BMM regenerace pomocí VCDS
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Re: BMM regenerace pomocí VCDS
Díky
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Re: BMM regenerace pomocí VCDS
Platí tato minimální rychlost jako podmínka na regeneraci i pro běžnou jízdu na PD BLS/BMM ?Podmínky:
....
nepřerušovat jízdu - rychlost MIN 50 km/h
....
Octavia 2 08, TDI BLS DPF, ECU úprava TDIfun - EGR off, GT1646V, 324Nm/148 PS
Re: BMM regenerace pomocí VCDS
Kluci snažil jsem se to udělat a dle čísla 000000001 se mi i regenerace spustila....ale gramy a procenta ne a ne klesnout.....trasu jsem měl dostatečně dlouhou ..... má nekdo tucha, proč?
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Re: BMM regenerace pomocí VCDS
Podle teplot teda spíš nespustila bych řekl. A klesat mají jen procenta, gramy jsou nespalitelný popílek.
Re: BMM regenerace pomocí VCDS
Ten screen je z akej konkrétnej udaosti? Ak počas jazdy pod plynom, teploty sú veľmi nízke.
Skupina 68 pole 2 nie sú sadze, ale popolček. Pôvodne som si myslel, že je to nešťastný CZ preklad, ale v angličtine je to tiež "Carbon Mass", čo je ale chyba. Pre BMM je strop popolčeka 60g. Ty máš 87. Väčšinou tie DPF žijú v pohode cez 60g na úkor častejších regenerácií. Tvoja hodnota popolčeka je ale už celkom dosť. Zvažoval by som výmenu DPF, Aký máš vlastne problém, že to riešiš?
Skupina 68 pole 2 nie sú sadze, ale popolček. Pôvodne som si myslel, že je to nešťastný CZ preklad, ale v angličtine je to tiež "Carbon Mass", čo je ale chyba. Pre BMM je strop popolčeka 60g. Ty máš 87. Väčšinou tie DPF žijú v pohode cez 60g na úkor častejších regenerácií. Tvoja hodnota popolčeka je ale už celkom dosť. Zvažoval by som výmenu DPF, Aký máš vlastne problém, že to riešiš?
Re: BMM regenerace pomocí VCDS
Tenhle pelech přijel s tím, že to jede v nouzi....chyby..... snímač G40, nedostatečný tlak turba, DPF nízká účinnost a ještě váha vzduchu...... ženská s tím velmi dlouho takhle jezdila a to výhradně s tím BMM v automatu jezdí krátké trasy
.... společný součinitel váhy a turba bylo kolínko z ventildeklu, které již někdo v minulosti nahradil kusem zahradnické hadice.... která vypuchřela a vypadla.... takže to jsem vyřešil, dolil tak 2,5l oleje abych se na měrce vůbec dostal na minimum(nechápu, že se to nezadřelo) a šel po G40....no a snímač byl normálně ohoblovaný..... někdo přede mnou stahoval řemenici rozvodů bez stahováku.....asi......no to už je taky vyřešeno....no a teď to dpf..... jenže mě po té jízdě něco napadlo..... sáhl jsem prstem do výfuku a uhelné doly..... takže dle mě se tím nouzákem hromadil popel až vlivem neprůchodnosti a vysokých teplot DPF prasklo......je to tak dost možné? Díky

Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Re: BMM regenerace pomocí VCDS
Kluci a za předpokladu, že necháme filtr někde vyčistit.... nový nevím zda majitelka bude kupovat....ale i kdyby.....ať jsem připravený... jaký je pak v rámci nějakého základního nastavení a resetu dpf postup ve vcds? Díky
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Re: BMM regenerace pomocí VCDS
Poznámka:
- po výměně DPF zůstane v ŘJ uložena hodnota zanesení sazemi, která se musí vymazat
- provádí se po výměně součásti:
filtr pevných částic (vložit hodnotu: 00 00)
řídící jednotka motoru (vložit hodnotu z původní řídící jednotky)
- pokud hodnota zaplnění z původní jednotky není známá, vypočte se tak, že se počet kilometrů ujetých na filtru pevných částic vydělí koeficientem 3125 a případně zaokrouhlí na celá čísla dolů. Např. 100.000 km děleno 3125 = 32, hodnota zaplnění je 32, ukádá se jako 30 00.
spojit se s řídící jednotkou 01 - motor
10 - Přizpůsobení kanál 012
vložit hodnotu: zanesení sazemi - požadovaná hodnota
Testovat
Uložit
vypnout zapalování na: 60s
kontrola paměti závad
06 - ukončení komunikace
- po výměně DPF zůstane v ŘJ uložena hodnota zanesení sazemi, která se musí vymazat
- provádí se po výměně součásti:
filtr pevných částic (vložit hodnotu: 00 00)
řídící jednotka motoru (vložit hodnotu z původní řídící jednotky)
- pokud hodnota zaplnění z původní jednotky není známá, vypočte se tak, že se počet kilometrů ujetých na filtru pevných částic vydělí koeficientem 3125 a případně zaokrouhlí na celá čísla dolů. Např. 100.000 km děleno 3125 = 32, hodnota zaplnění je 32, ukádá se jako 30 00.
spojit se s řídící jednotkou 01 - motor
10 - Přizpůsobení kanál 012
vložit hodnotu: zanesení sazemi - požadovaná hodnota
Testovat
Uložit
vypnout zapalování na: 60s
kontrola paměti závad
06 - ukončení komunikace
Re: BMM regenerace pomocí VCDS
Takže vlastně v mém případě zbavit se té hodnoty 87g na 0.....jestli chápu správně.....to je to co tedy vlastně při regeneraci samo neklesá ?!
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Re: BMM regenerace pomocí VCDS
Ano 87g je nespalitelnej popílek, ten při regeneraci neklesá. Ten se nuluje při výměně za nový filtr. U vyčištění záleží jak se jim to povede, já mám zkušenost že ty čištěný filtry moc dlouho nevydrží, ale ono si to jednotka dopočítá takže po vyčištění tam klidně tu nulu nastav.
Re: BMM regenerace pomocí VCDS
Áno. A znovu - tie gramy je to popolček, nie sadze. Popol nehorí, usadzuje sa prevažne z pálenia olejovej náplne motora a klesá tým životnosť DPF. Preto treba do áut s DPF low saps oleje - s nízkymi tvorbami sadzí pri jeho horení. Nárast uloženého popolčeka je úmerný najazdeným km (preto ten vzorec na výpočet gramov uloženého popolčeka z najazdených km), ale aj kondícii motora. Ak motor kvôli nejakej poruche spaľuje viac oleja, DPF sa skôr upchá sadzami, ktoré nejdú vypáliť, ako motor v dobrej kondícii.
Naproti tomu sadze (karbón, uhlík...) - prioritne na ich zachytávanie je DPF určený, sa v DPF zachytávajú a raz za určitý počet najazdených km sa tieto sadze vypália. RJ motora zabezpečí "povstrek" paliva, t.j. vstrek paliva (prípadne aj väčší počet u CR) za hornou úvraťou, kedy nevznietené palivo prúdi cez výfukové potrubie, turbínu až na katalyzátor DPF, kde sa toto palivo vznieti a jeho horenie ďalej v DPF zabezpečí vznietenie sadzí, ktoré zhoria a DPF je priechodzejší.
Ak dáš nové DPF - nastav popolček na 0g
Ak vyčistíš DPF - z vlastnej skúsenosti na švagrovej BLS nie je vhodné nastaviť popol na 0g, ale na nejakú hodnotu, napr. 10 až 15g. Inak dochádza k častému vypaľovaniu DPF pravdepodobne z dôvodu, že vyčistené DPF sa nespráva ako úplne nové a RJ diferenciálnym snímačom tlaku nameria zvýšené hodnoty. Tak RJ predpokladá, že vzhľadom na nastavený 0g popolčeka, to môžu byť len sadze a chce ich preto vypáliť.
Naproti tomu sadze (karbón, uhlík...) - prioritne na ich zachytávanie je DPF určený, sa v DPF zachytávajú a raz za určitý počet najazdených km sa tieto sadze vypália. RJ motora zabezpečí "povstrek" paliva, t.j. vstrek paliva (prípadne aj väčší počet u CR) za hornou úvraťou, kedy nevznietené palivo prúdi cez výfukové potrubie, turbínu až na katalyzátor DPF, kde sa toto palivo vznieti a jeho horenie ďalej v DPF zabezpečí vznietenie sadzí, ktoré zhoria a DPF je priechodzejší.
Ak dáš nové DPF - nastav popolček na 0g
Ak vyčistíš DPF - z vlastnej skúsenosti na švagrovej BLS nie je vhodné nastaviť popol na 0g, ale na nejakú hodnotu, napr. 10 až 15g. Inak dochádza k častému vypaľovaniu DPF pravdepodobne z dôvodu, že vyčistené DPF sa nespráva ako úplne nové a RJ diferenciálnym snímačom tlaku nameria zvýšené hodnoty. Tak RJ predpokladá, že vzhľadom na nastavený 0g popolčeka, to môžu byť len sadze a chce ich preto vypáliť.
Re: BMM regenerace pomocí VCDS
Hele kluci, moc díky.... teď už je mi vše jasné.......a předpokládám tedy, že tím že je koncovka výfuku černá a mastná, tak to dpf je prasklé.....a proto to tedy vlastně nešlo spustit
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Re: BMM regenerace pomocí VCDS
Jo a ještě dotaz.... při výměně snímače rozdílu tlaku se taky musí udělat nějaké přizpůsobení ve vcds, nebo je to jen vyměnit a jezdit?
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Re: BMM regenerace pomocí VCDS
nie je uvedeny ziadny postup okrem kontroly
Podmínky:
- nejdříve provést funkci: zaplnění filtru pevných částic - kontrola
- otáčky motoru = 0 ot/min
spojit se s řídící jednotkou 01 - motor
08 - Měřené hodnoty skupina 067
požadované hodnoty:
pole 3 = 0 (rozdílový tlak)
nastartovat motor
otáčky motoru = volnoběh
čekat 10s
08 - Měřené hodnoty skupina 067
požadované hodnoty:
pole 3 = 5 mbar ± 2 mbar (rozdílový tlak)
zvýšit otáčky na 2200 - 2800 ot/min
požadované hodnoty:
pole 3 = 50 mbar ± 20 mbar (rozdílový tlak)
při nedosažení hodnot - kontrolovat součást: hadičky ke snímači (těsnost vedení, záměna), snímač rozdílu tlaků DPF - vedení, snímač rozdílu tlaků DPF
Podmínky:
- nejdříve provést funkci: zaplnění filtru pevných částic - kontrola
- otáčky motoru = 0 ot/min
spojit se s řídící jednotkou 01 - motor
08 - Měřené hodnoty skupina 067
požadované hodnoty:
pole 3 = 0 (rozdílový tlak)
nastartovat motor
otáčky motoru = volnoběh
čekat 10s
08 - Měřené hodnoty skupina 067
požadované hodnoty:
pole 3 = 5 mbar ± 2 mbar (rozdílový tlak)
zvýšit otáčky na 2200 - 2800 ot/min
požadované hodnoty:
pole 3 = 50 mbar ± 20 mbar (rozdílový tlak)
při nedosažení hodnot - kontrolovat součást: hadičky ke snímači (těsnost vedení, záměna), snímač rozdílu tlaků DPF - vedení, snímač rozdílu tlaků DPF