FIAT ULYSSE zhasínání motoru

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1292
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

FIAT ULYSSE zhasínání motoru

Příspěvek od kaad »

Včera se mi poprvé stalo, že po vypnutí klíčku motor běžel dál a nešel zhasnout. Musel jsem to provést přes zařazený pátý rychlostní stupeň. I po zhasnutí motoru zůstal svítit středový display palubního počítače a auto nešlo zamknout, protože se chovalo jako by bylo zaplé zapalování. Předpokládám, že zůstalo seplé hlavní relé. V uživatelském manuálu není o relé ani zmínka pouze pojistky a servisní manuál mám pouze ve francouštině a tam ty schémata musel kreslit dement, protože absolutně chybí popisy a např. poloha umístění. Nevíte někdo, které je to hlavní relé? U baterie není. Mohlo by být ze spoda na BSM?
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
tatko Tom
Přispěvovatel
Příspěvky: 501
Registrován: 25 úno 2018, 08:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Prievidza

Re: FIAT ULYSSE zhasínání motoru

Příspěvek od tatko Tom »

ChatGPT:

To, co popisujete – motor běží i po vypnutí zapalování, svítí displej a nelze zamknout auto – opravdu silně nasvědčuje tomu, že zůstává „viset“ zapnuté relé, nejčastěji právě **hlavní relé (relé zapalování)**. Tato závada je u některých francouzských vozů poměrně častá a může mít několik příčin:

---

### 📌 **Předběžná diagnóza**

* **Hlavní relé visí sepnuté** – po otočení klíčku zpět neztrácí napájení, takže BSI (centrální jednotka komfortu) si myslí, že je auto stále zapnuté.
* **BSM (Bloc Servitude Moteur)** – u většiny Peugeotů a Citroënů se hlavní relé nachází právě uvnitř nebo na spodní straně BSM.
* **Závada BSI nebo BSM jednotky** – i přilepené relé může být projevem elektronické chyby (např. studený spoj, oxidace, vlhkost).

---

### 🔍 **Kde najít hlavní relé?**

U francouzských vozů jako **Peugeot 307, 407, Citroën C5, C4 apod.** je:

#### ✅ Nejpravděpodobnější umístění:

* **Uvnitř nebo zespodu BSM modulu** – což je černá pojistková skříňka v motorovém prostoru (obvykle vlevo u baterie nebo vlevo u blatníku).
* **Relé jsou zespodu BSM**, takže je potřeba modul vyjmout, odpojit konektory a zkontrolovat ho zespoda. Některé relé jsou **přiletované přímo na desce plošných spojů** a nelze je jednoduše vyměnit bez pájení.

---

### 🧰 Doporučený postup:

1. **Odpojte baterii** (počkejte pár minut).
2. Vyjměte **BSM jednotku** (pojistková skříňka v motorovém prostoru).
3. **Zkontrolujte spodní stranu BSM** – zda tam není relé připájené nebo zasunuté.
4. Pokud najdete **relé označené např. R1, R2, R5 apod.**, vyhledejte si podle označení schéma konkrétního BSM (např. BSM B2, BSM L04-00 atd.).
5. Pokud je relé zaletované, lze ho vyměnit jen pájením (nebo výměnou celé BSM jednotky – což se často dělá z druhovýroby nebo vrakoviště).

---

### 🔧 Tip:

* Relé bývá typu **Tyco, Siemens nebo Valeo**, často s označením **12V 40A/70A**, typicky s pěti vývody.
* Pokud chcete relé preventivně zkusit, můžete ho **dočasně vyjmout (je-li zasunuté)** a sledovat, zda problém zmizí – tím ověříte jeho vliv.

---

### 🧭 Mimochodem – co je to za auto (značka, model, rok, motorizace)?

To pomůže přesně určit typ BSM jednotky a umístění relé. Pokud mi to doplníte, mohu se podívat na přesné schéma nebo fotku jednotky, a říct vám přesně, které relé hledat.

---

Chcete-li, můžete mi i poslat fotku své BSM jednotky – pomohu vám určit, kde co je.
1.9 JTD 85kW (2x), predpísané oleje + Metabond
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1292
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Re: FIAT ULYSSE zhasínání motoru

Příspěvek od kaad »

Je to Fiat Ulysse 2,0JTD motor RHW 80kW r.v. 2003. Tu BSM jednotku už jsem asi před třemi lety měnil, protože mi nešly zhasnout přední světlomety a musel jsem vypojovat baterku. Pamatuji si že s těmi světly nastal problém po vydatném dešti a rovněž nyní ten problém opět po dešti. Podle mě je tam něťastně řešen odtok vody z prostoru pro mechanismus stěračů. Nějaký dement ho umístil přímo nad pojistkovou skříň čili BSM. Díky za pomoc.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5107
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Re: FIAT ULYSSE zhasínání motoru

Příspěvek od martinsidlo »

A neni jen spinacka KO ?
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1292
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Re: FIAT ULYSSE zhasínání motoru

Příspěvek od kaad »

Asi to bude to relé, protože když při vypnutém klíčku poklepu na pojistkovku, tak display zhasne a přestanou ukazovat i budíky. Ono to udělalo včera poprvé, pak už zase nic a dnes už dvakrát.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1292
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Re: FIAT ULYSSE zhasínání motoru

Příspěvek od kaad »

Nějakou chvíli to dalo pokoj, ale včera už to udělalo znovu a dnes ji dvakrát. Motor klidně zhasnu přes pátá kvalt, ale problém je ten, že když někde zastavím a zhasnu to přes kvalt, tak to stejně nezamknu. Dnes jsem teda vyhodil tu pojistkovku ven a ze spoda žádné relátka nejsou. Jsou uvnitř přímo na plošáku. Sice jsem ji rozpůlil, ale ta základní deska tam celkem drží a nerad bych ji zlomil a vyřadil tak auto z provozu než seženu druhou BSM jednotku. To už tam bude vlastně třetí. Tu první jsem měnil, protože nešly zhasnout hlavní světlomety. To auto má jednu obrovskou chybu a to že Fiat ho zespároval s frantíkama, kteří nikdy auta dělat neuměli. Pokud by to byl čistý ital nebyly by tyto problémy, protože Fiatů už jsem měl hodně a vždycky to byla paráda. On by možná s tou BSM jednotkou až takový problém nebyl, ale nějaký kretén umístil odtok vody z prostoru pro stěrače rovnou nad tuto BSM jednotkou, takže pokud nějak více prší, tak je to v prdeli. Holt co inženýr to dement.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1292
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Re: FIAT ULYSSE zhasínání motoru

Příspěvek od kaad »

Tak dnes jsem vyměnil BSM jednotku a dělá to úplně to samé. Ikyž sundám jeden pól z baterky motor běží dál. Zhasnu ho tedy přes rychlost (pátý rychl. stupeň). Motor zhasne, ale přístroje jako palivoměr, palubní počítač... fungují dále. Musím odpojit baterii, pak všechno zhasne znovu ji připojím opět všechno naskočí a teprve až zapnu a vypnu klíček je všechno vypnuté a auto jde zamknout.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1292
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Re: FIAT ULYSSE zhasínání motoru

Příspěvek od kaad »

Cca před týdnem jsem vyměnil elektrickou část spínací skříňky. Bohužel opět bez odezvy. Takže BSM jednotkou to nebylo a spínačkou také ne. Navíc teď mi to začalo blbnout tak, že i při těchto letních teplotách mi spíná bufík. Někdy po půl minutě vypne a někdy běží déle. Včera jsem zkusil odpojit v BSM ten horní konektor. Motor sice zhasnul, ale budíky fachčily dál. Musel jsem vytáhnout i prostřední konektor. Někdy to neudělá třeba i několik dní a ztoho i desetkrát za sebou. Zhasínání motoru se stává zdlouhavým obřadem. Musím zhasnout motor přes pátý rychl. stupeň potom odpojim baterii a hned zase připojím baterii. Pak musím Zapnout klíček a vypnout, abych docílil vypnutí budíků. Je tam někde elektrický šotek. Přemýšlím o koupi druhého auta. Tohle má sice ještě 1,5 roku technickou, ale nemůži kolem toho chodit věčně. Mám i jinou práci. Moc se mi líbí Fiat Freemont. Chci zase Fiata, ale bez účasti frantíků. Ti dovedou tak maximálně všechno dokurvit. Prostě čistokrevného taliána. zatím sleduju recenze a ceny. Chtěl bych něco tak do 200tis. max. Nějaké kosmetické vady mi nevadí ty si lehce opravím. Jen bych chtěl znát názor někoho kdo to auto třeba má nebo jej alespoň zná. Údajně u těchto vozů nebrat automatickou převodovku. Prý jsou poruchové a musí se při najetí 250 až 300 tis. km repasovat. Jinak na toto auto čtu samou chválu, tak nevím.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3773
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Re: FIAT ULYSSE zhasínání motoru

Příspěvek od Tomas6 »

Kamarád má freemonta, na nic si nezatěžuje, celkem šintó na pohodlí a spolehlivost chválí. Párkrát jsem s tím jel, za mne proč ne.
Co se týče automatu, byl tu kluk vedle ve firmě a taky měl freemonta, automat. No průser nad průser. Hned po koupi, dovoz z Itálie, bůhví kolik to mělo najeto, začala škubat, přestala řadit, nechtěla se ani rozjet... Nějak jsem zjišťoval možnosti, borec co tu dělá automaty s tím nechtěl mít nic společného, no kápl jsem na kluka který se tím zabývá, mluvil něco o tom že se musí měnit obal, tam deset tisíc nic neřešilo. Co si matně pamatuju tak v nejhorší variantě se mluvilo snad něco okolo sta tisíc. Jak to potom dopadlo nevím, ten ogar tam chvíli po tom co to začal řešit z té firmy odešel, tak další zprávy se ke mně nedostaly
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1292
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Re: FIAT ULYSSE zhasínání motoru

Příspěvek od kaad »

Díky za info. Já právě také slyšel i četl, že ty automaty jsou celkem pohroma. Já mám kromě Ulysse ještě Audi A3 Sport line 125kW a tam je také automat. Ale zatím to dělá dobrotu, takže doufám, že mě nic zlého a hlavně drahého nepotká. Je to asi jak které auto. U těch Audi se ty automaty celkem drží. Nevím co v tom Fiatu mastili, že to tak domastili. Chtěl jsem právě čtyřkolku a ty se vyrábběly jen s automatickou převodovkou. Tak to raději to 4x4 oželím.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Odpovědět

Zpět na „Fiat“