sahary octavia 1 1.6 BFQ
Moderátoři: šulda, Moderátoři
sahary octavia 1 1.6 BFQ
Ahoj všem. Tak po krátkém čase se zde obracím s dalším dotazem. Jedná se o Octavii 1 1.6 75kW Motor BFQ s climatronikem. Bohužel jsem zjistil v těchto vedrech, že nejedou sahary . Když proklemuju termospinač na chladičích nebo odpojím čidlo teploty, pustím klimu. prostě nic. A diagnostika - akční členy také nic. Chybu to žádnou nehlásí.
Zkoušeno:
1.ventilátory napřímo na 12V - oba jedou i na obě rychlosti.
2. na jednotce dochlazování (J293) 1J0 919 506 L :
napájení OK (kontrola pin6 (kostra), pin4 (stálý +), pin9 (+ po zapnutí klíčku), pin8 (+ po zapnutí tlačítka klimy).
Silová část (4pin konektor k větrákům OK) - včetně obou pojistek u baterie OK.
Evidentně už tam kdysi někdo bastlil - natahané některé dráty, které se noří kamsi stěnou do palubky.
Muže mi prosím někdo poradit který drát kam z toho 14 pin konektoru by měl jít, případně co naměřit?
V DP kterou mám jsem sice nějaká schémata našel, ale vždy s poznámkou že je to mimo BFQ s klimatronikem a moc moudrý z toho nejsem. Děkuji
Zkoušeno:
1.ventilátory napřímo na 12V - oba jedou i na obě rychlosti.
2. na jednotce dochlazování (J293) 1J0 919 506 L :
napájení OK (kontrola pin6 (kostra), pin4 (stálý +), pin9 (+ po zapnutí klíčku), pin8 (+ po zapnutí tlačítka klimy).
Silová část (4pin konektor k větrákům OK) - včetně obou pojistek u baterie OK.
Evidentně už tam kdysi někdo bastlil - natahané některé dráty, které se noří kamsi stěnou do palubky.
Muže mi prosím někdo poradit který drát kam z toho 14 pin konektoru by měl jít, případně co naměřit?
V DP kterou mám jsem sice nějaká schémata našel, ale vždy s poznámkou že je to mimo BFQ s klimatronikem a moc moudrý z toho nejsem. Děkuji
Re: sahary octavia 1 1.6 BFQ
Keď žiadate o schémy chlapci, vždy okrem auta píšte kód motora a MODELOVÝ ROČNÍK - 10 číslo/písmeno z VIN. Bývajú tam občas zmeny.
Re: sahary octavia 1 1.6 BFQ
Děkuji. Je to kód motoru Bfq a 10. číslo z vin je "3". Nicméně zatím jsem se posunul takto:
Na 14-pin konektoru jednotky dochlazování:
pin 1 - nezapojen
pin 2 - tlakový senzor klimy + propoj do RJ Simos pin 29/81a
pin 3 -z konektoru jde zelený drát "ALE NEVÍM KAM" - někdo prosím typ??
pin 4 - + na pojistku č 16
pin 5 -propojeno s pinem 14??
pin 6 -Mínus pól na kostřící bod
pin 7 - propoj s jednotkou simos pin 79/81a
pin 8 - Do climatroniku (při zapnutí klimi je tam + 12V)
pin 9 - plus při zapnutém klíčku
pin 10 -spojka klimakompresoru
pin 11 -propoj s jednotkou simos pin 77/81a
pin 12 - Do climatroniku
pin 13 - z konektoru jde fialovo/žlutý drát "ALE NEVÍM KAM" Větví se ve schématu na tři části - někdo prosím typ kde hledat konce?? Kde je K (T 32b/12)
pin 14 -propojeno s pinem 5??
Na 14-pin konektoru jednotky dochlazování:
pin 1 - nezapojen
pin 2 - tlakový senzor klimy + propoj do RJ Simos pin 29/81a
pin 3 -z konektoru jde zelený drát "ALE NEVÍM KAM" - někdo prosím typ??
pin 4 - + na pojistku č 16
pin 5 -propojeno s pinem 14??
pin 6 -Mínus pól na kostřící bod
pin 7 - propoj s jednotkou simos pin 79/81a
pin 8 - Do climatroniku (při zapnutí klimi je tam + 12V)
pin 9 - plus při zapnutém klíčku
pin 10 -spojka klimakompresoru
pin 11 -propoj s jednotkou simos pin 77/81a
pin 12 - Do climatroniku
pin 13 - z konektoru jde fialovo/žlutý drát "ALE NEVÍM KAM" Větví se ve schématu na tři části - někdo prosím typ kde hledat konce?? Kde je K (T 32b/12)
pin 14 -propojeno s pinem 5??
Re: sahary octavia 1 1.6 BFQ
K je prístrojovka. 5 je spojený so 14.
Schéma pre model 2003:
Schéma pre model 2003:
Re: sahary octavia 1 1.6 BFQ
Děkuji. Nicméně po celeopoledním hledání už netuším co dál.
krom výše uvedeného jsem ještě prošel kabliky mezi jednotkou dochlazovaní a jednotkou simos ( pod torpedem vpředu) - preventivně oba dva vyměněny - piny 77 a 79/81a, ale bez výsledku - P.S. neví nekdo, jestli je to sběrnice nebo jen výstupy proti zemi?
Všechny ostatní proměřeny - tlakové čidlo G65 - jednotky vidí a dráty ok, atd.
čidlo teploty G83 ( na chladiči) - odpojení v diagnostice je poznat, při odpojení a proklemování konektoru se sahary nerozjedou
při zapnutí klimy se zvednou otacky motoru ale klompresor ani sahary nic
Odpojení čidla teploty u termostatu - taky se nerozjedou.
Jediné divná věc na konektoru jednotky dochlazování je pin 5 a pin 14 - dle schématu tedy propojeny dohromady, ale mě z pinu 5 vede modro červený drát a z pinu 14 zelenomodrý do svazku kamsi ( druhý konec jsem nenašel)a odpor mezi nimy je cca 845 ohmů, což na přímě propojení rozhodně nevypadá. Nemá děkdo nějaký nápad co dále zkusit? Děkuji
krom výše uvedeného jsem ještě prošel kabliky mezi jednotkou dochlazovaní a jednotkou simos ( pod torpedem vpředu) - preventivně oba dva vyměněny - piny 77 a 79/81a, ale bez výsledku - P.S. neví nekdo, jestli je to sběrnice nebo jen výstupy proti zemi?
Všechny ostatní proměřeny - tlakové čidlo G65 - jednotky vidí a dráty ok, atd.
čidlo teploty G83 ( na chladiči) - odpojení v diagnostice je poznat, při odpojení a proklemování konektoru se sahary nerozjedou
při zapnutí klimy se zvednou otacky motoru ale klompresor ani sahary nic
Odpojení čidla teploty u termostatu - taky se nerozjedou.
Jediné divná věc na konektoru jednotky dochlazování je pin 5 a pin 14 - dle schématu tedy propojeny dohromady, ale mě z pinu 5 vede modro červený drát a z pinu 14 zelenomodrý do svazku kamsi ( druhý konec jsem nenašel)a odpor mezi nimy je cca 845 ohmů, což na přímě propojení rozhodně nevypadá. Nemá děkdo nějaký nápad co dále zkusit? Děkuji
Re: sahary octavia 1 1.6 BFQ
Pripoj VCDS, naštartuj, zapni klímu, VCDS pripoj na HVAC, merané hodnoty, skupina 1, pozícia 1 - čo tam máš?
Re: sahary octavia 1 1.6 BFQ
Základní nastavení HVAC a i test akčních členů projde bez chyb na diagnostice - nicméně se ani při ní nerozjedou.
Re: sahary octavia 1 1.6 BFQ
0 v poli 1 znamená, že požiadavka na kompresor ide. Pozri jednotku dochladzovania pod baterkou. Prúd na spojku ide cez jej relé. Prípadne skontroluj kostry. Spojka aj ventilátory používajú spoločný kostriaci bod pri motore.
Re: sahary octavia 1 1.6 BFQ
Vše proměřené jak kostry tak přívod 12V jak na ventilátory tak na jednotku dochlazování - ( multimetrem i žárovkou). Při zapnutí klimy se zvednou otáčky motoru a na jednotku dochlazování na pinu 8 se objeví 12V z klimatroniku. Ale nic se nestane. Kompresor ani sahary nic. Stejná situace je, když by měly sahary sepnout při přehřátí motoru - na diagnostice vidím 118 stupňů a sahary nic, při odpojení a proklemování čidla teploty na chladiči nic, test akčních členů a opět nic. Vše se chová tak, jakoby se normálně sahary seply ale realita je ta, že se netočí.
Jen pro zajímavost, jak sem na problém přišel:
Nejprve mi nešla klima - měl sem podezření na málo chladiva takže jsem si naplánoval cestu na doplnění. Jenže ještě než jsem to stihnul, tak se ukázalo, že to v prázdné klimě není. Sjel sem ve středu v největším vedru z dálnice a hned za ní uvázl v koloně. Po pár minutách se ozvala neskutečná rána a všude vevnitř nemrznoučka (závada viz foto, a to byl ten radiátor starý cca 4 roky). Na základě pátrání se zjistilo, že nejedou sahary a prostě se to přehřálo a tlak udělal svoje a zrovna povolil radiátor topení. To už je vyměněné, klima znovu naplněna ale sahary nic. Zítra ještě zkusím jinou jednotku dochlazování, ale moc šancí, že bude vadná tomu nedávám. Kouknul jsem dovnitř a je jak nová, žádné viditelné poškození. Kouknul jsem dovnitř a je jak nová, žádné viditelné poškození. Pátral jsem i po různých diskuzích, ale všude se řeší opak - že jedou sahary stále. Stejně tak popis co jde mezi RJ motoru a RJ dochlazování ( ty dva dráty) se mi nepovedlo zjistit jestli sběrnice nebo jen napěťový stav - že bych zkusil pustit natvrdo do pinu 7 a 11 jednotky dochlazování natvrdo + 12V.
Chápu správně, že pokud climatronik dá povel na spuštění klimy tak jednotka dochlazování by je měla sepnout nezávisle na RJ motoru? A naopak při přehřátí dává RJ motoru po těch dvou drátech info "zapni ventilátory" nezávisle na stavu klimatizace?
Jen pro zajímavost, jak sem na problém přišel:
Nejprve mi nešla klima - měl sem podezření na málo chladiva takže jsem si naplánoval cestu na doplnění. Jenže ještě než jsem to stihnul, tak se ukázalo, že to v prázdné klimě není. Sjel sem ve středu v největším vedru z dálnice a hned za ní uvázl v koloně. Po pár minutách se ozvala neskutečná rána a všude vevnitř nemrznoučka (závada viz foto, a to byl ten radiátor starý cca 4 roky). Na základě pátrání se zjistilo, že nejedou sahary a prostě se to přehřálo a tlak udělal svoje a zrovna povolil radiátor topení. To už je vyměněné, klima znovu naplněna ale sahary nic. Zítra ještě zkusím jinou jednotku dochlazování, ale moc šancí, že bude vadná tomu nedávám. Kouknul jsem dovnitř a je jak nová, žádné viditelné poškození. Kouknul jsem dovnitř a je jak nová, žádné viditelné poškození. Pátral jsem i po různých diskuzích, ale všude se řeší opak - že jedou sahary stále. Stejně tak popis co jde mezi RJ motoru a RJ dochlazování ( ty dva dráty) se mi nepovedlo zjistit jestli sběrnice nebo jen napěťový stav - že bych zkusil pustit natvrdo do pinu 7 a 11 jednotky dochlazování natvrdo + 12V.
Chápu správně, že pokud climatronik dá povel na spuštění klimy tak jednotka dochlazování by je měla sepnout nezávisle na RJ motoru? A naopak při přehřátí dává RJ motoru po těch dvou drátech info "zapni ventilátory" nezávisle na stavu klimatizace?
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5076
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Re: sahary octavia 1 1.6 BFQ
Tak sahary při proklemování čidla teploty jedou nebo nejedou ? Viz 1 a poslední příspěvek.
Jinak sahary se nesepnou,když je klima prázdná nebo nejde,kecá čidlo tlaku na klimě u napouštěcího ventilu. To jde vyměnit bez vypouštění klimy.
Jinak sahary se nesepnou,když je klima prázdná nebo nejde,kecá čidlo tlaku na klimě u napouštěcího ventilu. To jde vyměnit bez vypouštění klimy.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Re: sahary octavia 1 1.6 BFQ
Pro shrnutí:
Problém číslo 1. asi původce všeho:
Sahary se při odpojení a proklemování čidla na chladiči nerozjedou, nerozjedou se ani při testu akčních členů v RJ motoru, ani když je auto už na 124 stupních a vali z expanzky. Diagnostika normálně bez závad ( jediné, co tam skočí je když odpojim čidlo teploty na chladiči, to pozná - G83). P.S. fyzicky vedení od pojistek na baterii až po samoté sahary funkční a sahary natvrdo připojené na baterii kusem drátu taky jedou.
Problém číslo 2. ( řekl bych ale že je to ovlivněno tím prvním)
Nejede klima - tzn při zapnutí climatroniku se zvednou otáčky motoru ale nesepne klimakomresor a ani sahary -
klima zkontrolována - tzn odsátá ( v diagnostice se objevil tlakový spinač F129) jakmile se znovu naplnila na dané množství tak chyba zmizela. Tudíž bych řekl že klima nejede protože nejedou sahary.
Tzn.
Vzhledek k tomu, že za poslední dva dny jsem prolez opravdu všechny spoje, dráty a konektory od čidel od začátku do konce vedení, vše je multimetrem a i žárovkou vyzkoušené (pojistky, kostření, ventilátory, napětí na RJ motoru a RJ dochlazování). Žádné čidlo nedává nesmysl, tak mi z toho vychází, že nejspíš to prostě nepůstí jedna z těchto dvou RJ. Jediné co zbývá a potřeboval bych zjistit abych ověřil jestli neni KO RJ motoru - je, co z RJ motoru (Simos 3.3a) má lézt z pinu 77 a 79 na svorkovnici 81a na 14-ti pin konekttor RJ dochlazování - jestli jeden pin je rychlost 1 sahar a druhý pin je rychlost 2 sahar ( jen prostě tupé připojení/odpojení)nebo tam probíhá nějaká komunikace mezi těmito dvěma jednotkama. Protože tyto dva dráty jsou právě mezi těmito RJ a je možné, že t vázne na tom. P.S. samozřejmě fyzicky oba dráty nové včetně pinů. Klidně bych i zkusil jinou RJ motoru ( Simos 3.3a) ale bohužel se musí prý přizpůsobit zbytku ( budíky atd), na což už vybavení chybí.
Problém číslo 1. asi původce všeho:
Sahary se při odpojení a proklemování čidla na chladiči nerozjedou, nerozjedou se ani při testu akčních členů v RJ motoru, ani když je auto už na 124 stupních a vali z expanzky. Diagnostika normálně bez závad ( jediné, co tam skočí je když odpojim čidlo teploty na chladiči, to pozná - G83). P.S. fyzicky vedení od pojistek na baterii až po samoté sahary funkční a sahary natvrdo připojené na baterii kusem drátu taky jedou.
Problém číslo 2. ( řekl bych ale že je to ovlivněno tím prvním)
Nejede klima - tzn při zapnutí climatroniku se zvednou otáčky motoru ale nesepne klimakomresor a ani sahary -
klima zkontrolována - tzn odsátá ( v diagnostice se objevil tlakový spinač F129) jakmile se znovu naplnila na dané množství tak chyba zmizela. Tudíž bych řekl že klima nejede protože nejedou sahary.
Tzn.
Vzhledek k tomu, že za poslední dva dny jsem prolez opravdu všechny spoje, dráty a konektory od čidel od začátku do konce vedení, vše je multimetrem a i žárovkou vyzkoušené (pojistky, kostření, ventilátory, napětí na RJ motoru a RJ dochlazování). Žádné čidlo nedává nesmysl, tak mi z toho vychází, že nejspíš to prostě nepůstí jedna z těchto dvou RJ. Jediné co zbývá a potřeboval bych zjistit abych ověřil jestli neni KO RJ motoru - je, co z RJ motoru (Simos 3.3a) má lézt z pinu 77 a 79 na svorkovnici 81a na 14-ti pin konekttor RJ dochlazování - jestli jeden pin je rychlost 1 sahar a druhý pin je rychlost 2 sahar ( jen prostě tupé připojení/odpojení)nebo tam probíhá nějaká komunikace mezi těmito dvěma jednotkama. Protože tyto dva dráty jsou právě mezi těmito RJ a je možné, že t vázne na tom. P.S. samozřejmě fyzicky oba dráty nové včetně pinů. Klidně bych i zkusil jinou RJ motoru ( Simos 3.3a) ale bohužel se musí prý přizpůsobit zbytku ( budíky atd), na což už vybavení chybí.
Re: sahary octavia 1 1.6 BFQ
Neni rychlejsi zkusit druhou jednotku dochlazovani nez hned zkouset motorovku ?
Okta combi Tdi 66Kw Elegance, MR 02, ALH, 297 614 km
Re: sahary octavia 1 1.6 BFQ
Ano, bohužel se mi nepovedlo druhou 1J0 919 506 L na test sehnat. Na všech vrakovistich maji jen 1J0 919 506K, což prý není pro BFQ s climatronikem. No a nová na spouste shopů je sice skladem , ale nebo nakonec zjisti ze vlastne skladem jen nejaky universal - coz nevim jestli je rozumne. Přímo 1J0 919 506 L maj na autokelly, ale za vylozene "lidovou" cenu na objednani 

- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5076
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Re: sahary octavia 1 1.6 BFQ
Tak hledej v ŘJ větráků,ty musí jít i bez klíčku po proklemování čidla teploty na chladiči.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Re: sahary octavia 1 1.6 BFQ
Kód: Vybrat vše
https://www.sbazar.cz/hledej/1J0%20919%20506L
https://granex.cz/ridici-jednotka-elektricky-vetrak-chlazeni-motoru-nty-csw-vw-005?utm_source=kprodadssn&utm_medium=CPC&srovnameczclid=85ffe2c6-5df0-11ef-a416-bc2411008cd3
Okta combi Tdi 66Kw Elegance, MR 02, ALH, 297 614 km