Ahoj, mám VW Golf IV z roku 2007 a chcel by som tam napasovať multifunkčný volant z Passatu b5.5. Čo viem a čo som zistil treba mi tieto veci:
Multifunkčný volant
Relé/jednotku volantu 451/452
kabeláž z relé 451/452 do podvolantového krúžku
kabeláž + držiak na relé 451/452
Aktuálne mám aj volant, aj nejakú strihnutú kabeláž a aj samotné relé 451.
No trápi ma jeho zapojenie. Mám v aute od výroby tempomat a aj ESP takže podvolantový krúžok nemusím riešiť nakoľko autá z ESP už majú 5 PIN krúžok ktorý je tu potrebný. tak isto nemusím riešiť ťahanie káblov z ECU nakoľko už mám tempomat v práčke. No teraz začína tá srandovnejšia časť a to zapojenie relé volantu. mám tam tzv. T21 konektor v ktorom je osadených 11 pinov a to:
žltý, modrý, červeno/zelený, červeno/fialový, hnedý, červeno/žltý, hnedo/žltý, čierno/biely, zeleno/šedý, oranžovo/fialový a oranžovo/čierny...
jediné čo viem je to že hnedý je kostra a oranžové sú pre CAN komunikáciu. No nakoľko môj Golf nekomunikuje cez CAN ale cez K-Line tak tieto 2 piny nemusím riešiť. Ostatné ani za boha neviem k čomu sú. nikde som sa nedopátral k schéme, a ani Kufatec to nemá normálne popísané (dokonca už ich ani nepredáva).
Mám v pláne vytiahnuť všetky vodiče z páčky tempomatu okrem vodiča ON/OFF a spojiť ich s volantom (RES+, SET-, CANCEL). No stále mi zostáva zvyšok kabeláže z podvolantového krúžku natiahnuť do relé 451 a samotné relé pripojiť na spínaných 12V, kostru a K-Line.
Skúšal už niekto takýto retrofit alebo má tu niekto nejaké VW schémy ktorým sa aj vyzná a poradí mi?
MFSW Retrofit Golf IV
Moderátoři: šulda, Moderátoři
MFSW Retrofit Golf IV
- Přílohy
-
- Kabeláž z konektoru podvolantového krúžku a z konektoru páčky tempomatu
- IMG_20251015_190251.jpg (2.53 MiB) Zobrazeno 403 x
-
- Konektor pre relé 451
- chatgpt-1760547960446.jpg (2.08 MiB) Zobrazeno 403 x
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 33999
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: MFSW Retrofit Golf IV
mně se stalo že ten volant po mně někdo chtěl oslovil jsem třeba borce co dělal přes třicet let v autorizáku škoda a vždy mi doporučil tento nápad rozchlastat, hlavně nazareth nezapomen napsat jak se ti to podařilo dík
Re: MFSW Retrofit Golf IV
určite sem dám kompletný návod. akurát čo pozerám kabeláž je v rôznych prevedeniach podľa tipu výbavy. takže tam nebude 100% odhad. Každopádne mám v pláne dorábať aj pamäťové sedadlá zo superbu 1 a dorábať pár vecí ohľadom komfortu ..len treba najorv zohnať komfortku 799 C ktorá sa len tak nevidí. 
Re: MFSW Retrofit Golf IV
Passat a golf pod volantem mají kroužek shodný a pokud máš ESP je to vždy osazeno plně. Takže ten měnit není třeba.
Schémata najdeš v else na toto tam jsou pokud se to do golfa nedělalo ( hledej do passata nebo octavii 1) a zapoj dle něj. Nedávno jsem dodělával dceři do passata.
Po canu golf 4 urcite komunikuje. Ma dokonce can pohon a can komfort.
Tempomat také normálně bude fungovat páčky takže ovládání je shodné z ecu neni nutno tahat jen si vyber co chceš. Bud funguje packa nebo volant. Obojí ne ( zkoušel jsem to na passatu a neslo to kdyz jsem to zdvojil) takže bud budes mit origo tempomat packa tlačítko/kolebka nebo packa zapínaní a volant.
Komfortka 799C nikdy jsem se s ni nepotkal takže s tím nevím.
Schémata najdeš v else na toto tam jsou pokud se to do golfa nedělalo ( hledej do passata nebo octavii 1) a zapoj dle něj. Nedávno jsem dodělával dceři do passata.
Po canu golf 4 urcite komunikuje. Ma dokonce can pohon a can komfort.
Tempomat také normálně bude fungovat páčky takže ovládání je shodné z ecu neni nutno tahat jen si vyber co chceš. Bud funguje packa nebo volant. Obojí ne ( zkoušel jsem to na passatu a neslo to kdyz jsem to zdvojil) takže bud budes mit origo tempomat packa tlačítko/kolebka nebo packa zapínaní a volant.
Komfortka 799C nikdy jsem se s ni nepotkal takže s tím nevím.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
-
zx6ninja
- Aktivista
- Příspěvky: 3204
- Registrován: 31 říj 2009, 08:02
- Bydliště: Humpolec
- Kontaktovat uživatele:
Re: MFSW Retrofit Golf IV
absolutně nechápu proč chceš shánět komfortku s indexem C! vždyt to je pro USA s frekvencí 315mhz! komfortka se v žádném případě nemění při dodělání čehokoliv.. cany připojit musíš při použití canové jednotky mf volantu - číslo 451 at už bude nakodovaná na necan nebo can... záleží jaké radio budeš připojovat, to je podstatná věc.
776200941
Re: MFSW Retrofit Golf IV
Tak páni aktuálne auto vyzerá ako na foto. akurát kabeláž z Passatu sa trochu odlišuje vo farbách od Golfa.
12V, Kostra a K-Line už sú zapojené. Akurát by sa zišla schéma resp. popis vodičov GRA páčky tempomatu aby som to už len nasolil na seba.
12V, Kostra a K-Line už sú zapojené. Akurát by sa zišla schéma resp. popis vodičov GRA páčky tempomatu aby som to už len nasolil na seba.