octavia zle startuje

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
pistami
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 31 led 2008, 18:00
Odpovědi: 0

octavia zle startuje

Příspěvek od pistami »

nazdar, mam nasledovny problem mam Octaviu I r.2001 81Kw motor AHF a mam problem z teplyi startmi. Niekedy to toci mozno ja 5 sekund inokedy chyti na prvy sup.Na diagnostike zoadna zavada. Vopred dakujem za vase nazore a rady.
Tiem
Sběrač informací
Příspěvky: 43
Registrován: 07 led 2008, 18:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Stupava

Příspěvek od Tiem »

môže to byť chyba v štarteri. Ked je všetko rozohriate, tak zvykne byť problem s kontaktom uhlikov, resp. s puzdrami,, ked su uz opotrebene. No je je to len dohad, ťažko takto povedať, bolo by dobre to počuť, može byť chba aj v čerpadle
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34092
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Re: octavia zle startuje

Příspěvek od slovacek.milos »

pistami píše:nazdar, mam nasledovny problem mam Octaviu I r.2001 81Kw motor AHF a mam problem z teplyi startmi. Niekedy to toci mozno ja 5 sekund inokedy chyti na prvy sup.Na diagnostike zoadna zavada. Vopred dakujem za vase nazore a rady.
závady jsou tři starter, akumulátor a startovací dávka, dej si třeba voltmetr na aku při teplém startu a napiš pokles napětí, při teplém startu počítá řídící jednotka s otáčky starteru v rozmezí 870-900 miloš
yirka
Aktivista
Příspěvky: 1314
Registrován: 12 zář 2007, 18:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Karlovy Vary už jinde

re

Příspěvek od yirka »

řešil jsem ten samej problem, studenej motor na drc, teplej někdy hned a někdy i pět vteřin, zvedla se startovací dávka a je to o dost lepší
Bobek
Přispěvovatel
Příspěvky: 60
Registrován: 18 led 2008, 23:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko

Re: octavia zle startuje

Příspěvek od Bobek »

slovacek.milos píše:
pistami píše:nazdar, mam nasledovny problem mam Octaviu I r.2001 81Kw motor AHF a mam problem z teplyi startmi. Niekedy to toci mozno ja 5 sekund inokedy chyti na prvy sup.Na diagnostike zoadna zavada. Vopred dakujem za vase nazore a rady.
závady jsou tři starter, akumulátor a startovací dávka, dej si třeba voltmetr na aku při teplém startu a napiš pokles napětí, při teplém startu počítá řídící jednotka s otáčky starteru v rozmezí 870-900 miloš
Miloš súhlasím s tými troma vecami, ale nechapem číslu 870-900 otačky štartera? :o Ak by boli merané símačom otáčok na kluke za minutu t.j.870-900 ot/min to by boli už volnobežné otáčky motora na volnobeh. Pokial viem zatial také vysoké otáčky žiadny konvekčný štarter nevyvinul, len hybridné pohony elektromotor/generátor medzi motorom a prevodovkou, napr.Lexus.
Kedže Pistami ma problém s teplým motorom, skôr by som typoval na štartovaciu dávku, večne opakovaná téma na fore. Skus odpojit snímač teploty. Bude dlho žhavit a zdvihne sa štrtovacia dávka, ak naštartuje na brnk treba hu cez VAG zvýšit. Ak to nepomôže, najdeš tu vela rád v histórii, alebo repasovat čerpadlo. ;)
VW Golf IV 1,9 TDI ALH 66KW
Uživatelský avatar
mindo
Přispěvovatel
Příspěvky: 92
Registrován: 20 pro 2006, 22:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Liptovsky Hradok
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mindo »

Netreba nič meniť len opraviť soft v riadiacej jednotke a auto chytá ako nové. To zdvihnutie dávky cez VAG je len čiastočné riešenie je to síce o niečo lepšie ale nie je to ono.
Uživatelský avatar
Tec
Přispěvovatel
Příspěvky: 372
Registrován: 23 čer 2006, 06:17
Odpovědi: 0
Bydliště: ZV (SK)

Příspěvek od Tec »

Mám štartovaciu dávku na max a nič. Teplý zle štartuje, studený na drc. Čo teraz?
Octavia I combi r.98, 1.9 TDI, 90HP, AGR, +cip vraj 25HP a 60Nm
Uživatelský avatar
mindo
Přispěvovatel
Příspěvky: 92
Registrován: 20 pro 2006, 22:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Liptovsky Hradok
Kontaktovat uživatele:

Re: octavia zle startuje

Příspěvek od mindo »

pistami píše:nazdar, mam nasledovny problem mam Octaviu I r.2001 81Kw motor AHF a mam problem z teplyi startmi. Niekedy to toci mozno ja 5 sekund inokedy chyti na prvy sup.Na diagnostike zoadna zavada. Vopred dakujem za vase nazore a rady.
Máš SZ
Uživatelský avatar
mindo
Přispěvovatel
Příspěvky: 92
Registrován: 20 pro 2006, 22:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Liptovsky Hradok
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mindo »

Tec píše:Mám štartovaciu dávku na max a nič. Teplý zle štartuje, studený na drc. Čo teraz?
To isté, štartovacia dávka na max cez VAG problém nerieši. Je potrebné to opraviť v softe riadiacej jednotky
ma.li
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 05 led 2007, 18:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovakia

Příspěvek od ma.li »

Zaujimalo by ma kto a kde a za kolko upravi soft.....a ci to aj bezny smrtelnik upravi?
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

mindo píše:
Tec píše:Mám štartovaciu dávku na max a nič. Teplý zle štartuje, studený na drc. Čo teraz?
To isté, štartovacia dávka na max cez VAG problém nerieši. Je potrebné to opraviť v softe riadiacej jednotky
To je všechno hezké, ale je to totéž jako "léčit" Ibuprofenem (wallbash)
Ty neopravuješ příčinu, ale "oblbováním" eliminuješ důsledky (LOL)
S klidem zvedni dávku, sniž akceptované otáčky,.... (hm)
GIV Variant TDi ???kW
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34092
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Re: octavia zle startuje

Příspěvek od slovacek.milos »

Bobek píše:
slovacek.milos píše:
pistami píše:nazdar, mam nasledovny problem mam Octaviu I r.2001 81Kw motor AHF a mam problem z teplyi startmi. Niekedy to toci mozno ja 5 sekund inokedy chyti na prvy sup.Na diagnostike zoadna zavada. Vopred dakujem za vase nazore a rady.
závady jsou tři starter, akumulátor a startovací dávka, dej si třeba voltmetr na aku při teplém startu a napiš pokles napětí, při teplém startu počítá řídící jednotka s otáčky starteru v rozmezí 870-900 miloš
Miloš súhlasím s tými troma vecami, ale nechapem číslu 870-900 otačky štartera? :o Ak by boli merané símačom otáčok na kluke za minutu t.j.870-900 ot/min to by boli už volnobežné otáčky motora na volnobeh. Pokial viem zatial také vysoké otáčky žiadny konvekčný štarter nevyvinul, len hybridné pohony elektromotor/generátor medzi motorom a prevodovkou, napr.Lexus.
Kedže Pistami ma problém s teplým motorom, skôr by som typoval na štartovaciu dávku, večne opakovaná téma na fore. Skus odpojit snímač teploty. Bude dlho žhavit a zdvihne sa štrtovacia dávka, ak naštartuje na brnk treba hu cez VAG zvýšit. Ak to nepomôže, najdeš tu vela rád v histórii, alebo repasovat čerpadlo. ;)

tak asi když bude mít startér 900 otáček tak to samé nebude na motoru tuěím je na setrváku nějaké věnecové kolo (LOL) a to je nějaký převod já jsem na to nijak nepřišel je to ze školení pro škoda servis, otáčky TDi starteru jsou konstrukčně řešeny na 900 a řj počítá s minimem otáček 870, třeba jen aku když má pokles na 10 nebo 8.5V to je procentuálně velký rozdíl, nejde naprosto jednoznačně říct s těch třech možností čím to je, já jsem v několika případech zvedal dávku a pomolo to stejně tak pomůže i kvalitní akumulátor, zasraný komutátor stím motorem taky zázrak neudělá :? miloš
Bobek
Přispěvovatel
Příspěvky: 60
Registrován: 18 led 2008, 23:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko

Re: octavia zle startuje

Příspěvek od Bobek »

slovacek.milos píše:
Bobek píše:
slovacek.milos píše: závady jsou tři starter, akumulátor a startovací dávka, dej si třeba voltmetr na aku při teplém startu a napiš pokles napětí, při teplém startu počítá řídící jednotka s otáčky starteru v rozmezí 870-900 miloš
Miloš súhlasím s tými troma vecami, ale nechapem číslu 870-900 otačky štartera? :o Ak by boli merané símačom otáčok na kluke za minutu t.j.870-900 ot/min to by boli už volnobežné otáčky motora na volnobeh. Pokial viem zatial také vysoké otáčky žiadny konvekčný štarter nevyvinul, len hybridné pohony elektromotor/generátor medzi motorom a prevodovkou, napr.Lexus.
Kedže Pistami ma problém s teplým motorom, skôr by som typoval na štartovaciu dávku, večne opakovaná téma na fore. Skus odpojit snímač teploty. Bude dlho žhavit a zdvihne sa štrtovacia dávka, ak naštartuje na brnk treba hu cez VAG zvýšit. Ak to nepomôže, najdeš tu vela rád v histórii, alebo repasovat čerpadlo. ;)

tak asi když bude mít startér 900 otáček tak to samé nebude na motoru tuěím je na setrváku nějaké věnecové kolo (LOL) a to je nějaký převod já jsem na to nijak nepřišel je to ze školení pro škoda servis, otáčky TDi starteru jsou konstrukčně řešeny na 900 a řj počítá s minimem otáček 870, třeba jen aku když má pokles na 10 nebo 8.5V to je procentuálně velký rozdíl, nejde naprosto jednoznačně říct s těch třech možností čím to je, já jsem v několika případech zvedal dávku a pomolo to stejně tak pomůže i kvalitní akumulátor, zasraný komutátor stím motorem taky zázrak neudělá :? miloš
Miloš, ako zmeráš otáčky štartéra? Asi by to zaujímalo aj inych :) R.J.motora zaujímajú otačky od snímača kluky prípadne aj vačky/podla typu motora/-tie su polovičné oproti kluke /Hal.snimač/. Štartér nemá snímač otáčok na žiadnom aute tak s tým žiadna R.J. nepočíta ako ty píšeš, načo by to robila ked si ich zmeria na kluke a hotovo. Však auto vieš aj roztlačit, vtedy nepotrebuješ otáčky štartéra ale otáčky motora :)
Takže bavme sa o štartovacích otáčkach motora a tie su menšie ako si aj ty napísal prevod medzi pastorkom štartera a vencom zotrvačníka motora, apropo ty si už počítal ten prevodový pomer? Ja nie, ani ma to nezaujíma. Ani R.J. motora-len otáčky od snímača kluky, a tie sú aké? :)
VW Golf IV 1,9 TDI ALH 66KW
autokutil
Sběrač informací
Příspěvky: 35
Registrován: 13 pro 2007, 18:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od autokutil »

Problém s špatnými starty za tepla nejspíš způsobuje startér. Rotor a planetová převodovka jsou uloženy ve třech pouzdrech a vlivem opotřebení a zahřátí dojde ke tření a tím i k snížení výkonu startéru. Pomohla by oprava /přední víko a pouzdra cca1000 kč/ nebo nový startér
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“