »

Na vakuometru vpravo je 0, vlevo -0.1 MPa.

U těch stabilních 3000 ot. se ten podtlak drží cca u -0.04 - ale zase to stejné -> když jsem se snažil dosáhnout těch 3000 otáček držel jsem trošku víc plyn, až jsem se k nim dostal tak jsem ho trošku pustil a najednou se ten podtlak rychle dostal k 0 a pak zase k těm -0.04.tak jako u druhého videa...

U toho druhého videa u konce to není turbo, ale přítelkyně která mi to natáčela a zasmála se... :-D
------------------------------------
ohledně toho podtlaku k N75 - měřil jsem ho hned za vývěvou (tandemem) a naměřil jsem cca -0.08. Otázka je jestli ho dokáže produkovat dostatečně a stabilně tak jak má? Když párkrát (asi 3x) sešlápnu brzdový pedál tak se rychle ztratí a chvilku mu trvá než vystoupá zpět.
Všechny podtlakové hadičky kromě té za vývěvou jsem vyměnil za nové silikonové a taky žádná změna. Jediný na co jsem narazil je tohle:
https://www.youtube.com/watch?v=TVRmzrT ... e=youtu.be
ale při pohybování ten podtlak neutíká (podle vakuometru).

elektromagnetický ventil jsme zkoušeli vyměnit z funkčního auta a taky žádná změna, tak jsme ten starej vrátili zpět.
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od sky59 »

Ake silikonove? Ja poznam zo silikonu iba makke hadicky, absolutne nevhodne na podtlak, alebo su to specialne tvrde na to urcene?

Pri tom brzdeni si zrejme mal beziaci motor, ja som si nikdy nevsimol ze by mi posilovac prestal niekedy posilovat, myslim si, ze vyveva by mala byt schopna dodat podtlak za kazdych okolnosti, bezohladu na to kolko krat zabrzdis, aj ti pri tom stvrdne brdovy pedal?

To ze z ineho auta N75 zmenu neurobil neznamena ze bol dobry/lepsi, to ine auto mohlo mat lepsi podtlak z vyvevy

To na videu je podtlakova hadica? Tvrda plastova? Alebo gumenna s armaturou vo vnutri?
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
toby66kw
Aktivista
Příspěvky: 2344
Registrován: 16 bře 2008, 10:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od toby66kw »

Na volnoběh je podtlak kolik , musí být min . 0,6 bar
G5 TDI - 66KW - 3X OFF + VB + čip a Plusko jede líp

G5+ko TDI -77KW + 3X OFF + Oleg Hybrid = 142 MAHA kw Mvolessoft
chyba404
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 09 črc 2020, 11:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od chyba404 »

sky59 píše:Ake silikonove? Ja poznam zo silikonu iba makke hadicky, absolutne nevhodne na podtlak, alebo su to specialne tvrde na to urcene?

Pri tom brzdeni si zrejme mal beziaci motor, ja som si nikdy nevsimol ze by mi posilovac prestal niekedy posilovat, myslim si, ze vyveva by mala byt schopna dodat podtlak za kazdych okolnosti, bezohladu na to kolko krat zabrzdis, aj ti pri tom stvrdne brdovy pedal?

To ze z ineho auta N75 zmenu neurobil neznamena ze bol dobry/lepsi, to ine auto mohlo mat lepsi podtlak z vyvevy

To na videu je podtlakova hadica? Tvrda plastova? Alebo gumenna s armaturou vo vnutri?
Tyhle silikonové mám: https://race-shop.cz/podtlakove-hadice/ ... rvena.html

Zkoušel jsem to na volnoběh. podtlak byl 0.8 a po seslapnuti pedálu (3x) spadl k 0, pedál ztvrdl, podtlak pak pomalu naběhl zpět k těm 0.8...

Jinak ano, na tom videu je to kolénko za vývěvou gumové.. jinak to vypadá stejně jako na fotce.
Obrázek
toby66kw píše:Na volnoběh je podtlak kolik , musí být min . 0,6 bar
jj na volnoběh to vyběhne hned na těch 0.8.. trošku přes 0.8
toby66kw
Aktivista
Příspěvky: 2344
Registrován: 16 bře 2008, 10:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od toby66kw »

To je ok ,
G5 TDI - 66KW - 3X OFF + VB + čip a Plusko jede líp

G5+ko TDI -77KW + 3X OFF + Oleg Hybrid = 142 MAHA kw Mvolessoft
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od sky59 »

No a ma byt gumove? Neda sa stlacit? Nie je mozne ze ho podltak zborti dovnutra a zapcha sa?

S tym podtlakom sa mi to nezda, ja mozem brzdit kolko chcem a stale to brzdi, je mi to podozrive

No a o tej cervenej podtlakovej viac ako ze je kvalitna nepisu!!
Do akeho podtlaku funguje?
Dokazes ju stlacit prstami?
Pripadne ak mas este kus, skus ju ustami vycucat ci sa nezavre, clovek dokaze viac vycucnut ako nafuknut, daj na jeden koniec manometer co mas a skus, mozno pojdes do kolien
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od sky59 »

O tej cervenej pisu:
Díky pružnosti hadice je možné ji použít na průměry trubek 3-5mm.

Tak to je pekne na hov*o podtlakova hadica ked to s nou mozes urobit


tu si jeden vyrobca robi reklamu, tvrdiac ze vacsina silikonovych hadic nefunguje

mala fotografia porovnava ich a konkurencny vyrobok:

Obrázek
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
chyba404
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 09 črc 2020, 11:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od chyba404 »

toby66kw píše:To je ok ,
Takhle na volnoběh to ok je. Záleží co při zátěži. Jestli je tam teda rozdíl.
sky59 píše:No a ma byt gumove? Neda sa stlacit? Nie je mozne ze ho podltak zborti dovnutra a zapcha sa?

S tym podtlakom sa mi to nezda, ja mozem brzdit kolko chcem a stale to brzdi, je mi to podozrive

No a o tej cervenej podtlakovej viac ako ze je kvalitna nepisu!!
Do akeho podtlaku funguje?
Dokazes ju stlacit prstami?
Pripadne ak mas este kus, skus ju ustami vycucat ci sa nezavre, clovek dokaze viac vycucnut ako nafuknut, daj na jeden koniec manometer co mas a skus, mozno pojdes do kolien
No to kolénko nevím jestli tam má být. Každopádně je poměrně tvrdý a jen tak zmáčknout nejde.
Tu silikonovou dokážu zmáčknout. Ale má tlustou stěnu a podtlak by ji neměl zmáčknout. Četl jsem dost recenzi i tady na fóru a nikdo si na to nestěžoval. Každopádně žádný rozdíl před výměnou a po výměně nenastal, tak jsem ani nepřemýšlel nad tím že by v nich mohl být problém.
To s tím manometrem zítra vyzkouším.

Jinak tohle je to kolénko co tam mám.
Obrázek
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od sky59 »

A skus tu cervenu pocas testu rozumne zohnut, v aute tiez nie je napriamo v idealnej situacii
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3720
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Ještě jsem nepotkal auto, u kterýho bych na volnoběh nevyšlapal posilovač brzd do tvrda.
Oct asv 2000, DieselPower
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“