12V z 24V

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Rudolf Diesel
Přispěvovatel
Příspěvky: 109
Registrován: 14 říj 2006, 08:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Pilsen; Czech republic

12V z 24V

Příspěvek od Rudolf Diesel »

Měl bych dotaz potřebuju v NA zapojit autozapalovač na 12V. Mám tam dvě dvě baterky a nevím jestli je lepší vézt dráty jen z jedné tedy 12V a nebo mám vzít kontakty kterými jsou "spojeny" a ty použít. Pokaždé dostanu 12V ,ale nevím jaký způsob je lepší a šetřnější k baterkám.
Audi A6 2.5TDI, 103kW, r.v.1995
(Citroën C15 1.8D,r.v.1997,arbeit-CAR)
toby66kw
Aktivista
Příspěvky: 2344
Registrován: 16 bře 2008, 10:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od toby66kw »

Vem 12V mezi baterkama,pokut budeš odebýrat moc proudu na CBčko a td. Musíš baterky občas mezi sebou prohodit,jedna se pořát mín dobíjí.Jestli to más jenom na rádio je to vpohodě. Měnič nebrat vysílačka ho zlikviduje. ;)
G5 TDI - 66KW - 3X OFF + VB + čip a Plusko jede líp

G5+ko TDI -77KW + 3X OFF + Oleg Hybrid = 142 MAHA kw Mvolessoft
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

Předpokládám, že máš ukostřený "- pól", tudíž je jasné, že zapalovač zapojíš mezi kostru a výstup první baterie = propojovací kabel ke druhé (LOL)
Kdyby jsi to zapojil na tu druhou, tak by jsi obal-kostru zapalovače musel odizolovat od kostry vozu :o
GIV Variant TDi ???kW
Rudolf Diesel
Přispěvovatel
Příspěvky: 109
Registrován: 14 říj 2006, 08:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Pilsen; Czech republic

Příspěvek od Rudolf Diesel »

Ok, takže prostě vzít to ze svorky mezi. Díky
Audi A6 2.5TDI, 103kW, r.v.1995
(Citroën C15 1.8D,r.v.1997,arbeit-CAR)
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

jj, tak je to ideální :D
GIV Variant TDi ???kW
Rudolf Diesel
Přispěvovatel
Příspěvky: 109
Registrován: 14 říj 2006, 08:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Pilsen; Czech republic

Příspěvek od Rudolf Diesel »

Slavkov píše:Kdyby jsi to zapojil na tu druhou, tak by jsi obal-kostru zapalovače musel odizolovat od kostry vozu :o
To nechápu :( ? Proč?
Audi A6 2.5TDI, 103kW, r.v.1995
(Citroën C15 1.8D,r.v.1997,arbeit-CAR)
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

Protože kostra vozu je mínus pól první baterie, tudíž mínus pól druhé baterie je již na potenciálu 12V a plus pól druhé baterie je samozřejmě 24V. Pokud by jsi tedy připojil jakýkoli z pólů druhé baterie na kostru vozu, tak by jsi vlastně zkratoval první, respektive obě baterie. :)
P.S. Samozřejmě že by se asi mělo psát akumulátory :D
GIV Variant TDi ???kW
Uživatelský avatar
oktáf
Přispěvovatel
Příspěvky: 742
Registrován: 23 led 2006, 21:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Loděnice

Příspěvek od oktáf »

je to tak
CFHC
Uživatelský avatar
Peete
Aktivista
Příspěvky: 4421
Registrován: 21 led 2007, 14:33
Odpovědi: 1
Bydliště: Brno

Příspěvek od Peete »

fyzika sedma trida, to je videt kdo daval pozor a kdo delal bordel...
Nissan Primera SW 1,9 DCi
Uživatelský avatar
Vejr
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 07 dub 2008, 19:49
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno

Příspěvek od Vejr »

toby66kw píše:Vem 12V mezi baterkama,pokut budeš odebýrat moc proudu na CBčko a td. Musíš baterky občas mezi sebou prohodit,jedna se pořát mín dobíjí.Jestli to más jenom na rádio je to vpohodě. Měnič nebrat vysílačka ho zlikviduje. ;)
nevím proč by mělo CB zlikvidovat měnič ? Mám v ho už ve 3tím autě asi 10let, běhá na něj rádio, CB, handsfree a nikdy problém. Naopak nabastlenou odbočkou z baterek akorát jednu baterku spolehlivě zabiješ už za rok, nehledě že se ti při zapnutým rádiu a vypnutým odpojovači uzavírá obvod do zbytku auta. A při startování můžeš vysílačku spolehlivě odprásknout.
Aro 243 TD
toby66kw
Aktivista
Příspěvky: 2344
Registrován: 16 bře 2008, 10:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od toby66kw »

Vejr píše:
toby66kw píše:Vem 12V mezi baterkama,pokut budeš odebýrat moc proudu na CBčko a td. Musíš baterky občas mezi sebou prohodit,jedna se pořát mín dobíjí.Jestli to más jenom na rádio je to vpohodě. Měnič nebrat vysílačka ho zlikviduje. ;)
nevím proč by mělo CB zlikvidovat měnič ? Mám v ho už ve 3tím autě asi 10let, běhá na něj rádio, CB, handsfree a nikdy problém. Naopak nabastlenou odbočkou z baterek akorát jednu baterku spolehlivě zabiješ už za rok, nehledě že se ti při zapnutým rádiu a vypnutým odpojovači uzavírá obvod do zbytku auta. A při startování můžeš vysílačku spolehlivě odprásknout.
Pravě píšu že se baterky musí občas točit :(
Ten měnič máš asi dobrej ale každej CB nemusí vydržet.
G5 TDI - 66KW - 3X OFF + VB + čip a Plusko jede líp

G5+ko TDI -77KW + 3X OFF + Oleg Hybrid = 142 MAHA kw Mvolessoft
Hošík
Aktivista
Příspěvky: 1078
Registrován: 28 led 2008, 19:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Královehradecko

Příspěvek od Hošík »

toby66kw píše:
Vejr píše:
toby66kw píše:Vem 12V mezi baterkama,pokut budeš odebýrat moc proudu na CBčko a td. Musíš baterky občas mezi sebou prohodit,jedna se pořát mín dobíjí.Jestli to más jenom na rádio je to vpohodě. Měnič nebrat vysílačka ho zlikviduje. ;)
nevím proč by mělo CB zlikvidovat měnič ? Mám v ho už ve 3tím autě asi 10let, běhá na něj rádio, CB, handsfree a nikdy problém. Naopak nabastlenou odbočkou z baterek akorát jednu baterku spolehlivě zabiješ už za rok, nehledě že se ti při zapnutým rádiu a vypnutým odpojovači uzavírá obvod do zbytku auta. A při startování můžeš vysílačku spolehlivě odprásknout.
Pravě píšu že se baterky musí občas točit :(
Ten měnič máš asi dobrej ale každej CB nemusí vydržet.

Většina ti CB vydrží,co má víc jak 10A tak spolehlivě.Taky mám v autě na měnič rádio,CB a televizi+ nějaký p...viny a drží to uplně v pohodě.Pokud to tahat z baterek tak určitě přes pouzdro s pojistkou,pro jistotu.
Pešek 307 HDI, Octavia II -největší sráč života
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

Hošík píše:... tak určitě přes pouzdro s pojistkou,pro jistotu.
jj, na to jsem zapomněl :)

Mimochodem on chtěl pouze zapojit cigaretový zapalovač, takže bych se o nějakém točení baterek apod. ani moc nebavil :D... pokud si tedy nebude hrát na strážce ohně a 24h denně co dvě minuty zapalovat další a další ciigaretu (noteeth)
GIV Variant TDi ???kW
Hošík
Aktivista
Příspěvky: 1078
Registrován: 28 led 2008, 19:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Královehradecko

Příspěvek od Hošík »

Slavkov píše:
Hošík píše:... tak určitě přes pouzdro s pojistkou,pro jistotu.
jj, na to jsem zapomněl :)

Mimochodem on chtěl pouze zapojit cigaretový zapalovač, takže bych se o nějakém točení baterek apod. ani moc nebavil :D... pokud si tedy nebude hrát na strážce ohně a 24h denně co dvě minuty zapalovat další a další ciigaretu (noteeth)

jj v pohodě,já jen že už jsem zažil mistra co na jeden zapalovač mel dvě rozvojky a 24V natahnul z diag.zásuvky.(u náklaďáku)
Pešek 307 HDI, Octavia II -největší sráč života
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“