
přefiltrovaný vyjetý olej (polo/synt) míchaná s naftou
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33946
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
to se určitě na bár čem shodneme, není dobré že se občas vytočíš, prostě se zeptám a ty jsi v tom viděl že tě chci dostat nebo co, to se nenosí, mně třeba to SDi jezdí čtyříkrát trasu 800 metrů denně se studeným motorem, kde bydlím si najdeš a jezdí se do centra strážnice, na RO co jsem měnil oleje tak v pohodě, vizuálně jsem nic nezaznamenal měním každých 10.000 milošradluk píše:No vidis, ze se najednou shodneme. RO, ktery neni patricne viskozni - predehraty, se hure vstrikuje, vstriky o neco hure prasi, nez by mely, palivo neni dobre spalovano, dochazi ke stirani do klikove skrine, a narozdil od nafty, ktera max. motorovy olej naredi, zpusobuje chemicke reakce, meni jeho kvalitu a vlastnosti, samozrejme ze MO tam pak pribyva...
vjetej olej není nic moc. Pokud budeš jezdit na samotnej tak se nejprve budou zalepovat karbonem otvory pod vstřikama. Začne to blbě chytat. Pokud vytočísš vstřik tak tam bude otvor tak na špendlíkovou hlavičku. Stačí to prorazit a jde to. Já ze svých zkušeností vím, že na Escortu 1,8 TD 66 Kw po 40 tis. ježdění na vyjetej olej totálně odešly stěrací kroužky. Začalo to totiž z ničeho nic začít žrát olej a to celou náplň na zhruba 300 km. Když jsem to rozebral tak tlakový kroužky taky žádná sláva. Teď je otázkou proč odešli ty kroužky?? Já osobně si myslím, že za to může ten karbon a pevné části v tom oleji který začali působit ve válcích jako brusná pasta. Myslím že i ten samotnej karbon je dost velký svinstvo. 

Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
vyjetej olej
no asi jo, bude to dost riziko, ale záleží na koncentraci, podle mě, když ten podíl dobře třeba 3x přefiltrovanýho vyjetýho oleje nepřekročí třeba 10% z celého objemu paliva v nádrži, tak snad se to dá ještě "vyjezdit" bez větších škod. O emise ani bursíka mi nejde, nechci být "vzorovej na STK a emisích"..(:-)) Mám prostě toho přísun a kamna na to nemám, navíc už nejsou povolený.Ještě tak před 10 lety se to vozilo hlavně z Holandska, stály okolo 70tisíc, vrátilo se to po pár zimách, pak na to úřady začaly chtít moc povolenek,spousta lidí se toho zbavila,ještě před 2-3 lety se ty kamna v slušným stavu daly koupit okolo 20tisíc.Výhřevnost na 1l vyjetýho oleje teda dost pekelná, ekonomická...(:-) L.
Esco Mk4 1.8D-Boš,5dv,r89,190tkm,taž,dělňas,někdy též Scíplina!+ Š120(2x).Děláme tesařinu,krovy,toč.schody,šopy,pergoly,zahr.bódy,architekturu,jezírka,zahrady vč.rostlin a živ.plotů,který máme skladem.Foto pošlu
Hlavně když se tady bavíte o ekologii a emisích tak by jste si měli uvědomit jak se vlastně emise měří. U dieslu se měří kouřivost tzn možství sazí (pevných částic) a předpokládá se že motor jede na naftu. A při spalování nafty v motoru při určitých podmínkách a teplotách vzniká určité množství toxických a rakovinotvorných látek navázaných na tyto již zmíněné saze. Proto v praxi stačí změřit množství sazí (na ME opacimetrem opticky nikoli analýzou jako u benzínu) ovšem problém nastane při spalování MO které má jiné složení než nafta jde sice taky o uhlovodíky ale trošičku jiné a ono to na ME klidně může projít (možná i líp než na MN) ale množství a složení toxinů navázaných na saze je uplně jiné.
konec "hodných" emisí
konec "hodných" emisí, Červíček, Langer a Min.dopravy už si na STK posvítí, 10% v září a cca 40% od října jich postupně má přejít na "ostrý režim".Neunikne ani myš...
Esco Mk4 1.8D-Boš,5dv,r89,190tkm,taž,dělňas,někdy též Scíplina!+ Š120(2x).Děláme tesařinu,krovy,toč.schody,šopy,pergoly,zahr.bódy,architekturu,jezírka,zahrady vč.rostlin a živ.plotů,který máme skladem.Foto pošlu
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33946
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: konec "hodných" emisí
Ludra píše:konec "hodných" emisí, Červíček, Langer a Min.dopravy už si na STK posvítí, 10% v září a cca 40% od října jich postupně má přejít na "ostrý režim".Neunikne ani myš...



No já jezdim na vyjetej hydraulickej olej a za 3 tejdny mě dvakrát braly poliši že mi to prej hrozně hulí (stačil smutnej výraz a pokračovalo se dál)tak sem vyhodil vstřiky opucoval karbonový krápníky a po dýmu ani památky ani na čistej hydrauličák ale po cca 1000 km na čistou sou tam ty krápníky zas a už je to zas jak dýmovnice asi se přihlásim na olympiádu až tam bude disciplýna demontáž a čištění vstřiků ( minule 40 min. ale to pude dolů)




Alfa Romeo 159 1,9JTD 16V
Husqvarna SM 610
Husqvarna SM 610
Z webu "Otázka: Čistí vstřikování vody spalovací prostor?
Odpověd: Ano, je to pravda. Extrémně horká vodní pára při styku s usazeniny karbonu způsobí jeho odstranění. Není to ovšem účel, spíše takový bonus celého procesu" Četl jsem v jedné diskusi o čištění karbonu nastříkáním vody z rozprašovače do sání zkoušel jsem to, motor potom ztichnul a přestal cvrdlikat z výfuku lítala černá pára jestli to fungluje nebo se mě to jenom zdálo nevim, chtělo by to potom vyndat vstřiky jestli ten karbon zmizel
Odpověd: Ano, je to pravda. Extrémně horká vodní pára při styku s usazeniny karbonu způsobí jeho odstranění. Není to ovšem účel, spíše takový bonus celého procesu" Četl jsem v jedné diskusi o čištění karbonu nastříkáním vody z rozprašovače do sání zkoušel jsem to, motor potom ztichnul a přestal cvrdlikat z výfuku lítala černá pára jestli to fungluje nebo se mě to jenom zdálo nevim, chtělo by to potom vyndat vstřiky jestli ten karbon zmizel
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33946
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Psali tam že nastříkat do sání (sundat hadici) z rozprašovače na kytky 1.5 l destilky a motor točit tak 2500-3000 otáček,když jsem to zkoušel tak po 0.5l už mě bolela ruka myslim že litr by tak asi stačil.Kousnout by se neměl jediný co by asi bylo blbý ho pak odstavit a nechat týden stát to by mohlo něco zreznout.
stočilo se to
Tady se to poněkud stočilo a zvrhlo...Nuže, tedy občas i na jiných fórech někdo píše, že 2dcl motor.oleje hlavně 2T je na plnou nádrž cca 50 L bez problémů (což je cca 1:250), ale mě by znjímalo ZNÁT ještě bezp. poměr, kdy to lze ještě bez větších škod /silného zakarbonování/ spálit s naftou. Na toto téma, je mi jasné, žádný ústav ani labina asi výzkumy nedělala...No, u starého dieslu není asi o co přijít, zvlášť, když uvažuji, že jej za 2 roky na technickou už asi ani dávat nebudu a doté doby odzkouším, co se dá...
Esco Mk4 1.8D-Boš,5dv,r89,190tkm,taž,dělňas,někdy též Scíplina!+ Š120(2x).Děláme tesařinu,krovy,toč.schody,šopy,pergoly,zahr.bódy,architekturu,jezírka,zahrady vč.rostlin a živ.plotů,který máme skladem.Foto pošlu