MFSW Retrofit Golf IV

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
NAZARETH
Sběrač informací
Příspěvky: 23
Registrován: 15 úno 2025, 22:43
Odpovědi: 0

MFSW Retrofit Golf IV

Příspěvek od NAZARETH »

Ahoj, mám VW Golf IV z roku 2007 a chcel by som tam napasovať multifunkčný volant z Passatu b5.5. Čo viem a čo som zistil treba mi tieto veci:

Multifunkčný volant
Relé/jednotku volantu 451/452
kabeláž z relé 451/452 do podvolantového krúžku
kabeláž + držiak na relé 451/452

Aktuálne mám aj volant, aj nejakú strihnutú kabeláž a aj samotné relé 451.

No trápi ma jeho zapojenie. Mám v aute od výroby tempomat a aj ESP takže podvolantový krúžok nemusím riešiť nakoľko autá z ESP už majú 5 PIN krúžok ktorý je tu potrebný. tak isto nemusím riešiť ťahanie káblov z ECU nakoľko už mám tempomat v práčke. No teraz začína tá srandovnejšia časť a to zapojenie relé volantu. mám tam tzv. T21 konektor v ktorom je osadených 11 pinov a to:

žltý, modrý, červeno/zelený, červeno/fialový, hnedý, červeno/žltý, hnedo/žltý, čierno/biely, zeleno/šedý, oranžovo/fialový a oranžovo/čierny...

jediné čo viem je to že hnedý je kostra a oranžové sú pre CAN komunikáciu. No nakoľko môj Golf nekomunikuje cez CAN ale cez K-Line tak tieto 2 piny nemusím riešiť. Ostatné ani za boha neviem k čomu sú. nikde som sa nedopátral k schéme, a ani Kufatec to nemá normálne popísané (dokonca už ich ani nepredáva).

Mám v pláne vytiahnuť všetky vodiče z páčky tempomatu okrem vodiča ON/OFF a spojiť ich s volantom (RES+, SET-, CANCEL). No stále mi zostáva zvyšok kabeláže z podvolantového krúžku natiahnuť do relé 451 a samotné relé pripojiť na spínaných 12V, kostru a K-Line.

Skúšal už niekto takýto retrofit alebo má tu niekto nejaké VW schémy ktorým sa aj vyzná a poradí mi?
Přílohy
Kabeláž z konektoru podvolantového krúžku a z konektoru páčky tempomatu
Kabeláž z konektoru podvolantového krúžku a z konektoru páčky tempomatu
IMG_20251015_190251.jpg (2.53 MiB) Zobrazeno 489 x
Konektor pre relé 451
Konektor pre relé 451
chatgpt-1760547960446.jpg (2.08 MiB) Zobrazeno 489 x
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34013
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Re: MFSW Retrofit Golf IV

Příspěvek od slovacek.milos »

mně se stalo že ten volant po mně někdo chtěl oslovil jsem třeba borce co dělal přes třicet let v autorizáku škoda a vždy mi doporučil tento nápad rozchlastat, hlavně nazareth nezapomen napsat jak se ti to podařilo dík
NAZARETH
Sběrač informací
Příspěvky: 23
Registrován: 15 úno 2025, 22:43
Odpovědi: 0

Re: MFSW Retrofit Golf IV

Příspěvek od NAZARETH »

určite sem dám kompletný návod. akurát čo pozerám kabeláž je v rôznych prevedeniach podľa tipu výbavy. takže tam nebude 100% odhad. Každopádne mám v pláne dorábať aj pamäťové sedadlá zo superbu 1 a dorábať pár vecí ohľadom komfortu ..len treba najorv zohnať komfortku 799 C ktorá sa len tak nevidí. 🙈
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9258
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Re: MFSW Retrofit Golf IV

Příspěvek od hansdob »

Passat a golf pod volantem mají kroužek shodný a pokud máš ESP je to vždy osazeno plně. Takže ten měnit není třeba.
Schémata najdeš v else na toto tam jsou pokud se to do golfa nedělalo ( hledej do passata nebo octavii 1) a zapoj dle něj. Nedávno jsem dodělával dceři do passata.


Po canu golf 4 urcite komunikuje. Ma dokonce can pohon a can komfort.

Tempomat také normálně bude fungovat páčky takže ovládání je shodné z ecu neni nutno tahat jen si vyber co chceš. Bud funguje packa nebo volant. Obojí ne ( zkoušel jsem to na passatu a neslo to kdyz jsem to zdvojil) takže bud budes mit origo tempomat packa tlačítko/kolebka nebo packa zapínaní a volant.

Komfortka 799C nikdy jsem se s ni nepotkal takže s tím nevím.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
zx6ninja
Aktivista
Příspěvky: 3204
Registrován: 31 říj 2009, 08:02
Odpovědi: 0
Bydliště: Humpolec
Kontaktovat uživatele:

Re: MFSW Retrofit Golf IV

Příspěvek od zx6ninja »

absolutně nechápu proč chceš shánět komfortku s indexem C! vždyt to je pro USA s frekvencí 315mhz! komfortka se v žádném případě nemění při dodělání čehokoliv.. cany připojit musíš při použití canové jednotky mf volantu - číslo 451 at už bude nakodovaná na necan nebo can... záleží jaké radio budeš připojovat, to je podstatná věc.
776200941
NAZARETH
Sběrač informací
Příspěvky: 23
Registrován: 15 úno 2025, 22:43
Odpovědi: 0

Re: MFSW Retrofit Golf IV

Příspěvek od NAZARETH »

Tak páni aktuálne auto vyzerá ako na foto. akurát kabeláž z Passatu sa trochu odlišuje vo farbách od Golfa.

12V, Kostra a K-Line už sú zapojené. Akurát by sa zišla schéma resp. popis vodičov GRA páčky tempomatu aby som to už len nasolil na seba.
NAZARETH
Sběrač informací
Příspěvky: 23
Registrován: 15 úno 2025, 22:43
Odpovědi: 0

Re: MFSW Retrofit Golf IV

Příspěvek od NAZARETH »

No rozlúštil som zapojenie a dal som do kopy aj nejakú schému s jednoduchým popisom vodičov vrátane farieb aj keď tie farby nemusia vždy sedieť.

1 - oranžovo/sivý - CAN LOW - pripojiť na zelený konektor budíkov - pin 20
2 - NIČ
3 - oranžovo/fialový - CAN HIGH - pripojiť na zelený konektor budíkov - pin 19
4 - čierno/biely - Cruise (pripojiť na T10e/3 alebo T10s/4, 7)
5 - levanduľový - Remote pre rádio (pripojiť na T20/11 zelený konektor CAN rádia)
6 - zeleno/sivý - K-Line - pripojiť na pin 7 OBD zásuvky
7 - NIČ
8 - červeno/žltý - Cruise - pripojiť na T10e/2
9 - hnedo/žltý - Pripojiť na relé klaksónu s označením "53" S1/6 (odstrihnúť kábel ktorý tam je a pripájkovať naň tento z relé 451)
10 - hnedý - kostra
11 - NIČ
12 - mal by tam byť 12V spínaný ale ja som tam žiadny nemal.
13 - červeno/zelený - 12V (nakoľko som na pine 12 nemal žiaden kábel na spínanú 12V, urobil som spínanú z tejto a to tak že som ju pripojil na poistku č.5)
14 - sivo/červený - Cruise - pripojiť na T10e/9
15 - sivo/modrý - osvetlenie tlačidiel volantu (pripojiť napríklad na spínač svetiel) NEPLATÍ PRE RELÉ 451!!!
16 - modrý - Cruise - pripojiť na T10e/1
17 - NIČ
18 - žltý - klaksón - pripojiť na 5pin konektor podvolantového krúžku. Pravdepodobne budete mať v tomto konektore (T5b) neosadenú pozíciu 1 takže tento žltý kábel ide sem.

Klaksón do teraz fungoval na báze Volant (T5b) - > Relé 53 (S1/6) No teraz všetky povely z volantu vrátane tempomatu ovláda relé 451/452 z ktorého idú ďalej...


konektor T10e - nájdete tak, že odmontujete 10mm matky po stranách relé panelu, vyklopíte ho celý von vrátane vrchného a presne za nimi hore nájdete farebné konektory ktoré vedú do vodotesnej "komory" pod stieračmi a z nej napríklad do ECU atď... konektor T10e má práve na starosť tempomat a pod. pripojíte sa tak že odizolujete kúsok izolácie a na drôt nakrútite daný kábel ktorý potom spájkujte a "zafúknite" zmršťovacou bužírkou.

Konektor T10s - je protikus konektoru T10e ktorý je pripojený v páčke tempomatu/smeroviek

môj golf je ročník 2007 takže už komunikuje tempomat po CAN linke. preto ak chápete som sa pripájal na piny 19, 20 zeleného konektoru budíkov aby sa mi rozsvietila kontrolka tempomatu po zapnutí, a aby vedel volant ovládať rádio REM káblom. Takéto rádio musí byť CANové! Moje je neoriginálne, no REM kábel som si za rádio vyviedol pretože mám v pláne dorábať maxidott budíky s NAVI rádiom ktoré na komunikáciu s budíkmi používa infotaiment CAN.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“