Silnější žárovky

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
cupra
Aktivista
Příspěvky: 1330
Odpovědi: 0
Registrován: 25 bře 2007, 07:47
Bydliště: Nemšova,SK

Příspěvek od cupra »

ja som dnes s kamosom nahodil HID xenon H7 sadu do leona a svetlo je neporovnatalne... :-D celkom o inom,a že by to oslnovalo?tak to sa mi vobec nezda.možno to oslnuje tam kde nie je čira optika,ale u mna pochybujem.do dialkačov som dal osram cool blue,a to je oproti 6000 Kelvinom v tlmenych(oni by mali mat 4000 K)strašne ubohe...(jak sviečka)v pondelok ich menim za nejake total modre akože xenon blue H1 za 3 stovky...myslel som že dam značkove(za 6 stoviek) a su naprd... :)
BMW 330 XD 300 HP 650 NM chip by DONUZO(D-racing.sk)sprint soft 330+hp 700+Nm
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Odpovědi: 0
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

tomik píše:jen trocha z historie ....
sviceni na 12V je problem ..
i v davnych dobach, se super svetla docililo :
a: privod od baterky primo ke svetlu
b: bez pojistky
c: rele primo na pomocny liste u paraboly, co svetlo to rele ..
je neuveritelny co to dokaze ;)
sam to dneska uz nedelam, na dalnici to nepotrebuju atd,
ale pro spoustu lidi by to mohla bejt inspirace.
vykon je u * i = ctverec
tomik.
.. u*i není čterec :D ... čtverec je druhá mocnina (u*u apod.)
.. nicméně ty ostatní věci opravdu fungují :) , úvaha je jednoduchá - minimalizace ztrát na vedení (odpor) ke spotřebiči... a úbytek napětí na vedení (odporu) s rostoucím proudem roste (dU=dI*R).. a o to méně voltů se dostane na žárovku... jsou to v podstatě dva odpory v sérii (vedení a žárovka)... a odpor vedení také souvisí s průřezem vodičů (noteeth)

... mějte na paměti, že 100W žárovka při 12V odebírá proud 100/12= 8,3A, dvě již 16,6A a to na starých kabelech nevelkého průřezu je již dost...
GIV Variant TDi ???kW
tomik
Přispěvovatel
Příspěvky: 316
Odpovědi: 0
Registrován: 27 led 2006, 06:12

Příspěvek od tomik »

jak neni ctverec ...
pokud povysim obe hodnoty stejne, jako ze to jinak nejde ....
prece nechces, abych vracel vysvedceni ;) u*i*=p ...


.. u*i není čterec :D ... čtverec je druhá mocnina (u*u apod.)
.. nicméně ty ostatní věci opravdu fungují :) , úvaha je jednoduchá - minimalizace ztrát na vedení (odpor) ke spotřebiči... a úbytek napětí na vedení (odporu) s rostoucím proudem roste (dU=dI*R).. a o to méně voltů se dostane na žárovku... jsou to v podstatě dva odpory v sérii (vedení a žárovka)... a odpor vedení také souvisí s průřezem vodičů (noteeth)

... mějte na paměti, že 100W žárovka při 12V odebírá proud 100/12= 8,3A, dvě již 16,6A a to na starých kabelech nevelkého průřezu je již dost...[/quote]
martinv12
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Odpovědi: 0
Registrován: 18 led 2007, 19:17

Příspěvek od martinv12 »

Nevím co měl Tomik na vysvědčení :D Ale jednou píše, že U x I = čtverec a podruhé, že ten samý součin je P ( výkon) .Pokud by to tak bylo, tak čtverec = výkon !? Ale nějak mi přesto uniká smysl této dedukce, leda že by se jednalo čtvercové žárovky?? :D :D
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Odpovědi: 0
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

... no nemícháme hrušky (U-napětí) s jablkama (I-proud) :)

... ano výkon je P=U*I, ale např silnější žárovky jsou přece také na 12V, akorát berou větší proud (55W/12V=4,58A a 100W/12V=8,33A)... ve finále se to odvíjí od odporu vlákna) neboť úbytek napětí na odporu (vláknu) je dán jako dU=dI*R (Ohmův zákon v diferenciálním tvaru)...

... v matematice přece bereš vždy "čtverec" jako druhou mocninu (i plocha čtverce o straně "a" je S=a*a nebo-li "a" na druhou (druhá mocnina)
... např kinetická (pohybová) energie (např. auta) je dána jako polovina součinu hmotnosti a čtverce rychlosti ("v" na druhou)... proto ty bouračky ve vyšších rychlostech jsou o tolik horší... neboť střetové energie nerostou lineárně, ale rostou právě s druhou mocninou (čtvercem) rychlosti

(LOL)
GIV Variant TDi ???kW
Uživatelský avatar
1pavel
Aktivista
Příspěvky: 2166
Odpovědi: 0
Registrován: 01 pro 2007, 15:07
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od 1pavel »

No nevím jak vaše auta v mojem za jízdy je 14V takže mě 100W žerou přibližně 19,44A (rofl)
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Odpovědi: 0
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

1pavel píše:No nevím jak vaše auta v mojem za jízdy je 14V takže mě 100W žerou přibližně 19,44A (rofl)
... jasně, ale aby někdo nepřemýšlel jakých cca 14, když má 12V žárovky :)

a jen tak mimochodem, jak jsi přišel na těch 19,44A :o ? (200W/14V=14,29A)... nebo jsi to reálně naměřil? (včetně zadních, obrysovek, podsvitu,...)
GIV Variant TDi ???kW
Uživatelský avatar
1pavel
Aktivista
Příspěvky: 2166
Odpovědi: 0
Registrován: 01 pro 2007, 15:07
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od 1pavel »

Nemůžeš počítat 200W to ti vyšel proud ještě menší než na 12V spočítej si odpor vlákna a z něho vycházej vyjde ti 19,44A :idea:
tomik
Přispěvovatel
Příspěvky: 316
Odpovědi: 0
Registrován: 27 led 2006, 06:12

Příspěvek od tomik »

martinv12 píše:Nevím co měl Tomik na vysvědčení :D Ale jednou píše, že U x I = čtverec a podruhé, že ten samý součin je P ( výkon) .Pokud by to tak bylo, tak čtverec = výkon !? Ale nějak mi přesto uniká smysl této dedukce, leda že by se jednalo čtvercové žárovky?? :D :D
jde prave o ty ubytky, ktere tu nikdo neresi. odpor vlakna je stejnej
tedy napr u 100W zarovky(100w/13,8V=cca 7,2A a r= 13,8V/7,2A tedy cca 1,9Ohmu. tedy v idealnim pripade plati, ze
pri 13,8V "vyzari/vytopi" tech 100W.
ale kdy ponizime napeti na zarovce o 1/10 tedy na 90%, o ubytky na kabelech, konektorech, pojistkach, relatkach atd. tak vykon na zarovce neklesne o 1/10 nebo 10% ale o 13,8 * 0,9 = 12,42/1,9Ohm = 6,53A * 12,42V = cca 80W = 20% a to je ten muj "ctverec" nebo klidne "obdelnik", jak chces.
tedy pri zmene napeti(nicim jinym hejbat nejde) o 10% se vykon na zarovce meni o 20%. pak k tomu pripocitame nejaky schnily paraboly atd. a zjistime ze reseni "WATAMA" by melo byt az na poslednim miste ...
tomik.
p.s. proto asi jsou vsichni "posrany" z xenonu, protoze ten ma na sobe menic a udela si stejnej vykon jestli mu "nabidnete 14 nebo 12V ...
Uživatelský avatar
1pavel
Aktivista
Příspěvky: 2166
Odpovědi: 0
Registrován: 01 pro 2007, 15:07
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od 1pavel »

100W zarovky(100w/13,8V=cca 7,2A a r= 13,8V/7,2A tedy cca 1,9Ohmu) jak jsem psal todle je pěknej nesmysl ,nemůžeš mít při vyším napětí menší proud . Takže znova 100W/12V=8.3333A R=12V/8.3333A=1.44Ohmu při 13.8 berou 9.58A a maj 132.2W a kdybych měl stráty 10% 13.22W tak mě v autě nesvítěj jenom žárovky a když je v prdely parabola tak tě výbojka nezachraní . Je to heský si to spočítat ale ať si každej svítí čím chce hlavně ať nejsou nasraný ty co jedou proti :)
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Odpovědi: 0
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

Slavkov píše:
1pavel píše:No nevím jak vaše auta v mojem za jízdy je 14V takže mě 100W žerou přibližně 19,44A (rofl)
... jasně, ale aby někdo nepřemýšlel jakých cca 14, když má 12V žárovky :)

a jen tak mimochodem, jak jsi přišel na těch 19,44A :o ? (200W/14V=14,29A)... nebo jsi to reálně naměřil? (včetně zadních, obrysovek, podsvitu,...)
(wallbash) (wallbash) (wallbash) "splozeno" 1:16am ... jasně, že blbost :)... odpor vlákna je to hlavní a tak to má být (LOL)... hlavně, že v předchozích příspěvcích jsem ty odpory v sérii (vedení, vlákno) rozebíral... sorry
GIV Variant TDi ???kW
wakko
Přispěvovatel
Příspěvky: 207
Odpovědi: 0
Registrován: 13 zář 2007, 20:50
Bydliště: Hlohovec, SR

Tak aj ja pridam svoju skusenost...

Příspěvek od wakko »

Prave som si vymenil ziarovky za OSRAM Night Breaker (tlmene, H1). Doteraz som tam mal nieco nepomenovatelne z Kauflandu - uz nikdy viac :) Konecne vidim aj v noci - Night Breaker mozem odporucat. Zivotnost asi nebude nic moc, ale osvetlenie je super.
OOOO A6 2.5TDI, 110 kW, 1998
Uživatelský avatar
Alchemix
Přispěvovatel
Příspěvky: 99
Odpovědi: 0
Registrován: 30 lis 2007, 17:47
Bydliště: Vlašim

Příspěvek od Alchemix »

Zkoušeli jste někdo tyhle žárovky? Někde jsem četl, že jsou nejlépe hodnocené.

http://www.autozarovky-philips.cz/index ... ecord=4462
Octavia II combi RS TSI (CCZA), r.v. 11/2008, Powered by APR Stage 2+, VW Racing intake, DSG by APR, Powerflex + SuperPro, OZ Racing Superleggera HLT alu,
Octavia combi TDI 81kw (ASV), Laurin&Klement, r.v. 2001, Powered by Sportmotor (145HP, EGR off)
radimes
Přispěvovatel
Příspěvky: 257
Odpovědi: 0
Registrován: 29 led 2007, 15:34
Bydliště: Opavwsko

Příspěvek od radimes »

Alchemix píše:Zkoušeli jste někdo tyhle žárovky? Někde jsem četl, že jsou nejlépe hodnocené.

http://www.autozarovky-philips.cz/index ... ecord=4462



Jo,ale ta cena je někde jinde že........ :o :roll:
VW Vento 1,9TDI 66kw 90ps,AHU, klima,r.v.7/97 prodej ČR 5/98....I love TDI.....
Uživatelský avatar
warhead_cz
Přispěvovatel
Příspěvky: 506
Odpovědi: 0
Registrován: 09 kvě 2007, 08:17
Bydliště: Sok. u K.Varu

Příspěvek od warhead_cz »

teda to je palka jak pul lacinyho xenonu (LOL)
Hele tati mašinky smí jezdit i po silnicích ? Kdepak hochu to je jen strycovo TDI :)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“